Unfair VFF fans

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: TV2Nord-Unfair VFF fans

Indlæg af Altoriso »

Som jeg hører det så var det Frederikshavns fans der røg i totterne på gæsterne..

Og gæsternes fans der lagde røgslør ud over banen

Lars

Re: TV2Nord-Unfair VFF fans

Indlæg af Lars »

Yep, det var ogsaa derfor jeg ringede til TV2 Nord. Det jeg saa og hörte paa Fr.Havn Stadion var altsaa helt anderledes end hvad TV2 Nord viste i deres reportage. Det er saa daarlig journalistik at man kan bruge 10 minuter paa at pröve at forklarer dem hvad der rent faktisk skete og saa tror de stadig at de VFF'ere der havde taget en bus derop var FCM fans fra Viborg. Iövrigt mente de at kontrolörene havde gjort det godt. Isär dem der var med fra FCM. Hvilket da i det mindste var et punkt jeg vil give dem ret i. Men jeg syntes nu at FFIs kontrolör korps/organisation nok kunne have gjort det bedre. Men saa maa man jo ogsaa väre fair og sige at de jo nok ikke i deres vildeste fantasi kunne have forstillet sig at en flok VFF´ere tager en bus til Fr.Havn for at möde op til en kamp mellem FFI og FCM. Men TV2 Nord er jeg virkelig skuffet over, en ting er at man ikke fanger hele historien og derefter sender et klip der virkelig stiller FCM fans i et ufortjent daarligt lys. Men at man saa bagefter ikke vil tro paa at de VFF´ere har väret deroppe og saa tror de er FCM fans fra Viborg det er simpelthen langt under hvad man burde kunne forvente af en saadan kanal. Det hjälper saa hellere ikke at naar man saa snakker med ham journalisten der har lavet indslaget saa kan hörer folk grine i baggrunden.

¡Saa TV2 Nord det en Om´er!

Knald

Re: Gør opmærksom på det...

Indlæg af Knald »

Mener du at de skal sige til til dem?
For det er der hvis nogle der er i gang med..!!

Peter Ross

Re: Unfair VFF fans

Indlæg af Peter Ross »

Politiet var til stede, men gjorde intet.
Vi kunne udpege, hvem der kastede de forskellige genstande, men kontrollen gjorde intet.

Så føler man sig fandme pisset på !

Peter Ross

Kranker

Indlæg af Kranker »

Hvem fyrede romerlys af… vores egne, konfirmanderne fra VFF eller Fr.havn.

Claus - Jeg var i ikast ;)

Peter Ross

Re: Unfair VFF fans TI

Indlæg af Peter Ross »

XX

Lars

Indlæg af Lars »

Dagens joke maa väre at ham journalisten fra TV2 Nord jeg snakkede med mente at der kun blev kastet en öl og det var for at slukke det rommerlys som der var nogen der stod med forest paa tribunen.

Lidt spörgsmaal:

¿Mon ikke SSP i Viborg har et stort stykke arbejde at gaa i gang med efter det der skete i gaar?
¿Mon ikke TV2 Nord skulle sende nogle af deres folk tilbage til Journalistskolen for at faa en opgradering?
¿Mon ikke Green Pride har et stykke arbejde foran sig,hvis de skal leve op til deres status som medlem af Fair Fans?

Det maa ogsaa väre pänt träls at väre FFIs fanklub, da de ogsaa blev stillet i et daarligt lys af de VFF fans der var faret vildt.

Vinding

Indlæg af Vinding »

Jeg har skrevet til Bold.dk for at fortælle om episoden.

Vinding

Kent

Indlæg af Kent »

Den er også beskrevet i dagens Herning Folkeblad.

Jeg synes det lyder helt tåbeligt fra Viborg-fansenes side. Det er jo naturligt at kontrollørerne i Frederikshavn ikke er klædt på til opgaven, da de jo ikke er van til den slags ting, samtidig med at det er svært at forudsige at der vil opstå problemer, da vi da heldigvis ikke er berygtede for vores fans. Men hvis de havde hørt at der kom Viborg-fans, så burde de have lugtet lunten...

Kent

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg sad placeret fra en position, så jeg kunne følge med i, hvordan tingene forløb. Det jeg så var, at BW stod og sang i 1. halvleg, men i 2. halvleg ankom nogle i røde trøjer og vikingehjelme. De stillede sig lige ved siden af BWs fans – og kontrollørerne opfattede ikke et problem, som vi tilskur både fra Frederikshavn og Herning allerede var begyndt at ryste på hovedet af.

Det viste sig, at formålet for de nyankomne på tribunen var der med eneste formål, at koncentrere sig om, at synge nedsættende om BW-fansene og åbenlyst forsøge, at ødelægge de sange der belv sunget. Deres strategi mislykkedes, da BW-folken viste sig som mest kreative i, at få vendt deres sange mod dem selv.

Kontrollørerne havde nu placeret en enkelt lille mand mellem de to fan fraktioner. Både Frederikshavner og os fra Herning der sad blandet mellem hinanden snakkede om, at kontrollørerne ikke have en levende chance, hvis det virkelig eksploderede.
Nå chikane sangene, hvor den nyankomne fan-fraktion, der havde fået lov at stille sig ved siden af Bwerne, opdagede at deres målsætning om provokation og ballade ikke kunne opnås med et virkemiddel bestående af chikane sange. De optrappede derfor problemet til en ny fase, hvor de smed hele øl-krus fra klodshold i hovedet på BWerne. Dette udløste stor utilfredshed hos BWerne, og det lignede optræk til ballade. Kontrollørerne fokuserede nu stort set udelukker på at få BWerne til at dæmpe sig og ” opfører sig ordentligt” – i mens stod urostifterne i baggrunden og grinte hånligt. Nå der kom så lidt mere ro over gemytlighederne.

Så ankom nogle lokale kontrollører, de optrappede til 3. fase ved at stå med ansigtet truende tær ind i hovedet mens han aggressivt gav nogle uforståelige lyde, men i hvert fald nægtede han at fjeren de nyankomne urostifter. Igen fik BW besked på, at det var dem, som skulle opfører sig ordentligt.

Så opstod 4 fase, BW tændte et romerlys, og det resulterede i, at nogle voksne middelalderen mæn bagved BW, også ville deltage i balladen, så de smed deres fyldte øl-krus ned i hovedet på BWerne, mens de råbte af dem. BWerne var nu ved at føle sig temmelig dårligt behandlet, og det så igen ud til, at ballade var uundgåeligt, men alligevel faldt BWerne til ro.

Alligevel endte det med, at den ene gruppe af urostifter, som startede balladen blev fjerne sidst i 2. halvleg. Politiet blev tilkaldt af kontrollørerne for at stå uden for. Da jeg forlod Stadion, så blev jeg også overøst med trusler og ukvemsord fra den flyttede gruppe af ballademagrere. Her var det klart, at de ikke viste, at jeg slet ikke havde været en del af optøjerne, men årsagen mener jeg er i, at de kunne se min FCM-halstørklæde. Jeg vinkede pænt farvel til dem, så grinte de og kiggede den anden vej.

Jeg mener at de bedst forberedte alligevel var midtjyllands-kontrollører, som jeg syntes under omstændighederne virkelig kæmpede for at bevare roen. Som jeg ser det, så var vores kontrollører i en uheldig situation, hvor stadion havde lukket fraktioner ind ved siden af hinanden, og der manglede overblik over, hvad der foregik, og der var en dårlig kommunikation. Som jeg så det, så var der to fraktioner på tribunen der angreb BWerne, og de lokale kontrollører lignede egentlig mere nogle, som også gerne ville i slagsmål mere end bevare ro og orden. En ældre dame fjernede sig til sidst, da hun var utryg ved situation bl..a pga. hun ikke kunne komme så hurtig væk, hvis kontrollørerne mistede kontrollen over situationen.

Jeg må indrømme, at i alle de liga kampe, som jeg har deltaget i siden år. 2000, så er det her uden sammenligning den, hvor der var mindst kontrol over begivenhederne – heldigvis var der ikke så mange fans at holde styr på, som der normalvis vil være til en Ligakamp – det mener jeg er grunden til, at tingen ikke løb fuldstændig af sporet.

Dannielsen

Indlæg af Dannielsen »

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig..
Jeg mangler oplysninger på hvilket busselskab fjolserne fra viborg kørte med. Håber at der er nogen der kan hjælpe

Tak

Eklund

Indlæg af Eklund »

Vi kørte med Palles turistfart, sponseret af Rema 1000.

Tvivler stærkt på jeres konspirations teori, men god fornøjelse med at løse mysteriet, når i nu er i gang kan i jo evt. også afsløre hvem der skød Kennedy..
;0)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

http://www.thegreenpride.dk/forum/viewt ... sc&start=0

Kan du beslutte dig for, om du ved noget om det eller ej ? I følge ovenstående link ved du ikke noget om det, og spørger derfor om nogen har info, mens du her skriver du selv var med ?!

Peter Ross - Hadet er kolossalt !

Mike

Indlæg af Mike »

Spiller Vibår så dårligt at i bliver nødt til at tage til en fcm kamp for at se noget ordentligt bold? Eller kunne i bare ikke finde vej til djævleøen?

Eklund

Indlæg af Eklund »

Tja, ironi kan være anvendt i mit tidligere indlæg, giver jo god mening når jeg samtidigt henviser til at i er på en håbløs mission, lidt ala at afsløre hvem der skød Kennedy, men ok kan jo heller i forvente for meget af jer..
Så nu vil jeg skære det ud i pap, jeg var ikke med, jeg ved ikke om der har været nogen afsted og jeg tvivler stærkt på at en flok fra Viborg, der ikke har tilknytning til Frederikshavn på nogen måde, skulle have taget en bus derop for at driller jer..

Besvar