PSJ tilbage?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: PSJ tilbage?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Fcm2020 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis man siger at PSJ skulle vende "hjem" til FCM
> til januar, kunne det så ikke tænkes at:
>
> - Anders vil væk?
> _ Heinze vil væk?
> - Weinkouff, der blir senior, vil væk?
>
> Selvfølgelig ikke at de alle vil, men alt efter
> hvad der blir meldt ud, at så minimum én af dem
> vil søge nye udfordringer.
>
> Hverken Heinze eller Weinkouff kan undvære
> spilletid og vi ser næppe en SAS-liga trup med 4
> så stærke keepere.

Hvis PSJ skriver fx 2 år så smutter AR sikkert eller Heize, der er jo ikke plads til to 2. målmænd. Man kan jo ikke forestille sig at man køber PSJ uden at ville bruge ham?

Kasper M

Indlæg af Kasper M »

Fcm2020 Skrev:
> Hvis man siger at PSJ skulle vende "hjem" til FCM
> til januar, kunne det så ikke tænkes at:
>
> - Anders vil væk?
> _ Heinze vil væk?
> - Weinkouff, der blir senior, vil væk?
>
> Selvfølgelig ikke at de alle vil, men alt efter
> hvad der blir meldt ud, at så minimum én af dem
> vil søge nye udfordringer.
>
> Hverken Heinze eller Weinkouff kan undvære
> spilletid og vi ser næppe en SAS-liga trup med 4
> så stærke keepere.

Meningen med at hente PSJ ville netop være at have en rutineret målmand i 2-3 indtil Weinkouff og Heinze bliver klar til suppen.

Hvad mener du med at de ikke kan undværre spilletid? De spiller jo alligevel ikke i suppen? Heinze har spillet et par kampe men ellers har AR der været fast.

Jeg mener at hente PSJ ville være en forstærning. Han er en rigtig god målmand som sjældent laver fejl. Bring Him back!

YahooSeeker [Bot]

Heinze er 2. målmand nu. Og bliver skubbet en plads længere ned hvis der kommer en målmand mere. Mon ikke han vil se sig om efter en anden arbejdsgiver?

Med mindre Arved smutter fordi han vil være 1. målmand, så er Heize nog den der bliver presset ud.

Fcm2020

Indlæg af Fcm2020 »

Jamen hvis tilfældet skulle være at hverken AR, Heinze eller Weinkouff smutter, så ville det blive meget lidt spilletid Heinze og Weinkouff ville få.
De ville måske skulle "deles" om 2.div og det er vel ikke optimalt for to unge, så talentfulde keepere?

Hverken Heinze eller Weinkouff ville efter min mening få problemer med at finde sig en ny klub...

YahooSeeker [Bot]

Re: PSJ tilbage nu, vil være en fejl

Det kommer næsten til at lyde kættersk, hvis man såkaldt freder AR – det er vel ikke en pligt, at sørge for AR ikke får fred……

Nå til sagen. Jeg kan kun være enig i Heklers point om, at hvis vi vil købet en målmand på 35 år indtil han er 37 år, så skal sådan en spiller også være en direkte forstærkning af 1. målmandsposten.

Jeg er MEGET skeptisk over for et ” come back” til PSJ, fordi jeg syntes selv, at han på det seneste har lignet en målmand, som er ” over the hill” – jeg ser ham kortsagt formmæssigt som nedadgående.

Derfor er jeg heller ikke så entusiastisk, som de der stadig ser PSJ som en god målmand. Jeg håber nok mere på, at hvis det endelig besluttes PSJ skal til FCM, at klubben så er lidt mere forsigtig og laver en 1-årig kontrakt – så vil skaden trods alt være halveret, hvis han bliver endnu en af vores indkøbsmæssige skuffelser af erfarne spiller.

Det bliver også spændende at følge, hvis vi får vores gamle målmand igen, hvordan der reageres fra vores nuværende 1. holds målmænd og ungdomslandsholdsmålmænd.

Det bedste vil være, at FCM beholder deres penge i ” sparegrisen”, og satser på de gode målmænd vi har.

Claus J

Indlæg af Claus J »

Hallo Hekler nu rabler det da totalt for dig (igen).

At mene at Anders er en bedre målmand end PSJ er dog det mest tåbelige jeg har hørt. hvor mange gange har vi (specielt i sidste sæson) ikke set forsvarerne gå i panik fordi de ikke ved om AR kommer ud af målet eller bliver på stregen, ved modstander kontra angreb. Hvor mange gange (også i år) har vi ikke set AR flyve rundt i luften som en vingeskudt and efter et højt indlæg som han (igen) gik forkert af. Selvfølgelig er det også sket for PSJ, men jeg mener stadig han var og er langt bedre og mere stabil og giver mere ro over forsvarsspillet.

Du beder om eksempler på fejl af AR der har kostet sejeren, det kan jeg ike på stående fod, men mod Randers skabte han i de sidste 30 min. en del usikkerhed i forsvaret med sine totalt ringe indsats ved indlæg i feltet.

Vi kan snake om, hvad fordele og ulemper der er ved at få PSJ tilbage, og der vil jeg nok give dig ret, selvom AR stadig har mangler, har han trods alt udviklet sig til en meget bedre målmand i år, (tænk sig nu kan han også sparke bolden frem af banen og ikke kun ud over sidelinjen) han har stået nogle gode kampe for os, og i enkelte tilfælde hevet klasseredninger frem der har reddet point, og med de andre målmænd i truppen mener jeg måske heller ikke at det er nødvendigt med en ny.

For øvrigt tror og håber jeg at Heinze beholder pladsen som førstemålmand resten af sæsonen!!

Martin

Indlæg af Martin »

Claus J Skrev:
> Hallo Hekler nu rabler det da totalt for dig
> (igen).
>
> At mene at Anders er en bedre målmand end PSJ er
> dog det mest tåbelige jeg har hørt. hvor mange
> gange har vi (specielt i sidste sæson) ikke set
> forsvarerne gå i panik fordi de ikke ved om AR
> kommer ud af målet eller bliver på stregen, ved
> modstander kontra angreb. Hvor mange gange (også i
> år) har vi ikke set AR flyve rundt i luften som en
> vingeskudt and efter et højt indlæg som han (igen)
> gik forkert af. Selvfølgelig er det også sket for
> PSJ, men jeg mener stadig han var og er langt
> bedre og mere stabil og giver mere ro over
> forsvarsspillet.
>
> Du beder om eksempler på fejl af AR der har
> kostet sejeren, det kan jeg ike på stående fod,
> men mod Randers skabte han i de sidste 30 min. en
> del usikkerhed i forsvaret med sine totalt ringe
> indsats ved indlæg i feltet.
>
> Vi kan snake om, hvad fordele og ulemper der er
> ved at få PSJ tilbage, og der vil jeg nok give dig
> ret, selvom AR stadig har mangler, har han trods
> alt udviklet sig til en meget bedre målmand i år,
> (tænk sig nu kan han også sparke bolden frem af
> banen og ikke kun ud over sidelinjen) han har
> stået nogle gode kampe for os, og i enkelte
> tilfælde hevet klasseredninger frem der har reddet
> point, og med de andre målmænd i truppen mener jeg
> måske heller ikke at det er nødvendigt med en ny.
>
> For øvrigt tror og håber jeg at Heinze beholder
> pladsen som førstemålmand resten af sæsonen!!

Sådan som jeg opfatter Heklers kritik af Peter er, at han et eller andet sted har en bange anelse for, at han vil pille selvtilliden ud af nogle af de unge spillere, da han ikke altid er lige heldig, og andre så skal have skylden sakset ovenfor...

Jeg vil også påstå, at Anders er bedre på stregen end Peter Skov, men vis man kigger på roligheden, så tror jeg Peter er bedre til at udstråle det... Men man kan ikke tage fra Anders, at der har været temmelig mange "cleaner", og det må jo betegnes som godkendt....

Claus J

Indlæg af Claus J »

Martin Skrev:

> Sådan som jeg opfatter Heklers kritik af Peter er,
> at han et eller andet sted har en bange anelse
> for, at han vil pille selvtilliden ud af nogle af
> de unge spillere, da han ikke altid er lige
> heldig, og andre så skal have skylden sakset
> ovenfor...

> Jeg vil også påstå, at Anders er bedre på stregen
> end Peter Skov, men vis man kigger på roligheden,
> så tror jeg Peter er bedre til at udstråle det...
> Men man kan ikke tage fra Anders, at der har været
> temmelig mange "cleaner", og det må jo betegnes
> som godkendt....

Vi kan da hurtigt blive enige om at AR har enkelte kvaliteter, men jeg mener manglerne er for store.

Som jeg skrev mener jeg nok heller ikke vi skal hente PSJ hjem, bl.a. p.g.a. udgifterne ved det ikke står mål med hvor meget mere vi får for pengene.
Men det ændre ikke ved mit syn på at AR ikke er i den bedste halvdel af ligamålmænd (i mine øjne) i SAS ligaen (og inden der er nogle der spørger om hvem der er bedre skal jeg gerne skrive et par styker: Jimmi Nielsen, Jesper Christiansen, Casper Ankergren, Søren Jochumsen, John Alvbåge, Arek Onyzsko, Kim Christensen)

Martin

Indlæg af Martin »

Claus J Skrev:
> Martin Skrev:
>
> > Sådan som jeg opfatter Heklers kritik af Peter
> er,
> > at han et eller andet sted har en bange anelse
> > for, at han vil pille selvtilliden ud af nogle
> af
> > de unge spillere, da han ikke altid er lige
> > heldig, og andre så skal have skylden sakset
> > ovenfor...
>
>
> > Jeg vil også påstå, at Anders er bedre på
> stregen
> > end Peter Skov, men vis man kigger på
> roligheden,
> > så tror jeg Peter er bedre til at udstråle
> det...
> > Men man kan ikke tage fra Anders, at der har
> været
> > temmelig mange "cleaner", og det må jo betegnes
> > som godkendt....
>
> Vi kan da hurtigt blive enige om at AR har
> enkelte kvaliteter, men jeg mener manglerne er for
> store.
>
> Som jeg skrev mener jeg nok heller ikke vi skal
> hente PSJ hjem, bl.a. p.g.a. udgifterne ved det
> ikke står mål med hvor meget mere vi får for
> pengene.
> Men det ændre ikke ved mit syn på at AR ikke er i
> den bedste halvdel af ligamålmænd (i mine øjne) i
> SAS ligaen (og inden der er nogle der spørger om
> hvem der er bedre skal jeg gerne skrive et par
> styker: Jimmi Nielsen, Jesper Christiansen, Casper
> Ankergren, Søren Jochumsen, John Alvbåge, Arek
> Onyzsko, Kim Christensen)

Nu skal det ikke lyde som om, at jeg er nogen fortaler for Anders, og mener personligt heller ikke, at han er i den bedste halvdel over suppens målmand... Men jeg vil også rose Anders får hans udvikling, han er trods alt blevet meget meget bedre end i starten...

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hekler Skrev:
> Jeg mener slet ikke han bringer ro i bagkæden, jeg
> har sjældent oplevet nogen målmand der skælder så
> meget ud på sit forsvar hele tiden.

Det er da et plus, gad vide hvor langt Peter Schmeichel var kommet hvis han havde været tavs og ikke sagt et ord. En af PSJs forcer er jo netop også hans evne til at bringe ro til forsvaret, fordi de ved han dirigerer dem sikkert.

YahooSeeker [Bot]

Ravnen Skrev:
> Hekler Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg mener slet ikke han bringer ro i bagkæden,
> jeg
> > har sjældent oplevet nogen målmand der skælder
> så
> > meget ud på sit forsvar hele tiden.
>
> Det er da et plus, gad vide hvor langt Peter
> Schmeichel var kommet hvis han havde været tavs og
> ikke sagt et ord. En af PSJs forcer er jo netop
> også hans evne til at bringe ro til forsvaret,
> fordi de ved han dirigerer dem sikkert.

Jeg ved ikke, hvor fedt det var når Schmeichel, gik amok på en und talentfuld usikker spiller – jeg tvivler på, at man ikke kan være en god målmand uden at hæve sit ego ved at jokke unge spiller ned - Schmeichel er et af de mindst sympatiske mennesker, som jeg kan komme i tanke om. Nu har vi også et akademi at drive, så det vil være tåbeligt, at fremhæve de personlighedsmæssige flip Schmeichel havde/ har. Til gengæld ved jeg ikke om PSJ er lige sådan – hvis det er tilfældet, så er det en målmandstype som jeg aldrig nogen sinde vil støtte. Til gengæld har jeg min tvivl på PSJ er lige sådan.

hviid

Indlæg af hviid »

Hekler Skrev:
> Kent Skrev:
> -----
> > Hekler Skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jeg har aldrig kunnet se det fantastiske i
> PSJ,
> > og
> > > vi ved sku da godt allesammen, at den eneste
> > grund
> > > til at han nogensinne fik debut på
> landsholdet
> > var
> > > fordi alleandre 1. målmænd var skadet Onysko
> er
> > > Polak, og Jimmy Nielsen godt nok var at synke
> > for
> > > lavt.
> >
> > Jeg tror godt nok du forveksler din egen
> > subjektive holdning med hvad "vi alle ved". Det
> må
> > sgu have været rimelig længe alle de andre 1.
> > målmænd var skadet, da PSJ var fast 2. målmand
> i
> > en længere periode....
>
> Faktum var at da PSJ fik sin debut, så var alle
> danske målmænd der bare kunne tænkes at komme i
> betragtning til pladsen, indisponible.

Arh Hekler, nu strammer du den vist også lidt. Hverken Jan Hoffmann, Jimmy Nielsen eller Jesper Christiansen var indisponible, da PSJ i sin tid blev udtaget første gang til landsholdet, en venskabskamp mod Polen i 2002. Det var vel mere eller mindre Peter Kjærs reservetjans, han overtog efter VM i Sydkorea (Jesper Christiansen var tredjemålmand ved VM).

PSJ havde forinden flere gange sagt, at han ville blive meget skuffet, hvis han ikke snart kom med på landsholdet. Jeg har et gammelt interview liggende med ham, hvor han siger, at han forventede at Hoffmann og Christiansen stod foran i køen. Dengang var han vel superligaens næststærkeste målmand efter Onyzko.

Senere faldt han lidt i niveau i FCM, dog samtidig med at han fik debut for landsholdet. Om der så har været skader hos de andre målmænd, kan jeg ikke huske. Men efter han fik debut mod Luxemborg, viste han vel, at han var et fint valg som landsholdsmålmand, og derfor beholdt han pladsen.

Om det så vil være en forstærkning at få ham tilbage til FCM er svært at sige, jeg har ikke set ham spille for Bochum. Han må dog stadig være en målmand af en vis klasse, hvis han har været førstemålmand - indtil for nylig - på et Bundesliga-mandskab. Al ære og respekt for AR, så tror jeg ikke på at han kunne opnå det samme på hans nuværende niveau.

Toft

Indlæg af Toft »

Jeg synes at et tilbagekøb af Peter Skov, vil være værd at skænke en tanke... En rutineret målmand, som helt sikkert ville kunne videre give sine erfaringer til det forholdsvise unge FCM mandskab.

Desuden synes jeg ikke at Anders Rasmussen er slået helt igennem hos FCM.

En forstærkning på måmandsposten hos FCM vil være godt! Og der vil Peter Skov være et glimrende bud.

Lars EC

Indlæg af Lars EC »

Jeg tror faktisk det vil være meget positivt for vore unge målmænd, at der kommer en gennemrutineret målmand, der kan lære dem lidt. Det kan Anders i hvert fald ikke i samme grad som PSJ, der har været med til mere. Samtidig kan man vel ikke forestille sig, at PSJ er her i mere end 2 eller højest 3 sæson inkl. denne sæson. Hvis vi derimod ikke får PSJ til klubben, så kan Anders jo spille 3-4 sæsoner inden "de unge" får chancen.

Men lad os nu vente og se. Det går godt for holdet. Og selv om Anders har de mangler han har eller nogle mener han har, så vinder vi jo alligevel. Om man så syntes Anders er en god målmand eller ej er jo af mindre betydning. Personlig er jeg ikke så glad for Anders, da jeg syntes han virker meget usikker ved indlæg og/eller høje bolde. Men det er bare min mening.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Schmeichel var verdens bedste målmand, det faktum taler vist alene for sig selv :-)

Besvar