Om Demba-Nyrén - ligaens bedste angriber?
Nogle på bud på og meninger om Demba-Nyren?
Min mening: Demba er IKKE sas-ligaens bedste angriber. Gennem tiderne er Mohamed Zidan da en klasse over Demba.
Troels Bech: Demba har mere forståelse end Mohamed Zidan.
Noget af det Troels siger i "ren fodboldsnak" er rigtig. Men jeg er noget uenig med ham.
Michael Hansen: Mohamed Zidan bedre en mod en og en rigtig god dribler og topscorer.
Jeg er fuldstændig enig. Og Jeg har ikke set Demba drible 5-6 mand og samtidig score, men det gjorde Zidan i stort set hver kamp.
Hvad mener I andre???
Jeg siger, Mohamed Zidan er sas-ligaens bedste angriber gennem tiderne.
Ren fodboldsnak - Viasat Sport 1
-
jacobfrederiksen100
Ren fodboldsnak - Viasat Sport 1
Senest rettet af jacobfrederiksen100 31. okt 2006, 14:59, rettet i alt 1 gang.
-
Takito
Re: Ren fodboldsnak - Viasat Sport 1
Definer en god angriber? En der kan de enkelte ting eller en mand som Steffen Højer der har nappet topscore værdigheden 3 sæsoner i træk. Statistikkerne lyver ikke. Så det handler jo lige så meget om hvem der bomber kasserne.
Du kan også tage en mand som Ebbe Sand. Da han var på sit bedste niveau inden han blev solgt til Schalke. Der var der jo ingen der var i nærheden af ham. Han havde ikke teknikken som de andre. Men han havde snedigheden og løbemønstrene til at finde de rigtige huller, samt evnen til at banke bolden i kassen.
Mener ikke Zidan er den bedste angriber, men han er nok den bedste tekniker der har optrådt i ligaen. Det kan man ikke tage fra ham. han var om nogen den spiller der kunne præstere mest på egen hånd.
Du kan også tage en mand som Ebbe Sand. Da han var på sit bedste niveau inden han blev solgt til Schalke. Der var der jo ingen der var i nærheden af ham. Han havde ikke teknikken som de andre. Men han havde snedigheden og løbemønstrene til at finde de rigtige huller, samt evnen til at banke bolden i kassen.
Mener ikke Zidan er den bedste angriber, men han er nok den bedste tekniker der har optrådt i ligaen. Det kan man ikke tage fra ham. han var om nogen den spiller der kunne præstere mest på egen hånd.
-
Ravnen
Det skal Troels Bech da sige, det er han ansat til, Esbjerg skal jo gerne have nogle skillinger i land.
Må sige jeg ikke endnu har set det helt vilde i Demba, og ihverfald intet der berettiger til at sammenligne ham med Zidan!!!
Ligaens bedst angriber, Steffen Højer vel, tjek topscorerlisten de seneste sæsoner... at han er skadet er jo så noget andet
Må sige jeg ikke endnu har set det helt vilde i Demba, og ihverfald intet der berettiger til at sammenligne ham med Zidan!!!
Ligaens bedst angriber, Steffen Højer vel, tjek topscorerlisten de seneste sæsoner... at han er skadet er jo så noget andet
-
YahooSeeker [Bot]
Mohammed Zidan er ikke bare den bedste angriber i SL-historie, han er også den bedste fodboldspiller overhovedet set.
Under TB var han dog ikke særlig god. Det var først da ER ankom, at Zidan blev en holdspiller med overblik, hvilket udmøntede sig i, at han ikke bare hamrede bolde i kassen, men han var også den spiller på holdet, som lavede 2. flest målgivende afleveringer.
Zidan var ikke kun vigtig i form af sine mange målgivende afleveringer og alle hans mål. Grunden til han var et helt ekstremt tilfælde, som vi aldrig mere ser igen i dansk fodbold var, at selv om FCMs andre spiller kunne spille helt ad helvede til, så kunne han alene lave det individuel spil, som afgjorde en hel del kampe for os.
Udover han var teknikker på et helt ekstrem teknisk niveau, så var han også fysisk stærk, så han erobrede temmelig mange bolde for holdet.
Hans niveau udstillede ofte modspillerne som miniputspiller fx da han satte 7 mand af inden han scorede et af sine mål i kampen, hvor han lavede 5 mål. Modspillerne lignede små børn på en græsplæne, forskellen var større end på SL-spiller og Danmarks Serien fx har jeg ikke engang set der nede, at en person har sat 7 mand af. Det største jeg så var i 2. division, hvor akademispiller Adeola Runsewe sat 4 – 5 spiller af i 2. division, hvor han fik 30 min. spilletid til sidst.
Jeg husker også med Zidan, hvor Viggo Jensen blev spurgt har du fundet ud af, hvordan man stopper Zidan – han sagde lige ud næ, det vidste han ikke hvordan. Det samme svar fik de hele vejen rundt, når de spurgte de andre træner, det enste de var kommet frem til var, at der altid som absolut minimum skal være 3 mand omkring ham.
Altså når vi skal møde EfB, så vil jeg ikke ryste i bukserne for de har Nyren, og han bliver vel ikke dækket mere anderledes op end andre angriber. Modsat er jeg ret sikker på, at der vil blive meget mere uro, hvis vi skal møde EfB efter pausen, og så har de lige købt Mohammed Zidan – så vil jeg mene, at hvis de købte ham, så er EfB godt på vej mod mesterskabet. Nu har de så heldigvis kun Nyren.
For mig er det ingen tvivl om, at Mohammed Zidan er flere klasser over Miti og Nyren – og af de to er Miti også den, som har vist sig bedst. Hvis altså holdkammeraterne kunne holde Zidan ud, og vi havde ham i FCM, så ville jeg uden at blinke udråbe FCM, som dem der er favoritter til det danske mesterskab.
Under TB var han dog ikke særlig god. Det var først da ER ankom, at Zidan blev en holdspiller med overblik, hvilket udmøntede sig i, at han ikke bare hamrede bolde i kassen, men han var også den spiller på holdet, som lavede 2. flest målgivende afleveringer.
Zidan var ikke kun vigtig i form af sine mange målgivende afleveringer og alle hans mål. Grunden til han var et helt ekstremt tilfælde, som vi aldrig mere ser igen i dansk fodbold var, at selv om FCMs andre spiller kunne spille helt ad helvede til, så kunne han alene lave det individuel spil, som afgjorde en hel del kampe for os.
Udover han var teknikker på et helt ekstrem teknisk niveau, så var han også fysisk stærk, så han erobrede temmelig mange bolde for holdet.
Hans niveau udstillede ofte modspillerne som miniputspiller fx da han satte 7 mand af inden han scorede et af sine mål i kampen, hvor han lavede 5 mål. Modspillerne lignede små børn på en græsplæne, forskellen var større end på SL-spiller og Danmarks Serien fx har jeg ikke engang set der nede, at en person har sat 7 mand af. Det største jeg så var i 2. division, hvor akademispiller Adeola Runsewe sat 4 – 5 spiller af i 2. division, hvor han fik 30 min. spilletid til sidst.
Jeg husker også med Zidan, hvor Viggo Jensen blev spurgt har du fundet ud af, hvordan man stopper Zidan – han sagde lige ud næ, det vidste han ikke hvordan. Det samme svar fik de hele vejen rundt, når de spurgte de andre træner, det enste de var kommet frem til var, at der altid som absolut minimum skal være 3 mand omkring ham.
Altså når vi skal møde EfB, så vil jeg ikke ryste i bukserne for de har Nyren, og han bliver vel ikke dækket mere anderledes op end andre angriber. Modsat er jeg ret sikker på, at der vil blive meget mere uro, hvis vi skal møde EfB efter pausen, og så har de lige købt Mohammed Zidan – så vil jeg mene, at hvis de købte ham, så er EfB godt på vej mod mesterskabet. Nu har de så heldigvis kun Nyren.
For mig er det ingen tvivl om, at Mohammed Zidan er flere klasser over Miti og Nyren – og af de to er Miti også den, som har vist sig bedst. Hvis altså holdkammeraterne kunne holde Zidan ud, og vi havde ham i FCM, så ville jeg uden at blinke udråbe FCM, som dem der er favoritter til det danske mesterskab.
-
Ravnen
Jow jow snakker vi all-time så er Zidan størst. Men nutid, så sidder Højer stadig på tronen selvom han ikke har været særlig aktiv i denne sæson so far 
Mvh, Ravnen
En ZIDAN fan
Mvh, Ravnen
En ZIDAN fan
-
mrjelle
topscore:
Syns du overvudere Zidan meget. Ja han var god og han var fantastisk at se spille. Og han skaffede os sikkert også nogle point pga hans mål.
Men jeg vil vædde med han tabte lige så mange poit som han vandt. Hvis han mistede boldet kunne modstanderen gå lige forbi ham uden han så meget som tænkte på at kæmpe for at få den tilbage. I stedet slog han ud med armene og så fuldstændig opgivende ud lige indtil han fik boldet spillet igen.
Desuden brugte FCM ALT for meget tid på ham da han af sind var som en 12 årig.
Syns du overvudere Zidan meget. Ja han var god og han var fantastisk at se spille. Og han skaffede os sikkert også nogle point pga hans mål.
Men jeg vil vædde med han tabte lige så mange poit som han vandt. Hvis han mistede boldet kunne modstanderen gå lige forbi ham uden han så meget som tænkte på at kæmpe for at få den tilbage. I stedet slog han ud med armene og så fuldstændig opgivende ud lige indtil han fik boldet spillet igen.
Desuden brugte FCM ALT for meget tid på ham da han af sind var som en 12 årig.
-
Dahl Nielsen
topscore Skrev:
-------------------------------------------------------
> Altså når vi skal møde EfB, så vil jeg ikke ryste
> i bukserne for de har Nyren, og han bliver vel
> ikke dækket mere anderledes op end andre angriber.
> Modsat er jeg ret sikker på, at der vil blive
> meget mere uro, hvis vi skal møde EfB efter
> pausen, og så har de lige købt Mohammed Zidan – så
> vil jeg mene, at hvis de købte ham, så er EfB godt
> på vej mod mesterskabet. Nu har de så heldigvis
> kun Nyren.
Tror der skal mere end Mohamed Zidan til, for at Esbjerg kan vinde det danske mesterskab i denne sæson. Bare se på deres forsvar. Det er jo næsten til at græde over...
Dahl Nielsen
> Altså når vi skal møde EfB, så vil jeg ikke ryste
> i bukserne for de har Nyren, og han bliver vel
> ikke dækket mere anderledes op end andre angriber.
> Modsat er jeg ret sikker på, at der vil blive
> meget mere uro, hvis vi skal møde EfB efter
> pausen, og så har de lige købt Mohammed Zidan – så
> vil jeg mene, at hvis de købte ham, så er EfB godt
> på vej mod mesterskabet. Nu har de så heldigvis
> kun Nyren.
Tror der skal mere end Mohamed Zidan til, for at Esbjerg kan vinde det danske mesterskab i denne sæson. Bare se på deres forsvar. Det er jo næsten til at græde over...
Dahl Nielsen
-
YahooSeeker [Bot]
Dahl Nielsen Skrev:
> topscore Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Altså når vi skal møde EfB, så vil jeg ikke
> ryste
> > i bukserne for de har Nyren, og han bliver vel
> > ikke dækket mere anderledes op end andre
> angriber.
> > Modsat er jeg ret sikker på, at der vil blive
> > meget mere uro, hvis vi skal møde EfB efter
> > pausen, og så har de lige købt Mohammed Zidan –
> så
> > vil jeg mene, at hvis de købte ham, så er EfB
> godt
> > på vej mod mesterskabet. Nu har de så heldigvis
> > kun Nyren.
>
> Tror der skal mere end Mohamed Zidan til, for at
> Esbjerg kan vinde det danske mesterskab i denne
> sæson. Bare se på deres forsvar. Det er jo næsten
> til at græde over...
>
> Dahl Nielsen
Ja, men jeg mener at i den periode, hvor vores forsvar i FCM var tud-ringe, da kompenserede Zidan bare ved at score flere mål end modstanderne.
Personlig syntes jeg, at han er undervurderet.
> topscore Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Altså når vi skal møde EfB, så vil jeg ikke
> ryste
> > i bukserne for de har Nyren, og han bliver vel
> > ikke dækket mere anderledes op end andre
> angriber.
> > Modsat er jeg ret sikker på, at der vil blive
> > meget mere uro, hvis vi skal møde EfB efter
> > pausen, og så har de lige købt Mohammed Zidan –
> så
> > vil jeg mene, at hvis de købte ham, så er EfB
> godt
> > på vej mod mesterskabet. Nu har de så heldigvis
> > kun Nyren.
>
> Tror der skal mere end Mohamed Zidan til, for at
> Esbjerg kan vinde det danske mesterskab i denne
> sæson. Bare se på deres forsvar. Det er jo næsten
> til at græde over...
>
> Dahl Nielsen
Ja, men jeg mener at i den periode, hvor vores forsvar i FCM var tud-ringe, da kompenserede Zidan bare ved at score flere mål end modstanderne.
Personlig syntes jeg, at han er undervurderet.