Hvem køber Thyge?, Hvad skal han koste?, og Hvornår ser vi ham på landsholdet?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW # 163

Hvem køber Thyge?, Hvad skal han koste?, og Hvornår ser vi ham på landsholdet?

Indlæg af BW # 163 »

Det er nærmest unfair at fremhæve enkeltspillere på FCMs hold der fungerer som en enhed med plads til individualister, i et skønt mix af 75% ungdom og 25% rutine, høj og lav, og sort og hvid, målscorer og oplægger, samt driblere og hovedstødsstærke spillere....

Men here goes:

Mikkel Thygesen. MOM imod både OB og FCN, er vel pt. vores bedste salgsobjekt.
Efter sigende synede de tyske klubber: Borrussia Dortmund, Vfl Bochum, Allemania Achen og Mainz 05, Mikkel udklassere OB.
Kampen i dag gør ham næppe mindre attraktiv, og Erik Rasmussen, forsøger nu - 100% fortjent - at tale Mikkel T. på landsholdet - en flot men samtidig fuldstænding unødvendig gestus, eftersom Mikkel må være SELVSKREVET i den næste landsholdstruo, hvis han blot tilnærmelsesvist kan holde niveauet.

Jeg er ikke tilhænger af at vi sælger vores bedste spiller(e) men man må også være realistisk omkring FCMs økonomiske formåen, og så samtidig bede til at akademiet bærer frugt (Hvad alt pt. peger i retning af).

Men hvad skal Mikkel T. Koste ?. Har han en eller flere klausuler i sin kontrakt mht. hvad han kan "gå" for ?. Personligt håber jeg ikke på et salg til en dansk klub, og kun FCK er vel interessant - lønmæssigt og sportsligt.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... 93521.html
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... tm?sporten

BW # 163
Senest rettet af BW # 163 30. okt 2006, 16:24, rettet i alt 1 gang.

David

Re: Hvem køber Thyge?, Hvad skal han koste?, og Hvornår ser vi ham på landsholdet?

Indlæg af David »

Tjaaa. Det er et godt spørgsmål:-)

Men jeg vil mene, hvis vi snakker salg her i vinter pausen, så vil jeg mene han er omkring 10 millioner værd.

Alt under 10 for ham skal ledelsen kun grine af.

Mvh.

David

Dahl Nielsen

Re: Hvem køber Thyge?, Hvad skal han koste?, og Hvornår ser vi ham på landsholdet?

Indlæg af Dahl Nielsen »

Tror måske han ville passe godt til hollandsk fodbold, og ellers synes jeg også Tyskland lyder meget fornuftigt.

Dog har jeg flere steder hørt/læst, at han, i Danmark, ikke ønsker at spille for andre klubber end FC Midtjylland. Mener han har sagt noget i retning af, at det er "hans klub i DK".

Dahl Nielsen - Der også er sur på Viasat..!

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Tjae, men det sagde Pimpong jo faktisk også..

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

David Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjaaa. Det er et godt spørgsmål:-)
>
>
> Men jeg vil mene, hvis vi snakker salg her i
> vinter pausen, så vil jeg mene han er omkring 10
> millioner værd.
>
> Alt under 10 for ham skal ledelsen kun grine af.

Jeg er enig, men synes faktisk også at 10 vil være til at grine af for ledelsen! Havde han spillet for Brøndby eller FCK, havde vi nok snakket minimum 30-40 stykker! Ved godt vi ikke kan afsætte vores spillere for samme beløb, men hvis han bliver solgt for "kun" 10 millioner, vil jeg personligt sidde tilbage med en følelse af at vi er blevet taget ved næsen...

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Thygesen er ved at udvikle sig til en af Superligaens profiler. Det har Pimpong aldrig været. Der er forskellen.
Fransk, eller Hollandsk fodbold kunne jeg godt se Thygesen i... Men vi skal ha en GOD pris...

Bobby

Indlæg af Bobby »

Forhåbentlig kan vi holde på ham sæsonen ud. Holder han niveauet i foråret også, mener jeg ikke vi skal sælge ham for under 20 Mill. Det tror jeg bestemt også er realistisk og for alt i verden håber jeg han ryger til udlandet.

Som FCM spiller og er placeret i øjeblikket tror jeg egentlig heller ikke det er interessant for ham at komme til FCK og Brøndby er da helt uinteressant i øjeblikket.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Bobby Skrev:
> Forhåbentlig kan vi holde på ham sæsonen ud.
> Holder han niveauet i foråret også, mener jeg ikke
> vi skal sælge ham for under 20 Mill. Det tror jeg
> bestemt også er realistisk og for alt i verden
> håber jeg han ryger til udlandet.
>
> Som FCM spiller og er placeret i øjeblikket tror
> jeg egentlig heller ikke det er interessant for
> ham at komme til FCK og Brøndby er da helt
> uinteressant i øjeblikket.

Kan kun være enig! Det "gamle" BIF hold kunne måske være interessant, men vores nuværende hold er da bedre end deres, så det skulle da kun være af økonomiske årsager. Og FCK's spillestil passer da SLET ikke til Thygesen, tror godt selv han ved at det vil bremse hans udvikling og hans succes... ligesom den har gjort for Pimpong i øvrigt!

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jegh vil mene at da vi har manden på en lang kontrakt er 10 mio. for lidt... vi kan vente... 20 mio er mere passende...

jacobfrederiksen100

Indlæg af jacobfrederiksen100 »

Der skal mange millioner til for at sælge Thyge. Vil også lige sige, skal vi sælge ham, så først når sæsonen til sommer er forbi. Det er alt for dumt at sælge spiller der er inde i en god uvikling midt i sæsonen, også for FCM's skyld med hensyn til toppen af ligaen hele sæsonen ud. Det kræver at vi beholder vores profiler til sommer, og derefter kan vi snakke om spillersalg.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

jacobfrederiksen100 Skrev:
> Der skal mange millioner til for at sælge Thyge.
> Vil også lige sige, skal vi sælge ham, så først
> når sæsonen til sommer er forbi. Det er alt for
> dumt at sælge spiller der er inde i en god
> uvikling midt i sæsonen, også for FCM's skyld med
> hensyn til toppen af ligaen hele sæsonen ud. Det
> kræver at vi beholder vores profiler til sommer,
> og derefter kan vi snakke om spillersalg.

Om vi sælger ham, kan vel godt komme til at være påvirket af, hvor vi lægger i tabel ved vinterpausen.

Ellers håber jeg også mere på nogle andre; eller en så høj pris, at ingen vil købe ham fx 40 mio., så skulle det være et signal om, at han ikke er særlig interessant.

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Jeg mener bare, at når Brøndby kunne score omkring 60 mio på Daniel Agger, burde vi også mindst kunne få omkring 20 mio for Mikkel Thygesen.

Men alligevel ser jeg helst, at vi beholder Thyge. Han er meget vigtig for holdet og fylder utroligt meget på vores hold.
Derimod kunne jeg se en idé i, at sælge Dennis Sørensen (lad os antage/håbe at han bliver solgt for 15 mio) til udlandet. De penge som et eventuelt salg af Dennis vil indbringe FCM, kan vi investere i Danny Olsen fra FC Nordsjælland, som er en meget dygtig og talentfuld højrekantsspiller.

Prisen på Danny Olsen burde ligge under den pris, vi får for Dennis Sørensen. Dermed kan det økonomisk lade sig gøre, og samtidig får vi en spiller, som vi om nogle år, forhåbentligt kan score kassen på.

jacobfrederiksen100

Indlæg af jacobfrederiksen100 »

Enig og Danny Olsen har også selv nævnt i "Det bare Fodbold" at hvis han ville spille for en anden sas-liga klub, skulle det være FC Midtjylland. Han kender mange i FCM og er en meget ung talentfuld spiller som jeg ser noget rigtigt positivt i. Men lad os nu vente og se. Så længe Dennis er her skal der ikke gøres noget, men forsvinder han, mener jeg at en spiller som Danny Olsen fra FC Nordsjælland er en der helt sikkert vil passe ind på vores hold, som jeg ser det. En fremtidsmand er Danny, ja.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Ifølge sidelinien, FCKs debatforum har FC Chelsea tidligere været ude efter Thyge, og Thyge engang været til prøvetræning i Chelsea. Et interessant rygte, eftersom Abrahmovic vel kender FC Midtjylland fra vores møde med CSKA-moskva ?.

Her er tråden gengivet:

Re: Hent Mikkel Thygesen - NU!

--------------------------------------------------------------------------------

Ja tak til thygesen.

Jeg snakkede med ham igår og han vil da meget gerne spille i den hvide trøje. Jeg mener at han bestemt er god nok, han spiller meget bedre end hjalte, kvist, pimp og på højde med atiba.

Og nej det siger jeg ikke kun fordi jeg kender han personligt, men ren faktisk fordi han gør det.

Han dækker en del pladser( hele midtbanen, minus defensiv samt hængene angriber. Han har desuden spillet i forsvarret i sine unge dage, men der hører han altså ikke hjemme mere;-) ) og ville være fantastisk at få til klubben. Jeg ved at han har mange klubber fra udlandet som kigger på ham og det vare ikke længe inden han er tabt for den danske liga. Så skal vi ha ham inden han smutter(til en stor klub. Chelsea havde ham til prøve træning da han spillede i bk.frem og kigger stadig på ham) så skal det være til vinter.

THYGESEN DEN NÆSTE KONGE AF KØBENHAVN

----

De regner altså med at de kan købe ham af os...

BW # 163

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

For alt i verden ikke sælge ham til FCK. Chelsea ville være fint. 100 mio kr så kan han komme til Chelski :-D

Besvar