Årets FCM Kamp ect.
-
Dahl Nielsen
Re: Årets FCM Kamp ect. - Usportsligt!
CARINA SKREV FØLGENDE:
----------------------------------------------
Jeg var af min veninde blevet lokket med ind og se FCM-OB og blev ret hurtigt grebet af den gode stemning på SAS Arena til trods for jeg hverken holder med FCM eller OB. Den gode stemning gjorde også, at vi som "helt nye" på stadion råbte med når der blev hyldet.
Det var altså lige indtil der blev råbt Viborgsvin efter Onyzko! Undskyld mit sprog, men det pissede mig virkeligt af!
Noget af det første man bør lære (ikke bare inden for fodbold) er, at det er total fedt at heppe alt hvad lunger mm. kan holde til på sit eget hold, men man sviner IKKE modstanderne. Og da slet ikke enkeltpersoner! Det er direkte usportsligt! Til alle jer der mener, at så længe det ikke er racisme er det da okay... Hvorfor i alverden det? Og derudover, så tjek lige nedenstående
Dansk sprognævn definerer bl.a. racisme som følger:
- afstandtagen fra grupper af mennesker, som godt kan være af samme race som en selv
Hvorfor nedgøre sig selv og dermed sit eget hold med at råbe skælsord? Husk på, selv om det er få der råber (hvilket det ikke var, da, som flere har nævnt, flere råbte med på skælsord end på hyldest) bliver samtlige tilhængere hurtigt puttet i samme kategori som dem der skal svine. Det er synd! Fanklubben burde vise et godt eksempel fremfor at opfordre til disse tilråb!
OKAY, FLOT FLOT! DET VIL JEG DA LIGE KOMMENTERE LIDT PÅ:
Carina, hvis det er slemt at råbe "Viborg-svin", er det så også slemt at råbe "skide svensker"?
Manden (Arez Onyszko) er polak, hvilket for manges vedkommende ville have lagt op til diverse tilsvininger og tilråb, men vi råber ikke noget som fx "din mor er en billig polsk luder", eller hvad fanden folk nu kunne finde på at råbe.
Når modstanderholdene har mørke spillere på holdet, så råber vi da heller ikke "negersvin", og vi begynder da heller ikke at råbe abelyde! Godt nok har vi også selv mange afrikanere og mørklødede spillere på holdet, men stadigvæk...
Min opfordring til dig er, at du går hjem og spiser en tudekiks eller to (måske en hel pakke - de er jo ikke så dyre), og hvis du så stadig synes vi FCM'ere er så forfærdelige, så kan du jo bare begynde at holde med OB! Måske Viborg...
Dahl Nielsen - "Raus, Spielverderber!!!"
Jeg var af min veninde blevet lokket med ind og se FCM-OB og blev ret hurtigt grebet af den gode stemning på SAS Arena til trods for jeg hverken holder med FCM eller OB. Den gode stemning gjorde også, at vi som "helt nye" på stadion råbte med når der blev hyldet.
Det var altså lige indtil der blev råbt Viborgsvin efter Onyzko! Undskyld mit sprog, men det pissede mig virkeligt af!
Noget af det første man bør lære (ikke bare inden for fodbold) er, at det er total fedt at heppe alt hvad lunger mm. kan holde til på sit eget hold, men man sviner IKKE modstanderne. Og da slet ikke enkeltpersoner! Det er direkte usportsligt! Til alle jer der mener, at så længe det ikke er racisme er det da okay... Hvorfor i alverden det? Og derudover, så tjek lige nedenstående
Dansk sprognævn definerer bl.a. racisme som følger:
- afstandtagen fra grupper af mennesker, som godt kan være af samme race som en selv
Hvorfor nedgøre sig selv og dermed sit eget hold med at råbe skælsord? Husk på, selv om det er få der råber (hvilket det ikke var, da, som flere har nævnt, flere råbte med på skælsord end på hyldest) bliver samtlige tilhængere hurtigt puttet i samme kategori som dem der skal svine. Det er synd! Fanklubben burde vise et godt eksempel fremfor at opfordre til disse tilråb!
OKAY, FLOT FLOT! DET VIL JEG DA LIGE KOMMENTERE LIDT PÅ:
Carina, hvis det er slemt at råbe "Viborg-svin", er det så også slemt at råbe "skide svensker"?
Manden (Arez Onyszko) er polak, hvilket for manges vedkommende ville have lagt op til diverse tilsvininger og tilråb, men vi råber ikke noget som fx "din mor er en billig polsk luder", eller hvad fanden folk nu kunne finde på at råbe.
Når modstanderholdene har mørke spillere på holdet, så råber vi da heller ikke "negersvin", og vi begynder da heller ikke at råbe abelyde! Godt nok har vi også selv mange afrikanere og mørklødede spillere på holdet, men stadigvæk...
Min opfordring til dig er, at du går hjem og spiser en tudekiks eller to (måske en hel pakke - de er jo ikke så dyre), og hvis du så stadig synes vi FCM'ere er så forfærdelige, så kan du jo bare begynde at holde med OB! Måske Viborg...
Dahl Nielsen - "Raus, Spielverderber!!!"
-
BW - 665
Dahl Nielsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> CARINA SKREV FØLGENDE:
> ----------------------------------------------
> Min opfordring til dig er, at du går hjem og
> spiser en tudekiks eller to (måske en hel pakke -
> de er jo ikke så dyre), og hvis du så stadig synes
> vi FCM'ere er så forfærdelige, så kan du jo bare
> begynde at holde med OB! Måske Viborg...
Hvorfor er det så "sejt" at bede folk om at "tage en kiks" fordi de brokker sig over noget man selv synes er latterligt? Fint nok at du synes det er en naturlig ting, men det synes hun åbenbart ikke, så hvorfor skal hun "tage en kiks" og holde med et andet hold bare fordi hun har en anden overbevisning end dig, og giver udtryk for den?
Er bange for kiksen er reserveret til dig mester...
> Dahl Nielsen - "Raus, Spielverderber!!!"
> CARINA SKREV FØLGENDE:
> ----------------------------------------------
> Min opfordring til dig er, at du går hjem og
> spiser en tudekiks eller to (måske en hel pakke -
> de er jo ikke så dyre), og hvis du så stadig synes
> vi FCM'ere er så forfærdelige, så kan du jo bare
> begynde at holde med OB! Måske Viborg...
Hvorfor er det så "sejt" at bede folk om at "tage en kiks" fordi de brokker sig over noget man selv synes er latterligt? Fint nok at du synes det er en naturlig ting, men det synes hun åbenbart ikke, så hvorfor skal hun "tage en kiks" og holde med et andet hold bare fordi hun har en anden overbevisning end dig, og giver udtryk for den?
Er bange for kiksen er reserveret til dig mester...
> Dahl Nielsen - "Raus, Spielverderber!!!"
-
Dahl Nielsen
Måske burde du tage stilling til hele mit indlæg, inden du fyrer alt det af?
Desuden er jeg heller ikke af den holdning, at man skal råbe diverse latterlige ting til modstanderholdets spillere, og så længe jeg i øvrigt ikke giver direkte udtryk for min egen holdning, så taber du altså også lidt terræn på den baggrund, BW - 665.
Jeg selv er blandt de utrolig få, der rent faktisk råber gennem hele kampen - med undtagelse af, når spillere bliver svinet ud over grænsen. Min personlige grænse for tilsvining er faktisk meget lille, selv om andre, efter min mening, må råbe lige hvad de har lyst til. Det kan jeg alligevel ikke hindre dem i.
I øvrigt bryder jeg mig ikke om kiks. De er for tørre...
Dahl Nielsen
Desuden er jeg heller ikke af den holdning, at man skal råbe diverse latterlige ting til modstanderholdets spillere, og så længe jeg i øvrigt ikke giver direkte udtryk for min egen holdning, så taber du altså også lidt terræn på den baggrund, BW - 665.
Jeg selv er blandt de utrolig få, der rent faktisk råber gennem hele kampen - med undtagelse af, når spillere bliver svinet ud over grænsen. Min personlige grænse for tilsvining er faktisk meget lille, selv om andre, efter min mening, må råbe lige hvad de har lyst til. Det kan jeg alligevel ikke hindre dem i.
I øvrigt bryder jeg mig ikke om kiks. De er for tørre...
Dahl Nielsen
-
Ettrup
Det kører jo helt af sporet
Hvad sker der for vores debat? graven er jo kørt helt galt. Vi diskuter FC Midtjylland her inde! ik alt det andet med folk skal tage en tudekiks og at man er træt af deres moralske snak. Et eller andet sted synes jeg denne tråd tråd er direkte pinlig for klubben.
Det som denne tråd realt halder om er om de tilråb der kom til Arek, folk har deres meninger om det og det er fair, men det skal da ikke skabe en tråd hvor det næsten går ud på at svare bedst igen på en provokerne måde. Jeg må dog selv indrømme jeg er lidt imod de tilråb som der er kommet, og som andre siger vil heller bruge tid på at støtte holdet. Men det er en del af gamet at der bliver råbt ting, så længe det ikke går for vildt for sig (vildfort sagen, så er man ikke rigtigt klog, hvis det kommer hen på det)
Dog synes jeg man stadig kan være stolt over at være FC Midtjylland fan, som der bliver sagt andet sted i tråden vi har ikke lavet abelyde, snakket om hudfarve, vi har ikke brugt romerlys, vi har ikke en ultras gruppe der laver masser af ballade. Jeg er utroligt, ja jeg kan ikke sætte ord på det, det er så utroligt flot hvad vi har skabt på så få år. Når jeg hører os synge, det får mig til at jagte min drøm endnu mere om at spille fodbold for FCM og det mit navn der bliver sunget. For spillerne er det noget af det største når ens navn bliver råbt. Når jeg spiller fodbold og nogle enkle står og råber Ettrup, det løber koldt ned af ryggen på mig. Det er så stort! og det skal det blive ved med at være! for vi er FCM. ´´FCM FCM henter altid sejren hjem, hvem kæmper alle mand det gør FC Midtjylland! takket være deres fans der støtter DEM!´´
Ettrup
BW#2210
Sjælland
Håber jeg kan poste det her, uden at få diverse sure opstød igen
og Imorgen gælder det FCN lad os Støtte FCM til sejr der!
Det som denne tråd realt halder om er om de tilråb der kom til Arek, folk har deres meninger om det og det er fair, men det skal da ikke skabe en tråd hvor det næsten går ud på at svare bedst igen på en provokerne måde. Jeg må dog selv indrømme jeg er lidt imod de tilråb som der er kommet, og som andre siger vil heller bruge tid på at støtte holdet. Men det er en del af gamet at der bliver råbt ting, så længe det ikke går for vildt for sig (vildfort sagen, så er man ikke rigtigt klog, hvis det kommer hen på det)
Dog synes jeg man stadig kan være stolt over at være FC Midtjylland fan, som der bliver sagt andet sted i tråden vi har ikke lavet abelyde, snakket om hudfarve, vi har ikke brugt romerlys, vi har ikke en ultras gruppe der laver masser af ballade. Jeg er utroligt, ja jeg kan ikke sætte ord på det, det er så utroligt flot hvad vi har skabt på så få år. Når jeg hører os synge, det får mig til at jagte min drøm endnu mere om at spille fodbold for FCM og det mit navn der bliver sunget. For spillerne er det noget af det største når ens navn bliver råbt. Når jeg spiller fodbold og nogle enkle står og råber Ettrup, det løber koldt ned af ryggen på mig. Det er så stort! og det skal det blive ved med at være! for vi er FCM. ´´FCM FCM henter altid sejren hjem, hvem kæmper alle mand det gør FC Midtjylland! takket være deres fans der støtter DEM!´´
Ettrup
BW#2210
Sjælland
Håber jeg kan poste det her, uden at få diverse sure opstød igen
og Imorgen gælder det FCN lad os Støtte FCM til sejr der!
-
Altoriso
Hvis du ikke selv bryder dig om kiks, er der vel heller ikke nogen grund til at dele ud af dem så flittigt 
Synes heller ikke at der er nogen grund til at svine Carina til bare fordi hun kommer med sin mening i sit første indlæg..
Måske kunne hun være en af dem, der gerne ville deltage aktivt fremover, og det bliver hun da ikke lige frem animeret til på den måde
Synes heller ikke at der er nogen grund til at svine Carina til bare fordi hun kommer med sin mening i sit første indlæg..
Måske kunne hun være en af dem, der gerne ville deltage aktivt fremover, og det bliver hun da ikke lige frem animeret til på den måde
-
Kent
Re: Årets FCM Kamp ect.
Peter Ross Skrev:
> Bølgerne var mægtigt pinlige.
> Troede folk havde droppet det håbløse levn fra
> fortiden, men nej...
>
Hvorfor er de pinlige?
Hvorfor er de et håbløst levn fra fortiden?
Plejer den hardcore kerne på Nordea ikke altid at brokke sig over, at ikke alle tilskuere er med til at støtte holdet? - Når de så gør det, så er det også et problem, fordi de ikke gør det på den "rigtige" måde eller?
Så vidt jeg ved, er vi det eneste danske hold, der praktiserer bølgen, og den opstod første gang spontant til den første hjemmekamp på SAS-Arena. Dvs at den faktisk er en del af en tradition på SAS-Arena, der markerer hyldest fra tilskuerne til spillerne og en overlegen sejr. For mig, er det absolut en god ting, og så længe der ikke er bølge i tide og udtide - men som vi vist også diskuterede engang, kun sidst i kampen ved en sikker føring og god præstation - så er det for mig, den første tradition vi skabt på SAS-Arena. Den er sgu i hvert fald mere original, end at ændre teksten på en Brøndby-sang
At den så tidligere bl.a. har været brugt ifm landskampe, gør vel ikke den ugyldig. Tilskuerne sang også til landskampe før de gjorde det til klubkampe - så skal vi også fjerne al sang, da det lugter af roligan-bevægelsen, der jo er åhhh så forfærdelig? Når jeg ser bølgen rulle på SAS-Arena, så tænker jeg ikke på landsholdet og roligans, men på 6-0 sejren, de 9 vundne hjemmekampe i træk og Fort Midtjylland. Det er det, den symboliserer for mig og ikke andet.
Hvis man forresten tror at bølgen er et roliganfænomen, så kan man godt tro om igen. Jeg kan anbefale bagsiden på dagens Tipsblad, hvor man fortæller historien om bølgen i anledning af dens 25 års fødselsdag. De fleste over 25 ved vel, at den kom til Danmark ifm VM i 86, hvor de mexikanske tilskuere udførte den (af kedsomhed), men den er oprindelig skabt i USA af en mandlig cheerleader
Kent
> Bølgerne var mægtigt pinlige.
> Troede folk havde droppet det håbløse levn fra
> fortiden, men nej...
>
Hvorfor er de pinlige?
Hvorfor er de et håbløst levn fra fortiden?
Plejer den hardcore kerne på Nordea ikke altid at brokke sig over, at ikke alle tilskuere er med til at støtte holdet? - Når de så gør det, så er det også et problem, fordi de ikke gør det på den "rigtige" måde eller?
Så vidt jeg ved, er vi det eneste danske hold, der praktiserer bølgen, og den opstod første gang spontant til den første hjemmekamp på SAS-Arena. Dvs at den faktisk er en del af en tradition på SAS-Arena, der markerer hyldest fra tilskuerne til spillerne og en overlegen sejr. For mig, er det absolut en god ting, og så længe der ikke er bølge i tide og udtide - men som vi vist også diskuterede engang, kun sidst i kampen ved en sikker føring og god præstation - så er det for mig, den første tradition vi skabt på SAS-Arena. Den er sgu i hvert fald mere original, end at ændre teksten på en Brøndby-sang
At den så tidligere bl.a. har været brugt ifm landskampe, gør vel ikke den ugyldig. Tilskuerne sang også til landskampe før de gjorde det til klubkampe - så skal vi også fjerne al sang, da det lugter af roligan-bevægelsen, der jo er åhhh så forfærdelig? Når jeg ser bølgen rulle på SAS-Arena, så tænker jeg ikke på landsholdet og roligans, men på 6-0 sejren, de 9 vundne hjemmekampe i træk og Fort Midtjylland. Det er det, den symboliserer for mig og ikke andet.
Hvis man forresten tror at bølgen er et roliganfænomen, så kan man godt tro om igen. Jeg kan anbefale bagsiden på dagens Tipsblad, hvor man fortæller historien om bølgen i anledning af dens 25 års fødselsdag. De fleste over 25 ved vel, at den kom til Danmark ifm VM i 86, hvor de mexikanske tilskuere udførte den (af kedsomhed), men den er oprindelig skabt i USA af en mandlig cheerleader
Kent
-
Kranker
Re: Det kører jo helt af sporet
Åhhhhh for helved hvor jeg elsker FC Midtjylland og uanset hvad folk siger og mener er der sku ingen der skal bestemme hvad jeg råber den halvanden times tid jeg er på stadion. Følelserne skal have frit løb, ellers er det ikke opbakning som jeg ser det. Jeg har dog den regel med mig selv at det er bedst at kunne kigge sig selv og signe FANATISKE med fans i øjnene efter kampen uden det skal komme til tåre.
Det er fodbold, det er had og samtidig totalt afstressende.
Venligst Claus – Hvem sagde mandage var dårlige !!
Det er fodbold, det er had og samtidig totalt afstressende.
Venligst Claus – Hvem sagde mandage var dårlige !!
-
BW - 665
Dahl Nielsen Skrev:
> Måske burde du tage stilling til hele mit indlæg,
> inden du fyrer alt det af?
Hvorfor? Det er ikke dit budskab i dit indlæg jeg har lyst til at kommentere på, det er din "kiksuddeling" jeg synes er plat. Men hvis du så gerne vil have at jeg tager stilling til resten af dit indlæg, er jeg i øvrigt ganske enig!
> Desuden er jeg heller ikke af den holdning, at man
> skal råbe diverse latterlige ting til
> modstanderholdets spillere, og så længe jeg i
> øvrigt ikke giver direkte udtryk for min egen
> holdning, så taber du altså også lidt terræn på
> den baggrund, BW - 665.
Øhhh... og hvorfor nu det? Jeg gentager mig selv og siger at jeg slet ikke har taget stillig til DIN holdning, da den egentlig er ret irrelevant for mig og mit indlæg. Jeg kommeterer kun på den måde du håndterer hendes mening på, ved at give hende "tudekiks" og foreslå at støtte et andet hld.
> Jeg selv er blandt de utrolig få, der rent faktisk
> råber gennem hele kampen - med undtagelse af, når
> spillere bliver svinet ud over grænsen. Min
> personlige grænse for tilsvining er faktisk meget
> lille, selv om andre, efter min mening, må råbe
> lige hvad de har lyst til. Det kan jeg alligevel
> ikke hindre dem i.
Enig
> I øvrigt bryder jeg mig ikke om kiks. De er for
> tørre...
Tror jeg de fleste er enige i, så hvad med at stoppe med at dele dem ud til folk der beklager sig over noget de synes er forkasteligt, fordi du selv har en anden opfattelse?
> Dahl Nielsen
> Måske burde du tage stilling til hele mit indlæg,
> inden du fyrer alt det af?
Hvorfor? Det er ikke dit budskab i dit indlæg jeg har lyst til at kommentere på, det er din "kiksuddeling" jeg synes er plat. Men hvis du så gerne vil have at jeg tager stilling til resten af dit indlæg, er jeg i øvrigt ganske enig!
> Desuden er jeg heller ikke af den holdning, at man
> skal råbe diverse latterlige ting til
> modstanderholdets spillere, og så længe jeg i
> øvrigt ikke giver direkte udtryk for min egen
> holdning, så taber du altså også lidt terræn på
> den baggrund, BW - 665.
Øhhh... og hvorfor nu det? Jeg gentager mig selv og siger at jeg slet ikke har taget stillig til DIN holdning, da den egentlig er ret irrelevant for mig og mit indlæg. Jeg kommeterer kun på den måde du håndterer hendes mening på, ved at give hende "tudekiks" og foreslå at støtte et andet hld.
> Jeg selv er blandt de utrolig få, der rent faktisk
> råber gennem hele kampen - med undtagelse af, når
> spillere bliver svinet ud over grænsen. Min
> personlige grænse for tilsvining er faktisk meget
> lille, selv om andre, efter min mening, må råbe
> lige hvad de har lyst til. Det kan jeg alligevel
> ikke hindre dem i.
Enig
> I øvrigt bryder jeg mig ikke om kiks. De er for
> tørre...
Tror jeg de fleste er enige i, så hvad med at stoppe med at dele dem ud til folk der beklager sig over noget de synes er forkasteligt, fordi du selv har en anden opfattelse?
> Dahl Nielsen
-
Peter Ross
Kent Skrev:
> Peter Ross Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bølgerne var mægtigt pinlige.
> > Troede folk havde droppet det håbløse levn fra
> > fortiden, men nej...
> >
>
> Hvorfor er de pinlige?
Fordi det da er så uopfindsomt, som noget næsten kan blive.
> Hvorfor er de et håbløst levn fra fortiden?
Når jeg ser folk udføre bølgen, så tænker jeg: Roligankulturen per sempre, og jeg ser det derfor som et håbløst levn fra fortiden.
> Plejer den hardcore kerne på Nordea ikke altid at
> brokke sig over, at ikke alle tilskuere er med til
> at støtte holdet? - Når de så gør det, så er det
> også et problem, fordi de ikke gør det på den
> "rigtige" måde eller?
Hvor meget støtte er der i en bølge ? Som du selv nævner sidenhen, så blev bølgen anvendt i Mexico i 1986, når publikum kedede sig, så hvor opbakningen i bølgen kommer fra, ved jeg godt nok ikke lige ?!
> Så vidt jeg ved, er vi det eneste danske hold, der
> praktiserer bølgen, og den opstod første gang
> spontant til den første hjemmekamp på SAS-Arena.
> Dvs at den faktisk er en del af en tradition på
> SAS-Arena, der markerer hyldest fra tilskuerne til
> spillerne og en overlegen sejr. For mig, er det
> absolut en god ting, og så længe der ikke er bølge
> i tide og udtide - men som vi vist også
> diskuterede engang, kun sidst i kampen ved en
> sikker føring og god præstation - så er det for
> mig, den første tradition vi skabt på SAS-Arena.
> Den er sgu i hvert fald mere original, end at
> ændre teksten på en Brøndby-sang
Og en tradition jeg gerne have været foruden. Jeg synes det er direkte latterligt, at folk kan sidde på deres flade i 89 minutter og ikke sige et kvæk, men når der så kommer noget de kan huske fra deres ungdom, ja så er der ingen grænser for hvor aktive de kan blive.
> At den så tidligere bl.a. har været brugt ifm
> landskampe, gør vel ikke den ugyldig. Tilskuerne
> sang også til landskampe før de gjorde det til
> klubkampe - så skal vi også fjerne al sang, da det
> lugter af roligan-bevægelsen, der jo er åhhh så
> forfærdelig? Når jeg ser bølgen rulle på
> SAS-Arena, så tænker jeg ikke på landsholdet og
> roligans, men på 6-0 sejren, de 9 vundne
> hjemmekampe i træk og Fort Midtjylland. Det er
> det, den symboliserer for mig og ikke andet.
Jeg tænker landsholdet og roligankulturen, der er alt for meget af i Midtjylland, så for mig vil bølgen aldrig fremstå som noget positivt.
Peter Ross
> Peter Ross Skrev:
> -----
> > Bølgerne var mægtigt pinlige.
> > Troede folk havde droppet det håbløse levn fra
> > fortiden, men nej...
> >
>
> Hvorfor er de pinlige?
Fordi det da er så uopfindsomt, som noget næsten kan blive.
> Hvorfor er de et håbløst levn fra fortiden?
Når jeg ser folk udføre bølgen, så tænker jeg: Roligankulturen per sempre, og jeg ser det derfor som et håbløst levn fra fortiden.
> Plejer den hardcore kerne på Nordea ikke altid at
> brokke sig over, at ikke alle tilskuere er med til
> at støtte holdet? - Når de så gør det, så er det
> også et problem, fordi de ikke gør det på den
> "rigtige" måde eller?
Hvor meget støtte er der i en bølge ? Som du selv nævner sidenhen, så blev bølgen anvendt i Mexico i 1986, når publikum kedede sig, så hvor opbakningen i bølgen kommer fra, ved jeg godt nok ikke lige ?!
> Så vidt jeg ved, er vi det eneste danske hold, der
> praktiserer bølgen, og den opstod første gang
> spontant til den første hjemmekamp på SAS-Arena.
> Dvs at den faktisk er en del af en tradition på
> SAS-Arena, der markerer hyldest fra tilskuerne til
> spillerne og en overlegen sejr. For mig, er det
> absolut en god ting, og så længe der ikke er bølge
> i tide og udtide - men som vi vist også
> diskuterede engang, kun sidst i kampen ved en
> sikker føring og god præstation - så er det for
> mig, den første tradition vi skabt på SAS-Arena.
> Den er sgu i hvert fald mere original, end at
> ændre teksten på en Brøndby-sang
Og en tradition jeg gerne have været foruden. Jeg synes det er direkte latterligt, at folk kan sidde på deres flade i 89 minutter og ikke sige et kvæk, men når der så kommer noget de kan huske fra deres ungdom, ja så er der ingen grænser for hvor aktive de kan blive.
> At den så tidligere bl.a. har været brugt ifm
> landskampe, gør vel ikke den ugyldig. Tilskuerne
> sang også til landskampe før de gjorde det til
> klubkampe - så skal vi også fjerne al sang, da det
> lugter af roligan-bevægelsen, der jo er åhhh så
> forfærdelig? Når jeg ser bølgen rulle på
> SAS-Arena, så tænker jeg ikke på landsholdet og
> roligans, men på 6-0 sejren, de 9 vundne
> hjemmekampe i træk og Fort Midtjylland. Det er
> det, den symboliserer for mig og ikke andet.
Jeg tænker landsholdet og roligankulturen, der er alt for meget af i Midtjylland, så for mig vil bølgen aldrig fremstå som noget positivt.
Peter Ross
-
YahooSeeker [Bot]
Re: OT; Re: Årets FCM Kamp ect.
Jeg vil gerne høre på hvilket tidspunkt du hørte enten mig eller Søren starter "Viborg svin" ? - Det kan du nemlig ikke!
/Damsgaard - Som skal være den første der gør det næste gang! VIBORG SVIN!!!
/Damsgaard - Som skal være den første der gør det næste gang! VIBORG SVIN!!!
-
Kent
Peter Ross Skrev:
>
> Hvor meget støtte er der i en bølge ? Som du selv
> nævner sidenhen, så blev bølgen anvendt i Mexico i
> 1986, når publikum kedede sig, så hvor opbakningen
> i bølgen kommer fra, ved jeg godt nok ikke lige
> ?!
>
Det er netop her kæden falder af for dig. Den samme aktivitet (bølgen) kan nemlig have forskellige betydninger i forskellige kontekster (SAS-Arena, Mexico, Landsholdet).
I Mexico betød bølgen kedsomhed - det gjorde den ikke for Roligan-bevægelsen, hvor den var lidt "sejle-op-af-åen"/hygge-agtig (samme aktivitet - forskellige betydninger).
Ligeledes kan den have en anden betydning på SAS-Arena. For mig har den, den betydning, som jeg beskrev ovenfor, der er distinkt koblet sammen med FCM og SAS-Arena. Der er det et tegn på hyldest og opkbakning. Frank Kristensen udtalte til radioen efter OB-kampen at han fik gåsehud på bænken af opbakningen (bla. bølgen) det sidste kvarter - så noget tyder på at spillerne værdsætter den.
At du så ikke er i stand til at sætte dig udover dine (vrang-)forestilling om roligankulturen, som du qua din alder jo nok ikke ligefrem har personlige erfaringer med, synes jeg er trist for dig. Især er det trist, at de nye fankulturer har så travlt med at definere sig selv som en modsætning til roligankulturen, for de løber ind i det paradoks, at de gerne vil have at alle skal deltage (synge med osv), mens de har travlt med at distancere sig fra netop den kultur i DK, der var i stand til det. Måske skulle man i stedet se på, hvad det var, roliganbevægelsen gjorde rigtig - og så transformere det ind i de nye supporterkulturer.
Hvis du forresten vil have et eksempel fra "den virkelige verden" på det hele, så prøv at overvej hvorfor vi fejrer jul. Jul er oprindelig en hedensk fest, der hænger sammen med solhverv. Det har intet med kristendom eller jesus at gøre, men gennem tiden har man transformeret meningen med jul til at handle om jesus fødsel.
Kent
>
> Hvor meget støtte er der i en bølge ? Som du selv
> nævner sidenhen, så blev bølgen anvendt i Mexico i
> 1986, når publikum kedede sig, så hvor opbakningen
> i bølgen kommer fra, ved jeg godt nok ikke lige
> ?!
>
Det er netop her kæden falder af for dig. Den samme aktivitet (bølgen) kan nemlig have forskellige betydninger i forskellige kontekster (SAS-Arena, Mexico, Landsholdet).
I Mexico betød bølgen kedsomhed - det gjorde den ikke for Roligan-bevægelsen, hvor den var lidt "sejle-op-af-åen"/hygge-agtig (samme aktivitet - forskellige betydninger).
Ligeledes kan den have en anden betydning på SAS-Arena. For mig har den, den betydning, som jeg beskrev ovenfor, der er distinkt koblet sammen med FCM og SAS-Arena. Der er det et tegn på hyldest og opkbakning. Frank Kristensen udtalte til radioen efter OB-kampen at han fik gåsehud på bænken af opbakningen (bla. bølgen) det sidste kvarter - så noget tyder på at spillerne værdsætter den.
At du så ikke er i stand til at sætte dig udover dine (vrang-)forestilling om roligankulturen, som du qua din alder jo nok ikke ligefrem har personlige erfaringer med, synes jeg er trist for dig. Især er det trist, at de nye fankulturer har så travlt med at definere sig selv som en modsætning til roligankulturen, for de løber ind i det paradoks, at de gerne vil have at alle skal deltage (synge med osv), mens de har travlt med at distancere sig fra netop den kultur i DK, der var i stand til det. Måske skulle man i stedet se på, hvad det var, roliganbevægelsen gjorde rigtig - og så transformere det ind i de nye supporterkulturer.
Hvis du forresten vil have et eksempel fra "den virkelige verden" på det hele, så prøv at overvej hvorfor vi fejrer jul. Jul er oprindelig en hedensk fest, der hænger sammen med solhverv. Det har intet med kristendom eller jesus at gøre, men gennem tiden har man transformeret meningen med jul til at handle om jesus fødsel.
Kent
-
Peter Ross
Kent Skrev:
> Peter Ross Skrev:
> -----
> >
> > Hvor meget støtte er der i en bølge ? Som du
> selv
> > nævner sidenhen, så blev bølgen anvendt i Mexico
> i
> > 1986, når publikum kedede sig, så hvor
> opbakningen
> > i bølgen kommer fra, ved jeg godt nok ikke lige
> > ?!
> >
>
> Det er netop her kæden falder af for dig. Den
> samme aktivitet (bølgen) kan nemlig have
> forskellige betydninger i forskellige kontekster
> (SAS-Arena, Mexico, Landsholdet).
>
> I Mexico betød bølgen kedsomhed - det gjorde den
> ikke for Roligan-bevægelsen, hvor den var lidt
> "sejle-op-af-åen"/hygge-agtig (samme aktivitet -
> forskellige betydninger).
>
> Ligeledes kan den have en anden betydning på
> SAS-Arena. For mig har den, den betydning, som jeg
> beskrev ovenfor, der er distinkt koblet sammen med
> FCM og SAS-Arena. Der er det et tegn på hyldest og
> opkbakning. Frank Kristensen udtalte til radioen
> efter OB-kampen at han fik gåsehud på bænken af
> opbakningen (bla. bølgen) det sidste kvarter - så
> noget tyder på at spillerne værdsætter den.
>
> At du så ikke er i stand til at sætte dig udover
> dine (vrang-)forestilling om roligankulturen, som
> du qua din alder jo nok ikke ligefrem har
> personlige erfaringer med, synes jeg er trist for
> dig. Især er det trist, at de nye fankulturer har
> så travlt med at definere sig selv som en
> modsætning til roligankulturen, for de løber ind i
> det paradoks, at de gerne vil have at alle skal
> deltage (synge med osv), mens de har travlt med at
> distancere sig fra netop den kultur i DK, der var
> i stand til det. Måske skulle man i stedet se på,
> hvad det var, roliganbevægelsen gjorde rigtig - og
> så transformere det ind i de nye
> supporterkulturer.
Hvad er det roligan-kulturen har gjort rigtigt ?
Det er jo direkte pinligt at se landsholdet spille, og det ikke bare fordi det ofte er en omgang latterlige kedelig fodbold. Gamle mænd i stribede badedragter, der tydeligvis har haft snablen i ølkruset i mange timer op til kampstart. Hvad er det fede ved det ?
At de så også tager hinanden under armen, og synger "vi sejler op ad åen", "halli halli hallo, vi vinder i Mexico", "Vi har det, åh åh åh, så dejligt, åh åh åh", eller hvad hunden de egentlig synger, gør ikke ligefrem mine tanker om roligankulturen bedre. Den står for alt det jeg vil have væk fra lægterne. Bring dog lidt vildskab ind i det, og vis at følelserne er med, i stedet for at sidde som en lalleglad oldning der er ved at bygge den vildeste omgang tømmermænd op.
> Hvis du forresten vil have et eksempel fra "den
> virkelige verden" på det hele, så prøv at overvej
> hvorfor vi fejrer jul. Jul er oprindelig en
> hedensk fest, der hænger sammen med solhverv. Det
> har intet med kristendom eller jesus at gøre, men
> gennem tiden har man transformeret meningen med
> jul til at handle om jesus fødsel.
Nå ?
Peter Ross - Vi sejler op ad åen ! Hik !
> Peter Ross Skrev:
> -----
> >
> > Hvor meget støtte er der i en bølge ? Som du
> selv
> > nævner sidenhen, så blev bølgen anvendt i Mexico
> i
> > 1986, når publikum kedede sig, så hvor
> opbakningen
> > i bølgen kommer fra, ved jeg godt nok ikke lige
> > ?!
> >
>
> Det er netop her kæden falder af for dig. Den
> samme aktivitet (bølgen) kan nemlig have
> forskellige betydninger i forskellige kontekster
> (SAS-Arena, Mexico, Landsholdet).
>
> I Mexico betød bølgen kedsomhed - det gjorde den
> ikke for Roligan-bevægelsen, hvor den var lidt
> "sejle-op-af-åen"/hygge-agtig (samme aktivitet -
> forskellige betydninger).
>
> Ligeledes kan den have en anden betydning på
> SAS-Arena. For mig har den, den betydning, som jeg
> beskrev ovenfor, der er distinkt koblet sammen med
> FCM og SAS-Arena. Der er det et tegn på hyldest og
> opkbakning. Frank Kristensen udtalte til radioen
> efter OB-kampen at han fik gåsehud på bænken af
> opbakningen (bla. bølgen) det sidste kvarter - så
> noget tyder på at spillerne værdsætter den.
>
> At du så ikke er i stand til at sætte dig udover
> dine (vrang-)forestilling om roligankulturen, som
> du qua din alder jo nok ikke ligefrem har
> personlige erfaringer med, synes jeg er trist for
> dig. Især er det trist, at de nye fankulturer har
> så travlt med at definere sig selv som en
> modsætning til roligankulturen, for de løber ind i
> det paradoks, at de gerne vil have at alle skal
> deltage (synge med osv), mens de har travlt med at
> distancere sig fra netop den kultur i DK, der var
> i stand til det. Måske skulle man i stedet se på,
> hvad det var, roliganbevægelsen gjorde rigtig - og
> så transformere det ind i de nye
> supporterkulturer.
Hvad er det roligan-kulturen har gjort rigtigt ?
Det er jo direkte pinligt at se landsholdet spille, og det ikke bare fordi det ofte er en omgang latterlige kedelig fodbold. Gamle mænd i stribede badedragter, der tydeligvis har haft snablen i ølkruset i mange timer op til kampstart. Hvad er det fede ved det ?
At de så også tager hinanden under armen, og synger "vi sejler op ad åen", "halli halli hallo, vi vinder i Mexico", "Vi har det, åh åh åh, så dejligt, åh åh åh", eller hvad hunden de egentlig synger, gør ikke ligefrem mine tanker om roligankulturen bedre. Den står for alt det jeg vil have væk fra lægterne. Bring dog lidt vildskab ind i det, og vis at følelserne er med, i stedet for at sidde som en lalleglad oldning der er ved at bygge den vildeste omgang tømmermænd op.
> Hvis du forresten vil have et eksempel fra "den
> virkelige verden" på det hele, så prøv at overvej
> hvorfor vi fejrer jul. Jul er oprindelig en
> hedensk fest, der hænger sammen med solhverv. Det
> har intet med kristendom eller jesus at gøre, men
> gennem tiden har man transformeret meningen med
> jul til at handle om jesus fødsel.
Nå ?
Peter Ross - Vi sejler op ad åen ! Hik !
-
Ravnen
Peter Ross Skrev:
> Hvad er det roligan-kulturen har gjort rigtigt ?
> Det er jo direkte pinligt at se landsholdet
> spille, og det ikke bare fordi det ofte er en
> omgang latterlige kedelig fodbold. Gamle mænd i
> stribede badedragter, der tydeligvis har haft
> snablen i ølkruset i mange timer op til kampstart.
> Hvad er det fede ved det ?
> At de så også tager hinanden under armen, og
> synger "vi sejler op ad åen", "halli halli hallo,
> vi vinder i Mexico", "Vi har det, åh åh åh, så
> dejligt, åh åh åh", eller hvad hunden de egentlig
> synger, gør ikke ligefrem mine tanker om
> roligankulturen bedre. Den står for alt det jeg
> vil have væk fra lægterne. Bring dog lidt vildskab
> ind i det, og vis at følelserne er med, i stedet
> for at sidde som en lalleglad oldning der er ved
> at bygge den vildeste omgang tømmermænd op.
Alt det du beskriver der synes jeg er charmen ved landsholdsfodbold. Det er ikke kun unge knejte som dig der kan engagere sig, men også midaldrene mennesker som jo selvsagt vil have en anden indgangsvinkel til tingene end den næste generation.
Du er tydeligtvis for ung til at have forståelse den kultur, og for ung til at have oplevet de fantastiske firsere hvor dansk landsholdsfodbold for alvor slog igennem. Vi har stolte traditioner med landsholdet, både på og udenfor banen.
Mht. bølgen, så er jeg vild med den, vores stadion er som skabt til den og de fleste morer sig med det og synes det ser fedt ud. At der så står to-tre stykker på Nordea der er så unge at de synes alt traditionelt er pinligt, det tror jeg ikke nogen intereserer sig særlig meget for
Og jeg kan bedre lide de "lalleglade oldninge" som sidder og hygger sig med deres fadøl, end sindsygt fulde unge mennesker der skal vise hvor seje de tror de selv er og generere flest mulig omkring sig. Men sådan er man jo forskellige
> Hvad er det roligan-kulturen har gjort rigtigt ?
> Det er jo direkte pinligt at se landsholdet
> spille, og det ikke bare fordi det ofte er en
> omgang latterlige kedelig fodbold. Gamle mænd i
> stribede badedragter, der tydeligvis har haft
> snablen i ølkruset i mange timer op til kampstart.
> Hvad er det fede ved det ?
> At de så også tager hinanden under armen, og
> synger "vi sejler op ad åen", "halli halli hallo,
> vi vinder i Mexico", "Vi har det, åh åh åh, så
> dejligt, åh åh åh", eller hvad hunden de egentlig
> synger, gør ikke ligefrem mine tanker om
> roligankulturen bedre. Den står for alt det jeg
> vil have væk fra lægterne. Bring dog lidt vildskab
> ind i det, og vis at følelserne er med, i stedet
> for at sidde som en lalleglad oldning der er ved
> at bygge den vildeste omgang tømmermænd op.
Alt det du beskriver der synes jeg er charmen ved landsholdsfodbold. Det er ikke kun unge knejte som dig der kan engagere sig, men også midaldrene mennesker som jo selvsagt vil have en anden indgangsvinkel til tingene end den næste generation.
Du er tydeligtvis for ung til at have forståelse den kultur, og for ung til at have oplevet de fantastiske firsere hvor dansk landsholdsfodbold for alvor slog igennem. Vi har stolte traditioner med landsholdet, både på og udenfor banen.
Mht. bølgen, så er jeg vild med den, vores stadion er som skabt til den og de fleste morer sig med det og synes det ser fedt ud. At der så står to-tre stykker på Nordea der er så unge at de synes alt traditionelt er pinligt, det tror jeg ikke nogen intereserer sig særlig meget for
Og jeg kan bedre lide de "lalleglade oldninge" som sidder og hygger sig med deres fadøl, end sindsygt fulde unge mennesker der skal vise hvor seje de tror de selv er og generere flest mulig omkring sig. Men sådan er man jo forskellige
-
Peter Ross
Ravnen Skrev:
> Peter Ross Skrev:
> -----
> > Hvad er det roligan-kulturen har gjort rigtigt
> ?
> > Det er jo direkte pinligt at se landsholdet
> > spille, og det ikke bare fordi det ofte er en
> > omgang latterlige kedelig fodbold. Gamle mænd i
> > stribede badedragter, der tydeligvis har haft
> > snablen i ølkruset i mange timer op til
> kampstart.
> > Hvad er det fede ved det ?
> > At de så også tager hinanden under armen, og
> > synger "vi sejler op ad åen", "halli halli
> hallo,
> > vi vinder i Mexico", "Vi har det, åh åh åh, så
> > dejligt, åh åh åh", eller hvad hunden de
> egentlig
> > synger, gør ikke ligefrem mine tanker om
> > roligankulturen bedre. Den står for alt det jeg
> > vil have væk fra lægterne. Bring dog lidt
> vildskab
> > ind i det, og vis at følelserne er med, i
> stedet
> > for at sidde som en lalleglad oldning der er
> ved
> > at bygge den vildeste omgang tømmermænd op.
>
> Alt det du beskriver der synes jeg er charmen ved
> landsholdsfodbold. Det er ikke kun unge knejte som
> dig der kan engagere sig, men også midaldrene
> mennesker som jo selvsagt vil have en anden
> indgangsvinkel til tingene end den næste
> generation.
> Du er tydeligtvis for ung til at have forståelse
> den kultur, og for ung til at have oplevet de
> fantastiske firsere hvor dansk landsholdsfodbold
> for alvor slog igennem. Vi har stolte traditioner
> med landsholdet, både på og udenfor banen.
http://www.totalfootball.org/swe/common ... 74&imgno=2
Det der ser jeg som definationen på en roligan. Hvad er fedt ved det ?
http://www.roliganklubben.dk/DE%2010%20 ... %20BUD.htm - Jeg citerer:
EN RIGTIG ROLIGANS, KAN SIGE ØL-PÅ MINDST 10 SPROG !
http://www.roliganklubben.dk/SANGE/SANGE.htm - Jeg citerer:
Tysklands træner er homoseksuel
han ved det ikke selv,
hans kone hedder Keld.
> Mht. bølgen, så er jeg vild med den, vores stadion
> er som skabt til den og de fleste morer sig med
> det og synes det ser fedt ud. At der så står
> to-tre stykker på Nordea der er så unge at de
> synes alt traditionelt er pinligt, det tror jeg
> ikke nogen intereserer sig særlig meget for
Der står så sandelig mere end 2-3 stykker på Nordea, der er ved at brække tæerne, når de krummes under bølgen.
> Og jeg kan bedre lide de "lalleglade oldninge" som
> sidder og hygger sig med deres fadøl, end sindsygt
> fulde unge mennesker der skal vise hvor seje de
> tror de selv er og generere flest mulig omkring
> sig. Men sådan er man jo forskellige
Og dem er der sindssygt mange af ? Der findes selvfølgelig nogle, men der er procentvis godt nok ikke flere fulde teenagere end der er fulde voksne, der trods alt burde opføre sig mere voksent. Jeg kan i hvertfald hurtigt udpege 4-5 voksne på Nordea, der stort set kun er der for at få øl, mens det vil tage noget længere tid at finde 5 teenagere med samme hensigt.
Peter Ross
> Peter Ross Skrev:
> -----
> > Hvad er det roligan-kulturen har gjort rigtigt
> ?
> > Det er jo direkte pinligt at se landsholdet
> > spille, og det ikke bare fordi det ofte er en
> > omgang latterlige kedelig fodbold. Gamle mænd i
> > stribede badedragter, der tydeligvis har haft
> > snablen i ølkruset i mange timer op til
> kampstart.
> > Hvad er det fede ved det ?
> > At de så også tager hinanden under armen, og
> > synger "vi sejler op ad åen", "halli halli
> hallo,
> > vi vinder i Mexico", "Vi har det, åh åh åh, så
> > dejligt, åh åh åh", eller hvad hunden de
> egentlig
> > synger, gør ikke ligefrem mine tanker om
> > roligankulturen bedre. Den står for alt det jeg
> > vil have væk fra lægterne. Bring dog lidt
> vildskab
> > ind i det, og vis at følelserne er med, i
> stedet
> > for at sidde som en lalleglad oldning der er
> ved
> > at bygge den vildeste omgang tømmermænd op.
>
> Alt det du beskriver der synes jeg er charmen ved
> landsholdsfodbold. Det er ikke kun unge knejte som
> dig der kan engagere sig, men også midaldrene
> mennesker som jo selvsagt vil have en anden
> indgangsvinkel til tingene end den næste
> generation.
> Du er tydeligtvis for ung til at have forståelse
> den kultur, og for ung til at have oplevet de
> fantastiske firsere hvor dansk landsholdsfodbold
> for alvor slog igennem. Vi har stolte traditioner
> med landsholdet, både på og udenfor banen.
http://www.totalfootball.org/swe/common ... 74&imgno=2
Det der ser jeg som definationen på en roligan. Hvad er fedt ved det ?
http://www.roliganklubben.dk/DE%2010%20 ... %20BUD.htm - Jeg citerer:
EN RIGTIG ROLIGANS, KAN SIGE ØL-PÅ MINDST 10 SPROG !
http://www.roliganklubben.dk/SANGE/SANGE.htm - Jeg citerer:
Tysklands træner er homoseksuel
han ved det ikke selv,
hans kone hedder Keld.
> Mht. bølgen, så er jeg vild med den, vores stadion
> er som skabt til den og de fleste morer sig med
> det og synes det ser fedt ud. At der så står
> to-tre stykker på Nordea der er så unge at de
> synes alt traditionelt er pinligt, det tror jeg
> ikke nogen intereserer sig særlig meget for
Der står så sandelig mere end 2-3 stykker på Nordea, der er ved at brække tæerne, når de krummes under bølgen.
> Og jeg kan bedre lide de "lalleglade oldninge" som
> sidder og hygger sig med deres fadøl, end sindsygt
> fulde unge mennesker der skal vise hvor seje de
> tror de selv er og generere flest mulig omkring
> sig. Men sådan er man jo forskellige
Og dem er der sindssygt mange af ? Der findes selvfølgelig nogle, men der er procentvis godt nok ikke flere fulde teenagere end der er fulde voksne, der trods alt burde opføre sig mere voksent. Jeg kan i hvertfald hurtigt udpege 4-5 voksne på Nordea, der stort set kun er der for at få øl, mens det vil tage noget længere tid at finde 5 teenagere med samme hensigt.
Peter Ross
-
Thomas Lund
Men roligan kulturen har jo netop spillet fallit! Hvis den var en succes ville den have udviklet sig, men i stedet har den stået stille i 20 år og dem der er medlemmer af den danske roliganforening er de samme som for 20 år siden. At de danske roligans ikke er voldelige er da en fin tradition, men hvad kan den danske roligankultur ellers vise?
Dog er jeg uenig med Peter i brugen af bølgen. Jeg husker nemlig ikke at have set den ret ofte udført af danskere og forbinder den ikke specielt med roligans. Den skal vise hele stadions hyldest til spillerne når de har præsteret en god kamp og en sikker sejr og den har været der siden dag et i vores famøse debutsejr i 2004.
Lund
Dog er jeg uenig med Peter i brugen af bølgen. Jeg husker nemlig ikke at have set den ret ofte udført af danskere og forbinder den ikke specielt med roligans. Den skal vise hele stadions hyldest til spillerne når de har præsteret en god kamp og en sikker sejr og den har været der siden dag et i vores famøse debutsejr i 2004.
Lund