FCM - OB (optakt)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kim

Re: FCM - OB (optakt) OB -Parma 1-2

Indlæg af Kim »

en bold fra højre sidde sparkes højt og langt ind i feltet, 3 OB-forsvarer følger ikk emed den og forventer at målmanden cleare... målmanden gør intet udover at stå på stregen og den ny-indskiftet Boudon hamrer til den første gang 3 meter fra venstre stolpe og placere den helt op i nettaget til højre..

FLOT MÅL :)

BW #456

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Nu fik du også lejlighed til at se den et par gange igen :-)

YahooSeeker [Bot]

De har ikke helt let ved at skifte ud i systemet OB. Deres forsøg på at spille 3-5-2 ser ikke helt vildt vellykket ud?

Hr: Larsen

Indlæg af Hr: Larsen »

Offensivt spil er et fremmedeord i OB. De er vant til at laller den af i sas ligaen og fedte en 1-0 eller 2-1 hjem, på deres dødsyge spil.

Det er tydligt at se det ikke er glad for at skulle frem på banen. Og det er endda til trods for at modstanderen stiller med et reserverhold :)

YahooSeeker [Bot]

Hr: Larsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Offensivt spil er et fremmedeord i OB. De er vant
> til at laller den af i sas ligaen og fedte en 1-0
> eller 2-1 hjem, på deres dødsyge spil.
>
> Det er tydligt at se det ikke er glad for at
> skulle frem på banen. Og det er endda til trods
> for at modstanderen stiller med et reserverhold :)

Det kan godt være du har ret, jeg ser ikke OB´s kampe andet end mod os eller hvis de er i tv i ugen op til en FCM kamp. Sådan har jeg det med alle hold.
De prøver med at hive mere offensive spillere ind, men har kun haft en chance indtil nu.

Kent

Indlæg af Kent »

Det er og bliver deres betondefensiv, der er deres styrke. Hverken i dag, eller mod Horsens havde de en decideret angriber i startopstillingen.

Det er umådeligt vigtigt at score det første mål, og så holde dem fra dødbolde på den sidste tredjedel af banen.

Kent

Indlæg af Kent »

Bechara ser ret træt ud :-)

Han kiksede 2 vigtige indlæg her i slutfasen.

YahooSeeker [Bot]

Re: FCM - OB (optakt) Hvad fik vi ud af Parma kampen?

Hvad fik vi ud af Parma kampen?
Vi så at OB har en ret god defensiv, som specielt i luften er ret godt.
Vi fik set at OB er farlige på dødbolde.
Vi fik set, at de kreative muligheder OB har er begrænsede.
Vi fik set at OB´s evne til at omstille sig spillemæssigt er meget begrænset.
Vi fik set at OB har et løbende kantspil, som godt kan komme til at give os problemer.

Alt i alt tror jeg at vi kan vinde kampen søndag på at have et hårdt presspil og stresse dem. Ved at vinde nogle bolde højt oppe og have kort vej til mål, kan vi anullere den fordel de har i deres solide defensiv.
Hvis vi ikke har mulighed for at spille en offensiv bold første gang, skal vi nok pille tempoet ud af kampen, og spille den rundt. Hvis vi kan lokke OB til at komme en lille smule frem på banen så har vi i det etablerede spil nogle muligheder for at gøre det onde ved OB på den måde som vi kender vores offensiv. Mend et kræver plads, og hvis OB får lov til at stå dybt, så får vi problemer.

YahooSeeker [Bot]

Re: FCM - OB (optakt)

Syntes også godt han kunne få chancen. Han kam spille bold den dreng, han er topscorer på andenholdet. Og så vidt jeg husker fik han 8 i den vejle kamp.Rasmus skal nok få en plads på bænken og alt efter stillingen for han forhåbenligt lidt spilletid.Opstillingen bliver

AR

Kolje........Trost.....Traore..........Lindkvist

Dennis.......Femi....Jesper Mikkelsen....SimonP

Mikkel Thygesen

Farlige Frank

57 min

Jesper mikkelsen ud
Olsen ind
thyge ned på midten

68 min

Traore ud
Rasmus Hansen ind

B

Indlæg af B »

"Vi fik set, at de kreative muligheder OB har er begrænsede."

ja hvis man holder Grahn ude af kampen er der ikke meget der flyder i offensiven. Så dejligt for os at han har karantæne.

"Vi fik set at OB har et løbende kantspil, som godt kan komme til at give os problemer. "

Muligt at det er sandt, men tager man udgangspunkt i kampen i går og deres startopstilling, så kan de da løbe alt det de vil på kanterne, der var/er jo ingen at slå den ind til!

Mose

Indlæg af Mose »

Det er på mange måder en fantastisk vigtig kamp. Det handler selvfølgelig om point, men måske i ligeså høj grad om profilering af vores bedste spillere.

Kampene mod FCN og BIF har virkelig betydet meget for omtalen af vores profiler, og skal vi holde gryden i kog, skal der leveres en god indsats på søndag mod OB.

Der er en venskabslandskamp den 15 november, og jeg vil vurdere at både Thygesen og Dennis kan komme på tale, hvis de forsætter det gode spil.
Og kommer de først med i truppen, er de ikke langt fra spilletid i og med at det er en træningskamp.

Landskampe til vores spillere er under alle omstændigheder positivt for FCM. Faktisk er det jo ikke urealistisk at vi med tiden får en spiller som spiller fast på landsholdet. Thygesen er i mine øjne mindst ligeså god som Rasmus Würts og Daniel Jensen, så det er vel ikke umuligt.

Dermed kan et ønskesalg af Thygesen komme på tale om 1-2 år til 25-30 mil. :)

YahooSeeker [Bot]

Mose Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er på mange måder en fantastisk vigtig kamp.
> Det handler selvfølgelig om point, men måske i
> ligeså høj grad om profilering af vores bedste
> spillere.
>
> Kampene mod FCN og BIF har virkelig betydet meget
> for omtalen af vores profiler, og skal vi holde
> gryden i kog, skal der leveres en god indsats på
> søndag mod OB.

Det har du ret i.

> Der er en venskabslandskamp den 15 november, og
> jeg vil vurdere at både Thygesen og Dennis kan
> komme på tale, hvis de forsætter det gode spil.
> Og kommer de først med i truppen, er de ikke langt
> fra spilletid i og med at det er en træningskamp.

Hvis man kigger på den måde landstræneren har brugt træningskampene hidtil så tror jeg ikke du skal regne med det. Thyge skal skubbe Jon Dal af, og da han ikke få nogen spilletid på klubhold, må man håbe han får noget i sådan en kamp.
Dennis deltagelse handler igen om hvem der er til rådighed.

> Landskampe til vores spillere er under alle
> omstændigheder positivt for FCM. Faktisk er det jo
> ikke urealistisk at vi med tiden får en spiller
> som spiller fast på landsholdet. Thygesen er i
> mine øjne mindst ligeså god som Rasmus Würts og
> Daniel Jensen, så det er vel ikke umuligt.
>
> Dermed kan et ønskesalg af Thygesen komme på tale
> om 1-2 år til 25-30 mil. :)

Jeg er da helt enig i at det er et ønskesalg, men ønsker koster jo heller ikke noget.

Kent

Indlæg af Kent »

Man skal heller ikke underkende, at det er en fantastisk vigtig kamp for OB. Udover os, skal de i de næste kampe møde FCK + BIF*2 (liga + pokal), samtidig med at de skal spille UEFA.

Worst case, så har de om 1 måned mistet kontakten til den absolutte top, er ude af pokalen + Uefa. Best case, så er de med i den absolutte top, klar til kampe i foråret i pokal og Uefa.

Kent

caspersm

Indlæg af caspersm »

jo en magnus troest som nok skal vinde 9 ud af 10 hovedestødsdueller

Besvar