Salami - hvad kan vi forvente?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: Plads til alle Afrikanere er der ikke.

Indlæg af Kent »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mose Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hvem vil du lade skifte til en anden klub, af
> dem
> > jeg har nævnt?
>
>
> Jammen det er vel lige til.

Jeg er faktisk enig i, at det er meget simpelt:

Enten den bedste, hvis der er nogen, som vil betale
Ellers den ringeste.

Ret beset kan vi vel også have et par afrikanere på 2. div, men hvis der er mere end 6 i førsteholdstruppen, så er det ikke realistisk at de alle får kamptræning, så der er grænsen nået (og der er vi vel næsten allerede: Femi, Salami, Akeem, Poku, Lawal og i princippet Reid. Med tilgang af Baba og afgang af Reid til nytår er der "fyldt op")

Det triste for mig er, at de har så kort tid til at slå igennem. De skal sådan set allerede inden de er 20 have vist at de er værd at satse på. Men hvad med dem, som tager lidt længere tid om at udvikle sig? Vi kender alle historierne om Christian Poulsen, Søren Larsen, Mads Junker eller Pimpong og Dennis Sørensen for den sags skyld. Spillere, der ikke umiddelbart slog igennem, før de blev lidt ældre.

Hvis der fx går 6 år inden de slår igennem, så er de jo for længst sendt videre, selvom de på det tidspunkt kun er 24, og dermed en prima salgsvare. Det kunne være godt, hvis man i så fald var i stand til at lave en række lejeaftaler med mindre klubber i fx 1. div, eller bunden af SAS-ligaen, hvor de kunne spille i et år eller to uden at fylde vores kvoter op.

Kent

Mose

Indlæg af Mose »

Vi er egentlig ikke uenige. Jeg ønsker blot ikke at se vores bedste afrikanere gå for en slik, fordi vi har for mange ikke EU-spillere, men det ønsker I jo heller ikke.

Det du skriver med lejeaftaler, synes jeg lyder meget interessant.

Takito

Indlæg af Takito »

Men der er vel også noget med at selvom de ryger i en tidlig alder.. hvis de så rygere videre derfra. Så scorer klubben vel også penge grundet ungdoms-arbejdet med at "opfostre" spilleren

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg synes i hvert fald det er vigtigt at komme godt af med spillere der ikke er plads til på holdet.
Præsist hvor god en pris, og hvor næsten gode nok spillerne er når de smutter er jeg ikke så optaget af.

Der er da ikke nogen tvivl om at vi på et eller andet tidspunkt kommer til at se en Akedemispiller som ikke fik kontrakt, kommer til at blive en stjerne....det er bare et spørgsmål om tid.

johnnynielsen

Indlæg af johnnynielsen »

Med
> tilgang af Baba og afgang af Reid til nytår er der
> "fyldt op")

Afgang af Reid, det forstår jeg ikke, hvor skal han hen??

Kent

Indlæg af Kent »

johnnynielsen Skrev:
>
> Afgang af Reid, det forstår jeg ikke, hvor skal
> han hen??

Ingen steder :-)
Men han bliver dansk statsborger til december, og tæller dermed ikke som ikke-eu længere.

Kent

johnnynielsen

Indlæg af johnnynielsen »

Tak, så er jeg rolig igen.. Reid har en STOR fremtid mener jeg

caspersm

Indlæg af caspersm »

jeg blev godnok også urolig da jeg hørte det. Reid og magnus bliver fremtidens forsvar i FCM! det er bare te spørgsmål om tid, når Bak bliver solgt sætter vi bare reid ind som en RIGTIG god erstatning!

Mose

Indlæg af Mose »

Jeg håber meget at vi beholder Bak i mange år endnu. Jeg så ham gerne som vores "Per Nielsen".

Han er fra Midtjylland, og han virker selv klar over de mange fordele ved at spille i FCM. Det er klart, at spiller han ligeså fremragende, som han har gjort den sidste tid, bliver han svær at holde på, men der kan ske så meget.

Jeg håber, at vi sælger Thygesen og Traore i pausen og får rettet op på økonomien, så vi kan beholde, de andre profiler vi har et stykke tid endnu.

Kent

Indlæg af Kent »

Mose Skrev:
> Jeg håber meget at vi beholder Bak i mange år
> endnu. Jeg så ham gerne som vores "Per Nielsen".
>

Jeg er enig, men det er nok ikke realistisk. Der skal godt nok meget klubfølelse til, for at sige nej til at sikre sig økonomisk.

> Jeg håber, at vi sælger Thygesen og Traore i
> pausen og får rettet op på økonomien, så vi kan
> beholde, de andre profiler vi har et stykke tid
> endnu.

Den mest oplagte at sælge er vel Dennis, da prisen på ham må formodes at toppe i øjeblikket. Med al respekt for ham, så er det nok begrænset hvor mange flere landskampe han får, mens han spiller i FCM.

Thygesen vil jeg gerne holde et par sæsoner endnu, mens jeg forventer at Traoré forsvinder i transfervinduet.

Kent

Mose

Indlæg af Mose »

Indtil videre har vi kontrakt med Bak indtil sommeren 2010. Og hvordan han spiller om et par år er jo svært at bedømme. Det kan jo gå så galt, at vi ikke gider forlænge med ham.

Når jeg gerne vil beholde Bak, hænger det meget sammen med, hvor svært det er at hente en profil udefra. Vi får ikke meget profil for 3-4 mil., som er det meste FCM har brugt på en spiller.

Omkring Thygesen er jeg enig. Kan vi holde på ham 1-2 år så har vi afløserne klar. Om to år tror jeg, at Mads Albæk er ligaklar, hvis han fortsætter den udvikling, han er inde i. Han er altså fantastisk (årgang 1990).

mick

Indlæg af mick »

Jeg er enig i at vi skal have skudt Traore og Dennis afsted her i vinterpausen, og helst også Nicolai Jørgensen,da han trækker en rimelig god løn hos os.
Thygesen skal blive til mindst sommeren,da han er så vigtig en spiller for os,at han ikke kan undværes. Det kan Traore og Dennis derimod,med alt respekt for de to.

Simon

Indlæg af Simon »

mick Skrev:
> Jeg er enig i at vi skal have skudt Traore og
> Dennis afsted her i vinterpausen, og helst også
> Nicolai Jørgensen,da han trækker en rimelig god
> løn hos os.

Jørgensen har kontraktudløb til vinter, og der er meldt ud at den ikke bliver forlænget, så det ønske får du opfyldt...;-)

> Thygesen skal blive til mindst sommeren,da han er
> så vigtig en spiller for os,at han ikke kan
> undværes. Det kan Traore og Dennis derimod,med alt
> respekt for de to.

Aaes

Re: Salami - hvad kan vi forvente?

Indlæg af Aaes »

bw2443 Skrev:
> Jeg tror at den første spiller vi bliver nødt til
> at skille os af med er Poku, som aldrig er slået
> rigtigt igennem. Han vil få svært ved at komme på
> hold når vi rykker Collins op til næste år,
> forudsat at Collins altså beviser sig.

Og forudsat at han bliver hans nuværende skade kvit. Synes det varer lige lovlig længe med at få ham spilleklar igen. Det er foruroligende at en så god spiller døjer med kroniske skader i så ung en alder.

Nogen der har nogen status på hans skade? Bliver han klar til at få debut på 1. holdet inden sommer?

Peter Ross

Collins og skader...

Indlæg af Peter Ross »

Kroniske skader ? Hans menisk-skade (som det vist er ?) er vel hans første skade i hans 2 år heroppe ? Der har måske være en enkelte forstrækning eller 2 i mellem, men det er vel ikke det man kalder kroniske skader ?

Men han træner allerede så småt med, så bare rolig :-)
Dog er det ikke sikkert, han spiller flere kampe på ynglinge-holdet i denne sæson, da de ikke vil forcere noget med ham. Men han burde fremstå 100 % klar i marts måned når sæsonen genoptages.

Peter Ross - Godnat !

Besvar