Leon Jessen på U20-landsholdet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Leon Jessen på U20-landsholdet

Indlæg af Peter Ross »

Så blev Leon Jessen endelig udtaget til sin årgangs landshold. Han er sammen med Magnus Troest udtaget til U20-landsholdets kamp mod Norge.

Samtidig med at Troest skal repræsentere U20-landsholdet, skal han også deltage på U21-landsholdet sammen med bl.a. Mikkel Thygesen og Simon Poulsen.

http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=234711

Peter Ross
Senest rettet af Peter Ross 27. sep 2006, 18:27, rettet i alt 1 gang.

Scirocco

Re: Leon Jessen på U20-landsholdet

Indlæg af Scirocco »

Det er fedt for spillerne at få en oplevelse og mulighed for at vise sig frem i andre sammenhænge....

Men det er mindre fedt at det vel betyder at der er nogle af spillerne der ikke er til rådighed for FCM 4. oktober mod FCN når U-20 skal spilles mod Norge dagen efter og U-21 mod Holland 10 oktober? Eller har jeg misforstået noget?

Citat:

DBU’s betingelse for flytningen er, at begge klubber afstår fra at bruge spillere, der udtages til landsholdet. Landstræneren har nemlig ret til at råde over sine spillere 5 dage før en landskamp. Denne betingelse har begge klubber accepteret.

Fra http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Jan

Indlæg af Jan »

Betyder det vi skal undværer de 4 til den udsatte kamp mod FCN? Hvis så har jeg svært ved at glæde mig på FCMs vegne, men på spillernes vegne.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Nej det byter sikkert at kampen bliver rykket igen igen igen igen igen :-(((

Kent

Indlæg af Kent »

Det må vel betyde at vi må undvære Leon og Troest - som kan erstattes af Mikkelsen og Reid uden problemer.

Mon ikke Dennis og Thyge skal møde d. 5. Det er 5 dage før.

Kent

schou

Indlæg af schou »

Spiller Dennis U-21? Nej vel...

/schou

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

schou Skrev:
-------------------------------------------------------
> Spiller Dennis U-21? Nej vel...
>
> /schou

Mon ikke at Kent godt ved at det selvfølgelig er Simon P? Jo ikk....

:-)

Kent

Indlæg af Kent »

Den ene fløj kan vel være lige så god som den anden :-)

Det opdager de sgu ikke.

Var der forresten ikke noget med at både Simon og Thyge var for gamle til at være med i næste kval-runde for u21, da det nu glippede i denne omgang? Så var der vel mere fremtid i at flytte nogle u20 spiller op, og så fjerne dem, der er for "gamle", så man kan mønstre et stærkt hold til næste kval.

Kent
/der selvfølgelig mente Simon P og ikke Dennis

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jo det er korrekt, men nu glippede kval'en mod Sverige jo alligevel...

Jeg er i øvrigt enig, synes at man i landsholdssammenhæng bør tænke mere i et større perspektiv end jeg synes det er tilfældet pt, såvel på A- som på U-landsholdene.

HauG

Indlæg af HauG »

Jeg syntes det er vel fortjent han kommer ind omkring U-landsholdet han gør det bedre og bedre som venstre back. Men det er egentligt det jeg vil hører andres mening om:

Er Leons fremtidige plads venstre back? Jeg syntes han har tendens til at blive lidt forkrampet og mangle lidt ro nu og da som back. Men de gange han kommer med op og får plads at løbe på og vise sine offentsive kvaliteter kan jeg ikke andet end blive imponeret. Som om han måske er bedre hvis han har en gardering bag sig, hvis han skulle lave fejl, at han ikke ikke er "sidste mand".
Det jeg vil frem til at han jeg syntes han måske skulle "gen-overvejes" som kantspiller hvis muligheden byder sig. Ved godt at der er mindre backs i truppen end kanter og der er stor konkurrence på de offentsive pladser, men jeg syntes bare at leon virker som om han har nogle virkelig gode kvaliteter offentsivt. Men måske rutine og endnu mere spille tid på backen så vil gøre ham til en klasse back, at han bare mengler noget endnu....

Hvad mener folket hvor er potentialet størst?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Ifølge dagens udgave af Herning Folkeblad prøver FCM at overbevise DBU om at Jessen og Troest ikke skal deltage i landskampen d. 5. oktober, da de forstod den aftale der blev indgået omkring kampflytningen, som om at den kun gjaldt A-landsholdet, hvor vi som bekendt ikke har fået udtaget spillere til.

Dog siger Claus Bertelsen også, at de selvfølgelig ikke havde sagt ja til at afstå spillere, hvis de ikke havde vurderet at vores trup er bred nok til at miste 1-2 spillere.

Nu må vi se hvad der sker. Men mon ikke det ender med, at vi må undvære Jessen og Troest mod FCN ?

Peter Ross

Besvar