En gang SHIT

Om FC Midtjylland og Black Wolves
jakob88

En gang SHIT

Indlæg af jakob88 »

Hold kæft hvor har dagens kamp bare spredt negativitet!

Det begyndte ellers godt. Vi spillede klart bedst i 1. halvleg og kom fortjent foran 1 - 0. Vi kunne sagtens have været foran med 2 - 0 ved pausen, men manglende skarphed sørgede for, at det ikke blev en realitet.

Fornemmelsen efter første var god og eftersom vi lidt inde i 2. halvleg øger førringen til 2 - 0, ser kampen pludselig ud til at udløse fuld gevinst.

Men NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ

HVAD FANDEN SKER DER?

Esbjerg skruede op for blusset og var totalt forvandlet til 2. halvleg. Det indledte et meget hård pres og udmundede i to meget nærgående forsøg....

Og så kommer deres første mål, som jeg synes minder meget om det mål Becharra fra OB scorede mod os i sæsonens første kamp. Det så sku ikke godt ud.
Derefter gik Esbjerg ned i tempo.
10 minutters tid efter valgte Demba (selvfølgelig mod OS) så lige at score karrierens bedste mål og ramme bolden så perfekt, som muligt.

Føringen var hentet! Herefter var det den rene ynk, og man kunne fornemme hvilken side kampen ville tippe til. Og endnu engang havde Esbjerg det held (som de altid har mod os) som de skulle bruge.

De 2 sidste mål er ikke værd at kommentere på!

Lige meget hvor dårlige Esbjerg er, så er troen på at vi kan slå dem i Esbjerg, meget lille.

Jeg glæder mig i hvert fald til den vi kan stå som det sejrende hold i Esbjerg, igen!

PIS-DAG!
Senest rettet af jakob88 21. aug 2006, 22:04, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: En gang SHIT

Indlæg af Kent »

Sidder med en ret tom fornemmelse her efter kampen.

Isoleret set, er et nederlag i Esbjerg naturligvis ikke nogen katastrofe, og trods alt noget, som vi er ude for stort set hver eneste sæson.

Men når man spiller en god første halvleg, er foran 2-0 og faktisk havde chancer til mere, så er det sgu kanon bittert at ende med at tabe 4-2.

Det bedrøvelige ved dagens kamp er anden halvleg, hvor vi simpelthen ikke magter at spille op med EfB og der er decideret klasseforskel. De producerer vel 7-8 store chancer, hvor vi kun har Simons mål. Specielt vores venstre forsvarsside var nærmest en EfB-motorvej, hvor de overspillede os efter behag. Om det så skyldes Mikkelsen, Simon eller at Bak/Troest ikke kom nok ud og støttede op, ved jeg ikke. Men der er i hvert fald noget at se på. Det er skuffende at vi falder så meget i niveau efter pausen, at vi slet ikke kan være med.

Men - 3 point mod FCN på lørdag, så ser det lyst ud igen.

Kent

Mose

Indlæg af Mose »

Her er BTs karakterer. Er de rimelige?

6 Anders Rasmussen
8 Kolja Afriyie
7 Magnus Troest (90)
8 Kristian Bak
8 Jesper Mikkelsen (27)
8 Claus Madsen (87)
7 Ajilore Oluwafemi
7 Mikkel Thygesen (20) (75)
9 Simon Poulsen (50)
8 Dennis Sørensen
5 Klaus Kærgård (58)

7 Christian Olsen (58)
Adigun Taofeek Salami (75)
Christian Sivebæk (87)

Jeg fatter ikke hvorfor vi spiller Kærgaard på toppen. Var han til et 5 tal vil det virkelig være enkatestrofe hvis han spiller næste gang.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Pointmæssigt set, og taget holdene vi har mødt i betragtning (og udebane/hjemmebane), så har vores sæsonstart stadig været god - også inklusive kampen i dag.

Men stadig mega ærgeligt, og alt for dårligt, at vi smider en 2-0-føring væk...

Kom igen, drenge!!

Dahl Nielsen

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

6 Anders Rasmussen
8 Kolja Afriyie
7 Magnus Troest (90)
8 Kristian Bak
8 Jesper Mikkelsen (27)
8 Claus Madsen (87)
7 Ajilore Oluwafemi
7 Mikkel Thygesen (20) (75)
9 Simon Poulsen (50)
8 Dennis Sørensen
5 Klaus Kærgård (58)

Burde være 03 til alle, undtagen Simon Poulsen.

Han var den eneste sortklædte, som gad at kæmpe efter Esbjergs udligning.

Peter Ross - Tag jer sammen, for helvede !

YahooSeeker [Bot]

Re: Shit happens

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

30 min. Er hvad det tager at tabe 2 – 4 efter en føring på 0 – 2:

Ja, det er helt utroligt, at der kan være så stor forskel på, hvad FCM på den ene side præstere i 2. halvleg, og på den anden side hvad EfB præsentere. Måske var det de 5% i indstillingen til at ville vinde, som der er blevet omtalt af trænerteamet som afgørende mod EfB. I hvert fald viste EfB at de ville vinde selvom de var bagud 0 – 2, mens FCM virkede halvsøvnige eller sikre på sejre ( Femi kæmpede dog hele tiden). Jeg troede også selv vi havde vundet, måske troede spillerne det samme og glemte at koncentrere sig om nuet. Hørte på P3, at TB skulle have giver spillerne en kæmpe verbal røvfuld, og spillerne intern i 2. halvleg det samme - det virkede eller meget godt må man sige, måske FCM skulle prøve noget lignende engang imellem. Det ærgede lidt, at der ikke blev snakket om, at TB har 2 spillesystemer han kan skifte rundt mellem på kort tid. For det kunne godt ligne to forskellige spillesystemer i 1. halvleg ( hvor EfB lå langt tilbage på banen og spillede langs jorden) mens de i 2. halvleg med hjælp fra målemanden placerede sig længere oppe på FCMs bane halvdel med høje bolde, som betød spillet foregik ikke på EfBs banehalvdel mere. FCM derimod bygede op helt nede fra backene, men blev bremset af en EfB mur der ventet på dem ved midtbanen, som lodsede en bold afsted til nr. 9 ( Nyrén?), som fik nogle tilfældige bolde at arbejde med i vores forsvarsområde, som han både var heldig og dygtig til at udnytte.

Jeg ser det som om, at EfB vinder mentaltset og taktisk med en del held, men det var helt vild flot fodbold af EfB. Jeg kunne da godt tænke mig, at opleve en gang, at FCM kan vende at være bagud 0 - 2 til at vinde ved at lave 4 mål på ca. 30 min.

Nå, så tæver vi FCN i stedet for på hjemmebane(--:

Kent

Indlæg af Kent »

Mose skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Jeg fatter ikke hvorfor vi spiller Kærgaard på
> toppen. Var han til et 5 tal vil det virkelig være
> enkatestrofe hvis han spiller næste gang.

Det skyldes vel primært manglen på alternativer. Hverken Jungbloot, Akeem eller Kærgaard har vist noget, der berettiger til en startplads.

Kent

Xort

Indlæg af Xort »

Sådan går det desværre når man har en holdning der siger uafgjort ok..!

Nå man så er oppe mod et hold der er lige så godt men har en holdning at man skal vinde...

Når fansne bag siger ok til uafgjort vil spillerne også sige det (i mere eller mindre forstand)

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,32743

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Xort skrev:
-------------------------------------------------------
> Sådan går det desværre når man har en holdning der
> siger uafgjort ok..!
>
> Nå man så er oppe mod et hold der er lige så godt
> men har en holdning at man skal vinde...
>
> Når fansne bag siger ok til uafgjort vil spillerne
> også sige det (i mere eller mindre forstand)

Jeps prøv du at sende den besked til spillerne så tror jeg du får tørt på :-)

Du kan da ikke overføre nogle fans holdning til spillernes - det siger da sig selv...

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Han er bestemt ikke berettiget til at være blandt de startende 11... Og kommer det nok heller aldrig... Håber Poku snart er 100% klar... Han scorede da for 2. holdet, og er vores bedste bud nu, med mindre Olsen skal starte inde i stedet for at have joker-rollen...

Xort

Indlæg af Xort »

nej.. genereliserede også bare lidt...

Altså hvis først fansne giver op kan spillerne heller ikke blive ved..

Siger ikke at den tråd giver udslaget af kampen.. men skuffer mig at komme ind og se hvor sur folk er.. det er ligesom om i/de glemmer at det er en fabuløs præstation vi har klaret indtil nu i sæsonen..

men jo det er da surt at tabe selvom man er foran 2-0...

evaldo

Indlæg af evaldo »

Jeg tror de fleste hold herhjemme vil være godt tilfredse med et point på Esbjerg stadion på forhånd. Men at vi ikke engang kunne opnå det med en 2-0 føring er totalt skuffende og viser jo bare at en kamp varer 90 min. Synes bare vi har oplevet dette engang før(mod FCN)....så nu må vi sku snart lære det. Der skal arbejdes stenhårdt hvert eneste minút hvis man vil have point med hjem i superligaen. Vore spillere er dog så unge at det må være en del af lærepengene

Mose

Indlæg af Mose »

Så er det vel bedre at spille med en 18 årig end en 30 årig hvis de begge er for dårlige. Den 18 årige behøver jo kampe for at udvikle sig.

Brian

Indlæg af Brian »

Poku og Frank overhaler snart Kærgaard. Efter at have set dem alle på 2. holdet i løbet af de sidste par uger, er det tydeligt. Selv i 2. div. kommer Kærgaard ikke til noget som helst....
Frank spillede en ok kamp, hvor han gik godt med i spillet (kom dog ikke til så mange afslutninger).
Poku scorede, men brændte dog også nogle stykker. Men han skabte til gengæld de fleste selv, og rykkede i position, kaldte meget ofte på bolden og var i det hele taget meget aktiv.
Så Kærgaard bør snart være fortid i startformationen.....

Kent

Indlæg af Kent »

Ja, men nu havde den 30-årige ind til i dag jo kun spillet 1 halvleg. Derfor var der måske håb om at han kunne lidt mere end vi så. Hvorimod den 18-årige har haft rigelige chancer for nu.

Men hvem, der starter inde på lørdag er et meget åbent spørgsmål. Ugens træning må afgøre om Frank, Poku, Kærgaard eller Akeem skal spille. - og eftersom Poku er den eneste, der har scoret i denne sæson, er han vel favorit ;-)

Kent

Besvar