Oprydning i truppen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

Oprydning i truppen

Indlæg af Mose »

Ørgaard har været ude og forlænge en del kontrakter, og nu venter vi vel bare på at høre om Thygesens kontraktforlængelse.

Imidlertid er der også flere spillere vi ikke kan bruge i fremtiden. Her er mit bud på en oprydning i spillertruppen:

Tidman - Ikke nødvendigt med tre målmænd når vi har en Jesper Weinkouff der bliver senior efter jul. En spillerlønning der kan spares fra jul, hvor Tidmans kontrakt udløber.

Jørgensen - Har alle dage været en fuser og har ikke noget at byde FCM i fremtiden.

Traore - En spiller vi havde store forventninger til, men de er ikke blevet indfriet. I centerforsvaret er der unge spillere som Troest og Winston der bør få spilletid før ham og på midtbanen er Femi og Thygesen de klare førstevalg.
Med Rasmus Hansen, Jesper Mikkelsen og ikke mindst Salami mener jeg vi er godt dækket ind. Traore har et godt navn i DK og Sverige og det er vel ikke udelukket at vi kunne få en lille sum penge for ham. En stor lønning ville i alle tilfælde kunne spares.

Jungbloot - Er ikke god nok. Nuvel han har ikke fået mange chancer, men jeg har set ham mange gange på DS, og hans talent slår ikke til.

Poku - Har været en gevaldig fuser som Jørgensen. Et gennembrud i efteråret skal der til, hvis han skal have chancen. Pladsen i front bliver nemlig sværere og sværere at få fingre i når Olsen får mere fysisk styrke og når Collins bliver gammel nok.

Kærgaard - Er ikke god nok og bør afhendes i vinterpausen. Måske er der ikke klubber der vil købe ham, men flere samarbejdsklubber må kunne bruge en som ham. Ved en fornuftig lejeaftale (måske Thisted eller Skive) kunne vi spare en del af hans løn.

Senest rettet af Mose 16. aug 2006, 16:53, rettet i alt 1 gang.

ulv865

Re: Oprydning i truppen

Indlæg af ulv865 »

Tjaaaaa, jeg ser da gerne Kærgaard på Lerpytter!!!

Det bliver spændende på søndag, hvor de hvie' kommer på besøg...

Ulv865

Kent

Indlæg af Kent »

Mose skrev:
-------------------------------------------------------
> Ørgaard har været ude og forlænge en del
> kontrakter, og nu venter vi vel bare på at høre om
> Thygesens kontraktforlængelse.
>
> Imidlertid er der også flere spillere vi ikke kan
> bruge i fremtiden. Her er mit bud på en oprydning
> i spillertruppen:

Mose, du er dette forums svar på Ponce de Leon - altid på jagt efter ungdommens kilde :-)

>
> Tidman - Ikke nødvendigt med tre målmænd når vi
> har en Jesper Weinkouff der bliver senior efter
> jul. En spillerlønning der kan spares fra jul,
> hvor Tidmans kontrakt udløber.

Enig

> Jørgensen - Har alle dage været en fuser og har
> ikke noget at byde FCM i fremtiden.

Enig

> Traore - En spiller vi havde store forventninger
> til, men de er ikke blevet indfriet. I
> centerforsvaret er der unge spillere som Troest og
> Winston der bør få spilletid før ham og på
> midtbanen er Femi og Thygesen de klare
> førstevalg.
> Med Rasmus Hansen, Jesper Mikkelsen og ikke mindst
> Salami mener jeg vi er godt dækket ind. Traore har
> et godt navn i DK og Sverige og det er vel ikke
> udelukket at vi kunne få en lille sum penge for
> ham. En stor lønning ville i alle tilfælde kunne
> spares.

Uenig. Efter min mening var han en af vores bedste spillere i foråret, hvor han huserede på den defensive midt sammen med Femi. Rasmus Hansen har i sine optrædener på førsteholdet ikke overbevist mig om at han er et alternativ indenfor en overskuelig fremtid. Salami har jeg ikke set nok til at bedømme.

> Jungbloot - Er ikke god nok. Nuvel han har ikke
> fået mange chancer, men jeg har set ham mange
> gange på DS, og hans talent slår ikke til.

Enig.

> Poku - Har været en gevaldig fuser som Jørgensen.
> Et gennembrud i efteråret skal der til, hvis han
> skal have chancen. Pladsen i front bliver nemlig
> sværere og sværere at få fingre i når Olsen får
> mere fysisk styrke og når Collins bliver gammel
> nok.

Tildels enig. Han er stadig ung, men det er klart, at han snart skal til at vise noget.

> Kærgaard - Er ikke god nok og bør afhendes i
> vinterpausen. Måske er der ikke klubber der vil
> købe ham, men flere samarbejdsklubber må kunne
> bruge en som ham. Ved en fornuftig lejeaftale
> (måske Thisted eller Skive) kunne vi spare en del
> af hans løn.

Jeg tror Thisted og Skive er at have lidt for lidt tiltro til Kærgaard. Men ellers enig i, at hvis Frank bliver klar igen, så er vi fra nytår dækket ind angrebsmæssigt - selvom vi så kun har Frank som targetman, mens de andre angribere vil minde meget om hinanden.

Kent

kenny

Indlæg af kenny »

Jeg ser helt klart Theo som 3valg til den centrale midtbane efter Thyge og Femi

Rasmus Hansen tror jeg ikke på spiller i fcm efter hans kontrakt udløber han er efter min menig ikke god nok..hvilket man vel også kan læse ud fra hans nye
Korte kontrakt(Ørgaard er heller ikke sikker på ham).

Mose

Indlæg af Mose »

Jeg var jo nok klar over, da jeg startede denne tråd, at flere ville falde over min bortdømmelse af Theo.

Han er imidlertid indkøbt i FCK, der gerne ville forlænge med ham, og derfor gætter jeg på, at han er en dyr herre at have gående. Kenny har ham som tredje valg, men er det godt nok, hvis han er indkøbt som profil?

Folk der har fulgt DS holdet ved, at Salami er en særdeles spændende spiller til den centrale midtbane, og Jesper Mikkelsen foretrækker selv at spille på den centrale midtbane. Som jeg ser det er vi altså dækket ind i forhold til vores centrale midtbane

Martin

Indlæg af Martin »

Mose skrev:
> Jeg var jo nok klar over, da jeg startede denne
> tråd, at flere ville falde over min bortdømmelse
> af Theo.
>
> Han er imidlertid indkøbt i FCK, der gerne ville
> forlænge med ham, og derfor gætter jeg på, at han
> er en dyr herre at have gående. Kenny har ham som
> tredje valg, men er det godt nok, hvis han er
> indkøbt som profil?
>
> Folk der har fulgt DS holdet ved, at Salami er en
> særdeles spændende spiller til den centrale
> midtbane, og Jesper Mikkelsen foretrækker selv at
> spille på den centrale midtbane. Som jeg ser det
> er vi altså dækket ind i forhold til vores
> centrale midtbane
>
>
>
>

Ja lad os se om han ikke ryger videre, VFF - Vejle kunne ihvertifald godt bruge hans type til oprydningsarbejdet... Men om de kan matche hans lønkrav er en anden ting, men hans udvikling er ihvertifald gået i stå i FCM; så tror også vi godt kan begynde at se hans farvel komme...

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Det vigtigste for mig, er at vi skiller os af med Tidman og Jørgensen... Angrebet kræver en udrensning når Collins kommer til... Kærgaard står længst ud på vippen efter min mening... Han har på nær en god Royal League turnering intet vist i SAS-ligaen...

ER snakkede om, at han troede på Jungbloots gennembrud i denne sæson... Hvis ikke det snart viser sig, tror jeg ikke han har en fremtid i FCM-truppen... Mener dog han er en god spiller at have på 2. holdet... Men ikke mere end det...

Traoré tror jeg på... Han er god og hvis han spiller, som han gjorde i forårssæsonen, synes jeg dog han skal sælges... Femi er klart bedst på den defensive midtbane lige nu...

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Cee-Jay skrev:
> Det vigtigste for mig, er at vi skiller os af med
> Tidman og Jørgensen... Angrebet kræver en
> udrensning når Collins kommer til... Kærgaard står
> længst ud på vippen efter min mening... Han har på
> nær en god Royal League turnering intet vist i
> SAS-ligaen...

Fuldstændig enig! Væk med Tidman, vores unge spillere dækker fint for AR. Væk med Jørgensen, der står mindst 4 spillere foran ham til pladsen som back. Væk med Kærgaard, ingen skarphed og ingen klasse overhovedet, i hvert fald ikke den der kræves på det her niveau.

> ER snakkede om, at han troede på Jungbloots
> gennembrud i denne sæson... Hvis ikke det snart
> viser sig, tror jeg ikke han har en fremtid i
> FCM-truppen... Mener dog han er en god spiller at
> have på 2. holdet... Men ikke mere end det...

Igen enig, men synes faktisk han er ved at nå en alder hvor udviklingspotentialet er ved at begrænse sig, og synes egentlig det ville være dumt at forlænge med ham efter min mening.

> Traoré tror jeg på... Han er god og hvis han
> spiller, som han gjorde i forårssæsonen, synes jeg
> dog han skal sælges... Femi er klart bedst på den
> defensive midtbane lige nu...

Enig, men jeg synes dog du undervurderer han en del! Både med henblik på hans seneste præstationer, men også med hvad han har vist i FCK. Synes han virker som en perfekt makker til Thyge på midtbanen, og hvis man alternativt vælger at lægge Thyge frem på Madsens plads, som jeg virkelig godt kunne tænke mig, så kunne det være helt fantastisk at have ham og Femi i maskinrummet til at rydde op og fordele spillet!

HauG

Indlæg af HauG »

Altid svørt at bedømme hvem der ikke er stærke nok. Men jeg er ret enige i de spillere der nævnes, men håber at når Poku kommer sig over sin nuværende skade kan vise noget mere. Han må trods alt have noget i sig, var det HSV der også så på ham inden han kom til FCM eller noget belgisk? Syntes der var noget snak om at der var større klubber som virkede interesserede. Pimpong tog jo også noget tid før han for alvor begyndt at ligne en (på superliga-niveau) profil.

Så håber jeg at Theo bliver da jeg ser ham som tredje valg til midt-midt og han skal nok få noget tid for femi og thyge holder nok ikke alle kampe i sæsonen og hvis en af de to smutter inden for et år ville han da være en super mand at have i truppen allerede da man så ikke skal hente en ny spiller med en fart, som sikkert også skal have tid til at falde ind på holdet....

Oprydning hvad med Ragus? er han stærk nok nu? når jeg har set ham på DS og tidl yngling syntes jeg han virker som et stort talent, men hører ikke så meget til ham omkring at stå på spring til SAS-liga holdet. Set ift. sivebæk, salami, akeem, winston eller troest som er med omkring kampene eller fast inventar i første 11'eren.

Mose

Indlæg af Mose »

Ragus må godt få mere tid, han er kun 19 år.

Desuden synes jeg det er forkert at ligge for meget i, at HSV var efter Poku, og at Traore har spillet i FCK. Alene disse ting gør dem jo ikke til gode spillere.

jakob88

Indlæg af jakob88 »

HauG skrev:
> Altid svørt at bedømme hvem der ikke er stærke
> nok. Men jeg er ret enige i de spillere der
> nævnes, men håber at når Poku kommer sig over sin
> nuværende skade kan vise noget mere. Han må trods
> alt have noget i sig, var det HSV der også så på
> ham inden han kom til FCM eller noget belgisk?
> Syntes der var noget snak om at der var større
> klubber som virkede interesserede. Pimpong tog jo
> også noget tid før han for alvor begyndt at ligne
> en (på superliga-niveau) profil.

Jeg mener også at Boavista og FC Køln skulle have været interesseret i Poku. Så ja, han må kunne et eller andet!

HauG

Indlæg af HauG »

er Poku ikke samme alder? alder har noget at sige efter hvornår man modnes, gravgaard kom jo først rigtigt frem da han var godt inde i 20'erne. Så jeg håber Poku også viser noget. Han skal efter min mening har chancen i noget mere tid, han har manglet muligheden for at bevise sig kva skader, men igen så kan man jo ikke give det en tidhorisont på 5år før han er klar og super god for sasligaen!

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Tror ikke så meget det var det han kunne på tidspunktet, men mere det potentialle som man formodede han havde, selvfølgelig også i kraft af de evner han viste i Afrika...

At han så indtil videre ikke har vist mange eksempler på dette potentialle, er jo så bare ærgeligt.

Kim

Indlæg af Kim »

Ahh... skal vi ikke lige være fair og give en ung spiller som jungbloot noget kredit - gutten er jo ikke på fuldtidskontrakt hos fcm og har spillet en masse ds og nu 2. divisions bold - jeg synes det er glimrende at have nogle udviklingsangribere der ligger lige i marginalen...

Jungbloot skal nok komme frem!

BW #456

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Mose skrev:
> Ragus må godt få mere tid, han er kun 19 år.
>
> Desuden synes jeg det er forkert at ligge for
> meget i, at HSV var efter Poku, og at Traore har
> spillet i FCK. Alene disse ting gør dem jo ikke
> til gode spillere.
>
Jeg mener når man har spillet fast i fck som theo gjorde forrige gang fck blev mestre må sgu da betyde at man er en god spiller. Så jo jeg mener at have spillet fast i fck og have blevet presset til træning i fck hver eneste dag af de bedste spillere i DK må betyde at man er en god spiller.

>
>
>
>
>

Besvar