Nye sange...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Aaes

Re: Nye sange...

Indlæg af Aaes »

Jeg siger:
DU BEHØVER IKKE FINDE DIG TILFREDS I DET DER BLIVER BESTEMT !
MEN DERFOR SKAL DU IKKE LUKKE VALLE UD PÅ ET OFFENTLIGT FORUM DA INGEN BLIVER KLOGERE AF DETTE ! OG HVIS DU IKKE HAR ANDRE FORSLAG SÅ KAN DU FINDE DIG I DET DER BLIVER VEDTAGET ELLER LADE VÆRE !

(Dette er skrevet i CapsLock i håb om at det denne gang trænger ind)

Jannick

Indlæg af Jannick »

Hvorfor må jeg ikke være kritisk?

Hvad skal man bruge et DEBATforum til, hvis man ikke må være uenig? Skal man bare klappe hinanden på ryggen og sige godt gået?

Jannick

Takito

Indlæg af Takito »

Jeg siger:
DU BEHØVER IKKE FINDE DIG TILFREDS I DET DER BLIVER BESTEMT !
MEN DERFOR SKAL DU IKKE LUKKE VALLE UD PÅ ET OFFENTLIGT FORUM DA INGEN BLIVER KLOGERE AF DETTE ! OG HVIS DU IKKE HAR ANDRE FORSLAG SÅ KAN DU FINDE DIG I DET DER BLIVER VEDTAGET ELLER LADE VÆRE !

(Dette er skrevet i CapsLock i håb om at det denne gang trænger ind)

HA HA.. nu må jeg sq hellere deltage.. hvis valle er det samme som øregas.. Så er ovenstående indlæg et godt bud på dette :D

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Nu skriver du "teksterne".
Om det er en stavefejl, eller om du mener at begge tekster er for dårlige, ved jeg ikke. Hvis det første ikke er tilfældet, hvad er det så specifikt du synes der er dårligt ved sang nr. 2 ?

Peter Ross

Jannick

Indlæg af Jannick »

Nu er det specielt den første jeg ikke synes om. Hvad angår den anden så synes jeg bare ikke rigtig at den fænger. Den er for nem og ligetil. Lidt ála første klasse i mine øre.

Vi kan jo også begynde at synge "kom igen FC, kom igen *klap*klap*"

Jannick

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jannick skrev:
> Hvad angår den anden så synes jeg bare ikke rigtig
> at den fænger. Den er for nem og ligetil.

De 2 sætninger synes jeg er ret selv-modsigende.

For at en sang skal fænge, plejer den gerne at skulle være ligetil.

F.eks. en sang som "Drengene fra Vestegnen", er den vel nok mest fængende sang i DK de sidste mange år. Ikke den store lyrik, men teksten er lige til at huske, hvilket jeg også vil mene at teksten til sang nr. 2 er.

Peter Ross

Lars EC

Indlæg af Lars EC »

Respekt for et kanon initiativ. Det er altid dejligt med nye sange.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jannick skrev:
-------------------------------------------------------
> Men, hvad fedt er der ved at synge, at vi bliver
> mestre, hvis vi skal spille om nedrykning?
>
>
>
> Redigeret 1 gange. Sidst ændret 11/08  
> 22:08 af Jannick.

Det er vel lidt det vi gør på "Heklers" sang "Forza FC - FC som mestre" ?

Og den mener jeg da vi er meget glade for generelt

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Altoriso skrev:
> Jannick skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men, hvad fedt er der ved at synge, at vi
> bliver
> > mestre, hvis vi skal spille om nedrykning?
> >
> >
> >
> > Redigeret 1 gange. Sidst ændret 11/08
>  
> > 22:08 af Jannick.
>
>
> Det er vel lidt det vi gør på "Heklers" sang
> "Forza FC - FC som mestre" ?
>
> Og den mener jeg da vi er meget glade for generelt

Ja, det er da generelt én af folks favoritter - også én af mine egne (selv om Hekler holder 'tonen' alt for længe).

Men synes ikke helt man kan sammenligne de to, for "FC som mestre" betyder ikke nødvendigvis den pågældende sæson. Jeg synes mere det bare virker som et ønske om, at FCM bliver mestre inden for en forholdsvis nær fremtid. Men det kan jo altid diskuteres ;-)

Dahl Nielsen

Jannick

Indlæg af Jannick »

Nu tænkte jeg mere på at den har været for nem at lave. Ikke at lære. Men jeg kan da godt se at det kan læses på flere måder.
Selvfølgelig skal en ny sang gerne være nem at lære. men derfor kan sangene da godt laves med større omtanke.

Jannick

Jannick

Indlæg af Jannick »

Altoriso skrev:
>
> Det er vel lidt det vi gør på "Heklers" sang
> "Forza FC - FC som mestre" ?
>
> Og den mener jeg da vi er meget glade for generelt
>

1. Jeg synes også at denne linie kunne være bedre. Men den går an.

2. Personligt opfatter jeg "FC som mestre", som et fremtidigt ønske og ikke en konklussion, som i den anden sang.

Jannick

Dannielsen

Indlæg af Dannielsen »

Sikke da en masse l... der er blevet fyret af på denne tråd..
Det er da fuldstændig ligemeget (næsten) hvad der bliver sunget, hvornår det bliver sunget og hvem fanden der har laver sangen !!
Det er jo ikke MGP der skal laves en sang eller sange til, det er et spørgsmål om at skabe stemning så holdet for den fulde opbakning og ikke en skid andet. Alt andet er noget vrøvl..
Kan man ikke li sangen så hold kæft og stil dig et andet sted..
Det er ufatteligt at men gider at bruge kræfter på om hekler holder "tonen" i for lang tid, hvis bare det virker..og det gør det.Brug tiden til noget positivt, eller hold kæft.
Jeg skriver ikke selv sange eller står der hvor de bliver sunget, men det skaber en kanon stemning, bliv ved med det...Det gør det sjovere at gå til bold.

Fc som mester ! uanset hvornår, bare de bliver det...

Xort

Indlæg af Xort »

Synes snart du skal til at holde jannick med alt det ævl du har lukket ud i denne tråd.. du kører jo dit eget løb, ingen opbakning..

synes personligt at det er godt der er nogle der skriver nye sange... og sangede virker gode, så glæder mig til at høre dem på SAS Arena..

og vil våge den påstand at alle sange er bedre end stilhed....

men alt i alt jannick.. er det der bare et tegn på at du føle konkurrence på området omkring at skrive sange der ud til?

Kasper M

Indlæg af Kasper M »

Jannick skrev:
> Nu tænkte jeg mere på at den har været for nem at
> lave. Ikke at lære. Men jeg kan da godt se at det
> kan læses på flere måder.
> Selvfølgelig skal en ny sang gerne være nem at
> lære. men derfor kan sangene da godt laves med
> større omtanke.
>
> Jannick

Har den været for nem at lave ? Jeg ved ikke hvor lang tid de har brugt på den men vil det sige at hvis de havde siddet i et par uger og skrevet så havde den været okay?

Jannick: Kom nu ind i kampen !

Jannick

Indlæg af Jannick »

Ja, i mine ører, lyder den til at være nem at lave. Jeg kan godt høre at flere af jer hellere vil have kvantitet fremfor kvalitet, men sådan er vi jo alle forskellige. Vil du ikke hellere have en sang man altid kan bruge fremfor en sang man kun kan bruge når det går godt? Men du er der måske kun når det går godt?

Hvad med, at du selv kommer ind i kampen.

Jannick

Besvar