Profil til angrebet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Møller(AGF)

Re: Profil til angrebet

Indlæg af Møller(AGF) »

Som "udenfor stående" så kan jeg ikke se, hvorfor FCM skulle signe en 21 årig makedonsk angriber.

Uden at kende manden, så lyder han til at være en udviklingsspiller, og dem har i nok af i angrebet.

Hvis han er bedre end de nuværende er han selvfølgelig interessant, ellers kan jeg kun se, at FCM skulle købe, hvis ledelsen vurderer, at Kjærgaard og Frank Kristensen er ved at være færdige.

Til makedonerens fordel tæller måske hans fysik og højde. Hvis han er en targetman, så er han nok mere interessant, da i har rigeligt med små hurtige angribere.

Efter at have set FCM-BIF og have ærget mig over, at i ikke bankede én af jeres talrige chancer i kassen (havde vundet 1200 kr. på oddset, hvis FCM havde vundet)
så må jeg sige at i mangler en klasseangriber, der kan scorer en 15 mål over en sæson.

Selvom FCM har meldt ud at det er et mellem år, hvor talenterne skal modnes, så synes jeg næsten, at det er synd, at FCM ikke investerer i en enkelt klasseangriber.

Disse er selvfølgeligt dyre og i høj kurs (OB er desperate), men i mine øjne har FCM allerede i år store chancer for en bronzemedalje, da jeres midtbanetalenter i Thygesen, S.Poulsen og Femi ser ud til at kunne slå igennem i år.

Jeg kunne godt forestille mig, at flere af dem er solgt næste år, og så er det forfra for FCM.

I en ideel verden kunne FCM bytte 2 af deres middelmådige angribere ud med én klasseangriber.

Bredden er næsten for stor, og klassen mangler - derfor virker Ivanovski ikke et fornuftigt køb - med mindre han løfter overlæggeren for niveauet af FCM-angribere.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Han blev jo ikke rigtigt skadet der, men fik slået hul i hovedet, så det var jo en fin start for ham :-)

Kent

Re: Info om Filip Ivanosvski?

Indlæg af Kent »

Nogen information om hvor mange mål han har scoret i landskampe eller Uefa? (Der må matchningen alt andet lige være hårdere end i den makedonske liga)

Kent

Mose

Indlæg af Mose »

Helt enig i dine betragtninger omkring det at have en klasse angriber, men omvendt skaber man ikke en klasseangriber ved ikke at spille med unge udviklingsspillere.

Collins og Agbetu skal nok vise deres værd i løbet af et års tid.

hviid

Indlæg af hviid »

Kan ikke makedonsk, men lidt russisk, så kan forstå de mærkelige bogstaver...
I sæsonen 2004/05 blev han kåret til et eller andet i den næstbedste makedonske liga - najdobar strelisc - det kan måske være årets spiller eller topscorer?
Ellers har han spillet fra 95-01 i FK Vardar Skopje (det er vist en af de store klubber), senere Rabotnicki Kometal (hvor han blev makedonsk mester i 2001) og derefter FK Alumina i 2. liga.
Der står også, at han kan engelsk, hvilket vel er meget godt...
Lyder spændende, men han er vel ikke manden der kan løse vores akutte problemer i angrebet?

Dahl Nielsen

Re: Højreback

Indlæg af Dahl Nielsen »

Kunne det ikke være en mulighed at omskole Rasmus Grønberg til højreback-pladsen? Eller i hvert fald give ham noget træning på den plads, så han i det mindste kan udfylde den som back-up.

Dahl Nielsen

Bobby

Indlæg af Bobby »

Nu kender jeg jo ikke Ørgaards baggrund for at have ham til prøvetræning, men hvis ikke det er meningen, han skal løse vores akutte scoringsproblemer, så kan jeg ikke rigtig se hvad han skal bruges til. Derfor tror jeg også det er hensigten.

Det er jo meget svært at udtale sig om hans kvaliteter, da ingen af os kender ham, men vores talentspejdere må vel have set noget i ham, som han nu skal bevise til prøvetræningen.

Jeg synes det lyder spændende.

Mht. backpladsen kunne det så ikke være muligt at omskole en af de mange midterforsvarer? Evt. Rasmus Hansen? Vi har jo Bak, Winston og Troest, der suverænt sidder på midten og ikke kan slås af. Blot en tanke.

Simon

Indlæg af Simon »

Dahl Nielsen skrev:
-------------------------------------------------------
> Kunne det ikke være en mulighed at omskole Rasmus
> Grønberg til højreback-pladsen? Eller i hvert fald
> give ham noget træning på den plads, så han i det
> mindste kan udfylde den som back-up.

Er han ikke venstrebenet? I så fald vil det give de samme problemer, så jeg tror ikke det er løsningen.

Mose

Indlæg af Mose »

Umiddelbart mener jeg, at den der måske bedst kunne løse Backproblemet, ville være Kristian Bak. Det er bestemt ikke optimalt at flytte en profil rundt på hele banen, og jeg har det lidt dobbelt med at foreslå Bak til højreback.

Men hvis det kun var en nødløsning når Ulrik var skadet, kunne vores bagkæde se sådan ud:

Bak, Troest, Winston, Jessen.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Er ikke i tvivl om, at Bak kunne udfylde den plads til perfektion. Men jeg synes det er en skam, at vi konstant smider ham frem og tilbage på banen. Han er suveræn inde på den centrale plads, og det er den plads som på et tidspunkt skal sende ham til udlandet, og måske landsholdet.
Derfor er min klare opfordring til Erik Rasmussen, kun at bruge Bak inde på den centrale, med mindre vi bliver ramt af så mange skader, som var tilfældet sidste sæson, blandt andet i royal league perioden.

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

najdovar = best
strelisc = shooter.

Nok topscorer i anden division.

(Tip brug http://www.idividi.com.mk/recnik/index.htm )

Edit : (kyrriliske bogstaver dur ikke, samt link tilføjet)

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Simon skrev:
-------------------------------------------------------
> Dahl Nielsen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kunne det ikke være en mulighed at omskole
> Rasmus
> > Grønberg til højreback-pladsen? Eller i hvert
> fald
> > give ham noget træning på den plads, så han i
> det
> > mindste kan udfylde den som back-up.
>
> Er han ikke venstrebenet? I så fald vil det give
> de samme problemer, så jeg tror ikke det er
> løsningen.

Nej, det hjælper selvfølgelig ikke, hvis han er venstrebenet. Bliver faktisk meget i tvivl nu. Der står umiddelbart heller ikke noget om det på fcm.dk.

Dahl Nielsen

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes generelt at der er for mange, der mener Bak kan bruges overalt. Det er som om flok tror han er en schweizer-kniv. Så snart vi har et problem, så tænker folk: "Lad os bruge Bak". Det eneste han ikke er blevet foreslået til, er at overtage for Anders Rasmussen, men det varer nok ikke længe.

Bak er klart bedst som centerforsvarer, så selvfølgelig skal han spille der. Det giver ingen mening at flytte ham rundt, da han så ikke opnår den rutine på pladsen, som gør ham endnu bedre.

Kent

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Klubben kigger på emner til højreback ved jeg...

Ørgaard skulle eftersigende have været i Slovenien (Ljubljana) i lørdags (d. 22.), og videre til et andet land om søndagen. Hvor turen gik hen søndag, har jeg dog ikke hørt.

Peter Ross

Mose

Indlæg af Mose »

Helt enig.

Men vi kan jo ikke lade højrebacken være ubesat. At lade Jessen spille den er jo også at gøre ham en bjørnetjeneste. Leon står måske foran sit endelige gennembrud på venstrebackpladsen og kan måske spille sig på u-21 landsholdet.

Så længe vi kun har en højreback kan vi blive nødt til at foretage en nødløsning.

Besvar