Bannere mod OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Bannere mod OB

Indlæg af Kent »

TIFO-gruppen efterlyser en gang i mellem feedback på deres arbejde, og jeg vil godt komme med mine kommentarer til de bannere, der blev vist ved OB-kampen. Vi har tidligere diskuteret det banner, der i foråret blev vist ved SIF-kampen, og de, der fulgte med i den diskussion, vil nok ikke blive overraskede over mine kommentarer :-)

Der blev vist 3 bannere, og jeg undrer mig over de 2:

Før kampen: "Vi er klar - Er I???" http://80.198.19.236/bweast/index.php?& ... lide#mgtop
Hvad var formålet med det banner? - Hvorfor skulle det vises? Plejer holdet ikke at være klar? - Har de på noget tidspunkt signaleret at de ikke er klar? Jeg opfatter ikke det skilt som opbakning, men som en erklæring af manglende tillid. Hvorfor ikke i stedet skrive "Ny sæson - nye sejre" eller lignende. Mener I selv, at det er den bedste måde at starte en sæson på?

I starten af 2. halvleg: "Timm: Er det godt bag tremmer??...". http://80.198.19.236/bweast/index.php?& ... lide#mgtop
Det kan man vel heller ikke kalde opbakning. Man sender en sviner afsted mod Mads Timm. Det kan jeg ikke helt forstå hvorfor man gør - Hvad har han gjort os? Skal vi også til at lave bannere mod folk, der får parkeringsbøder eller kører for stærkt (som fx en tidligere FCM-spiller). Det virker som om man bare vil svine nogen. Når man så endelig gør det, så har jeg et eller andet sted et naivt håb om, at det ikke bare er en hentydning til hans fængselsophold, for det synes jeg er ret primitivt. Jeg har lidt et håb om at der trods alt har været lidt intelligens bag det, og at det spiller på at han nu spiller i en stribet dragt - hvilket han må være van til fra sidst fængselsophold - i så fald kunne en bedre tekst vel være "Timm: Vi troede du var færdig med stribet tøj" (evt efterfulgt af en tegning af en fange i stribet dragt).

Efter kampen:"Sejr på søndag" http://80.198.19.236/bweast/index.php?& ... lide#mgtop
Fint nok.

Jeg vil gerne opfordre til, at man overvejer lidt nøjere hvad man skriver på sine bannere, da jeg i hvert fald ikke er begejstret for at de penge jeg giver til Tifo-gruppens arbejde, bruges til at svine modstandere og egne spillere istedet for at støtte holdet.

Kent
Senest rettet af Kent 13. aug 2006, 21:33, rettet i alt 1 gang.

Peter Ross

Re: Bannere mod OB

Indlæg af Peter Ross »

Kent skrev:
> Jeg vil gerne opfordre til, at man overvejer lidt
> nøjere hvad man skriver på sine bannere, da jeg i
> hvert fald ikke er begejstret for at de penge jeg
> giver til Tifo-gruppens arbejde, bruges til at
> svine modstandere og egne spillere istedet for at
> støtte holdet.

Så kan jeg glæde dig med, at det ikke er tifo-gruppen, som har betalt malingen der blev anvendt...

Peter Ross

Chap

Indlæg af Chap »

Jeg synes sku det var fedt med bannerne. Og jeg synes da ikke det er så slemt at sende en sviner til Mads Timm. Synes kun det er med til at gøre det hele lidt mere intenst. Dog troede jeg da, at det er "Vi er klar, er I?" skulle indikere, at OB mangler nogle angribere - og at de dermed ikke er klar til sæsonen.

Kent

Indlæg af Kent »

Chap skrev:
-------------------------------------------------------
> Dog troede jeg da, at
> det er "Vi er klar, er I?" skulle indikere, at OB
> mangler nogle angribere - og at de dermed ikke er
> klar til sæsonen.

OK - det kan også tænkes - sådan har jeg ikke tænkt på det (og så er den faktisk meget god). Er der en af de ansvarlige, der kan sige om det var ment sådan?

Jeg så ikke hvornår nøjagtig det blev holdt op, men hvis det er denne mening det skulle have, så burde det vel være holdt op, da OBs spillere løb på banen, og ikke vores.

Kent

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Det var henvendt mod vores spillere, og var bestemt ikke en sviner.

Den hentydede til, at folk efterhånden var ved at få abstinenser, og derfor var absolut klar til i går aftes - Hvis spillerne var lige så klare, så ville det nemlig se godt ud.
Btw. så så holdet nu ikke klar ud. Presset ned den første halve time, hu ha, det var ikke pænt.

Peter Ross

Sebdk

Indlæg af Sebdk »

----

Kent

Indlæg af Kent »

Hvis det var den hensigt du nævner, der lå bag, så skal I altså arbejde med jeres formuleringsevne. Det var ikke det budskab, der kom igennem.

Ud over det grammatiske forkerte i tre spørgsmålstegn, så virker det også som en understregning af, at man i bogstaveligste forstand stiller spørgsmålstegn ved om de er klar.

Nu kan jeg se at Sebdk har slettet det indlæg han havde skrevet om et andet banner der var med, der indeholdt en politisk stillingstagen. Generelt vil jeg også advare jeg mod sådanne bannere, så længe I repræsenterer BW. Så vidt jeg ved er BW en ikke-politisk forening, så at sende politisk budskaber er nok en dårlig idé - især taget i betragtning af at statistisk set, så vil en del af medlemmerne af BW stemme på de politikere man hænger ud. Når I finder på budskaber til bannere, skal I huske at I altså ikke repræsenterer jer selv, men BW. Så det er ikke jeres personlige holdninger I skal give udtryk for, men BWs.

Kent

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Så næste gang vi laver et banner, så skal BWs 1363 medlemmer spørges først, så de ikke bliver stødt ?
Men come on, hvis du sætter dig bare lidt i "daglig-dagen" i det nævnte tilfælde (der nu er slettet), så vil du absolut kunne følge det, og den nævnte politikers placering på parti-listen er vist heller ikke en hemmelighed for folk der følger bare minimalt med i politik ? Vi kunne for eksempel have valgt at lave et banner med "Odense / Israel, Same shit - same citizens", så havde det været politisk, med tanke på optrapningen af tingene i Mellemøsten.

Hvordan kan det i øvrigt være BWs holdning ? Der står sgu ikke underskrevet "Black Wolves". Ja, det bliver luftet til en FCM-kamp, men fordi vi er medlemmer af BW, så gør det ikke automatisk alle bannere til BWs officielle holdning - Der er vist en mand som hedder Thomas Lund, der står for at komme med BWs officielle holdninger til forskellige ting.

Det ser ud til, at du gerne vil advare mod det meste, da man gerne skal være så politisk korrekt hele tiden, men så kunne vi jo ikke lave andet end sidde på et fint polstret sponsor-sæde, spise os mætte inden kampen, gå i Pixeline's Hule, drikke gratis fadøl og knap tage notits af kampen. Det er livet sgu for kort til !

Peter Ross

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

God hund Kent! - Jeg er sikker på du kommer i himlen og dine dage engang er omme, for kan høre du aldrig laver noget "forkert" tsk.

Til tifo jeg har et foreslag til banner "Kom så drenge, vi står bag jer. Med venlig hilsen Black Wolves" LOL!!

/Damsgaard - Vi skulle have haft Lille Per med hjem igår!!

Chap

Indlæg af Chap »

Eftersom det der "Vi er klar - Er I???" var ment til vores egne spillere, synes jeg da overhovedet heller ikke det var en tilsvining af vores egne spillere. Hvis jeg selv var spiller og så det banner, ville jeg da kun blive glad for at fanse virkelig var klar til den første kamp.

Men det er sku noget lort, at der var 3 spørgsmålstegn - og at det dermed var grammatisk forkert. Arj for satan, hvad er det for noget at lave. I må til at ta' jer lidt sammen. Ellers er det bare mr. skolelærer der skal det!

Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross skrev:
> Men come on, hvis du sætter dig bare lidt i
> "daglig-dagen" i det nævnte tilfælde (der nu er
> slettet), så vil du absolut kunne følge det, og
> den nævnte politikers placering på parti-listen er
> vist heller ikke en hemmelighed for folk der
> følger bare minimalt med i politik ?

Politikerens placering på det politiske spektrum er ikke problemet. Problemet er at man siger "OC er værre end X" - dermed er det underforstået at X er noget dårligt. Det er at tage et politisk standpunkt. Det er ikke BWs opgave eftersom det ikke er en politisk (ungdoms-)organisation.

> Hvordan kan det i øvrigt være BWs holdning ? Der
> står sgu ikke underskrevet "Black Wolves".

Men er det ikke medlemmerne af BW-tifo, der har lavet banneret? og som viser det frem? Det første banner blev da i hvert fald brugt sammen med den "officielle tifo"

> Ja, det
> bliver luftet til en FCM-kamp, men fordi vi er
> medlemmer af BW, så gør det ikke automatisk alle
> bannere til BWs officielle holdning - Der er vist
> en mand som hedder Thomas Lund, der står for at
> komme med BWs officielle holdninger til
> forskellige ting.

Men BWs bestyrelse har uddelegeret tifo-arbejdet til tifo-gruppen. Dermed er det jeres ansvar at lave tifoer. Derfor er de budskaber I sender gennem tifoer også jeres ansvar, men eftersom I arbejder på mandat fra bestyrelsen (som er udpeget af BWs medlemmer), så er de budskaber I sender budskaber fra BW. Derfor har I et stort ansvar, som I bør overveje når I vælger budskaber.

> Det ser ud til, at du gerne vil advare mod det
> meste, da man gerne skal være så politisk korrekt
> hele tiden,

Politisk korrekt og upolitisk er altså ikke det samme.

Min grundholdninger er, at man skal bruge energien på at støtte holdet, og ikke på at sende svinere til egne spillere eller modstandere.

Kent

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kent skrev:
> Peter Ross skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men come on, hvis du sætter dig bare lidt i
> > "daglig-dagen" i det nævnte tilfælde (der nu
> er
> > slettet), så vil du absolut kunne følge det,
> og
> > den nævnte politikers placering på
> parti-listen er
> > vist heller ikke en hemmelighed for folk der
> > følger bare minimalt med i politik ?
>
> Politikerens placering på det politiske spektrum
> er ikke problemet. Problemet er at man siger "OC
> er værre end X" - dermed er det underforstået at X
> er noget dårligt. Det er at tage et politisk
> standpunkt. Det er ikke BWs opgave eftersom det
> ikke er en politisk (ungdoms-)organisation.

Der stod "XX - Mere højre end XX", så citer lige rigtigt næste gang, ikk' ?

> > Hvordan kan det i øvrigt være BWs holdning ?
> Der
> > står sgu ikke underskrevet "Black Wolves".
>
> Men er det ikke medlemmerne af BW-tifo, der har
> lavet banneret? og som viser det frem? Det første
> banner blev da i hvert fald brugt sammen med den
> "officielle tifo"

Faktisk er det ikke et medlem af BW Tifo der har malet banneret, men medlemmer af BW Tifo var til stede under "arbejdet".
Og nej, hvis du lagde mærke til det, så blev "Vi er klar - Er I ?" holdt op da spillerne gjorde sig klar (1-1½ minut efter tifoen), og normalvis havde været nede at "hilse på", hvilket de ikke gjorde i går, grundet banehalvdelen.

> > Ja, det
> > bliver luftet til en FCM-kamp, men fordi vi
> er
> > medlemmer af BW, så gør det ikke automatisk
> alle
> > bannere til BWs officielle holdning - Der er
> vist
> > en mand som hedder Thomas Lund, der står for
> at
> > komme med BWs officielle holdninger til
> > forskellige ting.
>
> Men BWs bestyrelse har uddelegeret tifo-arbejdet
> til tifo-gruppen. Dermed er det jeres ansvar at
> lave tifoer. Derfor er de budskaber I sender
> gennem tifoer også jeres ansvar, men eftersom I
> arbejder på mandat fra bestyrelsen (som er udpeget
> af BWs medlemmer), så er de budskaber I sender
> budskaber fra BW. Derfor har I et stort ansvar,
> som I bør overveje når I vælger budskaber.

Et enkelt banner er ikke en tifo ! Det er et statement. En tænkt situation: 3 gutter kommer og spørger, om de kan få noget stof og noget maling af BW Tifo, så de kan lave et banner, og de lufter det til en kamp, er det så BW Tifo's ansvar, hvad der står på banneret ?

> > Det ser ud til, at du gerne vil advare mod
> det
> > meste, da man gerne skal være så politisk
> korrekt
> > hele tiden,
>
> Politisk korrekt og upolitisk er altså ikke det
> samme.

Er jeg udemærket godt klar over, Einstein.

> Min grundholdninger er, at man skal bruge energien
> på at støtte holdet, og ikke på at sende svinere
> til egne spillere eller modstandere.

Jeg støtter sgu også holdet ! Jeg har ikke kunnet snakke hele dagen, fordi jeg har været hæs efter i går, kan du sige det samme ? Og jeg vil til stadighed fastholde, at vi ikke tilsvinede hverken vores egne spillere eller modstanderne i går i gennem bannere.

Peter Ross

Takito

Indlæg af Takito »

Peter du skrev det her:

> Et enkelt banner er ikke en tifo ! Det er et
> statement. En tænkt situation: 3 gutter kommer og
> spørger, om de kan få noget stof og noget maling
> af BW Tifo, så de kan lave et banner, og de lufter
> det til en kamp, er det så BW Tifo's ansvar, hvad
> der står på banneret ?

Hvis de 3 som kommer og bruger BW-Tifo ressourcer som vel og mærke stadig er en del af BW. Så skal der ikke komme noget politisk budskab ud af det. For så er det "mine" penge som jeg støtter med der bliver brugt på et budskab jeg ikke har interesse i at være en del af.
Hvis folk vil komme med politiske budskaber til fodbold - Fair nok for det - men de skal ikke bruge "vores" midler til det. Det kan de lave hjemme i deres egen Garage for deres egne penge. For i og med i giver dem lokaler, materialer osv, Så støtter i op om det de har gang i!

Og noget helt andet. Synes slet ikke mand skal blande sport og politik. Lad dog de ting blive hver for sig. Så kan man gå og tænke på de politiske ting de timer man ikke ser fodbold.

Jeg deltager selv med at lave TIFO ( når jeg har tid og mulighed for det ), og kan sige så meget at var der blevet lavet et politisk banner som skulle bruges til en kamp i mit nærvær. Så var jeg trådt ud af lokalet med det samme.

Dette er min holdning. Ser det ikke som et angreb på nogen, men derimod bare mit syn på sagen.

NME

Indlæg af NME »

Kent skrev:
> Politikerens placering på det politiske spektrum
> er ikke problemet. Problemet er at man siger "OC
> er værre end X" - dermed er det underforstået at X
> er noget dårligt. Det er at tage et politisk
> standpunkt. Det er ikke BWs opgave eftersom det
> ikke er en politisk (ungdoms-)organisation.

Hvad stod der på det banner ?

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg må sige jeg også synnes det var nogle svage bannere og at man skal tænke sig overordentligt om inden man går igang med sådan noget igen

"Vi er klar - Er I???"
Det giver jo ingen mening, at skrive noget uden det har hold i en eller anden baggrund. Den føler jeg ikke er til stede her. Jeg kunne forstå hvis det var et banner der blev brugt mod VFF med baggrund i deres startvanskeligheder, men så kunne man nok finde bedre formuleringer.

"Timm: Er det godt bag tremmer"
jeg synes det er helt fint at lave et spil på det med hans ophold bag tremmer, men jeg ville nok have valgt noget i retning af:"Fangedragt eller OB trøje, samme striber, samme naboer"

"Sejr på søndag"
Synes nok man skal kocentrere sig om en kamp af gangen.

Besvar