Firm?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: Firm?

Indlæg af Kent »

Klubfølelse?

Hvor er det du ser klubfølelse?

Er det det, at man bruger en tilknytning til en klub, som undskyldning for at kunne smadre personer, der har en tilknytning til en anden klub, du kalder klubfølelse?

Så har du vist misforstået noget. Ovenstående er bare vold.

Det er ikke andet end et par dage siden, at jeg så FF og jeg må indrømme, at jeg ikke så nogen klubfølelse. Det er bare den europæiske udgave af de amerikanske bandekrige. Historisk er det så i europa blevet koblet op på fodbold, da det traditionelt er/var et samlingspunkt for samfundets laveste klasser.

Kent

FrejPrahl

Indlæg af FrejPrahl »

Klubfølelse?

Hvor er det du ser klubfølelse?

Er det det, at man bruger en tilknytning til en klub, som undskyldning for at kunne smadre personer, der har en tilknytning til en anden klub, du kalder klubfølelse?

Så har du vist misforstået noget. Ovenstående er bare vold.

Det er ikke andet end et par dage siden, at jeg så FF og jeg må indrømme, at jeg ikke så nogen klubfølelse. Det er bare den europæiske udgave af de amerikanske bandekrige. Historisk er det så i europa blevet koblet op på fodbold, da det traditionelt er/var et samlingspunkt for samfundets laveste klasser.

Kent

- Tror måske vi ser noget forskelligt i de to film - Du ser fans der smadrer hinanden på påskud af et tilhørsforhold til sin respektive klub, JEG derimod, ser noget romantisk i det. En følelse så stærk, at man bare må reagere, må forsvare. Jeg vil til dels give dig ret i, at det er forkert at denne følelse kommer til udtryk i vold, men det er jo heller ikke det jeg vil opnå. Det er den ekstreme følelse af sammenhold, og kærlighed til sin klub jeg vil opnå, og da tror jeg at et "firm" kan være et middel til at nå målet, og i dette tilfælde vil jeg mene at målet helliger midlet.

LyNeT-DK

Indlæg af LyNeT-DK »

Jeg har lige set Bambi !!!
Hvis vi nu .... Nej, glem det..

Hold jer da bare til BW..

M. Lissau

Indlæg af M. Lissau »

Nu er jeg ikke sikker på jeg har set lige den/de film du snakker om, men har set flere omhandlende hooliganisme.

i stortset alle de film jeg har set bliver der sagt at de som udøver den vold (som det er), ikke interesserer sig for fodbolden. de er der kun for at slås. Så stiller Kent's spørgsmål igen: Hvor ser du klubfølelsen?

"da tror jeg at et "firm" kan være et middel til at nå målet, og i dette tilfælde vil jeg mene at målet helliger midlet."

Lige denne del af sit indlæg vil jeg gerne have uddybet... mener du vold og slagsmål er ok, bare der kommer en bedre stemning til FCM's kampe?

heide-antonsen

Indlæg af heide-antonsen »

jeg har også set denne film mange gange, og mig og nogle venner har tænkt på et fedt navn, hvad med black street elite?

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Det lyder faktisk fedt.

Jeg synes alt for mange fokusserer på vold. ¨

Man kan da sagtens danne en fraktion, der støtter FCM, uden at vold skal indblandes. Tilmed vil det sikkert gavne stemningen enormt positivt, hvis der etableres en god flok fans, der støtter holdet i sådan en grad, at mange passive fans vil begynde at bidrage vokalt, fordi stemningen river dem med.

Ydermere kan det måske samle en større flok til kampene på udebane, hvilket vil være rigtigt godt for FCM's spillere.

Xort

Indlæg af Xort »

Ydermere kan det måske samle en større flok til kampene på udebane, hvilket vil være rigtigt godt for FCM's spillere.

-----------

Kan ikke se hvorfor du ikke kan tage med til udebane kampene som BW hvis du kan som en fraktion??

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hvad med at starte med rent faktisk at dukke op på turen til Odense? Og give noget støtte?

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Xort skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan ikke se hvorfor du ikke kan tage med til
> udebane kampene som BW hvis du kan som en
> fraktion??

Det har jeg heller aldrig sagt, at man ikke kan.

Men jeg tror folk har lettere ved at komme afsted, hvis der hver gang møder en stærk kerne op (fra en evt fraktion), som gør det sjovt for at andre (BW medlemmer) at deltage.

Takito

Indlæg af Takito »

Du mener simpelthen.. at fordi man ved at lave en "Fraktion" så vil man blive mere stabil til udekampene.. Fordi så har man nemmere ved at bakke sit hold op..?
Eller hvordan vil du have man skal forstå det.

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Jeg tror det bliver en bedre oplevelse at tage med til udekampe for et medlem af BW, hvis en fraktion stabilt repræsenterer fans, der støtter eksemplarisk, hvad angår vokalen.

Forstår du?

Takito

Indlæg af Takito »

Det vil sige at jeg som BW fan ikke nyder at gå til kampe nu.. Men venter bare på at du bliver medlem af en fraktion.. fordi så er i en flok som pludselig vil synge med.? fordi at nu der er da bare max nedtur at tage afsted..?

Eller man skal være med i en fraktion for at være beretiget til at synge med? Jeg forstår virkelig ikke din mening om hvorfor en fraktion skulle kunne skabe mere stemning.

Xort

Indlæg af Xort »

gør jeg virkelig heller ikke.. personligt synger jeg da altid med.. desværre har jeg ikke mulighed for at være til alle hjemmekampe.. men vil da enormt gerne.. også udebanekampene.. men håber da bestemt det hjælper med de nye udebane turkort..!

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

jakob88 skrev:
> Jeg tror det bliver en bedre oplevelse at tage med
> til udekampe for et medlem af BW, hvis en fraktion
> stabilt repræsenterer fans, der støtter
> eksemplarisk, hvad angår vokalen.
>
> Forstår du?

Nu er du fandeme for langt ude, fætter!
Nu har jeg været med til langt de fleste kampe ude som hjemme siden midten af 1. div.
Jeg har aldrig i mine livsskabte dage hørt noget værre vrøvl. Folk kommer til i grupper, ja. Men når gruppen falder fra hinanden så bliver nogle stykker hængende. Det er dem vi kalder fans.
Der har været mange grupper gennem tiden, som i perioder har været fremme, men dem der har drevet stemningen har altid været BWére.

Hvis du som FrejPrahl er mere interesseret i den maskuline gruppedynamik end fodbolden. Kunne du jo prøve at deltage i nogle af de tiltag som der jævnligt tilbydes.

Tag med til 2d-bold i Ikast, med tilhørende opvarmning, i den nye sæson. Deltag frem for alt i udeturene, eller prøv at deltag næste gang Elementerne laver kravl.

Det er ved at gøre noget man bliver noget, ikke bare ved at påtage sig et navn. Kendetegnende ved alle gode tiltag er at de bliver navgivet efter de er opstået, og at navnet opstår af sig selv, spontant af situationen.

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Takito skrev:
> Det vil sige at jeg som BW fan ikke nyder at gå
> til kampe nu..

Jeg ved ikke hvordan du har det, men jeg har i hvert fald ikke sagt, at det ikke er sjovt at være med på udebaneture

> Men venter bare på at du bliver
> medlem af en fraktion..

Jeg skal ikke være medlem af en fraktion, hvilket jeg aldrig har skrevet

> Eller man skal være med i en fraktion for at være
> beretiget til at synge med? Jeg forstår virkelig
> ikke din mening om hvorfor en fraktion skulle
> kunne skabe mere stemning.

Det har intet med berettigelse at gøre.

Synes du ikke det ville være ekstra godt, hvis FCM havde en fraktion bestående af ca 50 mand, som støttede på de fleste udebaner i DK + De sædvanlige BW medlemmer som er loyale og deltager på en masse udebaneture.

Forstår du nu?

Besvar