Hvis FCM nu skulle bruge lidt penge på spillerkøb, så..
-
jj
Re: Ikke flere boldflyttere, tak!
Ja, det er rigtig, men der er stadig væk en økonomi som skal hænge sammen.
Eksempler på, at første divisionsspillere kan gøre det godt i superligaen, er der flere af. Eks. har FCN hentet adskillige spillere fra 1 division som er blevet succeser:
- Mads Junker - ejet af BIF, men spillede i 1 division for Ølstykke - solgt for 10+ mill kr
- Anders Due - er vel en meget lovende kantspiller, som kunne ende i udlandet indenfor 1-2 år
- Danny Olsen - har virket ganske lovende i foråret....
Esbjerg hentede Tommy Bechmann i Aarhus Fremad for omkring en million og solgte ham for omkring 10 mill kr.
Så jeg synes, at bare skyde en spiller fra første division ned, fordi nogle ikke er blevet en succes, er for nemt. Som en mellemklub i dansk fodbold kan vi ikke regne med, at hente en Zidan hvert andet år, nej der skal satses lidt på talenter fra lavere divisioner samt egne unge spillere.
Om så den nævnte spiller fra Lyngby så kan blive en succes, tør jeg ikke sige, da jeg kender for lidt til ham
Eksempler på, at første divisionsspillere kan gøre det godt i superligaen, er der flere af. Eks. har FCN hentet adskillige spillere fra 1 division som er blevet succeser:
- Mads Junker - ejet af BIF, men spillede i 1 division for Ølstykke - solgt for 10+ mill kr
- Anders Due - er vel en meget lovende kantspiller, som kunne ende i udlandet indenfor 1-2 år
- Danny Olsen - har virket ganske lovende i foråret....
Esbjerg hentede Tommy Bechmann i Aarhus Fremad for omkring en million og solgte ham for omkring 10 mill kr.
Så jeg synes, at bare skyde en spiller fra første division ned, fordi nogle ikke er blevet en succes, er for nemt. Som en mellemklub i dansk fodbold kan vi ikke regne med, at hente en Zidan hvert andet år, nej der skal satses lidt på talenter fra lavere divisioner samt egne unge spillere.
Om så den nævnte spiller fra Lyngby så kan blive en succes, tør jeg ikke sige, da jeg kender for lidt til ham
-
Jesper BW1100
Thygesen kom til FCM efter en sæson hvor Frem var i ligaen... Due er derimod et godt eksempel på det kan lade sig gøre... Junker køber jeg ikke da han allerede i BIF var et talent.
-
jj
"Junker køber jeg ikke da han allerede i BIF var et talent"
Hvad betyder det, om han var et talent. Det er alle unge spillere i divisionsfodbold et eller andet sted.
Faktum er, at han spillere i første division, efter at BIF ikke havde fundet ham god nok.
Generelt bør vi blive bedre til at finde spillere i de lavere divisioner, for mig at se handler det om at udføre et godt stykke scouting arbejde.
-
Kent
men ofte handler det også om økonomi. Mange gange er 1. div spillerne for dyre, da både de og deres klubber kræver en hel del penge. Og selvom der er enkelte 1. div spillere, der slår til i ligaen, så er det altså mere reglen at det ikke lykkes.
Derfor er det oftest billige at udvikle spillerne selv, eller hente billig arbejdskraft hos nogle fodboldnomader - som vi ser sker en hel del. Det er ikke godt for den danske talentudvikling, da disse fodboldnomader ofte ikke er bedre end de danske talenter i 1. div, men til gengæld er de billigere, og det er i sidste ende vigtigere for klubberne.
Som andre har sagt, så var det måske bedre at de danske talenter og klubber i 1. div fokuserede på at få indføjet videresalgsklausuler i deres kontrakter, end at score kassen ved salget til liga-klubben.
Derfor er det oftest billige at udvikle spillerne selv, eller hente billig arbejdskraft hos nogle fodboldnomader - som vi ser sker en hel del. Det er ikke godt for den danske talentudvikling, da disse fodboldnomader ofte ikke er bedre end de danske talenter i 1. div, men til gengæld er de billigere, og det er i sidste ende vigtigere for klubberne.
Som andre har sagt, så var det måske bedre at de danske talenter og klubber i 1. div fokuserede på at få indføjet videresalgsklausuler i deres kontrakter, end at score kassen ved salget til liga-klubben.
-
fadlaa
MHT til Nordstrand mener jeg netop at hans kontraktforhold gør ham endnu mere interessant
-
Kent
det hjælper naturligvis at klubben ikke skal have noget.
Men det betyder jo langt fra at han er gratis - eller for den sags skyld at han er billigere, det betyder blot at han scorer hele gevinsten selv. Grunden til at han ikke vil forlænge, er vel fordi han ved han har gjort god reklame for sig selv, og regner med at sælge sig til højestbydende.
Men det betyder jo langt fra at han er gratis - eller for den sags skyld at han er billigere, det betyder blot at han scorer hele gevinsten selv. Grunden til at han ikke vil forlænge, er vel fordi han ved han har gjort god reklame for sig selv, og regner med at sælge sig til højestbydende.
-
fadlaa
Ja han spiller naturligvis ikke gratis for os. Men det er med at få fat i ham nu, hvis han kommer med til portugal falder hans krav nok ikke
-
Vinjets
Re: Hvis FCM nu skulle bruge lidt penge på spillerkøb, så..
Nordstrand lyder spændende... Når man kan score så mange mål i 1. div må man have lidt at have det i... Men vi mangler en rutineret angriber der virkelig har vist klassen.. gerne en angriber der er i slutningen af 20 erne eller starten af 30 erne... vi har talenter nok som nok skal blive slagsobjekter.. de skal jo også have spilletid... Men de mangler nogle rutinerede krafter at læne sig op af... spillere med højt bundniveau..
og hvis der skal købes salgsobjekter ind er der da et par spillere der kunne være interessant!!
Dennis Cagara, kevin stuhr, kasper schmeichel, niklas bendtner
Derudover så mener jeg ikke Dan anton skal til klubben, men derimod en Asbjørn sennels der spillede fantastisk i Viborg.. og som virkelig kunne tage den venstre back hvis dennis cagara ikke vil hjem til DK...
og hvis der skal købes salgsobjekter ind er der da et par spillere der kunne være interessant!!
Dennis Cagara, kevin stuhr, kasper schmeichel, niklas bendtner
Derudover så mener jeg ikke Dan anton skal til klubben, men derimod en Asbjørn sennels der spillede fantastisk i Viborg.. og som virkelig kunne tage den venstre back hvis dennis cagara ikke vil hjem til DK...
-
Vinjets
Nordstrand lyder spændende.. men at være garant for mange mål i første div er ikke ensbetydende med succes i superligaen! Se en spiller som Niels Lodberg, der faktisk ahr haft de samme medspillere til at levere boldene til ham, men som ikke har fået noget som helst ud af sit første år i ligaen...
Men kender ikke ikke nok til nordstrand andet end han laver kasser! Og det skal man da helt sikkert se nærmere på....
Ellers ville en scoutingtur til Ægypten jo nok heller ikke skade!! hvis vi da kan klare flere af Zidans typer på det menneskelige plan, da de jo tager alt fokus fra trænerne, klubben og sportsdirektøren... Men en god spiller.. ja det var han!!
Men kender ikke ikke nok til nordstrand andet end han laver kasser! Og det skal man da helt sikkert se nærmere på....
Ellers ville en scoutingtur til Ægypten jo nok heller ikke skade!! hvis vi da kan klare flere af Zidans typer på det menneskelige plan, da de jo tager alt fokus fra trænerne, klubben og sportsdirektøren... Men en god spiller.. ja det var han!!
-
HauG
syntes at diskutionen omkring sennels er helt den samme som med dan anton. Han vil være en løntung spiller og selvom elanga ikke har præsteret et topniveau har sennels ikke fået chancen på backen...
Hvis jeg kunne vælge ville jeg meget gerne se dan anton i den store trøje... Men tror ikke han vil til midtjylland... måske han havner i sverige.
Hvis jeg kunne vælge ville jeg meget gerne se dan anton i den store trøje... Men tror ikke han vil til midtjylland... måske han havner i sverige.
-
jakob88
Jeg synes ikke vi skal have flere typer ala Nikolaj Jørgensen. Danton er langsom og ikke i nærheden af at være på holdet i Brøndby.
Ellers tak!
Ellers tak!
-
Martin
jakob88 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg synes ikke vi skal have flere typer ala
> Nikolaj Jørgensen. Danton er langsom og ikke i
> nærheden af at være på holdet i Brøndby.
>
> Ellers tak!
Han er heller ikke jordens hurtigste, men hvem er det på venstre bak pladsen ???
> Jeg synes ikke vi skal have flere typer ala
> Nikolaj Jørgensen. Danton er langsom og ikke i
> nærheden af at være på holdet i Brøndby.
>
> Ellers tak!
Han er heller ikke jordens hurtigste, men hvem er det på venstre bak pladsen ???
-
jakob88
Jeg synes bare, at vi skal have en spiller, der ikke konstant bliver sat af.
-
Martin
jakob88 skrev:
> Hvis du mener Brøndby, mener jeg, at det er Thomas
> Rytter de benytter
Ja, men han er da heller ikke verdens meste stabile mand dernede...
Rasmus Daugård er vel. pt sammen med Lars Jacobsen suppens meste stabile back ???
Derudover er der ikke meget at skrive om, når det gælder back i danmark især når man nævner den venstre side, hvor DK's bedste back pt. er Niklas Jensen som ikke kan komme på holdet i Fulham... Det siger vel alt, det er den sværeste plads i fodbold at udfylde... At man så kan hente overskudsvare er en anden ting, men det løser jo næppe vores problem heller som du siger...
> Hvis du mener Brøndby, mener jeg, at det er Thomas
> Rytter de benytter
Ja, men han er da heller ikke verdens meste stabile mand dernede...
Rasmus Daugård er vel. pt sammen med Lars Jacobsen suppens meste stabile back ???
Derudover er der ikke meget at skrive om, når det gælder back i danmark især når man nævner den venstre side, hvor DK's bedste back pt. er Niklas Jensen som ikke kan komme på holdet i Fulham... Det siger vel alt, det er den sværeste plads i fodbold at udfylde... At man så kan hente overskudsvare er en anden ting, men det løser jo næppe vores problem heller som du siger...
-
jakob88
Jeg har nu stadig svært ved at forstå, hvorfor alle ser Daugaard som en af Superligaens bedste backs. Jeg vil medgive, at han er dygtig offensivt, men jeg synes han har mange mangler i defensiven.