Frank og David to misforståelser?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Frank og David to misforståelser?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Efterdagens kamp kan man stille spørgsmålstegn ved Frank og David´s deltaqgelse i dagans kamp.

De er simpelhent ikke skarpe nok, og det afførte en rådvildhed i hos resten af holdet.

Vælger man en 4-3-3 som idag så har man brug for spilere der passer ind i systemet.
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 2. maj 2006, 18:36, rettet i alt 1 gang.

Jakobs

Re: Frank og David to misforståelser?

Indlæg af Jakobs »

Er det nogen nyhed - undskyld Hekler, men de har i mine øjne slet ikke være skarpe i denne sæson.

Med al respekt for talenterne og flotte karrierer, så mener jeg FCM skal gøre en ekstra indsats for at finde en rigtig angriber, der kan scorer mål nu (altså i næste sæson), og ikke skal læres op, eller genfinde tidligere tiders målnæse først.

Men jeg ved også godt, at de ikke hænger på træerne

Martin

Indlæg af Martin »

Jakobs skrev:
-------------------------------------------------------
> Er det nogen nyhed - undskyld Hekler, men de har i
> mine øjne slet ikke være skarpe i denne sæson.
>
> Med al respekt for talenterne og flotte karrierer,
> så mener jeg FCM skal gøre en ekstra indsats for
> at finde en rigtig angriber, der kan scorer mål nu
> (altså i næste sæson), og ikke skal læres op,
> eller genfinde tidligere tiders målnæse først.
>
> Men jeg ved også godt, at de ikke hænger på
> træerne

Tror såmænd ikke Hekler var efter skarpheden som sådan, mere med systemet, hvor Frank ikke passer ind på fløjen... Han skulle lægge helt fremme, og det samme gælder vel David... Men med alt respekt, så var Dennis og Simon jo begge ud, og de passer ind på de pladser som jeg ser det, ellers kunne man vel hive Sivebæk op...

Kent

Indlæg af Kent »

Erik sagde faktisk inden kampen, at det måske kunne undre fodboldkyndige, at man spillede med Akeem centralt og Frank på kanten i stedet for omvendt. Han begrundede det med, at de regnede med at Akeems dybdeløb var farligere centralt, og at Frank skulle forsøge at komme i boksen alligevel.

Jeg undrede både før BIF-kampen og kampen i dag over opstillingen, men mon ikke Erik efterhånden har fundet ud af, at de fodboldkyndige ikke er så dumme endda, og at det ikke duer med Akeem centralt i en 4-3-3 - og at der er en grund til at man normalt bruger en tankforward centralt i den opstilling.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Kent skrev:
> Erik sagde faktisk inden kampen, at det måske
> kunne undre fodboldkyndige, at man spillede med
> Akeem centralt og Frank på kanten i stedet for
> omvendt. Han begrundede det med, at de regnede med
> at Akeems dybdeløb var farligere centralt, og at
> Frank skulle forsøge at komme i boksen alligevel.
>
> Jeg undrede både før BIF-kampen og kampen i dag
> over opstillingen, men mon ikke Erik efterhånden
> har fundet ud af, at de fodboldkyndige ikke er så
> dumme endda, og at det ikke duer med Akeem
> centralt i en 4-3-3 - og at der er en grund til at
> man normalt bruger en tankforward centralt i den
> opstilling.Eller lader være med at stille opstillingen!!

Der er kun et hold i europa som har succes med 4-3-3 og det er Barcalona. Alle andre klubber køber spillere ind i dyre domme uden at få resultater. 4-4-2 er derimod den opstilling vi har den bedste mulighed for at få succes i. Stabilt offensivt forsvar, med hurtige kanter og en hurtig spiller sammen med en hovedstødsstærk spiller i angrebet. De positioner har vi spillere til.
4-3-3 ender også alt for mange gange i en 4-5-1 og en Viborg spillestil.

Nicolai Kammersgaard

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Nu er det vel noget af en påstand at hævde, at Barcelona er det eneste hold i Europa med succes i det system...

Det kommer vel an på hvor højt succeskriteriet ligger - derfor mener jeg sagtens at systemet kan videreføres på lavere niveau også

Om det så er noget FCM vil kunne bruge er så en anden sag, men det skader da ikke at prøve, hvis man finder det nødvendigt med noget alternativt

Nicolai Kammersgaard

Altoriso skrev:
> Nu er det vel noget af en påstand at hævde, at
> Barcelona er det eneste hold i Europa med succes i
> det system...

Hvilke andre hold med 4-3-3 system har vundet deres nationale mesterskaber eller Champions league.

> Det kommer vel an på hvor højt succeskriteriet
> ligger - derfor mener jeg sagtens at systemet kan
> videreføres på lavere niveau også

Pokaler og sejre er vel det fodbold drejer sig om.

> Om det så er noget FCM vil kunne bruge er så en
> anden sag, men det skader da ikke at prøve, hvis
> man finder det nødvendigt med noget alternativt

Nej hvis vi havde spillerne til det, men med den trup vi har haft mod EFB og BIF er det måske ikke lige den spillestil han skulle prøve af. Desuden var holdet begyndt at spille rigtigt godt før han skiftede taktik.

Nicolai Kammersgaard

> ***************************************
>
> Husk at besøge
>
> ***************************************

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Nu behøver man jo ikke at vinde nationale mesterskaber og Champions League, for at spille fodbold, vel ;-)

Men herhjemme har Brøndby IF da gjort det ganske fornuftigt, og vundet flere nationale mesterskaber, de mangler dog lige at vinde CHL...

PS Rosenborg har også haft en stor succes med systemet, men de mangler dog lige at vinde CHL...

Nicolai Kammersgaard

Altoriso skrev:
> Nu behøver man jo ikke at vinde nationale
> mesterskaber og Champions League, for at spille
> fodbold, vel ;-)

Nej men klubbens sponsore vil nok være gladere for mesterskaber end godt fodbold og det samme med aktionærene.

> Men herhjemme har Brøndby IF da gjort det ganske
> fornuftigt, og vundet flere nationale
> mesterskaber, de mangler dog lige at vinde CHL...
>
>Kun et mesterskab og hvor mange millioner har det ikke kostet dem?

Nicolai Kammersgaard

M. Lissau

Indlæg af M. Lissau »

Nok ikke så fandens mange... de tjener godt på tilskuerne og mindes da at de har fået solgt en Agger til Liverpool og en Skoubo til Sociedad for samlet omkring 80-90 mio kr.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Nicolai Kammersgaard skrev:

> Nej men klubbens sponsore vil nok være gladere for
> mesterskaber end godt fodbold og det samme med
> aktionærene.

PS Rosenborg har også haft en stor succes med systemet, men de mangler dog lige at vinde CHL...

Cee-Jay

Sammy Youssouf?

Indlæg af Cee-Jay »

Jakobs skrev:

> Med al respekt for talenterne og flotte karrierer,
> så mener jeg FCM skal gøre en ekstra indsats for
> at finde en rigtig angriber, der kan scorer mål nu
> (altså i næste sæson), og ikke skal læres op,
> eller genfinde tidligere tiders målnæse først.
>
> Men jeg ved også godt, at de ikke hænger på
> træer

"Sammy Youssouf skal se sig om efter en ny klub. Han er en af 14 spillere, der har fået fyresedlen hos Queens Park Rangers.

Spørgsmålet er om den tidligere Hvidovre- og AB-spiller nu vender hjem til Danmark. Han har tidligere optrådt i skotsk, hollandsk og portugisisk fodbold.

London-klubben, der p.t. er bundhold i Championship, agter derimod at beholde angriberen Marc Nygaard."

Er han ikke en mulighed?

seerup

Indlæg af seerup »

jeg bliver helt vildt skør glade hvis FCM bruger 4-3-3 i fremovre... så skal der helt sikker kommer nogle pokalerne på vor hyldret...!!!

jeg tror mere på efter sommer vender det næsten hele på plads og får rigelige succes ligesom sidste sæson. måske bare lidt bedre..

Henker

YahooSeeker [Bot]

spilsystemer

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg synes sku det er pinligt at sidde og læse de udtalelser omkring spilsystemer, som fremkommer bl.a. i denne tråd men generelt.

At tro et specielt system giver succes, eller at FCM ved at skifte system finder en simpel opskrift til succes, er simpelthen naivt.

Iøvrigt fremgår det med al ønskelig tydelighed at folk tror talkombinationer er noget der har at gøre med hvor spillerne på et givent tidspunkt står, mere end det er et taktisk oplæg.

Ofte forekommer der også udtalelser der afslører, total mangel på forståelse for hvad der har indflydelse på eksekveringen af en taktik, fx. en simpel ting som at der også er en modstander, totalt fraværende i folks vurderinger.

Jeg mener ikke at man skal lave en mindre afhandling for at deltage i debatten, men det bliver sku nogle meget tynde debatter, hvis det reduceres til meninger, med en enklet observation som dokumentation.

Der findes masser af fremragende litteratur om fodbold, som kan findes på dit lokale biliotek. Jeg har selv haft fornøjelse af flere af Birger Peitersens bøger. Her kan man fx også få et indblik i opdækninges ædle kunst, et studie i optimering af opdækningsvinkler som måske vil trætte de fleste men gør fodboldoplevelsen des mere tilfredsstillende.

Her er nogle titler, jeg har læst nogle af dem for flere år siden.

Angrebsspillet (2000)
Vi forsvarer (1998)
Det gode hold (1997)
Vi angriber (1997)
Fodboldtaktik (1983)

Jakobs

Re: spilsystemer

Indlæg af Jakobs »

Ikke for at være efter dig Hekler, men det er altså fristende at spørge hvad du så ville gøre, hvis DU var træner i FCM pt. (nu når du har læst så meget)

Der er ganske vist skrevet mangt og meget om fodbold og taktik, men det er oftest individuelt farvet. Derfor synes jeg faktisk, det er helt i orden, at man på et fodboldforum kan komme med sine egne fodbold-filosofier - og så er det bestemt ikke at foragte, hvis man kan underbygge med "fodboldeksperters" kyndighed og erfaring.

Hvad foreslåes?

Besvar