Da det jo trods alt er begrænset, hvad vi selv har at spille om (selvom det bestemt ikke er uvæsentligt at få en ekstra hjemmekamp næste sæson), så er det måske interessant at se på hvad kampene betyder for vores modstandere.
Med dagens sejr over Horsens, vil jeg mene at FCK med 99,9 % sikkerhed er danske mestre, hvis vi slår Brøndby i morgen. Så er der 5 point op, og efter torsdag sandsynligvis 8. Selvom Brøndby så selv skal møde FCK næste weekend, så tvivler jeg meget på at selv en sejr i den kamp, kan ændre noget.
Man kan sige, at det vil være fortjent at FCK bliver danske mestre, da det i denne sæson er lykkedes dem at lukke de svage punkter, de har haft de sidste par sæsoner (målmand + angribere). På den anden side, kan man jo ikke undgå at være utilfreds med den måde, de fik de 3 point hos os på.
Bronzekampen ser ud til at blive et tæt opløb mellem OB og VFF, og begge de hold skal vi også møde i den kommende tid. Et nederlag i OB er vel næsten til at bære, hvis vi til gengæld vinder i VFF og dermed er med til at fratage VFF bronzen.
Så selv om vi ikke har meget at spille for, så har vores modstandere det, og vi kan direkte være med til at placere både guld, sølv og bronze.
Kent
Sejr over BIF => FCK bliver mestre
-
Kent
Sejr over BIF => FCK bliver mestre
Senest rettet af Kent 23. apr 2006, 14:27, rettet i alt 1 gang.
-
Ravnen
Re: Sejr over BIF => FCK bliver mestre
Personligt fortrækker jeg at BIF bliver mestre fremfor FCK. Men når de sælger ud af deres bedste spillere, mens FCK forstærker sig, så giver det næsten sig selv.
Det er også så typisk FCK at de lige scorer i overtiden mod Horsens i dag, og det er sådan noget der gør et mesterhold, at kunne vinde den slags kampe.
Jeg tror vi vinder i morgen, presset er enormt på Brøndby, mens vores gutter kan spille frit. Det kunne være lækkert at se Akeem smide et par kasser ind, og så få en rigtig fed forårsstemning på hele Fortet
Det er også så typisk FCK at de lige scorer i overtiden mod Horsens i dag, og det er sådan noget der gør et mesterhold, at kunne vinde den slags kampe.
Jeg tror vi vinder i morgen, presset er enormt på Brøndby, mens vores gutter kan spille frit. Det kunne være lækkert at se Akeem smide et par kasser ind, og så få en rigtig fed forårsstemning på hele Fortet
-
jakob88
Jeg tror Akeem kan få en hovedrolle i morgen. Hvis han dribler ala Zidan ligesom han momentvist gjorde i Farum, kan Brøndby få store problemer med at holde styr på ham....
Forsvaret består igen af Reid & Troest, hvilket jeg er meget tryg ved. Brøndby har dog Duncan med igen. Elmander indtager grangiveligt sin sædvanlige plads lige bage ved Duncan, så der bliver noget at holde øje for forsvarets vedkommende.
Brøndby har det svært i Jylland, og det bliver ikke bedre af, at de spiller på en prop fyldt Sas Arena, med god opbakning til hjemmeholdet...
Egentligt så jeg hellere, at Brøndby tager mesterskabet, men vi skal selvfølgelig vinde de kampe vi spiller, og derved skal vi have en sejr over Brøndby i morgen!!!!!!
Forsvaret består igen af Reid & Troest, hvilket jeg er meget tryg ved. Brøndby har dog Duncan med igen. Elmander indtager grangiveligt sin sædvanlige plads lige bage ved Duncan, så der bliver noget at holde øje for forsvarets vedkommende.
Brøndby har det svært i Jylland, og det bliver ikke bedre af, at de spiller på en prop fyldt Sas Arena, med god opbakning til hjemmeholdet...
Egentligt så jeg hellere, at Brøndby tager mesterskabet, men vi skal selvfølgelig vinde de kampe vi spiller, og derved skal vi have en sejr over Brøndby i morgen!!!!!!
-
casper89
Jeg mener klart at det er fortjent at FCK bliver mestre på trods af at de måske ikke har spillet så godt i alle kampe. Men de har været enormt effektive og direkte i deres spil og det er Ståles fortjeneste at det er FCK der (forhåbentlig) bliver mestre.
Med hensyn til kampen i morgen så tror og håber jeg på en 3-1 sejr over de blågule. Jeg håber meget på at vi med fremragende offensivt spil kan hjælpe FCK nærmere titlen.
Målscorerne i morgen bliver David, Madsen og Thyge.
Forza Midtjylland!!!!
Med hensyn til kampen i morgen så tror og håber jeg på en 3-1 sejr over de blågule. Jeg håber meget på at vi med fremragende offensivt spil kan hjælpe FCK nærmere titlen.
Målscorerne i morgen bliver David, Madsen og Thyge.
Forza Midtjylland!!!!
-
jakob88
casper89 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg mener klart at det er fortjent at FCK bliver
> mestre på trods af at de måske ikke har spillet så
> godt i alle kampe. Men de har været enormt
> effektive og direkte i deres spil og det er Ståles
> fortjeneste at det er FCK der (forhåbentlig)
> bliver mestre.
>
> Med hensyn til kampen i morgen så tror og håber
> jeg på en 3-1 sejr over de blågule. Jeg håber
> meget på at vi med fremragende offensivt spil kan
> hjælpe FCK nærmere titlen.
>
> Målscorerne i morgen bliver David, Madsen og
> Thyge.
>
> Forza Midtjylland!!!!
>
>
>
> "Som jeg sagde her forleden: Målmandens mest
> sårbare punkt er ofte mellem benene"
> - Andy Gray, Sky Sports
Lad os bare være flabede og tro på en storsejr. Jeg tror vi nedlægger BIF og smækker dem 4 - 0... Vi har en lille hævn tilgode for vores 5 - 0 nederlag på Brøndby Stadion, og den skal komme i morgen!!!!
-------------------------------------------------------
> Jeg mener klart at det er fortjent at FCK bliver
> mestre på trods af at de måske ikke har spillet så
> godt i alle kampe. Men de har været enormt
> effektive og direkte i deres spil og det er Ståles
> fortjeneste at det er FCK der (forhåbentlig)
> bliver mestre.
>
> Med hensyn til kampen i morgen så tror og håber
> jeg på en 3-1 sejr over de blågule. Jeg håber
> meget på at vi med fremragende offensivt spil kan
> hjælpe FCK nærmere titlen.
>
> Målscorerne i morgen bliver David, Madsen og
> Thyge.
>
> Forza Midtjylland!!!!
>
>
>
> "Som jeg sagde her forleden: Målmandens mest
> sårbare punkt er ofte mellem benene"
> - Andy Gray, Sky Sports
Lad os bare være flabede og tro på en storsejr. Jeg tror vi nedlægger BIF og smækker dem 4 - 0... Vi har en lille hævn tilgode for vores 5 - 0 nederlag på Brøndby Stadion, og den skal komme i morgen!!!!
-
Kasper_Nielsen
Jeg vil personligt også hellere se BIF som mestre frem for FCK. Det er ikke for at pive.. Men jeg synes FCK gennem en del kampe i denne sæson har været heldige med at vinde. Jeg har så tit set FCK spille rigtig dårligt og så alligevel se dem smide en enkelt pind ind i overtiden. F.eks. i de 2 seneste mod Horsens har de vundet 1-0, hvor de har sendt målet ind i overtiden.
-
fcm-fan-4ever
jeg vil helst også have at brøndby vinder mesterskabet istedet for Fck, men brøndby har manglet noget i deres spil, måske en slags Kahlenberg.. tror at han var et stort tab for Brøndbys spil
fcm-fan-4ever
fcm-fan-4ever
-
Ravnen
Jeg tror nu de største tab har været Skoubo og Agger. Skoubo fordi han er betydeligt bedre end dem de har pt., og det hjælper jo heller ikke meget når hans afløser Duncan ryger lige ind i en skade. De skaber jo mange chancer, men kan ligesom os ikke få scoret på dem.
Men dog ser det ud til at forsvaret er deres største problem, de lukker ekstraordinært mange mål ind i forhold til hvad de plejer. Trond Andersen er vel bedst på midtbanen?
Men med Elmander i front er de evig farlige, han er vel superligaens bedste spiller, tror meget afhænger af om vi kan neutralisere ham i dag.
Men dog ser det ud til at forsvaret er deres største problem, de lukker ekstraordinært mange mål ind i forhold til hvad de plejer. Trond Andersen er vel bedst på midtbanen?
Men med Elmander i front er de evig farlige, han er vel superligaens bedste spiller, tror meget afhænger af om vi kan neutralisere ham i dag.
-
Glen
At de lukker ekstraordinært mange mål ind i forhold til hvad de plejer er ikke helt korrekt. Nedenfor er deres statistik for de sidste 5 sæsoner.
Sæson 2005/2006 25 mål indtil vidre
)
Sæson 2004/2005 23 mål
Sæson 2003/2004 29 mål
Sæson 2002/2003 35 mål
Sæson 2001/2002 28 mål
Men hvis FCM smider en 3 stykker ind idag, begynder de da at ligne en tangering af deres tidligere "rekord" fra 2002/2003
)
Sæson 2005/2006 25 mål indtil vidre
Sæson 2004/2005 23 mål
Sæson 2003/2004 29 mål
Sæson 2002/2003 35 mål
Sæson 2001/2002 28 mål
Men hvis FCM smider en 3 stykker ind idag, begynder de da at ligne en tangering af deres tidligere "rekord" fra 2002/2003