Rygning i loungen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jean / BW# 1238

Re: Minus rygning = minus omsætning

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Anni skrev:
-------------------------------------------------------
> Nævnt 3-4 gange i dag, lave et område til rygerne.
> Altså indendørs i loungen.

Det vil der ikke bliver mindre røg af... og den vil hurtigt "flyde" rundt og fylde hele lokalet.

Anni

Re: Rygning i loungen

Indlæg af Anni »

Øh det er altså også min forening. Så vidt jeg ved, tilhører den, endnu ikke kun, ikke rygerne, men bortset fra det, så ser jeg ikke noget decideret svar på pub crawling kontra loungen.

"Skal" du generes af røgen, hvorfor ikke nøjes med 2-3 timer i loungen i stedet for 5-6 timer på værtshuse?

Med hensyn til, at du hoster, når vi ses uden for loungen, det har jeg virkelig ingen kommentar til her. Jeg kan godt lide at være sammen med dig, til det private, vi har været sammen til, men generer min røg, så er det ikke mig, der har et problem. Tja så kommenterede jeg alligevel.

/Anni

Anni

Indlæg af Anni »

God udluftning og rygerafdeling det rette sted, ville nok kunne hjælpe en del.

Men ene og alene af de indlæg eller især et, der er kommet, så ville det jo ikke være en god løsning, så er der jo røg partikler i tøj og i luften + røg på Nordea, der vil genere.

Så generelt kan man sige, ikke rygerene vil ikke være med til en løsning på problemet, de vil bare have ret.

/Anni

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Anni skrev:
> Noget for noget, så alternativet til røgfrie
> busser var, at vi ville få pauser. Som det kom
> frem på Generalforsamlingen, så ser det lidt sløjt
> ud med pauser, (hvilket åbenbart fik et eller
> andet fjols til at ryge i bussen).
>
> Når vi ikke får de lovede pauser, hvor er så
> respekten for rygerne? Er det kun os, der skal
> have respekt for jer ikke rygere?

Uden at være tankelæser, så vil jeg tro, at du tænker på turen til Esbjerg.

For bare at sætte det lidt i perspektiv, så tager det ca. 50 minutter inden vi stopper i Vejle, når vi kører til Sjælland, mens det tog ca. 55 minutter at køre til Esbjerg, men der bliver ikke brokket særlig meget, når turen går til Sjælland ? Hvis det er forskellen på 5-8 minutter, så er jeg meget overrasket...

Mht. ham hovedet, der røg i bussen, så sad han i følge Hoffmann ovenpå, hvorved vi selvfølgelig ikke havde mulighed for, at udpege ham, da vi (de busansvarlige) var nedenunder.
Hoffmann ville dog heller ikke afsløre, hvem det var, og når folk er så modvillige, så er det svært at gøre noget ved.

Anyway, så var det første gang Kopi og jeg var busansvarlige på egen hånd, så vi lærte selvfølgelig en del på den tur, og lur mig, om det ikke bliver bedre næste gang :-)

Peter Ross

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

"Så generelt kan man sige, ikke rygerene vil ikke være med til en løsning på problemet, de vil bare have ret."

Sjovt det er lidt den holdning du giver udtryk for her i tråden, og du er da ryger, er du ikke ???

Jannick

Indlæg af Jannick »

Selv om man stadig har lov til at ryge kan man jo godt tage hensyn. Det er sgu for nemt at kaste problemet tilbage på ikke-rygerne.

Jeg ønsker ligesom dig, at rygning i loungen forbliver muligt, men som det ser ud nu så tror jeg ikke på en løsning med "rygerum". Har du selv en idé til, hvordan et sådan rum kunne laves? Det ser i mine øjne ud til at være enten eller.

Nu nævner du igen pub-crawl. Vil du ikke være sød at forklare, hvad det har med debaten om rygning i loungen at gøre?

Jannick

Anni

Indlæg af Anni »

Det håber jeg da det bliver næste gang :o)

Mht rygning, så kom røgen altså op nedefra første gang, det var tydeligt at se, da den blev lidt mere kraftig, blev vi i tvivl øverst oppe, om den kom oppe fra os fra, men der så vi dog ikke nogen røgskyer, så vi var I tvivl. En ting er dog sikkert - røget blev der.

Men dejligt I er opmærksomme på det :o)

Med hensyn til pauser. Du har ret, vi brokker os ikke før Vejle (næsten ikke), men brokningen til Esbjerg kom, da vi så en af de andre busser var holdt ind på en p-plads, og at vi tidsmæssigt havde tid nok til pause også.

Anni

sild

Indlæg af sild »

Hejsa

Jeg kan ikke forstå, at der ikke kan tages hensyn til begge partner i denne sag, det kan der andre steder, så hvorfor ikke her? Kan der ikke findes ud af noget, må loungens jo lukke, og det er jo ikke i nogens interesse, vel.
hilsen sild

Anni

Indlæg af Anni »

Det har det med debatten at gøre, at Hekler er totalt oppe på dupperne over, at der bliver røget i loungen, hvilket påvirker hans helbred, men når elementerne boycutter BW og tager på pub crawl, så kan han godt tilbringe dobbelt så lang tid i røg på værtshusene.

Der vil jeg gerne høre om forskellen.

Er røgen mindre skadelig på værtshusene?

Anni

Anni

Indlæg af Anni »

Jo enorm storryger Poulsgaard, og IKKE rygerne vil ikke være med til en fælles løsning, så hele denne debat er, som alle de andre gange, vi debaterer rygning, omsonst.

Anni

Jannick

Indlæg af Jannick »

Jeg kan stadig ikke se, hvad det har med hinanden at gøre.

Hekler kommer med sin mening i debatten omkring rygning i loungen og underbygger den med, at han til tider har problemer med røgen. Men han indfinder sig alligevel med det og kommer hver gang. Gør han ikke? Tror du ikke også at han ville forbyde rygning på diverse værtshuse, hvis han selv skulle bestemme?

Hvad mener du han burde gøre? Blive hjemme?

Jeg ved godt du har et horn i siden på folk der får sig en øl inde i byen istedet for i loungen. Hvis du har noget du vil ud med, kan du så ikke starte en ny tråd og holde dig til problematikken omkring rygning i loungen i denne tråd.

Jannick

Hoffmann

Indlæg af Hoffmann »

Peter Ross skrev:
> Mht. ham hovedet, der røg i bussen, så sad han i
> følge Hoffmann ovenpå, hvorved vi selvfølgelig
> ikke havde mulighed for, at udpege ham, da vi (de
> busansvarlige) var nedenunder.
> Hoffmann ville dog heller ikke afsløre, hvem det
> var, og når folk er så modvillige, så er det svært
> at gøre noget ved.
>
> Anyway, så var det første gang Kopi og jeg var
> busansvarlige på egen hånd, så vi lærte
> selvfølgelig en del på den tur, og lur mig, om det
> ikke bliver bedre næste gang :-)
>
> Peter Ross
>

Det der må stå for din egen regning Peter Ross..

Og dette var så mit første og sidste indlæg i denne tråd..

Hoffmann/ Ikke ryger, der mener at rygning burde være tilladt i loungen

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Det er i hvertfald hvad du stod og sagde til mig på Fox i torsdags, men det er måske ikke rigtigt ?

Peter Ross - Kan vi købe noget af Liverpools skarphed ?

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Det forhold at du ikke kan overbevise mig om at dit forslag er godt, betyder da sandelig ikke at ikke-rygerne generelt ikke vil være med til en fælles løsning.

Det jeg tror vi skal se i øjnene er at det er meget svært/dyrt at finde en løsning der vil passe alle.

Nu har vi levet med Jeres uvane i 100 år, lad os nu tage bare 5 år med frivilligt rygeforbud i loungen, så tror jeg ikke den er aktuel mere...

Poulsgaard

Anni

Indlæg af Anni »

Hekler har problemer med rygning, ok, det accepterer jeg, og det ved jeg.

Jannick= Hekler kommer med sin mening i debatten omkring rygning i loungen og underbygger den med, at han til tider har problemer med røgen. Men han indfinder sig alligevel med det og kommer hver gang. Gør han ikke?

Nej det gør han ikke. Han indfinder sig ikke hver gang, i al fald ikke før i sidste øjeblik før kampstart. Han/I starter pub crawling, hvor der ryges lige så meget som i loungen.

Jannick = Tror du ikke også at han ville forbyde rygning på diverse værtshuse, hvis han selv skulle bestemme?

Jo temmelig sikkert, men rygning afholder i al fald ikke ham fra at varme up på værtshuse, hvor der ryges, i stedet for i loungen.

Hekler = "Men i min forening skal, og i særdeles bør, vi ikke tage vores beslutninger alene på et økonomisk grundlag. Vi skulle helst gøre det fordi det er der vi vil, og synes der er rigtigt.

Og i denne udtalelse, "Men i min forening.....etc etc".

Min forening, det er sq også min forening.

Jannick = Hvad mener du han burde gøre? Blive hjemme?

Næ det mener jeg ikke, men kan man sige A, så kan man også sige B. Man kan da ikke argumentere for en røgfri lounge, mens man samtidig boycutter den, og bevæger sig hen på områder, hvor der ryges lige så meget.

Og nej Jannick, jeg har ikke et horn i siden på jer, jeg syntes bare, I er usolidariske.

Og jeg starter ikke en ny tråd. For passiv rygning/pub crawl incl. passiv rygning/loungen, har, som jeg har nævnt og mener, noget med hinanden at gøre.

Derfor svarer og skriver jeg i denne tråd.

/Anni

Besvar