I efterlyser respekt for ikke rygerne!
Nu har I fået røgfri busser, som jeg finder helt i orden, selv om jeg er storryger.
Argumentet for rygeforbudet var, at Søby Jensen havde klaget over huller i sæderne.
Helt ok, det er også noget svineri, at folk ikke kan ramme askebægrene. Men på en måde er det vel også respekt for ikke rygerne, at vi accepterer rygeforbudet og stadig tager med BW’s busser. (Bortset fra nogle stykker, der hellere vil støtte en konkurrent til BW’s arrangementer).
Noget for noget, så alternativet til røgfrie busser var, at vi ville få pauser. Som det kom frem på Generalforsamlingen, så ser det lidt sløjt ud med pauser, (hvilket åbenbart fik et eller andet fjols til at ryge i bussen).
Når vi ikke får de lovede pauser, hvor er så respekten for rygerne? Er det kun os, der skal have respekt for jer ikke rygere?
Det kom også frem på Generalforsamlingen, hvor skuffet Bestyrelsen var over Elementerne/Pub Crawling. Nu ved jeg ikke, hvor mange i denne tråd, der er med på Pub Crawling, men jeg kender i al fald én - som er totalt ikke ryger
Pub Crawling - gennem værtshuse i Ikast og værtshuse i Herning. Mig bekendt, er der ikke en eneste værtshus i Ikast og Herning, der er røgfri. I al fald ikke dem der nævnes i oplægget til Pub Crawling.
Så er det jeg undres over, at man kan Pub Crawle 5-6 timer på røgfyldte værtshuse, men ikke kan klare et par timer i loungen?
Det kan godt være, vi rygere er smalsporede og snæversynede, men det gælder så sandelig også for jer ikke rygere.
Med fare for at have overset et godt argument fra en ikke ryger, der kommer med et godt forslag for begge grupper, så drejer det hele sig om løsninger for ikke rygerne, rygerne de kan bare gå udenfor!
Er der så endelig en ryger, der argumenter for et enkelt lille rygerhjørne indendørs, så skal jeg love fanden er løs. Nu er det ikke bare røgen, men også partikler der hænger i luften flere dage. Ja selv en smøg i fri luft på Nordea, kan åbenbart få folk til at gå bananas.
Hvad bliver det næste? Vi sender rygerne ud, og bagefter klager vi over, at røgen trækker ind i loungen gennem revner i lukkede vinduer og døre.
Rygerkupeer Hekler, jeg har rejst med tog på arbejde i over 25 år af mit liv, altid i rygerkupeer, hvor man havde svært ved at få en plads, fordi der var så mange ikke rygere derinde, der skulle følges med rygerne.
/Anni
Respekt for begge grupper