FCM rykker ned!!!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
HauG

FCM rykker ned!!!

Indlæg af HauG »

Jeg faldt over en artikel i dagens udgave af URBAN hvor "fodbold ekspert" Hans Petersen udtaler sig om foråret.

Læs evt. artiklen som hedder : Brøndby vinder, Jylland rykker ud".

HP slutter med at sige den sikre nedrykker er SønderjyskE, mens det bliver FCM og AGF der kommer til at kæmpe om den anden.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om hans udtalelser. Men syntes det virker som om han baserer sine udtalelser på hvad han kan se i tabellen og hvilke spillere der er skiftet i pausen, uden at tage hensyn til så meget andet. Ikke dermed sagt at FCM ikke kan komme i fare, men jeg er ikke overbevidst udfra de argumanter HP kommer med....

Hvad skal vi håbe på/ være bange for i foråret? er det os og AGF der kommer til at slås om at blive oppe, mens det åbenbart efter Hans Petersen er sikkert Horsens og SiF bliver oppe

Hvad tror i?
Senest rettet af HauG 8. mar 2006, 19:01, rettet i alt 1 gang.

mick

Re: FCM rykker ned!!!

Indlæg af mick »

Jeg tror desværre bare Hans Petersen, har været ude og ryge en fed før han skrev den artikel..

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Med de udtalelser kan han sku ikke kalde sig fodboldekspert. At fremhæve Brøndby som vinder af SAS-Ligaen er da fuldstændig gak. Enhver kan jo se, at FCK er flere klasser over Brøndby for tiden. Jeg er sikker på, at FCK vinder guld.

Og at fremhæve FCM som nedrykker er da også fuldstændig skudt ved siden af. AGF, Horsens og Silkeborg er da langt mere oplagte. Dermed ikke sagt, at vi ikke kan komme i fare. Men tror vi kommer op på en 5.-6. plads. Derudover tror jeg også på, at Esbjerg og FCN kan få det vanskeligt.

Mit bud på slutstillingen:

1. FCK
2. Brøndby
3. OB
4. Viborg
5. FCM
6. AaB
7. Esbjerg
8. FCN
9. AGF
10. Horsens
11. Silkeborg
12. SønderjyskE

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jeg studsede også over samme artikel i dagens Urban.

"Hvis FCK fortsætter i RL, så bliver BIF mestre, ellers vinder FCK"
Skal du ikke helgardere lidt mere, Hans P. ?

Det er en utrolig tynd vurdering han har givet af de forskellige hold, og det er åbenbart kun BIF og FCK, der kan risikere, at skulle spille 17 kampe her i foråret, på trods af, at vi er med i lige så meget som FCK...

Men jeg glæder mig til at se hans fortsatte vurdering af holdene i Ligaen her i ugens løb, hvor han har en klumme hver dag. Det skal nok blive underholdende :-)

Peter Ross

Syrensen

Indlæg af Syrensen »

samtlige af hans indlæg har indtil nu været meget tynde... det ender vel med at når han når til VFF, så erlkærer han sikkert at de blir mestre eller nr. 2!! udtalelserne i hans klumme kan man ikke nruge til noget som helst.

jeg er lidt usikker på hvordan det kommer til at gå os, men det bliver helt sikkert ike nedrykning. Jeg regner nok lidt med en 6. plads baseret på vores nuværende form

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Ja det er ikke til at læse ud af hans klummer at han enggang var en fornuftig Træner og ITU Chef i GF.

Kasper M

Indlæg af Kasper M »

Han må virkelig være på et eller andet ham HP. At sige det bliver AGF og FCM der skal kæmpe om nedrykning sammen med Sønderjyske. Fuldstændig åndsvagt. AGF har fået stor tilgang i vinterpausen, Ove P og Peter Graulund, som jeg mener kan gøre en stor forskel for AGF. Specielt Ove P. Og Midtjylland , Ja de kan umuligt rykke ned med den form de er i nu.

HP, Du må stoppe med de stoffer!

LyNeT-DK

Re: FCM rykker IKKE ned!!!

Indlæg af LyNeT-DK »

Jeg tror slutstillingen bliver:

1. FCK
2. Brøndby
3. Viborg
4. AaB
5. FCM
6. OB
7. Esbjerg
8. FCN
9. Silkeborg
10. Horsens
11. AGF
12. SønderjyskE

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

ok

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Ah jeg er lidt mindre optimist, da jeg mener at foruden RL succes er det begrænset hvad vi kan håbe på at opnå i den her sæson.

1. FCK
2. Brøndby
3. Viborg
4. AaB
5. OB
6. FCN
7. FCM
8. Esbjerg
9. AGF
10. Silkeborg
11. Horsens
12. SønderjyskE

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

Jeg tror faktisk jeg her lige vil lege djævlens advokat lidt. For jeg læste sådan set den samme artikel og kunne egentlig godt se hans pointe. FCM skal ud og spille minimum 3 forhåbentlig 4 flere Royal League Kampe (mm Lyn virkelig vender det hele på hovedet.). Selvom RL ikke ligefrem er en turnering der tiltrækker de helt store overskrifter er det dog stadigt en turnering hvor der er mange pegne involveret og trods alt en del mere prestige end at blive 6 eller 7 i Suppen. Derfor er der altså også en risiko for at FCMs spillere, trænere og ledere simpelthen udnervurdere betydningen af kampene i ligaen og istedet fokuserer på RL. Dette kombineret med det øgede kamppress, og en tendens til at spillerne måske ikke mener at klubben kan rykke ned fordi "de jo er for gode til at rykke ned" kan meget vel resultere i at de lige netop kommer i overhængende nedrykningsfare.

Vi er nødt til at huske på at klubben har skillet sig af med rutinerede krafter i løbet af det sidste halve år, samtidigt med at der ikke er kommet nye til udefra. Vi skal i denne ekstremt svære situation være afhængige af helt unge spillere og en træner der ikke ligefrem har vist sig som et defensivt geni. Kan det resultere i nedrykning.... JEg er bange for det.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg er ikke helt uenig Bjørn. Jeg mener også at truppen er lige tynd nok og at der absolut godt kunne være blevet handlet lidt ind på transferen men derfra og så til nedrykning???? Nej det tror jeg squ ikke. Vi er mange klasser over hold som SønderjyskE og AC Horsens. Vi er også stadig bedre end AGF og Silkeborg. Hvis alt ting flasker sig tror jeg vi kan komme op på en 4 - 6 plads men så skal alt også gå godt. for mig at se vil det værste der kan ske være at vi slutter på en 8 - 9 plads men være tror jeg ganske enkelt ikke på at det vil gå... dertil er vi simpelthen for gode.

Mit bud er

1 . FC København
2 . Brøndby IF
3 . AaB
4 . OB
5 . Viborg FF
6 . FC Midtjylland
7 . Esbjerg fB
8 . AGF
9 . FC Nordsjælland
10 . Silkeborg IF
11 . AC Horsens
12 . SønderjyskE

Jeg er næsten sikker på at oprykkerne bliver Randers FC og Køge BK men så gerne Kolding FC nappe Køges plads... ville squ være stærkt... beundrer virkelig den måde klubbe er kommet tilbage på... ligesom Lyngby BK i øvrigt.

# 0 Kjær

Re: FCM rykker ned!!! (OT)

Indlæg af # 0 Kjær »

Det får det til at lyde som en negativ ting :-)

acnm

Indlæg af acnm »

Jeg må indrømme, at jeg frygter det værste....
Ikke fordi de andre hold ser ud til at være væsentligt forstærket, men mere fordi jeg frygter, at vi (FCM) ikke får spillet til at flyde. Vi er stadig på trods af ansættelse af fysioterapeut meget hårdt plaget af skader. Når så samtidig Jens Ørgaard ved hver eneste lejlighed bedyrer, at det er nødvendigt at sælge spillere for at få økonomien til at hænge sammen, så kan det nemt gå galt. Dette kan bevirke, at profilerne som drømmer om "at komme afsted" måske vil spille deres eget spil og ikke for holdet???
Men hånden på hjeretet! FCM RYKKER IKKE NED! Horsens er et godt defensivt hold, men det rækker ikke i længden. Sønderjyske har godt nok fået 6-7 nye spillere, men det er alle spillere, som ikke har kunnet klare sig i andre klubber, så de er også væk! Silkeborg har ingen bredde og Viggo Jensen kan ikke blive ved med at piske dem frem. Resourcerne slipper ganske vist op. Agf's spillermateriale er ikke noget at prale af, så selvom de måske har fået en af landets bedste trænere, så bør vi være bedre end dem også..... PØJ PØJ - vi ses på stadion

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Sjovt nok har jeg lige læst Metro Ekspres som har en lignende analyse af suppen.

Her giver deres "fodboldekspert" modsat Urban, udtryk for at FCM er et af de hold der kan blande sig i topstriden og slutter "klummen" af med at udtale at FCM er det hold i provinsen (hvis noget hold) der på sigt kan udfordre FCK og Brøndby..

Hans udtalelser bygger dog på den rivende talentudvikling man ser i FCM, og er defor en langtidssigtet vurdering...

Ege

Besvar