Rest programmet, hvad skal vi med det?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Rest programmet, hvad skal vi med det?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Kamp programmet for resten af sæsonen.
12/03/06 Esbjerg - FCM
19/03/06 FCM - AGF
26/03/06 AGF - FCM
29/03/06 SønderjyskE - FCM
02/04/06 FCM - AC Horsens
09/04/06 Silkeborg - FCM
13/04/06 FCM - FCK
17/04/06 FC Nordsjælland - FCM
23/04/06 FCM - Brøndby
30/04/06 FCM - Esbjerg
04/05/06 OB - FCM
07/05/06 FCM - AaB
14/05/06 Viborg - FCM

Hold vi møder ude og hjemme:
Esbjerg og AGF

Hold vi møder ude:
SønderjyskE, Silkeborg, FCN, OB, Viborg

Hold vi møder hjemme:
Horsens, FCK, Brøndby, AaB

Generelt set kan vi vist godt sige at vi har de svære hjemme og de lette ude og at det nok er et af de nemmeste restprogrammer som noget hold i Ligaen har. et giver naturligvis grund til optimisme, men der er overordentligt store faldgrupper.

Vi skal håbe på at RL giver et forspring i forhold til nogle af de andre i startprogrammet, fordi er god start efter vinterpausen er altafgørende for hvordan vi kan se frem på denne sæson.

Vi lægger ud med EFB der har noget at vise efter afskeden med bl.a. Ove. P. Det er en udekamp, i Esbjerg hvor vi den sidste tid har haft det svært. Faktisk synes jeg det er halvdårlige minder jeg har med fra det stadion, og her taler jeg ikke kun om lugten når vinden står i vest. De er et hold som vi ikke kan regne med hvor vi har, da ændringer i spillertruppen og en ny træner i vores allesammens Troels Beck, åbner op for en helt ny spillestil.

Her efter kommer to meget svære kampe mod vores onde ånd AGF. De har i Århus en kæmpe fordel i form af kunstbane faciliteter som FCM i øvrigt også rejser til Århus for at bruge, og man kan derfor godt regne med de er i omdrejninger. AGF er mit personlige hadehold fordi det ikke er til at regne med hvor man har dem, og det ser uhyggeligt ud når man ser på at de er begyndt at lave fornuftige ting derude. Helt ude af karakter!

Hvis vi kommer over de første 3 kampe med en fornuftig pointhøst, dvs.; 6,7-9 point, så lysner det forude. Sønderjyske ude, Horsens hjemme og Silkeborg ude 3 hold som vi bør kunne slå.

Den 7. kamp er hjemme mod FCK Når vi kommer til den, er det blevet afgjort om der er noget at spille for i resten af sæsonen. Vi er også halvvejs i det 13 kamps program, som mangler. Hvis vi har fået noget der ligner et optimalt udbytte i de første 6 kampe, ja så er FCM lige pludseligt med igen og resten af sæsonen vil være den ene 6 points kamp efter den anden. Hold vi skal slå for at gå forbi.

1.FC København 49
2.Brøndby 45
3. Viborg 37
4. OB 32
5. AaB 27
6. FC Nordsjælland 25
7. Esbjerg 23
8. FC Midtjylland 21
9. Silkeborg 20
10. AC Horsens 19
11. AGF 16
12. SønderjyskE 13

Jeg prøver ikke på at sige at FCM kan snuppe en 3. plads om komme med i Uefa næste år, det skib er sejlet. Men der er stadig placeringspenge, antallet af hjemmekampe ved at være i bedste halvdel, og ikke mindst æren at spille for.

Ud over muligheden for at skaffe point til kontoen så må man heller ikke glemme, at hvis et nyt hold skal spilles samme, nye formationer afprøves og optimeringen af det hold der skal sparke røv i næste sæson så er det aldrig af vejen med sejre til at booste selvtilliden, og succes i testen af hvor formen ligger, når vi kommer hen i slutningen af sæsonen hvor vi kan måle os mod vores direkte konkurrenter de næste mange år.

Vi må heller ikke glemme at vi kan være med til at sparke AGF ud af Ligaen med to sejre mod dem, noget som for mig ikke vil være helt skidt sådan i et lidt længere perspektiv.

Hvordan ser i frem til resten af sæsonen?

Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 23. jan 2006, 19:21, rettet i alt 1 gang.

Meng(AGF)

Re: Rest programmet, hvad skal vi med det?

Indlæg af Meng(AGF) »

Jeg har det lidt anderledes :-)

Hvis i taber til EFB, mens vi vinder, kan vi inddrage jer kraftigt i bundstriden ved at give jer maks. 1 point.

I bør være for gode til at rykke ned, men til gengæld tror jeg jeres trup vil være elendig til nervepirrende bundkampe. Og jeg er ikke overbevist om, at Erik kan andet end fodtennis og frie rammer, og det er ikke hvad der kræves i bundkampe, hvor man pakker sig, slås for livet og lever på modstanderens fejl.

Derfor kan det godt blive grimt, hvis i fx. kun har fået 1 point efter de tre første kampe [det vil dog være ekstremt smukt for os AGF-fans] og man har vel lov at håbe :-)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg kan bare ikke se hvordan vi skal kunne være så uheldige med skader i foråret som efteråret. Og er vi ikke det så kan jeg simpelthen ikke se os som potentielle nedrykkere.. Men ok. Bolden er rund i skal jo håbe.

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Jesper BW1100 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kan bare ikke se hvordan vi skal kunne være så
> uheldige med skader i foråret som efteråret.

Det kommer jo an på hvad grunden til skaderne er. Hvis det er den grundlæggende fysiske form som træneren ikke gør nok ved, jamen så har vi jo problemet igen.
Men derudover mangler vi to erfarne folk, som nu er udskiftet med nogle totalt grønne folk der ingen superligaerfaring har.
Så JO, vi kan nemt få problemer

kopien

Indlæg af kopien »

Altså nu har de jo ansat en fysisk træner med STOR erfaring så tror nu nok den grundlæggende fysiske form skal blive kraftigt forbedret til denne sæson..

Noes

Indlæg af Noes »

Vil nu ikke sige vi har de nemme ude..

EfB, AGF, OB, VFF, FCN..

VFF og OB er de hold som pt. slås om 4. pladsen..

FCN.. Tja, de har jo lige mistet Mads Junker, så dem ser vi nok ryge ned i tabellen nu.

EfB og AGF, har MEGET at indhente, så de er meget tændte på at vinde..

Så efter min mening, ser det ud til nogle svære 13 kampe..

Besvar