Junior og ynglinge 2006
-
Mose
Junior og ynglinge 2006
I disse tider må man jo følge ungdomsholdene, hvis man vil se FCM spille flot fodbold. Derfor er jeg allerede så småt begyndt at se hvad den nye sæson kan byde på.
Juniorholdet bliver utroligt stærkt og alt andet end en førsteplads vil være en skuffelse. De fleste af de nye akademister starter her i foråret, og en stærk stamme fra sidste års sølvvindere er stadig tilbage.
Ynglinge kan blive ligeså dominerende, men det afhænger af hvor mange fra årgang 88 der bliver rykket op på DS holdet eller SASligaholdet.
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogen med insiderviden kan svare på:
Er der kommet nye spillere til, som ikke har været beskrevet på hjemmesiden?
Må Collins spille DS her i foråret eller skal han spille ynglinge?
Med 5-6 centrale midtbanespillere i juniorligatruppen kan det så tænkes at fx. Albæk rykkes op til ynglinge før tid?
Hvem ser ud til at skal spille backs på juniorligaholdet i år?
Hvem får pladserne helt i front på ynglingeligaholdet?
Hvordan løses målmandskabalen så både Weinkouff og Lössl får spilletid?
Er der generelt nogle nyhedder, som os der følger ungdomsholdene kunne have interesse i at høre?
Jeg håber der er en der vil svare, så vi beholder den store interesse for ungdomsholdene, som vi havde sidste sæson.
Juniorholdet bliver utroligt stærkt og alt andet end en førsteplads vil være en skuffelse. De fleste af de nye akademister starter her i foråret, og en stærk stamme fra sidste års sølvvindere er stadig tilbage.
Ynglinge kan blive ligeså dominerende, men det afhænger af hvor mange fra årgang 88 der bliver rykket op på DS holdet eller SASligaholdet.
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogen med insiderviden kan svare på:
Er der kommet nye spillere til, som ikke har været beskrevet på hjemmesiden?
Må Collins spille DS her i foråret eller skal han spille ynglinge?
Med 5-6 centrale midtbanespillere i juniorligatruppen kan det så tænkes at fx. Albæk rykkes op til ynglinge før tid?
Hvem ser ud til at skal spille backs på juniorligaholdet i år?
Hvem får pladserne helt i front på ynglingeligaholdet?
Hvordan løses målmandskabalen så både Weinkouff og Lössl får spilletid?
Er der generelt nogle nyhedder, som os der følger ungdomsholdene kunne have interesse i at høre?
Jeg håber der er en der vil svare, så vi beholder den store interesse for ungdomsholdene, som vi havde sidste sæson.
Senest rettet af Mose 15. jan 2006, 18:26, rettet i alt 1 gang.
-
Peter Ross
Re: Junior og ynglinge 2006
Mose skrev:
> Er der kommet nye spillere til, som ikke har været
> beskrevet på hjemmesiden?
Tror jeg ikke.
> Må Collins spille DS her i foråret eller skal han
> spille ynglinge?
Han skal stadig spille ynglinge tror jeg.
> Med 5-6 centrale midtbanespillere i
> juniorligatruppen kan det så tænkes at fx. Albæk
> rykkes op til ynglinge før tid?
Jeg tror de ser tiden an, og så beslutter sig lidt senere.
> Hvem ser ud til at skal spille backs på
> juniorligaholdet i år?
Vel Niklas Lysemose på højreback ligesom sidste sæson ? Venstreback ved jeg ikke...
> Hvem får pladserne helt i front på
> ynglingeligaholdet?
Baba Collins og Mark Hjort ?
> Hvordan løses målmandskabalen så både Weinkouff og
> Lössl får spilletid?
Anders bliver løst fra kontrakten til sommer, Heinze bliver 2. keeper, Weinkouff bliver målmand for DS, og Lössl står for Ynglinge. Sådan tror jeg det bliver
Peter Ross
> Er der kommet nye spillere til, som ikke har været
> beskrevet på hjemmesiden?
Tror jeg ikke.
> Må Collins spille DS her i foråret eller skal han
> spille ynglinge?
Han skal stadig spille ynglinge tror jeg.
> Med 5-6 centrale midtbanespillere i
> juniorligatruppen kan det så tænkes at fx. Albæk
> rykkes op til ynglinge før tid?
Jeg tror de ser tiden an, og så beslutter sig lidt senere.
> Hvem ser ud til at skal spille backs på
> juniorligaholdet i år?
Vel Niklas Lysemose på højreback ligesom sidste sæson ? Venstreback ved jeg ikke...
> Hvem får pladserne helt i front på
> ynglingeligaholdet?
Baba Collins og Mark Hjort ?
> Hvordan løses målmandskabalen så både Weinkouff og
> Lössl får spilletid?
Anders bliver løst fra kontrakten til sommer, Heinze bliver 2. keeper, Weinkouff bliver målmand for DS, og Lössl står for Ynglinge. Sådan tror jeg det bliver
Peter Ross
-
YahooSeeker [Bot]
Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Mose skrev:
> > Er der kommet nye spillere til, som ikke har
> været
> > beskrevet på hjemmesiden?
>
> Tror jeg ikke.
Det tror jeg heller ikke.
>
> > Må Collins spille DS her i foråret eller skal
> han
> > spille ynglinge?
>
> Han skal stadig spille ynglinge tror jeg.
DS er en del af danmarksturneringen, og der gælder de samme regler for deltagelse som i SAS ligaen. Jå Nej Collins må ikke spille før har er spilleberttiget som senior.
>
> > Med 5-6 centrale midtbanespillere i
> > juniorligatruppen kan det så tænkes at fx.
> Albæk
> > rykkes op til ynglinge før tid?
> Jeg tror de ser tiden an, og så beslutter sig lidt
> senere.
Der har været oprykninger tidligere, så det kommer sikkert til at ske igen, men mon ikke de lige skal have ettableret en trup inden vi ved hvordan holdet ser ud?
Men hvis der er nogen der vil sætte navne på kandidaterne så vil det da fremskynde debatten.
> > Hvem ser ud til at skal spille backs på
> > juniorligaholdet i år?
>
> Vel Niklas Lysemose på højreback ligesom sidste
> sæson ? Venstreback ved jeg ikke...
Igen så tror jeg vi skal vente til træningen kommer ordenligt igang. DS og Ynglinge spiller træningskamp 28/1, lørdag, hvor man kan få et fingerpeg.
>
> > Hvem får pladserne helt i front på
> > ynglingeligaholdet?
>
> Baba Collins og Mark Hjort ?
Jeg tror Mini har ret men mon ikke vi igen må vente og se?
> > Hvordan løses målmandskabalen så både
> Weinkouff og
> > Lössl får spilletid?
>
> Anders bliver løst fra kontrakten til sommer,
> Heinze bliver 2. keeper, Weinkouff bliver målmand
> for DS, og Lössl står for Ynglinge. Sådan tror jeg
> det bliver
Jeg er tilbøjelig til at giive Mini ret, men det har nok også noget at gøre med kontraktudløbene på kontrakterne.
-------------------------------------------------------
> Mose skrev:
> > Er der kommet nye spillere til, som ikke har
> været
> > beskrevet på hjemmesiden?
>
> Tror jeg ikke.
Det tror jeg heller ikke.
>
> > Må Collins spille DS her i foråret eller skal
> han
> > spille ynglinge?
>
> Han skal stadig spille ynglinge tror jeg.
DS er en del af danmarksturneringen, og der gælder de samme regler for deltagelse som i SAS ligaen. Jå Nej Collins må ikke spille før har er spilleberttiget som senior.
>
> > Med 5-6 centrale midtbanespillere i
> > juniorligatruppen kan det så tænkes at fx.
> Albæk
> > rykkes op til ynglinge før tid?
> Jeg tror de ser tiden an, og så beslutter sig lidt
> senere.
Der har været oprykninger tidligere, så det kommer sikkert til at ske igen, men mon ikke de lige skal have ettableret en trup inden vi ved hvordan holdet ser ud?
Men hvis der er nogen der vil sætte navne på kandidaterne så vil det da fremskynde debatten.
> > Hvem ser ud til at skal spille backs på
> > juniorligaholdet i år?
>
> Vel Niklas Lysemose på højreback ligesom sidste
> sæson ? Venstreback ved jeg ikke...
Igen så tror jeg vi skal vente til træningen kommer ordenligt igang. DS og Ynglinge spiller træningskamp 28/1, lørdag, hvor man kan få et fingerpeg.
>
> > Hvem får pladserne helt i front på
> > ynglingeligaholdet?
>
> Baba Collins og Mark Hjort ?
Jeg tror Mini har ret men mon ikke vi igen må vente og se?
> > Hvordan løses målmandskabalen så både
> Weinkouff og
> > Lössl får spilletid?
>
> Anders bliver løst fra kontrakten til sommer,
> Heinze bliver 2. keeper, Weinkouff bliver målmand
> for DS, og Lössl står for Ynglinge. Sådan tror jeg
> det bliver
Jeg er tilbøjelig til at giive Mini ret, men det har nok også noget at gøre med kontraktudløbene på kontrakterne.
-
Mose
Omkring hvornår Collins må spille i Danmarksturneringen er der en del usikkerhed.
Hvorfor har Agbetu, Lawal og Salami optrådt for DS når Collins ikke må? Derfor kunne det jo være at der var særregler for Divisionsfodbold og DS.
Omkring juniorligaholdet er der følgende kandidater til den centrale midtbane som jeg ser det. Ringgaard, Albæk og Lysemose fra årgang 90 (selv om Lysemose spillede højreback sidste år er han beskrevet som værende bedst på midtbanen) og Sveatchenko, Jens Madsen og Morten Foged som tre nye der alle befinder sig godt på den centrale midtbane. Derfor er det spændende hvordan vi stiller op. Jeg så gerne at Albæk blev rykket op som ynglinge idet han fysisk og spillemæssigt sagtens ville kunne klare sig.
Ellers er jeg da enig i at vi bare kan vente så kommer svarene, men jeg håbede blot, at en af spillerne eller holdlederne kunne løfte lidt af sløret for det, som allerede nu var afgjort.
Hvorfor har Agbetu, Lawal og Salami optrådt for DS når Collins ikke må? Derfor kunne det jo være at der var særregler for Divisionsfodbold og DS.
Omkring juniorligaholdet er der følgende kandidater til den centrale midtbane som jeg ser det. Ringgaard, Albæk og Lysemose fra årgang 90 (selv om Lysemose spillede højreback sidste år er han beskrevet som værende bedst på midtbanen) og Sveatchenko, Jens Madsen og Morten Foged som tre nye der alle befinder sig godt på den centrale midtbane. Derfor er det spændende hvordan vi stiller op. Jeg så gerne at Albæk blev rykket op som ynglinge idet han fysisk og spillemæssigt sagtens ville kunne klare sig.
Ellers er jeg da enig i at vi bare kan vente så kommer svarene, men jeg håbede blot, at en af spillerne eller holdlederne kunne løfte lidt af sløret for det, som allerede nu var afgjort.
-
weinkouff
hej..
Der er mange indviklet regler omkring spillere fra afrika bla. ....
Så vidt jeg ved er det kun Baba Collins der kommer til at spille ynglinge i år ( fra årg. 88 )
Det skyldes nogle MEGA specielle regler omkring ungdomsspillere
, og at Baba var den spiller man søgte for først ( lige som EFB gjorde med Tiago ).. noget med at familien ikke har opholdstilladelse i Dk... men det er kun et skud i tågen.. jeg er ikke sikker....
Ellers vil jeg holde mig " neutral " i alle andre spørgsmål, især nogle

Ps: Baba er jo først født i dec. 88... så der er måske lange udsigter..
Der er mange indviklet regler omkring spillere fra afrika bla. ....
Så vidt jeg ved er det kun Baba Collins der kommer til at spille ynglinge i år ( fra årg. 88 )
Det skyldes nogle MEGA specielle regler omkring ungdomsspillere
, og at Baba var den spiller man søgte for først ( lige som EFB gjorde med Tiago ).. noget med at familien ikke har opholdstilladelse i Dk... men det er kun et skud i tågen.. jeg er ikke sikker....
Ellers vil jeg holde mig " neutral " i alle andre spørgsmål, især nogle
Ps: Baba er jo først født i dec. 88... så der er måske lange udsigter..
-
YahooSeeker [Bot]
Det er en Fifa regel der primært er lavet for at undgå slavehandel med Afrikanske spillere i Europa. Reglen siger at med mindre man kan opfylde en række meget stramme regler, så kan spillere fra et andet kontinent ikke få lov at spille i Danmark!
-
Mose
Jeg er klar over at der er regler for netop dette, men det var blot underligt at Salami kunne spille DS som 16-17 årig mens Collins skal vente til han er 18.
Men Weinkouff løfter lidt af sløret, når hun omtaler nogle MEGA specielle regler, og at det skyldes, at FCM har forsøgt at skrive kontrakt med.
Men Weinkouff løfter lidt af sløret, når hun omtaler nogle MEGA specielle regler, og at det skyldes, at FCM har forsøgt at skrive kontrakt med.
-
Takito
Mener at kunne huske de snakkede om det under oplægget til en kamp vi spillede. Dengang Winston fik debut. Der var det nemlig det store samtale-emne hvorfor collins ikke kunne få lov til at spille. Der nævnte de, at grunden til winston kan er at hans forældre bor her i landet så han går ind under nogle andre betingelser. Hvorimod Baba Collins bor her alene og derfor må de ikke tegne kontrakt med ham. Det var det som "FCM" kom med forklaring.
-
Mose
Det forklarer imidlertid ikke hvorfor Salami må spille når Collins ikke må. Begge er 17 år og uden forældre her i landet.
-
Tommy Jensen
Svaret er, at Akeem, Lawal og Salami blev hentet fra Akademiets start med det formål at de skulle spille fodbold SAMT gå i skole (det samme er siden Yakubu, Adeola og Jude). Baba blev først hentet senere på året, og her var ideen i og for sig, at han skulle spille fodbold (og gå lidt i skole) - så afrikanerne er her altså på forskellige betingelser, hvorfor Baba pga. disse MEGA specielle regler igen i år er at finde på Ynglingeligaholdet.
Med hensyn til de øvrige tanker omkring Junior- og Ynglingeliga, så er de da spændende at følge. Og jeg kan da godt supplere en smule:
- Morten V Hansen startede hos os d. 9/1 2006. Morten er 2. års ynglingespiller, kommer fra Næsby BK, hvor han sidste sæson trænede med deres divisionshold, men fortrinsvis spillede venstre kant på deres fynsseriehold.
- Hvilke tanker, der ellers gøres omkring Ynglingeholdet, er jeg ikke vidende om, men mulighederne er mange, da det er en uhyggelig stærk trup...
- Mht. til Juniorligaholdet er det da rigtigt, at det på papiret ser meget spændende ud og at mulighederne er mange før denne sæson. Der er MANGE, der i løbet af sidste sæson har erhvervet sig erfaringer fra højeste Juniorniveau: - Jens Rinke, Preben Ringgaard, Niklas Lysemose, Kasper Dam, Zakaria Hassan, Sune Kiilerich, Jesper Bøge, Habib Khan Mohammed, Mads Albæk, Jonas Jacobsen, Martin Bang og Glenn Pedersen har alle spillet på højeste niveau. Men læg dertil Rasmus Krogh, Kris Hede, Sebastian Sørensen og Kris Pedersen, der med 7 ugentlige træninger siden august alle har hævet sit niveau betragteligt - og så er dette endda kun spillerne fra årgang ´90. I årgang ´91 er der rykket 10 spillere op fra FCMs Drengemester 1-hold, 10 spillere fra Ikast FS´ Drengemester 2-hold og så er Morten Foged kommet fra Vanløse IF og Erik Sviatchenko fra FK Viborg. Der BLIVER konkurrence om tingene, så når der efterlyses informationer om, hvilke ting der allerede nu lægger fast omkring holdsammensætningen på Juniorliga, så er der kun én ting, der ligger fast: - Vi stiller med de 14 bedste spillere på dagen hver gang!
Med hensyn til de øvrige tanker omkring Junior- og Ynglingeliga, så er de da spændende at følge. Og jeg kan da godt supplere en smule:
- Morten V Hansen startede hos os d. 9/1 2006. Morten er 2. års ynglingespiller, kommer fra Næsby BK, hvor han sidste sæson trænede med deres divisionshold, men fortrinsvis spillede venstre kant på deres fynsseriehold.
- Hvilke tanker, der ellers gøres omkring Ynglingeholdet, er jeg ikke vidende om, men mulighederne er mange, da det er en uhyggelig stærk trup...
- Mht. til Juniorligaholdet er det da rigtigt, at det på papiret ser meget spændende ud og at mulighederne er mange før denne sæson. Der er MANGE, der i løbet af sidste sæson har erhvervet sig erfaringer fra højeste Juniorniveau: - Jens Rinke, Preben Ringgaard, Niklas Lysemose, Kasper Dam, Zakaria Hassan, Sune Kiilerich, Jesper Bøge, Habib Khan Mohammed, Mads Albæk, Jonas Jacobsen, Martin Bang og Glenn Pedersen har alle spillet på højeste niveau. Men læg dertil Rasmus Krogh, Kris Hede, Sebastian Sørensen og Kris Pedersen, der med 7 ugentlige træninger siden august alle har hævet sit niveau betragteligt - og så er dette endda kun spillerne fra årgang ´90. I årgang ´91 er der rykket 10 spillere op fra FCMs Drengemester 1-hold, 10 spillere fra Ikast FS´ Drengemester 2-hold og så er Morten Foged kommet fra Vanløse IF og Erik Sviatchenko fra FK Viborg. Der BLIVER konkurrence om tingene, så når der efterlyses informationer om, hvilke ting der allerede nu lægger fast omkring holdsammensætningen på Juniorliga, så er der kun én ting, der ligger fast: - Vi stiller med de 14 bedste spillere på dagen hver gang!
-
Mose
Tak for et meget fint indlæg. Håber du vender tilbage med mere info når vi kommer nærmere.
Vi er en del der virkelig gerne vil følge de unge talenter og sidste sæson så man jo også en del mennesker på stadion til ungdomskampene.
Vi er en del der virkelig gerne vil følge de unge talenter og sidste sæson så man jo også en del mennesker på stadion til ungdomskampene.
-
Ravnen
Ja jeg siger også tak. Som Struerbo har jeg ikke de store muligheder for at se kampene, men det er dejligt med en masse information