Kommer der en fyring ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: Er Erik skyld i skaderne?

Indlæg af Peter Ross »

I sidste ende er det Erik som sætter holdet.
Jeg tror nu nok også, at fyssen har sagt nej, men Erik kan have set sig nødsaget til at tage David med pga. de andre alternativer.

Peter Ross

Altoriso

Re: Hvorfor alt den snak om trænerfyring?

Indlæg af Altoriso »

Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i at placere skylden på at træningen skaber skaderne...

Brøndby og FCK har også haft perioder, hvor de har haft rigtigt mange skader !

Forskellen har bare været at de har en meget bredere trup, og derfor bedre har kunnet slippe godt fra det

Kasper M

Indlæg af Kasper M »

tror også at Søren kusk kunne blive en kanon ASSISTENT træner. og ikke mere. Erik bliver i klubben. Det er indiskutabelt. Men de skal virkelig gøre noget ved deren fysiske træning i ferien. Nu har de 3 måneder til at rette op på de skader og få en god fysik. Så det hele skal nok gå. Vi ender over en 6. plads. jeg er sikker.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Kasper M:

Det er en utopisk tankegang. Det er alt for simpelt til at være realistisk. Jeg tror også, at vi kommer i minimum top 6, men der skal meget mere til. Jeg synes vi har mandskabet til det. Dog synes jeg vi skal arbejde med at forstærke forsvaret. Ligeledes spille med en kontinuerlig kæde. Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke vi har spillet med den samme bagkæde 2 kampe i træk. Det skaber et kæmpe problem, fordi man ikke formår at blive integreret.

Til dette emne kunne det også være passende at nævne, at ERs måde at sammensætte holdet på er elendigt. Han sammensætter holdet på en måde, hvor spillerne ikke kan være sikre på, hvilken position de egentlig tilhører og hvilke personer som ligger ved siden af en.

Bak: Har spillet centerforsvarer, angriber og offensiv midtbane

Dennis sørensen: Har spillet central midt, højre fløj, angriber og få gange også venstrefløj.

Claus Madsen: Har spillet Højrekant, angriber, venstreback.

Traoré: Har spillet højreback, centralforsvarer, centralmidtbane

- Dette var blot for at nævne nogle af de rokader som ER har foretaget i denne første halvsæson. Der er efterhånden ikke noget at sige til, at spillerne bliver forvirret og frustreret over at være i truppen, når de ikke har en idé om, hvor de kommer til at spille til de forestående kampe.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Kasper_Nielsen skrev:
-------------------------------------------------------
>>
> Til dette emne kunne det også være passende at
> nævne, at ERs måde at sammensætte holdet på er
> elendigt. Han sammensætter holdet på en måde, hvor
> spillerne ikke kan være sikre på, hvilken position
> de egentlig tilhører og hvilke personer som ligger
> ved siden af en.
>
> Bak: Har spillet centerforsvarer, angriber og
> offensiv midtbane
>
> Dennis sørensen: Har spillet central midt, højre
> fløj, angriber og få gange også venstrefløj.
>
> Claus Madsen: Har spillet Højrekant, angriber,
> venstreback.
>
> Traoré: Har spillet højreback, centralforsvarer,
> centralmidtbane
>
> - Dette var blot for at nævne nogle af de rokader
> som ER har foretaget i denne første halvsæson. Der
> er efterhånden ikke noget at sige til, at
> spillerne bliver forvirret og frustreret over at
> være i truppen, når de ikke har en idé om, hvor de
> kommer til at spille til de forestående kampe.

tænk dig dog om! Tror du Erik ville have rokeret sådan rundt, hvis han havde alle spillerne i truppen klar. Vi har haft adskillige kampe hvor der ikke var nogle deciderede angribere truppen skal vi så bare spille 5-5-0 eller 4-6-0. Nej selvfølgelig er han nødtil at rokere rundt og din kritik er godt nok noget af det mindst gennemtænkte jeg længe har læst.

Hvis du vil kritisere ER så kom med nogle ordentlige argumenter.

Nicolai kammersgaard
Argumenter, hvor svært kan det være?

Kasper_Nielsen

Nicolai Kammersgaard:

Så siger vi at det er det mindst gennemtænkte indlæg som du har set. Men så vil jeg ligeledes mene, at dit indlæg er det mest uvidende jeg har læst.

Kan du seriøst ikke se problemet i, at spillerne bliver rokeret konstant? Man har ikke en chance for at blive etableret på en plads. Jeg synes generelt det er synd en spiller som Bak f.eks. Han var i starten af sæsonen tæt på landsholdet som centerback. Men når han bliver smidt frem og tilbage på banen får han ikke chancen for at blive etableret i forsvaret og derfor vil afstanden til landsholdet og generel succes bliver større.

Jeg synes det er i orden at smide en mand i angrebet en enkelt kamp hvis der ikke er tilgang til andre alternativer.
Men ER har allerede udtalt, at Kristian Bak for eksempel ikke kommer til at spille forsvar i fremtiden. Hvor fedt er det?

Har også set andre eksempler på, at ER har benyttet spillere på pladser som de ikke tilhører samtidig med, at alternativer _ER_ til rådighed.

Hvis ikke du kan se problemet, vil jeg mene at du har et problem med realisme.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Velkommen hjem fra din længerevarende ferie i hele efteråret 2005 :-)

Jeg synes at du skal gå ind på fcm.dk og se de optakter der står derinde !
Der vil du kunne læse om en masse skader og andre problemstillinger !

Når du så har gjort det, kan du kommentere lidt omkring hvilket hold der bliver stillet med :-)

Undskyld den lidt ironiske tone :-)

Kasper_Nielsen

Jo tak jeg har skam læst hver en optakt som er skrevet derinde, men jeg mener stadig at han har håndteret det forkert. Ikke at jeg på nogen måde skal gøre mig klog på trænerområdet. Men når du har en venstreback som er skadet, men du ude på bænken har en venstreback-reserve, så vælger du vel ikke en højrekant til at fungere som venstreback? Det er ikke ideelt.

Du mener altså, at ALLE de folk som gerne ser Erik Rasmussen fyret, blot er uvidende og ikke har forstand på fodbold? Og alt det kritik vi ytre er løgn og propaganda?

Kasper_Nielsen

Ligeledes skal det måske nævnes, at jeg rent faktisk ser kampene.

Kasper M

Indlæg af Kasper M »

Jeg vil altså sige at Erik håndtere vores problem ganske fint. kasper Nielsen hvad ville du have gjort som ville være bedre end Eriks løsning. Det er klart han bliver nød til at flytte rundt på spillerne når de bliver skadet en efter en. Hvis nu alle spillerne havde været skadesfri havde de jo haft deres egen plads hele sæsonen igennem det er jo klart. Men når vi har 7-8 forskellige spillere ude hver kamp er det altså ikke nemt at lade dem beholde deres faste plads. Vil du så bare tage en angriber fra ynglingeholdet og sætte op ? og en back ? kan ikke se hvordan du vil løse det bedre end Erik. Og med hansyn til Kristian Bak vil jeg mene at han helt sikkert skal spille mere fremme på banen. han skaber jo kæmpe chancer gang på gang. og nu når vi alligevel af Kanone spillere der kan træde istedet (Troest og Traoré) Det ville være åndsvagt at lade dem sidde på bænken.

Bare min mening

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kasper_Nielsen skrev:
> Kan du seriøst ikke se problemet i, at spillerne
> bliver rokeret konstant? Man har ikke en chance
> for at blive etableret på en plads. Jeg synes
> generelt det er synd en spiller som Bak f.eks.
> Han var i starten af sæsonen tæt på landsholdet
> som centerback. Men når han bliver smidt frem og
> tilbage på banen får han ikke chancen for at blive
> etableret i forsvaret og derfor vil afstanden til
> landsholdet og generel succes bliver større.

Med alle de skader der har været, har rotationen været et nødvendigt onde. At Bak så har vist en række kvaliteter i angrebet, er blot et kærkomment plus.
Jeg tror aldrig Bak var tæt på landsholdet, der var hele tiden folk foran i køen. Faktisk tror jeg han med flere pladser på "kortet" vil være langt mere interessant for Olsen.

> Jeg synes det er i orden at smide en mand i
> angrebet en enkelt kamp hvis der ikke er tilgang
> til andre alternativer.
> Men ER har allerede udtalt, at Kristian Bak for
> eksempel ikke kommer til at spille forsvar i
> fremtiden. Hvor fedt er det?

Fedt synes jeg. Bak har alt for megen energi til at stå nede bagved. Vi kan bruge ham langt bedre ved at flytte ham, og dermed omdrejningspunktet på holdet, frem.
De seneste kampe Bak havde i forsvaret havde han også for mange "skovture", fordi han gerne vil frem hele tiden. Så det gav næsten sig selv at han skulle prøves på en mere offensiv position.

Kasper_Nielsen

Kasper M:

Som jeg allerede har sagt vil jeg ikke gøre mig klog på dette område. Jeg er ikke uddannet træner og jeg er ikke bedre end Erik. Det eneste jeg kan tillade mig er at stille spørgsmålstegn over for hans handlinger.

Jeg er enig i, at Erik heller ikke har haft det nemt pga skader. Men jeg har også nævnt, at jeg ikke kan få det til at hænge sammen, at så mange spillere er skadet i så lang. Jeg TROR (da jeg ikke har set træningen) at hans træning på en eller anden måde slår fejl. Vi havde også tit skader i sidste sæson.

Som sagt tidligere har jeg fuld forståelse for, at han i nogle kampe er nødt til at bytte rundt på spillere for at undgå invasion af for mange unge spillere. Men det er ikke fair at bruge en spiller på 3-4 forskellige pladser og derefter sige, at den pågældende spiller ikke kommer til at spille på sin foretrukne position igen.
Det er et fænomen som man ser i de store ligaer, når store hold henter talenter. Det tror jeg ikke de danske spillere er mentalt klar til.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Kasper_Nielsen skrev:
> Nicolai Kammersgaard:
>
> Så siger vi at det er det mindst gennemtænkte
> indlæg som du har set. Men så vil jeg ligeledes
> mene, at dit indlæg er det mest uvidende jeg har
> læst.
>
Hvorfor det? Jeg gi ver da en ordentlig begrundelse for min mening.

> Kan du seriøst ikke se problemet i, at spillerne
> bliver rokeret konstant? Man har ikke en chance
> for at blive etableret på en plads. Jeg synes
> generelt det er synd en spiller som Bak f.eks.
> Han var i starten af sæsonen tæt på landsholdet
> som centerback. Men når han bliver smidt frem og
> tilbage på banen får han ikke chancen for at blive
> etableret i forsvaret og derfor vil afstanden til
> landsholdet og generel succes bliver større.
>
Jo men jeg vil hellere have at eksisterende førsteholdsspillere bliver rykken rundt end at vi har førsteholdsspillere på bænken samtidig med at ynglingespillere er på banen fordi at folk ikke må rykkes rundt.
Iøvrigt så er Bak da også blevet meget bedre efter han kom fremad og der har vi større problemere pt. end i forsvaret når det angår alternativer.

> Jeg synes det er i orden at smide en mand i
> angrebet en enkelt kamp hvis der ikke er tilgang
> til andre alternativer.
> Men ER har allerede udtalt, at Kristian Bak for
> eksempel ikke kommer til at spille forsvar i
> fremtiden. Hvor fedt er det?
>
Med de mange skadede/dårlige angribere vi har så er det sgu da bedre at han spiller der oppe end ned i forsvaret, hvor vi har mange talenter, at forsvaret så ikke køre pga. kontiunitet er noget andet.

> Har også set andre eksempler på, at ER har
> benyttet spillere på pladser som de ikke tilhører
> samtidig med, at alternativer _ER_ til rådighed.
>
Så kom med dem! Jeg har set alle hjemmekampe iår på nær en, så jeg vil gerne vide hvorfor en kamp du specifikt mener og hvem han havde til rådighed og hvem du ville have skiftet ud.

> Hvis ikke du kan se problemet, vil jeg mene at du
> har et problem med realisme.

Jeg er netop realist måske er det dig der ikke er? Som skrevet før så ser jeg helst førsteholdsspillere frem for ynglingespillere.

Nicolai Kammersgaard
Gym-elever er klogest

Vinding

Søren Kusk

Indlæg af Vinding »

Han vil være den perfekte mand til at hjælpe Erik. Iflg. Allan Gaarde er det den bedste træner som han nogensinde har haft.

Vinding

Altoriso

Re: Søren Kusk

Indlæg af Altoriso »

Vinding skrev:

> Iflg. Allan Gaarde er det den bedste træner som
> han nogensinde har haft.
>
> Vinding

Nårj ja; så er den jo klar ...

Allan Gaarde tsk tsk..