Her er mit bud på 2006

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Helge

Re: Her er mit bud på 2006

Indlæg af Helge »

Rækkefølgen på spillerne i mit første indlæg på f.eks midtbanen er vilkårlige...
Håber det rydder nog´le misforståelser af vejen...

Helge

Indlæg af Helge »

Jesper Mikkelsen, har da vist at han er den helt rette løsning i forsvaret. Han koster som regel kun 1-2 mål pr. kamp, så lad os endelige forsætte med ham...Så rykker vi ned i 1. div. til sommer.

Arff

Indlæg af Arff »

Det gør det ! Men husk Sivebæk er kant ;) Hehe

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Helge> Det ændrer jo ikke så meget på at du skriver Søren Skriver som assistenttræner....

Hvorfor er han bedre end Thomas Thomasberg??

Simon

Indlæg af Simon »

Så vil jeg da også lige komme med mit bud...

Målmænd:
Ola Tidman
Reserve: Heinze
Farvel til: Anders Rasmussen

Ola er en udemærket målmand, men jeg kunne meget godt tænke mig at se noget mere til Heinze. Han har stået fantastisk for DS-holdet i efteråret.
Anders kontrakt udløber til sommer, og det er nok tvivlsomt at hans kontrakt bliver forlænget.

Forsvar:
Daugaard - Troest/Reid - Mikkelsen - Ulrik

Daugaard har været en af vores bedste og mest stabile spillere her i efteråret, så han burde da i hvert fald være så godt som sikker på at spille igen til foråret.
Ulrik er en rigtig fighter, som flere gange har vidst hans gode defensive kvaliteter. Hvis bare han kunne blive sin skade kvit, ville vores venstrabackproblem være løst.
Af Troest og Reid er det nok mest dagsformen der kommer til at afgøre hvem der kommer til at spille. De besider begge et enormt potentiale, men det ville være for satset at spille med begge på samme tid, da de ikke har rutinen endnu.
Ved siden af har jeg valgt Mikkelsen. Vi så i sidste sæson at han var en af vores mest stabile spillere. Desværre har han i denne sæson været langt under standard, hvilket det fleste af vores spillere har været, så hvis han bare kunne komme tilbage i samme form, som sidste sæson ville det være fantastisk. Men hvis han spiller lige så ringe til foråret, må vi nok overveje at hente en klasse midterforsvar.

Reserver: Troest/Reid, Møller, Rasmus Hansen, Leon Jessen og Traoré.
Farvel til: Nikola, Jørgensen og Skriver

Midtbane:
Dennis - Thyge - Traoré - Simon

Dennis og Simon er selvskrevne. Dennis har en rigtig god teknik og slår mange gode indlæg. Desuden bevidste han i sidste sæson at han også kan score mål som kant. Lige nu er det jo mest som angriber han scorer.
Simons talent er der vidst ingen der er i tvivl om så jeg behøves vidst ikke forklare hvorfor han skal spille...:-)
Thyges kvaliteter er der vidst heller ikke nogen der er i tvivl om...:-)
Så til en lille satsning. Traoré er købt som midtbanespiller, og for at få lidt mere defensiv kraft ind på midtbanen kunne jeg godt tænke mig at se Theo spille der. Han bevidste i hvert fald tydeligt i udekampen mod CSKA, hvilke kvaliteter han har på den midtbane.

Reserver: Madsen, Femi og Sivebæk
Farvel til: Hansen, Pim og Svenne

Angreb:
David - Bak

Det går bare meget bedre når vi har David på banen, desuden er der vidst heller ingen der er i tvivl om at ethvert forsvar frygter Davids aggresivtet. Han fighter altid 100 % og er desuden sammen med Dennis ligenu vores topscorer på trods af at han har været skadet det meste af efteråret.
Bak skal spille angriber, det er der han har sine største kvaliteter! Jeg ser det også som en fordel at han har spillet forsvar, så nu ved han hvad der er værst for en forsvarspiller, og det skal han udnytte.

Reserver: Frank, Dennis, Jungbloot og Kærgaard
Farvel til: Poku

Sebdk

Indlæg af Sebdk »

Jeg kunne ikke være mere enig! Jeg håber bare at Ørgård ikke finder finder på nogle sindsyge ting. Som fx. forlænge med Anders Rasmussen og Hansen.

lasse-k

Indlæg af lasse-k »

Ja eller smide sørensen på bænken eller ds??

calleburn

Indlæg af calleburn »

kan godt være uenig i at poku skal væk.. han har ik vist noget i nu.. men han behøver da ikk blive smidt ud a klubben.. giv dog drengen en chance for at blive rubust nok til at spille sas liga..

Brian

Indlæg af Brian »

Jeg er ingen grund til at forlænge med Daugaard. Den med at han fighter, forstår jeg ganske enkelt ikke.

På SAS-Arena mod Sønderjyske formåde han at gå til pause, og være fuldstændig ren på shorts og strømper. Hvis en fløj (som han jo skulle være, til trods for at han konstant løb rundt inde på midten), kan spille 45 min uden at være nede på en smattet bane, er der ikke meget fight på drengen...... og det syntes jeg har været kendetegnende for ham længe. En ting som tilbageløb efter boldtab er også fuldstændigt fremmede for ham, det er nærmest tilbagelunten.
Jeg så hellere Ulle som højre bach (hans naturlige side), og Søren Jensen som venstre.

Og Poku skal ingen steder. Han er 20-21, så gi´ ham et års tid endnu. Det er nok ikke han som belaster lønbudgettet mest....

calleburn

Indlæg af calleburn »

hmm du kan ikk rigtig vudere daugaard ud fra om hans tøj er beskidt eller ikke.. men han er trods alt den der har spillet mest i år..!

Enig i at poku skal blive.!

casper89

Indlæg af casper89 »

HVAD sker der for HELGE når han vil smide Lindkvist af holdet. Han uden tvivl den bedste back i hele truppen og blandt de fem bedste i ligaen så der er jeg absoulut ikke enig med at han skal væk. ULRIK LINDKVIST ER GUD!!!!

Derudover er der en del af jer der har Troest og Reid hård kamp om en plads i centerforsvaret, men hvorfor ikke bare lade dem begge spille og smide KBN op ved siden af DN i angrebet. Jesper Mikkelsen kan vi efter min mening også godt bruge som waterboy på udskiftningsbænken med det lave bundniveau han har vist på det seneste.

MEN HUSK LINDKVIST BLIVER I MIDTJYLLAND!!!!!!!!!

Brian

Indlæg af Brian »

Jeg vurderer heller ikke (kun) Daugaard på tøjet. Syntes egentligt bare at det er meget sigende for hans indstilling. I mine øjne ville UL være en bedre løsning på højre back. En spiller som Marc Møller dække den....
Desuden er Daugaard formentlig i den høje ende af lønskalaen, og den kan gøres bedre og billigere.
Han har godt nok spillet samtlige minutter, men det siger vel ikke så meget i vores nuværende situation.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Helge skrev:
-------------------------------------------------------
Helge jeg må ærligt indrømme at jeg generelt har lidt svært ved at gennemskue hvor du får dine ideer fra, men noget nyt er der i hvert fald i det. Jeg er dog ikke helt enig med dig, og det vil du også kunne se hvis vi går igennem holdet.

> >
> Træner: Erik Rasmussen Hjælpetræner: Søren
> Skriver

Jeg tror heller ikke FCM går ud og finder en ny træner, fyrings magtkampen har vist været taget og det betyder at Erik bliver på sin plads. Jeg føler helt klart han mangler en del på nogle områder, men det ændre ikke på at den sportslige linje som FCM har lagt gå meget godt i tråd med den yderst aggressive spillestil som Erik føre. Efter den indledende krise har vi set holdet flytte fokus til en omgang presfodbold som jeg personligt synes er yderst seværdig. Men holdet skal altså holde sammen for at man kan praktisere den form for bold, og netop sammenhængs kraften på holdet har været problemet.
Jeg kan ikke gennemskue hvorfor du vil have skiftet hjælpetræneren. Thomas Thomasberg er yderst kompetent sådan som jeg har oplevet ham og faktisk havde jeg ham som outsider til det ledige sæde i Esbjerg. Jeg har ikke hørt at Skriver på sin side skulle være interesseret i en trænergerning, men du har måske hørt noget andet?

> Målmænd:
> Ole Tidman
> Reserve: Lasse Heinze
> Farvel til: Anders Rasmussen

Jeg kan ikke forestille mig at man vil ændre noget på Målmands fronten. Målmændene nede i rækken er meget unge, og jeg kan ikke forestille mig at Heinze skal være fast anden målmand. Hvis man vælger at ændre på posten så skulle det være for at hente erfaringen.

> Forsvar:
> Rasmus Daugaard - Kristian Bak Nielsen - Winston
> Reid - Ny venstre back
> Reserver: Magnus Troest - Christian Sivebæk - Marc
> Møller - Leon Jessen
> Farvel til: Nikola Gjosevski - Ulrik Lindkvist -
> Søren Skriver (desværre)

Jeg vil først lige bemærke at Sivebæk er højre fløj og ikke forsvarer, jeg synes det vil være en fjollet ting at begynde at rode rundt mellem pladserne med mindre man er nødt til det.
Jeg tror også Nicola ryger, han var kun på kontrakt her til vinter, og har været skadet det meste af tiden.
Ulrik Lindkvist skal forhåbentligt ingen steder, han er en af nøglespillerne i truppen, og ikke nem at erstatte. FCM har lige lavet en kort forlængelse af hans kontrakt. Det ser ikke ud til Ulle skal nogen steder lige forløbigt, et hold der har klaret sig dårligt og han har selv været skadet. Tiden er måske moden til en længere forlængelse med Ulle så vi kan få noget ro i bagkæden. Der er unge og lovende spillere på vej, som vi har set. men specielt i forsvaret er der intet som erfaring. Skriver løbetræner nu og det går fremad, omend uendeligt langsomt. Det ville ikke være helt skiløjet hvis han kunne blive klar til at tage nogle kampe i det nye år. Personligt vil jeg trække Mikkelsen og Traoré ned som forsvarer men de er begge allround spillere der kan sættes ind hvor det brænder.

> Midtbane: Chr. Traoré - Mikkel Thygesen - Dennis
> Sørensen - Simon Poulsen
> Reserver: Svenne Poulsen - Jesper Mikkelsen - Femi
> - Claus Madsen
> Farvel til: Michael Hansen

På midtbanen ser det rigtigt godt ud. FCM har en af de absolut stærkeste midtbaner set spiller for spiller. Thygesen kæmper som en gal for at komme med U21 til sommer, og jeg både tror og håber han kan få indfriet sin ambition. Simon P er fast mand på U21 og vi ser igen og igen hvad det er han kan. Dennis Sørensen har vist sig som en mand man kan regne med og er ved at indfri de forventninger som han blev købt på. Også Femi er begyndt at udfolde sit ufornægtelige talent. Det er utroligt de tacklinger den knægt får sat ind. Sidst men absolut ikke mindst Michael Hansen, man med overblikket, der binder det hele sammen. 35 er ingen alder for en styrmand
Alternativerne til kanterne er der i Sivebæk, Madsen, og Svenne P, men der er altså noget efter de andre på midten efter min vurdering.

> Angreb:
> Frank Kristensen eller evt. ny angriber - David
> Nielsen
> Reserver: Poku - Kærgård.
>

Her ser jeg det helt store problem. Frank har skuffet i år. David har kæmpet, men ikke leveret de mål som man har kunnet forvente og han vil sikker være den først til at indrømme at det ikke har været for mangel af chancer. Kærgård var indkøbt for at have en hurtigløber type at supplere med, men det er ikke blevet til meget løben på banen fra ham. Den eneste der kan være sin indsats virkeligt bekendt har været poku, der desvære fik en lyskenskade da han begyndte at udfolde sig oppe i Ålborg. Ham tror jeg vil kommer til at se meget mere godt fra.

Manglen på en man der kan lave mål har fået Erik til at prøve Bak oppe foran. For mig at se er det en absolut nødløsning. For lige så megen energi som han bidrager med lige så ufokuseret er den energi udladning. Der er en væsentlig forskal på at kunne lave mål og så skræmme modstanderen til at give dem væk.

> Altså køb af en ny venstre back ( gerne Søren
> Jensen ) Og evt. køb af en ny angriber, hvis ikke
> Frank viser målfarlighed ( gerne Rasmus Johansen,
> eller Peter Nymand fra SønderjyskE ).
>
> Desuden farvel til: 5 - 6 spillere
>
> Er der nogen der har andre bud. Lad os få en god
> debat. FCM skal overleve...

Jeg ser gerne absolut stilstand i personaleudskiftningen. Hvis FCM skal ud og hente en spiller så skal det Være Batistuta! Han skal nok være god for en flok mål trods alderen og mon ikke folk vil komme og se ham? Han er vist uden hold lige nu? :-)

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Lige præcis min holdning også ;o)

Thomas Kbh..

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Helge skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> Træner: Erik Rasmussen Hjælpetræner: Søren
> Skriver

Vil nok mere sige
Træner Thomasberg Hjælpetræner: Erik Rasmussen

Tror faktisk vi meget nemt vil kunne se Thomasberg i den rolle inden sæsonen er slut.
Vi ser dog næppe Erik Rasmussen i den rolle, jeg tror dog at det er i netop den rolle manden vil være bedst!

Besvar