EL R7: Brann - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: EL R7: Brann - FCM

Indlæg af FCM2000 »

enig med tipsbladet

Det var ikke den stærkeste taktiske kamp af Mike Tullberg

Hvordan kunne cho få lov til at blive på banen er mig en gåde, simsir slår ud med armene igen og igen, Byskov hvad fanden laver han på midtbanen på en bane der kræver fysisk og hovedespil ? Hvorfor sendes Diao ikke bare ind, han er den stærkeste i hovedespillet på FCM holdet som var overmatchet i hovedspillet.

Bak viser igen han er det tynde øl.

Elias redder FCM.

Jeg er med på at banen var elendig og dommeren lige så men ?

Tullberg fejler idag, han glemte at skifte ind fra 2. halvleg, hvad fanden cho laver på den bane ??
Senest rettet af FCM2000 22. jan 2026, 20:59, rettet i alt 1 gang.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Debussy skrev:
22. jan 2026, 20:49
mousebreaker skrev:
22. jan 2026, 20:14
Okay. Nu er jeg eddermame rasende.
Tullberg må være ved at kamme helt over.
Altså, hvem husker ikke den situation hvor vi ikke får et straffe, hvor en modspiller spiller den op på egen hånd, fordi der aldrig kan være straffe når den kommer fra spilleren selv!!!
Det er VAR. Der dømmes i øst og vest og der er ingen linje. Jeg synes også at Cho bare skal holde sine hænder inde ved kroppen, men jeg synes også at det er strengt.
Det sidste straffe kan vi desværre ikke klandre VAR for. Det er bare resultatet af en kollektiv nedsmeltning og et hold der burde rives midt over Tullberg nede i omklædningsrummet. Vi spilede som miniputter, og intet lykkedes.
Der er flere spillere der efter i aften burde se deres navne forsvinde fra holdkortet.
Ser ikke nogen forskel mellem det straffe, vi ikke fik i Haderslev og Branns første straffe. VAR og hands er og bliver bare en farce. Ingen appellerer jo for det straffe.

Ellers kan vi jo ikke sige noget til, at Brann får point. Langt væk fra niveauet på en elendig bane.

Det bliver svært mod Fck i første Superliga kamp uden Billing og Franculino og en Osorio uden form. Derudover et forsvar, der ikke ser solidt ud.

Håber banen og frosten er skyld i det.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Nu har jeg været ude på en hurtig gåtur for at få blodtrykket ned. Egentligt det straffespark der begåes, er det ikke i spilsituationen lige efter Chilis offside? Hvis det er, så tog Brann spilleren faktisk frisparket på vores banehalvdel... Blev vi lige røvet af VAR 2 gange i løbet af kampen?

Edit: Nej jeg tog fejl. Det var situationen der ledte til hjørnesparket. Den burde dommeren have set, men den kan VAR ikke tage.

JBT

Indlæg af JBT »

Der er aldrig straffe på den med Cho men den anden er god nok

Dommeren viser sig igen at være en tegning når han dømmer fcm

Men det er ikke hans skyld alene, man kunne have tabt 5-1 i dag

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Debussy skrev:
mousebreaker skrev:
Altså, hvem husker ikke den situation hvor vi ikke får et straffe, hvor en modspiller spiller den op på egen hånd, fordi der aldrig kan være straffe når den kommer fra spilleren selv!!!
Det er VAR. Der dømmes i øst og vest og der er ingen linje. Jeg synes også at Cho bare skal holde sine hænder inde ved kroppen, men jeg synes også at det er strengt.
Det sidste straffe kan vi desværre ikke klandre VAR for. Det er bare resultatet af en kollektiv nedsmeltning og et hold der burde rives midt over Tullberg nede i omklædningsrummet. Vi spilede som miniputter, og intet lykkedes.
Der er flere spillere der efter i aften burde se deres navne forsvinde fra holdkortet.
Det er jo ikke VAR der er problemet. Det er blot et super værktøj for dommerne til at rette deres fejl samt spotte forseelser de umuligt kan se på banen.
Det er dommerne der sidder og dømmer enten som VAR eller på banen.
Det er jo fuldstændig vanvittigt det vi har været vidne til denne sæson. Jeg synes vi har haft dommer medvind i de sidste to sæsoner, så en udligning af variansen måtte man vel forvente, men det her er jo efterhånden grotesk
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Pokkers træls med udligning på straffe i de sidste sekunder. Ikke nogen stor kamp, men vi var da på vej mod et godt resultat, hvilket jo er det der gælder i europæiske kampe - hvilket vi har lært på den hårde måde.

Den hårde måde bliver også den sidste kamp mod Zagreb. Jeg er ikke rolig hvad den angår…

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Er vi ved at have et overtids kompleks?? Synes efterhånden vi har en håndfuld kampe under bæltet i denne sæson, hvor vi indkasserer i de døende minutter og sekunder. Sønderjyske, viborg, brann i dag - for at nævne et par stykker af de seneste.

Hvor mange har vi haft med omvendt fortegn, hvor det falder ud til vores fordel?
/ ABT

Billede

Debussy

Indlæg af Debussy »

mousebreaker skrev:
22. jan 2026, 21:43
Debussy skrev:
mousebreaker skrev:
Det er jo ikke VAR der er problemet. Det er blot et super værktøj for dommerne til at rette deres fejl samt spotte forseelser de umuligt kan se på banen.
Det er dommerne der sidder og dømmer enten som VAR eller på banen.
Det er jo fuldstændig vanvittigt det vi har været vidne til denne sæson. Jeg synes vi har haft dommer medvind i de sidste to sæsoner, så en udligning af variansen måtte man vel forvente, men det her er jo efterhånden grotesk
Jeg er helt enig i din udlægning om, at vi i de foregående to sæsoner har haft en del medvind i nogle kendelser, der burde have resulteret i straffespark til vores modstander: for eksempel det manglede straffespark til Hvidovre i sæsonåbningskampen fra 2023.

Og jeg er helt enig i, at vi i denne sæson er blevet decideret bortdømt i kampafgørende sekvenser.
Tre kampe jeg lige kan hitte på er: AGF hjemme, SønderjyskE ude og nu Brann ude, hvor reglerne gradbøjes eller helt glemmes.
Det er enormt frustrerende og vi på knap et halvt år ramt af samme antal fejlkendelser som vi på to sæsoner har haft med os.

Grunden til at jeg bebrejder VAR er netop at for mange af de dommerne der sidder i VAR vognen ikke kan finde ud af at bruge det. De har simpelthen ikke værktøjerne til at træffe nogenlunde identiske beslutninger kamp efter kamp. Jeg tolker VAR lidt som et retssystem, når der er sat præcedens, så burde lignende sager resultere i samme resultat.

Besvar