EL R1: FCM - Sturm Graz
EL R1: FCM - Sturm Graz
Kamptråd.
Vigtigt med hurtigt føringsmål! Dommeren er kommet skidt ud.
Let’s go!
Vigtigt med hurtigt føringsmål! Dommeren er kommet skidt ud.
Let’s go!
/ ABT

Re: EL R1: FCM - Sturm Graz
Hold da op, dommeren har godt nok mange fejlkendelser, ellers en stærk første halvleg over hele linjen.
Ja, dommeren har godt nok dømt elendigt. Kan man appellere gule kort i Europa League?
Og den linjedommer er vist ikke klar over, at bolden skal have sluppet linjen.
Og det er jo ikke kun hoveddommeren men også linjevogterne. Sjældent set så lavt et niveau… Meget trist for kampen.
/ ABT

3 sejre i streg uden at lukke mål ind. Jeg er fan. Kampen vil nok mest blive husket for Oliver Christensens mindre heldige aften, men vigtigt at vi kommer fra land med 3 point i turneringen!
I forhold til offensiven, så er jeg sikker på, at vi nok skal komme til at score flere mål igen.
I forhold til offensiven, så er jeg sikker på, at vi nok skal komme til at score flere mål igen.
Stærk start på turneringen
-
mousebreaker
Vigtigt med de tre point.
Indstillingen i top.
Udtrykket i top.
Kvaliteten i defensiven i top
Kvaliteten i offensiven i bund
Dårlig kamp
Elendig dommer
Indstillingen i top.
Udtrykket i top.
Kvaliteten i defensiven i top
Kvaliteten i offensiven i bund
Dårlig kamp
Elendig dommer
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
For mig var Castillo måske vores bedste, men MOM må alligevel være Elias for at have en fejlfri aften, sikker i feltet og kampafgørende redning på en friløber
Man kan tydeligt høre på Tulle i nedtakten, at det handler om hårdt arbejde - især at offensiven skal yde mere defensivt. Det er noget, FCM altid har manglet, og hvor man tidligere har været for mild på trænerposten. Nu er det tyske handlinger, der bliver lagt på bordet - og det er fedt!
Simsir, Dario, Byskov og Mikel får svært ved at få spilletid fra start, hvis de ikke vil yde mere end tidligere og tage ansvar længere tilbage i banen. Love it.
Simsir, Dario, Byskov og Mikel får svært ved at få spilletid fra start, hvis de ikke vil yde mere end tidligere og tage ansvar længere tilbage i banen. Love it.
Selvom det ikke lykkedes 100% i går, så synes jeg at det lignede at Simsir var mere defensivt indstillet i spillet når de havde bolden.
-
mousebreaker
I don'tJBT skrev: ↑25. sep 2025, 10:07Man kan tydeligt høre på Tulle i nedtakten, at det handler om hårdt arbejde - især at offensiven skal yde mere defensivt. Det er noget, FCM altid har manglet, og hvor man tidligere har været for mild på trænerposten. Nu er det tyske handlinger, der bliver lagt på bordet - og det er fedt!
Dario synes jeg faktisk giver den gas i presspil og i de defensive løb - i hvert fald når han er i flow.
For at vi ikke skal være et hold der bliver ufattelig triste at se på, så skal vi have nogle kreative spillere på banen der kan noget mand mod mand.
Jeg har intet imod at spille som Tullberg gør mod Sturm Graz, når begrundelsen er at vi mangler 2 af 3 kanter - eller hvis vi spiller mod en markant bedre modstander som i næste runde mod Forest, eller senere i Rom. Det må bare ikke være sådan vi spiller når alle er til rådighed, og vi er ca jævnbyrdige eller bedre end modstanderen. Det vil være en falliterklæring af dimensioner.
Jeg forstår ikke helt din kritik af Tullbergs fodbold. Spillerne er først lige kommet i gang med at praktisere det, og jeg synes allerede nu at det lover godt. Jovist, der mangler noget på den sidste tredjedel af banen, men det kommer givetvis også når spillerne har lidt mere erfaring.mousebreaker skrev: ↑25. sep 2025, 11:13I don'tJBT skrev: ↑25. sep 2025, 10:07Man kan tydeligt høre på Tulle i nedtakten, at det handler om hårdt arbejde - især at offensiven skal yde mere defensivt. Det er noget, FCM altid har manglet, og hvor man tidligere har været for mild på trænerposten. Nu er det tyske handlinger, der bliver lagt på bordet - og det er fedt!
Dario synes jeg faktisk giver den gas i presspil og i de defensive løb - i hvert fald når han er i flow.
For at vi ikke skal være et hold der bliver ufattelig triste at se på, så skal vi have nogle kreative spillere på banen der kan noget mand mod mand.
Jeg har intet imod at spille som Tullberg gør mod Sturm Graz, når begrundelsen er at vi mangler 2 af 3 kanter - eller hvis vi spiller mod en markant bedre modstander som i næste runde mod Forest, eller senere i Rom. Det må bare ikke være sådan vi spiller når alle er til rådighed, og vi er ca jævnbyrdige eller bedre end modstanderen. Det vil være en falliterklæring af dimensioner.
Hvordan ønsker du i stedet, at vi griber kampene an?
-
mousebreaker
Beklager det sene svar. Læser først dit spørgsmål nu.Debussy skrev: ↑25. sep 2025, 19:27Jeg forstår ikke helt din kritik af Tullbergs fodbold. Spillerne er først lige kommet i gang med at praktisere det, og jeg synes allerede nu at det lover godt. Jovist, der mangler noget på den sidste tredjedel af banen, men det kommer givetvis også når spillerne har lidt mere erfaring.mousebreaker skrev: ↑25. sep 2025, 11:13I don'tJBT skrev: ↑25. sep 2025, 10:07Man kan tydeligt høre på Tulle i nedtakten, at det handler om hårdt arbejde - især at offensiven skal yde mere defensivt. Det er noget, FCM altid har manglet, og hvor man tidligere har været for mild på trænerposten. Nu er det tyske handlinger, der bliver lagt på bordet - og det er fedt!
Jeg har som nævnt intet mod at spille som Tullberg gjorde, med det materiale han havde til rådighed. Det giver mening.
Det giver bare ikke mening at spille sådan, med en fuld trup til rådighed, for det giver ikke plads til spillere som Gogorza, Simsir, Byskov og Osorio i start 11. Det vil være skidt for vores offensive udtryk og fremtidige salg. Nu tror jeg dog heller ikke på at med en fuld trup til rådighed, at MT ville stille op som mod Sturm Graz, medmindre det var en udebane mod eks Roma eller Forest.
Det var mere af nød, og slet ikke en dårlig plan B at have
Tak for svaretmousebreaker skrev: ↑29. sep 2025, 10:07Beklager det sene svar. Læser først dit spørgsmål nu.Debussy skrev: ↑25. sep 2025, 19:27Jeg forstår ikke helt din kritik af Tullbergs fodbold. Spillerne er først lige kommet i gang med at praktisere det, og jeg synes allerede nu at det lover godt. Jovist, der mangler noget på den sidste tredjedel af banen, men det kommer givetvis også når spillerne har lidt mere erfaring.mousebreaker skrev: ↑25. sep 2025, 11:13
I don't
Jeg har som nævnt intet mod at spille som Tullberg gjorde, med det materiale han havde til rådighed. Det giver mening.
Det giver bare ikke mening at spille sådan, med en fuld trup til rådighed, for det giver ikke plads til spillere som Gogorza, Simsir, Byskov og Osorio i start 11. Det vil være skidt for vores offensive udtryk og fremtidige salg. Nu tror jeg dog heller ikke på at med en fuld trup til rådighed, at MT ville stille op som mod Sturm Graz, medmindre det var en udebane mod eks Roma eller Forest.
Det var mere af nød, og slet ikke en dårlig plan B at have