Transfer - Sommer 2025
Re: Transfer - Sommer 2025
når det nu drejer sig om transfer, hvor lang tid kan en træner holde ? at være træner er ikke blot at stille hold, taktik osv, det drejer sig også om mennesker, derfor hvor lang tid kan man holde dampen oppe og give tro og energi til et hold, og ikke mindst til sig selv. Det gælder også den anden vej der skal vel komme nye spillere der kan give energi og tro til træneren?
mit bud er max 2 år. selvfølgelig kan man finde undtagelser, synes det er godt at se at klubber sælger og køber deres træner.
mit bud er max 2 år. selvfølgelig kan man finde undtagelser, synes det er godt at se at klubber sælger og køber deres træner.
FCM2000
I min optik er en god periode for en træner vel 2-5 sæsoner. Det kommer meget an på holdet og hvad man har af forventninger.
Problemet er vel når man har en træner i en halv sæson eller en. Det er for lidt og skaber mere kaos end progression.
Jeg mener stadigvæk det her ser fornuftigt ud og TT har jo kendt til smartodds data der viser han ikke præsterer nok! han kan ikke udvikle mere på holdet, men har været god for os i perioden af Capellas. Tænker TT og FCM afslutter i nogenlunde god relation.
Tullberg er spændende og hvis han får lov til at ændre og udvikle, samt har kvaliteten til det! så kan han jo blive en træner der er her mellem 3-5 sæsoner.
Det største spørgsmål for mig er hvad der sker med truppen her to dage før luk. Skal man have en midtbanespiller mere ind? en angriber ud? holder man bare på det og satser på Tullberg kan spille en ny formation indtil vinter? Jeg kan ikke se for mig at Tullberg spiller 442..
I min optik er en god periode for en træner vel 2-5 sæsoner. Det kommer meget an på holdet og hvad man har af forventninger.
Problemet er vel når man har en træner i en halv sæson eller en. Det er for lidt og skaber mere kaos end progression.
Jeg mener stadigvæk det her ser fornuftigt ud og TT har jo kendt til smartodds data der viser han ikke præsterer nok! han kan ikke udvikle mere på holdet, men har været god for os i perioden af Capellas. Tænker TT og FCM afslutter i nogenlunde god relation.
Tullberg er spændende og hvis han får lov til at ændre og udvikle, samt har kvaliteten til det! så kan han jo blive en træner der er her mellem 3-5 sæsoner.
Det største spørgsmål for mig er hvad der sker med truppen her to dage før luk. Skal man have en midtbanespiller mere ind? en angriber ud? holder man bare på det og satser på Tullberg kan spille en ny formation indtil vinter? Jeg kan ikke se for mig at Tullberg spiller 442..
@Sahl
Man kan tage sådan en som Uwe Rösler, da han kom gav han holdet ny energi, ny dimension, men han og holdet brædte ud efter 3 år, nu er poulsen kommet til og han har så på sin måde givet holdet en anden dimension, og som en spiller siger det, det er det vi har brug for nu.
Poulsen blev købt fri.
Menneskers sammenspil er en svær dimension, det har en tid og så ændre dimensionerne sig ofte, og det gælder i alle forhold om det er fodbold eller andet.
En del træner har efter ophold i fcm fået ophold i udlandet, nogle er købt fri fra fcm, men TT er nok ikke typen udlandet vil ?
Han er en meget teoretisk træner, men hans kommunikation på og uden for banen ???? Erik og TT passede godt sammen, fordi de havde vær deres styrker.
Om TT kunne løfte holdet til det næste niveau, det er der jo en del der tvivler på, og han fik ikke rigtig udviklet holdet. spiller for spiller, og når spillere slår op i banen som vi har set det ske mange gange, så skal de røde lamper lyse.
Bo kom på det rigtige tidspunkt, da mange af spillerne ville væk efter Priske skuffelsen, han fik skabt den energi der fik sammenholdet til af fungere igen.
Tullberg har helt givet også sin tidsbegrænsning, men en Tullberg type er nok det holdet har brug for lige nu, få skabt noget ny power og nye vinkler, Flemming poulsen roser ham, og han er jo jævnligt i kontakt med netop dortmund, pga hans fortid i klubben dernede.
Man kan tage sådan en som Uwe Rösler, da han kom gav han holdet ny energi, ny dimension, men han og holdet brædte ud efter 3 år, nu er poulsen kommet til og han har så på sin måde givet holdet en anden dimension, og som en spiller siger det, det er det vi har brug for nu.
Poulsen blev købt fri.
Menneskers sammenspil er en svær dimension, det har en tid og så ændre dimensionerne sig ofte, og det gælder i alle forhold om det er fodbold eller andet.
En del træner har efter ophold i fcm fået ophold i udlandet, nogle er købt fri fra fcm, men TT er nok ikke typen udlandet vil ?
Han er en meget teoretisk træner, men hans kommunikation på og uden for banen ???? Erik og TT passede godt sammen, fordi de havde vær deres styrker.
Om TT kunne løfte holdet til det næste niveau, det er der jo en del der tvivler på, og han fik ikke rigtig udviklet holdet. spiller for spiller, og når spillere slår op i banen som vi har set det ske mange gange, så skal de røde lamper lyse.
Bo kom på det rigtige tidspunkt, da mange af spillerne ville væk efter Priske skuffelsen, han fik skabt den energi der fik sammenholdet til af fungere igen.
Tullberg har helt givet også sin tidsbegrænsning, men en Tullberg type er nok det holdet har brug for lige nu, få skabt noget ny power og nye vinkler, Flemming poulsen roser ham, og han er jo jævnligt i kontakt med netop dortmund, pga hans fortid i klubben dernede.
Jeg tror ikke vi er uenige om ret meget og vi er vel begge enige om at opsigelsen af TT er på plads.FCM2000 skrev: ↑30. aug 2025, 13:30@Sahl
Poulsen blev købt fri.
Noget der overrasker mig er hvordan denne nyhed er behandlet i SS. Uden at nævne navne virker det jo til at man er chokeret og en enkelt var glad for TT. Det virker også til at man er lidt for negativ orienteret om Tullberg. Det lyder jo til at man tror FCM bare kan hente en erfaring klasse træner i international regi og give vedkommende 30 mililoner i løn.
Bach Bak nævner i sideline interview i Brøndby, at han håber på en rolig deadline dag i morgen. Må næsten være et røgslør. Det er hvert fald sjældent kedeligt på deadline day i Midtjylland. Truppen som den står pt, er simpelthen for tynd……
/ ABT

jeg er så vidt enig, vi ser begrænsningerne til sidst og der kommer spillere ind der hører til det tynde øl, synes godt nok ham byskov han er faldet i niveau i forhold til foråret, bak ? oluffsons fødder og hjerne vil ikke det samme.
Det var total dominans i 70 min mod bif i dag og man burde spille sådan hver gang med denne trup, men dem der kommer ind i dag gør det sgu for dårligt. Alt for anonyme på kvalitet. Derfor håber jeg på noget trafik i morgen aften til at styrke bredden til de mange kampe. En 6’er og en kant og en angriber hvis Francu ryger
Ja der mangler en 6'er, de er for tynde på den midt, stadig, nu så jeg Charles i går aftes for Corthininans, her spiller han højre back, han er sådan en man kan flytte rundt, det er sådan en FCM mangler, en kæmpefejl at man solgte ham.
Det kan blive svært at holde på Franculino, når Bayern er ude efter ham.
Angiveligt presser hans bagland hårdt på at få det skifte til at ske og Franculino er selv naturligvis interesseret.
Luk nu bare vinduet.
Angiveligt presser hans bagland hårdt på at få det skifte til at ske og Franculino er selv naturligvis interesseret.
Luk nu bare vinduet.
Er BM ikke begyndt at forhandle med chelsea-spiller igen? I så fald er interessen for Franculino der ikke mere. FCM kan selvfølgelig blive fristet af et salg - men noget andet skal ind. Så giver ingen mening at vente til sidst.
Er det ikke lidt vildt, at der ikke lader til at komme flere folk ind? Truppen vurderer jeg er ultra tynd. Især hvis vi rammer samme skadehelvede som sidste sæson. Så vil der skulle sættes stor lid til vores ungdomsspillere.
Overrasker mig, hvis Tullberg ikke har stukket de høje herrer en ønskeseddel i hånden.
Overrasker mig, hvis Tullberg ikke har stukket de høje herrer en ønskeseddel i hånden.
/ ABT

Vi har en bred trup, og jeg syntes den er stærk nok til det efterår der venter.
Vi lader til at holde på Franculino, og vi har fået Billing og Eric ind.
Jeg kunne godt have brugt en keeper, men jeg syntes vi har spændende spillere på alle positioner.
Vi lader til at holde på Franculino, og vi har fået Billing og Eric ind.
Jeg kunne godt have brugt en keeper, men jeg syntes vi har spændende spillere på alle positioner.
Jeg hører ikke til dem, der synes truppen er for smal. Vi har hentet på de to vigtige positioner og har holdt på den planlagte del af truppen. Det var planen og den har vi holdt.
Målmænd: Lossl og Elias
CBs: Erlic, MBS, Diao og Lee - 4 mand til 2 positioner - som alle har klassen til fcm
Backs: Bak, Paulinho, Gabriel og Mbabu - 4 mand til 2 positioner - måske her topniveauet (og bundniveauet) er lavest, men acceptable spillere
Centrale Midtbanespillere: 6 mand til 3 pladser - høj kvalitet
6ere: Bravo med Djabi som backup
Boks-til-boks: Billing og Castillo
Boldsikre: Byskov og Silva
Offensive spillere (i en 4-3-3): 8 mand til 3 pladser - sindsyg kvalitet
Simsir, Gogorza og Osorio, Franculinho, Cho, Brumado, Friday, Chili
Jeg synes alt i alt at truppen er godt balanceret med dobbeltbemanding (mindst) på alle pladser, god balance mellem unge og ældre og tilpas varierede typer til at give trænerteamet forskellige taktiske muligheder. Flere indkøb vil sende gode spillere håbløst langt væk fra spilletid.
Målmænd: Lossl og Elias
CBs: Erlic, MBS, Diao og Lee - 4 mand til 2 positioner - som alle har klassen til fcm
Backs: Bak, Paulinho, Gabriel og Mbabu - 4 mand til 2 positioner - måske her topniveauet (og bundniveauet) er lavest, men acceptable spillere
Centrale Midtbanespillere: 6 mand til 3 pladser - høj kvalitet
6ere: Bravo med Djabi som backup
Boks-til-boks: Billing og Castillo
Boldsikre: Byskov og Silva
Offensive spillere (i en 4-3-3): 8 mand til 3 pladser - sindsyg kvalitet
Simsir, Gogorza og Osorio, Franculinho, Cho, Brumado, Friday, Chili
Jeg synes alt i alt at truppen er godt balanceret med dobbeltbemanding (mindst) på alle pladser, god balance mellem unge og ældre og tilpas varierede typer til at give trænerteamet forskellige taktiske muligheder. Flere indkøb vil sende gode spillere håbløst langt væk fra spilletid.
truppen er for smal på midten og for stor i angrebet
Enig, man spiller i 3 turneringer og skader og karantæner så ser det smalt ud.. der er en del lotto spillere i blandt også - af forskellige årsager
Glæder mig over dyre indkøb er fremtiden - Erlic og Billing det viser at den store klinge er ved at blive bygget og de så allerede solide ud mod bif
Glæder mig over dyre indkøb er fremtiden - Erlic og Billing det viser at den store klinge er ved at blive bygget og de så allerede solide ud mod bif