Exit for flere...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kim

Exit for flere...

Indlæg af Kim »

Jeg læste for noget tid siden en kort artikel i Holstebro/Struer dagblad omkring kontraktudløb for flere fcm'ere...

Her kunne det f.eks. nævnes at:

Michael Hansen
Rasmus Daugaard
Søren Skriver
Claus Madsen
+en 1 gut mere (nu glemt)

har kontrakt udløb til sommer (06)... Som jeg ser det kan alle være på vej ud, og det finder jeg rimelig sundt - men hvad får vi i stedet for... ?

Jeg mener man bør se sig om efter rutine, jeg savner at vi kunne forsøge os med en rutineret gut fra udlandet, ala. Lantz / Linderoth / Erricson - de tre klubber - fck-bif-og AaB har alle formået at signe folk der har vist at de kunne gå forrest.

Hvis vi har modet og kassen til det mener jeg vi skal på jagt efter en spiller der kan STYRKE holdet, og som ikke bare er endnu en bredde-wannabee... (Som de fleste ved har vi signed en del af dem på det sidste..)

BW #456
Senest rettet af Kim 10. nov 2005, 18:04, rettet i alt 1 gang.

Peter Ross

Re: Exit for flere...

Indlæg af Peter Ross »

Den sidste er vist Anders Rasmussen...

Som jeg ser det, så skal vi lade Anders Rasmussen smutte, måske Søren Skriver skal samme vej, hvis han ikke bliver klar en gang i forårssæsonen.
Mht. Michael Hansen og Claus Madsen ved jeg ikke rigtigt. Når de rammer dagen, er de begge fremragende fodboldspillere, men Michael ligner mere og mere en der er 34 år, hvilket kan ses i hans tempo. Claus Madsen er meget skadet, og han kan sikkert ikke holde 2 år mere, derudover er han 31, så han er ikke ligefrem en af de typer, som vi skal bygge et hold op omkring.

Rasmus Daugaard ville jeg forlænge med, efter hans glimrende kampe her det seneste halve år. Hvis man ser på de mål der er scoret i mod os, så er det forbavsende få, hvor bolden kommer fra højre forsvarsside, hvilket indikerer, at Daugaard laver sit arbejde. (5-7 mål er kommet efter opspil i vores højreside)
Det kan virke lidt sært, at jeg sidder her og forsvarer en forsvarsspiller, når der er lukket 32 mål ind foreløbigt i sæsonen.

Hvad siger I andre ? Er jeg helt skæv på den, måske de 4 andre skal have nye kontrakter, mens Daugaard skal pille af ?

Peter Ross

Martin

Indlæg af Martin »

Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Den sidste er vist Anders Rasmussen...
>
> Som jeg ser det, så skal vi lade Anders Rasmussen
> smutte, måske Søren Skriver skal samme vej, hvis
> han ikke bliver klar en gang i forårssæsonen.
> Mht. Michael Hansen og Claus Madsen ved jeg ikke
> rigtigt. Når de rammer dagen, er de begge
> fremragende fodboldspillere, men Michael ligner
> mere og mere en der er 34 år, hvilket kan ses i
> hans tempo. Claus Madsen er meget skadet, og han
> kan sikkert ikke holde 2 år mere, derudover er han
> 31, så han er ikke ligefrem en af de typer, som vi
> skal bygge et hold op omkring.
>
> Rasmus Daugaard ville jeg forlænge med, efter hans
> glimrende kampe her det seneste halve år. Hvis man
> ser på de mål der er scoret i mod os, så er det
> forbavsende få, hvor bolden kommer fra højre
> forsvarsside, hvilket indikerer, at Daugaard laver
> sit arbejde. (5-7 mål er kommet efter opspil i
> vores højreside)
> Det kan virke lidt sært, at jeg sidder her og
> forsvarer en forsvarsspiller, når der er lukket 32
> mål ind foreløbigt i sæsonen.
>
> Hvad siger I andre ? Er jeg helt skæv på den,
> måske de 4 andre skal have nye kontrakter, mens
> Daugaard skal pille af ?
>
> Peter Ross
>
> --------------------------------------------------
> ---------
> "You miss 100% of the shots you never take."
>
> Citat: Wayne Gretzky
>
>
>
> Redigeret 1 gange. Sidst ændret 07/11  
> 22:09 af Peter Ross.

Synes for det meste Rasmus spiller godt og solidt offensivt, hvorimod det defensivt ser lidt værre ud... Ville bestemt også forlænge med ham...! Claus Madsen viser noget gejst, så ham ville jeg også forlænge med... Resten må gå til andre klubber!

YahooSeeker [Bot]

Daugaard

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Han har været vores mest stabile spiller i år.

Martin

Re: Daugaard

Indlæg af Martin »

Hekler skrev:
> Han har været vores mest stabile spiller i år.
>
> "Hvad fremtiden angår, er det din opgave ikke at
> forudse den, men at gøre den mulig." - Antoine de
> Saint-Exupéry.

Men kostede os et mål i parken... Så skal han ikke fyres ?

Ej,mener bestemt også, at der er noget at bygge videre på, ville hellere have Dennis Sørensen ud så!!! Jeg synes slet ikke han har gjort noget godt i alt for længe - er det bare mig der synes at Michael Hansen og Dennis ikke virker helt uden skyld i, at midtbanen knækker sammen gang på gang!!!( ved godt Dennis har spillet i front, det har bestemt heller ikke gjort ham bedre )...

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg hader når folk bare skriver "enig", men jeg er altså rimelig enig i dine betragtninger Peter !

Man kunne måske godt overveje at lave en etårig kontrakt med feks Michael Hansen.
Synes at han trods alt virker som omdrejningspunktet på holdet, og når man jævnligt hører diverse fodboldkommentatorer/eksperter, så er det jo ofte også ham man nævner ( og så må det altså koste nogle dårlige afleveringer og tilbageløb )

Jeg er lidt tilbøjelig til at mene at vi godt kunne bruge et par bundsolide backs efterhånden...

Anders ser jeg ikke have den store fremtid i FCM efter en del polemik, når han hhv har været med og ikke været med..

NB Vi må jo huske at økonomien skal holdes i ave, så brokkerne ikke også brokker sig over det ....

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Godt indlæg!

Jeg er enig i, at en spiller som Daugaard skal forlænges med. Han er blandt de få der har holdt et stabilt niveau, hvilket jeg ikke synes nogen af de fire andre har (måske har Claus Madsen også spillet udemærket, når man også ser på, at han er kommet tilbage efter en lang skadespause?)... Vi elsker jo alle Søren Skriver, men spørgsmålet er, om han nogen sinde kommer på banen igen?

Desuden er jeg meget enig i, at vi mangler lidt rutine på banen - og mere leder-attitude..!
Noget svensk blod, i form af eksempelvis Martin Ericsson, kunne være utrolig godt for de midtjyske ulve..

- Al opbakning til FCM..!

JesperK

Indlæg af JesperK »

hehe så bare for at irritere dig, kan jeg godt skrive, jeg er enig her ;-)

Bare vi ikke køber flere midtbanespillere, så er jeg tilfreds. Hmm med mindre det er en virkelig god defensiv midt.
Hvis vi endelig skal ha noget, er det vist en med mål i..

Simon

Indlæg af Simon »

Dahl Nielsen skrev:
> Vi
> elsker jo alle Søren Skriver, men spørgsmålet er,
> om han nogen sinde kommer på banen igen?

Har der ikke været noget snak om at han evt. kunne komme tilbage til foråret, for så kunne man jo passende give ham forårssæsonen til at bevise at han har de samme kvaliteter som før hans skade...?

Desuden mener jeg også helt klart at man bør forlænge med Daugaard! Han har været en af de få der har holdt niveau i det her efterår!

Claus Madsen har ikke spillet så meget pga. alle hans skader, så det er svært at vurdere om han skal have kontrakten forlænget, men hvis han kommer op på samme niveau som før hans mange skader, er der vidst ikke tvivl om at han er en af vores absolut bedste offensiv spillere.

Michael Hansen? Jeg ved faktisk ikke om vi skal forlænge med ham...! Hvis han kan komme op på det niveau som han spillede på i foråret, så er han altså også rimelig vigtig for vores hold! Hvis man kunne lære Michael at tackle, så ville det være en kæmpe gevinst for vores hold, men desværre besidder han ikke lige den egenskab...
Så måske man skulle give ham en 1-årig kontraktforlængelse?

Anders ved jeg heller ikke helt om vi skal forlænge med. Det virker lidt som om han skaber splid i truppen pga. nogle dumme udtalelser om at han mener han bør stå fremfor Tidman(hvilket man iøvrigt sagtens kan forstå, når man ser på Tidmans til tider elendige spil), så på den baggrund ville det nok være bedst ikke at forlænge. Desuden har vi nok talentfulde målmænd i talentarbejdet, så måske det var på sin plads at give dem chancen...?

Kent

Indlæg af Kent »

My 2 cents:

Michael Hansen - max 1 år mere (vi har masser af unge midtbanespillere, der burde kunne tage over).

Daugaard - forlæng.

Skriver - hvis han finder niveauet igen i foråret, skal han forlænges 2 år. Var vores klart bedste midterforsvarer inden han blev skadet. Fighter altid.

Claus Madsen - ud. Han kommer aldrig til at kunne spille hver gang (det kan hans krop ikke klare) så efter min mening er han for dyr at have i truppen.

Anders - ud. Tidmand er bedre, og vi har masser af unge (og billige) målmænd på vej.

Det burde umiddelbart frigøre nogle lønmidler til 1 enkelt forstærkning.

Kent

Lars EC

Indlæg af Lars EC »

Jeg kunne ikke være mere enig i den første vurdering. Daugaard er en super god spiller, der betyder meget for os offensivt. Michael Hansen er jeg ikke glad for at lade gå, men han holder ikke niveau. Men problemet med MH er, at vi ikke rigtig har andre til at erstatte ham. Men Femi syntes jeg er en ekstremt spændende spiller. Han kan måske erstatte MH på sigt????

De andre spillere kommer vi ikke til at savne.

jakob88

Re: Daugaard

Indlæg af jakob88 »

Jeg mener ikke Daugaard er god nok til, at få sin kontrakt i FCM forlænget. Han har lavet mange fejl i denne sæson, desuden har han også førhen lavet en del fejl.

Så jeg synes FCM skulle finde sig en klasse back, for når Lindkvist vender tilbage kan han jo besætte venstre back.

Det skal ske her i vinterpausen, og Daugaard er i øvrigt også ved at være omkring de 30 år.

Så en ny spiller på højre back, ser jeg fremtid i!!!

Mose

Indlæg af Mose »

Lad dem gå alle sammen.

Skriver kommer sikkert aldrig på niveau igen.
Madsen er alt for ustabil.
Hansens tid er ovre. Generelt alt for svigende.
Rasmussen er ganske enkelt ikke god nok.
Daugård er alt for dårlig defensiv. Kan vi få ham billigt kunne vi dog godt forlænge, for vi har ikke oplagte alternativer på vej fra ungdomsrækkerne.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Altoriso skrev:
> Jeg hader når folk bare skriver "enig", men jeg er
> altså rimelig enig i dine betragtninger Peter !
>
> Man kunne måske godt overveje at lave en etårig
> kontrakt med feks Michael Hansen.
> Synes at han trods alt virker som
> omdrejningspunktet på holdet, og når man jævnligt
> hører diverse fodboldkommentatorer/eksperter, så
> er det jo ofte også ham man nævner ( og så må det
> altså koste nogle dårlige afleveringer og
> tilbageløb )
>
> Jeg er lidt tilbøjelig til at mene at vi godt
> kunne bruge et par bundsolide backs
> efterhånden...

mht. Michael Hansen så er hans karriere slut, han er blevet for gammel og derfor alt for langsom
>
> Anders ser jeg ikke have den store fremtid i FCM
> efter en del polemik, når han hhv har været med og
> ikke været med..
>
>
> NB Vi må jo huske at økonomien skal holdes i ave,
> så brokkerne ikke også brokker sig over det ....
>
>
>
>
>
> ***************************************
>
> Husk at besøge www.bweast.dk
>
> ***************************************

Kiilerich

Indlæg af Kiilerich »

Siger du hermed at anders står godt. Manden kan da ikke gribe en bold.

Besvar