Transfer - Sommer 2025
Transfer - Sommer 2025
Sæsonen er forbi, og vi kigger nu ind i et transfervindue frem mod den kommende sæson og Europa kampagne.
Det er nok nemmest at forholde sig til UD-siden pt, som en start. Deraf får man også svaret på hvilke positioner vi skal have nye ind på.
Jeg ser følgende som fortid med overvejende sandsynlighed. Enten permanent eller udleje:
- Elias
- Oli Sørensen
- Simsir
- nummer 15
- Chili
- Marrony
- Joel
Ved store bud:
- Francu
- Osorio
Det er naturligt, at vi vil hente direkte erstatninger til de fleste, så vi kan have så højt og kompetitivt niveau som muligt i den kommende efterårssæson.
Det er nok nemmest at forholde sig til UD-siden pt, som en start. Deraf får man også svaret på hvilke positioner vi skal have nye ind på.
Jeg ser følgende som fortid med overvejende sandsynlighed. Enten permanent eller udleje:
- Elias
- Oli Sørensen
- Simsir
- nummer 15
- Chili
- Marrony
- Joel
Ved store bud:
- Francu
- Osorio
Det er naturligt, at vi vil hente direkte erstatninger til de fleste, så vi kan have så højt og kompetitivt niveau som muligt i den kommende efterårssæson.
/ ABT

Re: Transfer - Sommer 2025
Vi skal have nye klasse folk dvs en:
-Keeper (Sælg enten løssel eller Elias og køb top top)
-Højre back (Joel og eller Gabriel ud)
-Venstre back (Sørensen og eller Bak eller Pau ud)
-Centerforsvar - gerne 2 stk (hverken Lee, Diao eller Bech er top top)
-Central midtbane - gerne 2 stk (Oli sælges) og er byskov, castillo og eller Silva god nok?
-Nye kanter - gerne 2-3 stk (chili, Marrony er done - Simsir og Osorio ryger hvis pengene er store)
-Ny angriber - hvis Francu ryger til store penge og hvis Cho mangler for meget i for lang tid endnu
-Central midtbane - gerne 2 stk (Oli sælges) og er byskov, castillo og eller Silva god nok?
-Nye kanter - gerne 2-3 stk (chili, Marrony er done - Simsir og Osorio ryger hvis pengene er store)
-Ny angriber - hvis Francu ryger til store penge og hvis Cho mangler for meget i for lang tid endnu
Ja, det er den sædvanlige. Køb et helt nyt hold. Genialt.
Holdet skriger på en bedre balance i forhold til erfaring kontra talent. Men hvis man gennemgår truppen, så synes jeg.
Sælg Elias og køb en klassemålmand der er både nogenlunde erfaren og god med fødderne, han kan så kæmpe om pladsen med Lössl.
Tror det er naturlig at Joel og derfor kan det være en til der.
Der skal en ny centerforsvar ind som har ledererfaring og er klasse. Så har man 4. Det er fint, så må de 3 andre kæmpe om spilletid og det er det nok af i starten.
Tror vi mister Oliver som minimum. Her skal man enten have en erfaren defensiv ind eller satse på dem man har.. Vil helst en ny klasse spiller, der kommer mange kampe.
Hvis Simsir smutter, så har kan man få en ny ind og hvis et monster bud kommer på Osorio.
Tænker ikke det kræver mere end 3-4 nye spillere, det er mere kvaliteten af dem der skal være meget højere og en del mere erfaring. Man har masser af talent i truppen.
Den sidste udskiftning burde være TT. Men det er nok ikke realitisk.-
Sælg Elias og køb en klassemålmand der er både nogenlunde erfaren og god med fødderne, han kan så kæmpe om pladsen med Lössl.
Tror det er naturlig at Joel og derfor kan det være en til der.
Der skal en ny centerforsvar ind som har ledererfaring og er klasse. Så har man 4. Det er fint, så må de 3 andre kæmpe om spilletid og det er det nok af i starten.
Tror vi mister Oliver som minimum. Her skal man enten have en erfaren defensiv ind eller satse på dem man har.. Vil helst en ny klasse spiller, der kommer mange kampe.
Hvis Simsir smutter, så har kan man få en ny ind og hvis et monster bud kommer på Osorio.
Tænker ikke det kræver mere end 3-4 nye spillere, det er mere kvaliteten af dem der skal være meget højere og en del mere erfaring. Man har masser af talent i truppen.
Den sidste udskiftning burde være TT. Men det er nok ikke realitisk.-
Flere af spillerne er jo udskiftere som enten har været der for længe, ikke er gode nok - eller fx Oli, der potentielt står overfor et pænt salg. Han vil gerne videre og klubben har lovet det. Det samme gælder simsir, både hvad han selv siger og hvis han performer i sommerperioden, har CS sagt så sent som i dag.
Du kan ikke holde i francu eller Dario hvis pengene er store nok.. Joel vil videre.. Elias er skrald.. osv.
Så ja, der skal (muligvis) bygges op og på, til et nyt klasse mandskab i fcm.
Vi kan være enige om, at der skal bygges på, men du foreslår jo indkøb på samtlige positioner på banen. Et helt nyt hold og en ny træner. Ønsker du, vi laver en AaB? For det er sådan, man laver en AaB.
Du husker vel hvor mange vi har hentet i den forgangne sæson?
Castillo
Bravo
Mbabu
Kuchta
Buksa
Nummer 15
Diao
Dani Silva
Selvfølgelig er det ikke urealistisk at holdet får en overhaling.
/ ABT

JBT skrev: ↑26. maj 2025, 20:11Vi skal have nye klasse folk dvs en:
Vigtigt at huske, at truppen er blevet et helt år ældre i næste sæson. Jeg ser ingen grund til at standse Bravos, Castillos, Diaos, Lees, Byskovs, Gorgozas, Baks, Francus eller Darios udvikling. De var 1 point fra mesterskabet i år og har optjent enormt meget erfaring.
- En ny, “skandinavisk” peakspiller for Oliver på CM
- En 4. CB - gerne samme profil
- En ny GK for Elias, som ikke får sit gennembrud hos os, og som naturligvis skal have lov at komme videre i sin udvikling.
Derudover skal der naturligvis handles erstatninger ind, hvis store profiler mod forventning ryger. Og så skal truppen trimmes for overskud. Joel, CS15 og måske Marrony ryger nok i den kategori. Spændende om vi hiver nogle direkte op fra akademiet eller Frederica/Mafra.
- En ny, “skandinavisk” peakspiller for Oliver på CM
- En 4. CB - gerne samme profil
- En ny GK for Elias, som ikke får sit gennembrud hos os, og som naturligvis skal have lov at komme videre i sin udvikling.
Derudover skal der naturligvis handles erstatninger ind, hvis store profiler mod forventning ryger. Og så skal truppen trimmes for overskud. Joel, CS15 og måske Marrony ryger nok i den kategori. Spændende om vi hiver nogle direkte op fra akademiet eller Frederica/Mafra.
Hvis vi skal købe så mange spillere hvergang vi ikke vinder mesterskabet, så ryger egenkapitalen og vi lever ikke op til FFP.JBT skrev: ↑26. maj 2025, 20:11Vi skal have nye klasse folk dvs en:
Giv nu de unge spillere mere end 1 sæson for at bryde igennem.
Så meget desto mere grund til ikke at hente et helt nyt hold nu. Det er dog trods alt "kun" 8 spillere over to transfervinduer, du nævner der. 4 transfers vil jeg gerne tro på. Steinlein siger 2-3. Indlægget, jeg kommenterede på, foreslog dog vitterligt indkøb til samtlige positioner på banen.
Naturligvis afhænger aktiviteten også af salg, og det kan vi ikke 100% styre. Men som udgangspunkt kan det ikke være ambitionen at skifte så voldsomt ud.
Jeg syntes at vi mangler en klasse målmand, og det må være her der skal sættes ind.
Resten af truppen er egentlig super stærk og konkurrence dygtig. Hvis man sælger Oliver, så behøver der efter min mening ikke en ny spiller ind. Vi kan også ændre systemet, så det passer til Castillo, Byskov og Silva. Bravo er et monster og skal spille hver gang.
Som supplement nedefra, så har jeg set flere træninger med Sofus Johannesen og han bliver vanvittig. Han skal efter min mening have minutter i næste sæson.
Lee, Diao og Bech er rigeligt til 2 pladser. Her kunne man supplere med Bilal mener jeg han hedder fra U19.
Resten af truppen er egentlig super stærk og konkurrence dygtig. Hvis man sælger Oliver, så behøver der efter min mening ikke en ny spiller ind. Vi kan også ændre systemet, så det passer til Castillo, Byskov og Silva. Bravo er et monster og skal spille hver gang.
Som supplement nedefra, så har jeg set flere træninger med Sofus Johannesen og han bliver vanvittig. Han skal efter min mening have minutter i næste sæson.
Lee, Diao og Bech er rigeligt til 2 pladser. Her kunne man supplere med Bilal mener jeg han hedder fra U19.
For mig ser vinduet sådan her ud.
UD:
Målmand E. Oluffson
Backs: joel (aftale med FCM om det; en erfaren spiller mere på vej ud), Paulinho (samme aftale som joel, og en erfaren spiller), C. sørensen (erfaren men over the hill), Gabriel (for tynd)
Midtbane: O. sørensen (aftale, halv erfaren), (Silva passer ikke ind)
Wings: Marrony (erfaren men er bagud), Chilli (lavt bundniveau, vil måske videre selv ?), Simsir (der kan ligge en aftale ?)
Darkhorse: udleje af castillo ?
IND:
Målmand: klassemålmand, nu må FCM se at blive voksen på den plads, man punger 35 mill ud for andre spillere, men målmand ?
Backs: højre back og venstre back
Centralmidtforsvar: en klasse midtforsvar (erfaren)
Midtbane: hvis Søresen ryger, så skal der mindst en klassemidt ind (erfaren, og anførerpotentiale), ser gerne to
Wings: ryger simsir en ny klasse wing
Darekhorse: en overraskelse ?
Hvis vi ligesom kikker tilbage, så sagde BS at han var bekymret for den unge trup, 2/3 år bagefter står Steinlein og indrømmer fejlen, jeg mener virkelig at det er kritisabelt, Steinlein skal fremstå som erfaren, men han fejlede, en rids i steinlein lakken. denne sæson der er gået her har man sløset tingene væk, det er total naiv at stille op med et så uerfaren hold, når man har sat sig store mål i sæsonen.
Har ledelsen mistet jordforbindelsen ?
det danske europæiske problem, er måske fordi hold som fck, fcm og brøndby ofte skifter voldsom ud i sommerpausen også at mange af spillerne deraf har problemer med at koncentrere sig om holdet.
UD:
Målmand E. Oluffson
Backs: joel (aftale med FCM om det; en erfaren spiller mere på vej ud), Paulinho (samme aftale som joel, og en erfaren spiller), C. sørensen (erfaren men over the hill), Gabriel (for tynd)
Wings: Marrony (erfaren men er bagud), Chilli (lavt bundniveau, vil måske videre selv ?), Simsir (der kan ligge en aftale ?)
IND:
Målmand: klassemålmand, nu må FCM se at blive voksen på den plads, man punger 35 mill ud for andre spillere, men målmand ?
Midtbane: hvis Søresen ryger, så skal der mindst en klassemidt ind (erfaren, og anførerpotentiale), ser gerne to
Hvis vi ligesom kikker tilbage, så sagde BS at han var bekymret for den unge trup, 2/3 år bagefter står Steinlein og indrømmer fejlen, jeg mener virkelig at det er kritisabelt, Steinlein skal fremstå som erfaren, men han fejlede, en rids i steinlein lakken. denne sæson der er gået her har man sløset tingene væk, det er total naiv at stille op med et så uerfaren hold, når man har sat sig store mål i sæsonen.
det danske europæiske problem, er måske fordi hold som fck, fcm og brøndby ofte skifter voldsom ud i sommerpausen også at mange af spillerne deraf har problemer med at koncentrere sig om holdet.
FCM2000 skrev: ↑27. maj 2025, 09:41For mig ser vinduet sådan her ud.
UD:
Målmand E. Oluffson
IND:
Til dels enig.
Tror Sofus Johannesen ville kunne få sit gennem næsten sæson, hvis han får minutterne på midtbanen.
Så vi skal ikke have en ekstra ind til den plads.