EL Playoff - FC Midtjylland - Real Sociedad

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

EL Playoff - FC Midtjylland - Real Sociedad

Indlæg af Lupus1999 »

Med afsæt i dagens kamp mod Vejle, som jo er sidste kamp inden det rigtig går løs igen.

Vores trup ser stærk ud, og Franculino ser ud til at være tilbage i fuld vigør. Hold op hvor er han skarp.

Det vigtigste fra dagens kamp mod Vejle var at se hvor bred truppen egentlig er nu, og hvor godt besat vi er i det nye system.

I dag så især Han Boem Lee, Dani Silva og Marrony rigtig gode ud, og især de to sidst nævnte. Silva lignede faktisk alt det vi har manglet på midtbanen og jeg tror personligt Marrony kunne blive en overser joker. Han går rigtig godt med i spillet og kunne noget med bolden, som Buksa ikke kan.

Castillo og Bravo ser altså også spændende ud og ligner nogle der vil byde sig til.

Copenhagenwolf

Re: EL Playoff - FC Midtjylland - Real Sociedad

Indlæg af Copenhagenwolf »

Truppen ser ud til at være i god gænge - mest spændt er jeg på hvordan vi får sat midtbanen godt sammen.
Dani Silva er en spændende tilføjelse og åbenlyst en helt anden type end Martinez med force på bolden og ikke i duellerne. Bedømt på i går er det nødvendigt med en oprydder ved siden af/eller som gardering for Silva, når han sætter spillet længere fremme. I går kom Vejle et par gange hurtigt igennem bag Silva på omstillinger. Jeg synes ikke vi har det oplagte valg til opgaven, men det må vel blive Oliver/Castillo eller Bravo. Måske Joel.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Joel skal ikke spille på midtbanen. En lappeløsning er der ikke fremtid i. Så er det bedre at bruge Bravo der, da han har kæmpe udviklingspotentiale.

Jeg tror TT har et godt øje til Marrony og det lignede også at han var godt på vej inden hans skade. Lad os håbe at vi ser ham udfolde sig nu, så er det teknisk set en helt ny spiller.

Copenhagenwolf

Ca 8 minutters sammendrag af weekendens ligakamp Real Sociedad-Espanyol 2-1:
https://www.youtube.com/watch?v=Xad6EP-OYpM

Real har små, hurtige, teknisk stærke spillere, men er ellers ikke specielt prangende i ovenstående sammendrag. FCM strategien i første kamp må være en urytmisk kamp med angreb på høje indlæg/dødbolde til Buksa mfl.

3316

Indlæg af 3316 »

Var det ikke primært reserverne der startede inde?

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

God første halvleg, hvor vi har været bedst. Utroligt nok ryger vi ned med 0-2. Tosset straffespark af Oliver Sørensen. Forskel på kynisme og kvalitet i de afgørende situationer, desværre.

Castillo skal simpelthen heade den i mål i starten. Helt frit hovedstød, tæt under mål. Ellers opløftende præstation fra ham.

Vi skal have et X med herfra.
/ ABT

Billede

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

udemærket 1 halvleg, men FCM fejl ved begge deres mål. Burde have mindst uafgjort ved 1. halvleg.

Mange har været efter castillas, men han spiller en god 1 halvleg i dag. hvorimod O. sørensen løber meget og vil spille indianer fodbold.

O. sørensen og Silva, må påtage sig ansvaret for deres 2 mål.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Oliver Sørensen er desværre ved at nærme sig at være vores svageste mand, gang på gang. Utrolig udvikling efter hans skade. Skidt straffe i dag og generelt urolig. Redder det lidt med en assist dog.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Utroligt belastende at vi giver dem et gratis mål i dag. Både X og sejr havde været indenfor rækkevidde ellers. Pis.
/ ABT

Billede

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

uretfærdig at de vinder.

Der var bestemt opløftende ting fra de bedste.

Men jeg vil sige som ørgaard sagde engang, når man spiller mod et stærkere hold, så ser man hvor svaghederne er.

Joel Andersen som den der skal lægger dødbolde, det er simpelthen ikke godt nok det han levere i dag, tilbage på sin normale plads og niveauet falder hos ham.

Bech Sørensen er en habil CB, men heller ikke mere, mangler kvaliteter på alle led, Diao er en klasse over ham.

Løssl skaber ikke ro i forsvaret tværtimod, han løber rundt som vingeskudt fugl og råber alt og alle, hans indgribende virker i samme dur.

Desværre koster 2 fejl nederlaget og sådan burde det ikke være, i en kamp som FCM kunne være tilfreds med når vi ser på det offensive.

Kejle

Indlæg af Kejle »

FCM2000 skrev:
13. feb 2025, 20:49
uretfærdig at de vinder.

Der var bestemt opløftende ting fra de bedste.

Men jeg vil sige som ørgaard sagde engang, når man spiller mod et stærkere hold, så ser man hvor svaghederne er.

Joel Andersen som den der skal lægger dødbolde, det er simpelthen ikke godt nok det han levere i dag, tilbage på sin normale plads og niveauet falder hos ham.

Bech Sørensen er en habil CB, men heller ikke mere, mangler kvaliteter på alle led, Diao er en klasse over ham.

Løssl skaber ikke ro i forsvaret tværtimod, han løber rundt som vingeskudt fugl og råber alt og alle, hans indgribende virker i samme dur.

Desværre koster 2 fejl nederlaget og sådan burde det ikke være, i en kamp som FCM kunne være tilfreds med når vi ser på det offensive.
Jeg er ikke enig i det med Løssl, men de andre to ting er fuldstændig spot on. Jeg er bare bange for at de er så forblændede af at Mads kan kaste langt, at de glemmer resten. Og så kan han imo lige nøjagtig ikke kaste langt nok.

Copenhagenwolf

Skidt resultat, men indsatsen i aften gør mig meget mere optimistisk mht et nyt mesterskab til sommer. Silva gjorde det fint, Castillo er ved at komme godt i omdrejninger, og kan Bravo lære at tage bedre beslutninger med bolden, er vi ved at have en kompetent midtbane. Offensiven er bare voldsom giftig efter superligastandard med så mange muligheder på banen og bænken.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi spiller en rigtig god kamp. Giver løfter for superligaen.
Oliver efter skaden er ikke den samme som før skaden, synes dog han spiller sig op efter sin hjerneblødning.

Jeg undrer mig over, at Franculino på et par farlige dødboldsituationer, blev placeret helt ude ved feltets grænse. Franculinos styrke er da netop at være inde foran mål. Den træner der synes det er en god ide at placere den målnæse langt væk fra hvor det sker, burde have en over nallerne med spanskrøret.
God kamp. Opløftende hjemmebaneindsatser her efter jul
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

Så kampen fra første parket og Løssel giver bare en anden ro, når han spiller med fødderne. Det har så meget mere værdi end Elias. Og målene kan han jo intet gøre ved - RS har faktisk ikke så super meget andet ellers på ham, så vidt jeg husker.

Oli var mega alibi og han var måske banens ringeste på nær assisten. Silva klart bedste mand på kuglen i FCM nu. En fejlaflevering, men resten var sgu godt. Castillo med hans bedste kamp i trøjen.

Er enig i at Joel ikke skal tage dødbolde, det er jo for latterligt hvor ringe han er til det. Mål det med dengang Evander eller Polle osv. tog dem, så er det en vild kontrast..

Det var den bedste FCM kamp spilmæssigt jeg har set meget længe - også selvom dette bliver endestationen.

Nu gælder det om at stille stærkeste 11 mand i suppen hver gang, efter på torsdag. Guldet skal forblive på heden, ellers er sæsonen jo dumpet..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er enig i at Lössl er den stærkeste af vores to målmænd. Synes egentlig Elias skal kæmpe sig vej tilbage, når Jonas har haft stærke præstationer.

Besvar