Europa Kvalifikation 2024
Re: Europa Kvalifikation 2024
Jeg vil næsten sige, at BS fik ret, holdet mangler rygrad efter at erfarne spillere er forsvundet.
Kan se at BT langer ud efter Martinez, ja han spillede ikke godt i dag, og defensiven synes igen at være et problem, hvor fcm igen skal til at scorer mange mål.
Jeg synes der er en del spillere man kan rette kritik mod, så en enkelt vil jeg ikke hænge ud, men mærkelig, at Buksa fik så lang snor.
Det er virkelig sørgelig, at de 3 midtbanemænd man har anskaffet sig, de har ikke slået til i opstarten.
og igen FCM mangler en 8'er
Man kan omvendt sige, at FCM nok får mere ud af EL, i CL vil Mads beck blive ydmyget på fart.
Mange har kritiseret Ingasson men Bech er jo lige så tung
Kan se at BT langer ud efter Martinez, ja han spillede ikke godt i dag, og defensiven synes igen at være et problem, hvor fcm igen skal til at scorer mange mål.
Jeg synes der er en del spillere man kan rette kritik mod, så en enkelt vil jeg ikke hænge ud, men mærkelig, at Buksa fik så lang snor.
Det er virkelig sørgelig, at de 3 midtbanemænd man har anskaffet sig, de har ikke slået til i opstarten.
og igen FCM mangler en 8'er
Man kan omvendt sige, at FCM nok får mere ud af EL, i CL vil Mads beck blive ydmyget på fart.
Mange har kritiseret Ingasson men Bech er jo lige så tung
Generelt problematisk at vi siden “miraklet” mod Slavia i 2020 under corona, har tabt os ind i underliggende gruppespil i alle de efterfølgende år. Det er et nåleøje, men det er stadig undervældende taget i betragtning hvor vi er som klub, og hvor mange lærepenge vi har fået undervejs. Vi er åbenlyst ikke dygtige nok. Noget skal gøres anderledes fremover, hvert fald.
Europa League vil alle dage være rette hylde for FCM - problemet er, at det er på bekostning af Slovan Bratislava, som snarere hører til i Mickey mouse cup.
Europa League vil alle dage være rette hylde for FCM - problemet er, at det er på bekostning af Slovan Bratislava, som snarere hører til i Mickey mouse cup.
/ ABT

Måske det er hvad man kan forvente, når man spiller med så mange unge (internationale) spillere, men det her hold er bare ikke et hold af vindere. 2020-holdet med Erik, Scholle, Evander etc havde et helt andet vinderinstinkt. Det samme må man sige om mange af Ståles fck-hold.
Vi har en trup af fantastiske fodboldspillere, men jeg ser dem simpelthen aldrig blive et rigtigt vinderhold. Ikke dermed sagt, at de ikke kan vinde på overlegenhed og individuel styrke, men et hold, der bliver kendt for deres kynisme og vinderinstinkt, det bliver de aldrig.
Vi har en trup af fantastiske fodboldspillere, men jeg ser dem simpelthen aldrig blive et rigtigt vinderhold. Ikke dermed sagt, at de ikke kan vinde på overlegenhed og individuel styrke, men et hold, der bliver kendt for deres kynisme og vinderinstinkt, det bliver de aldrig.
Du har sikkert ret…holdet har også kun spillet 16 kampe i træk uden nederlag. Konklusionen bliver sat efter en kamp, som vi burde have vundet og hvor marginalerne ikke der. Fint nok vi mangler kvalitet og selvfølgelig også noget rutine. Efter et hjørnespark som brynhikdsen flot fremtvinger spiller vi bagud og Elias spiller den upresset bolden udover sidelinjen. Det var kampens vending…UlveLars skrev: ↑28. aug 2024, 23:46Måske det er hvad man kan forvente, når man spiller med så mange unge (internationale) spillere, men det her hold er bare ikke et hold af vindere. 2020-holdet med Erik, Scholle, Evander etc havde et helt andet vinderinstinkt. Det samme må man sige om mange af Ståles fck-hold.
Jovist, det er desværre bare ingen der husker når pengene vælter ind på bankbog i SlovakietDanand123 skrev: ↑28. aug 2024, 23:51Du har sikkert ret…holdet har også kun spillet 16 kampe i træk uden nederlag. Konklusionen bliver sat efter en kamp, som vi burde have vundet og hvor marginalerne ikke der. Fint nok vi mangler kvalitet og selvfølgelig også noget rutine. Efter et hjørnespark som brynhikdsen flot fremtvinger spiller vi bagud og Elias spiller den upresset bolden udover sidelinjen. Det var kampens vending…UlveLars skrev: ↑28. aug 2024, 23:46Måske det er hvad man kan forvente, når man spiller med så mange unge (internationale) spillere, men det her hold er bare ikke et hold af vindere. 2020-holdet med Erik, Scholle, Evander etc havde et helt andet vinderinstinkt. Det samme må man sige om mange af Ståles fck-hold.
Vi er lort når det virkelig gælder internationalt og der er en meget lang rejse foran for at nå top 50
Klubben skal tænke sig grundigt om ift at få flyttet baren her fra. Vi har ikke vundet en playoff knockout kamp på udebane i over 10 år. Vi har fået vanvittigt mange lærepenge, men vi kan stadig ikke komme henover den sidste hurdle (eller hvert fald meget meget sjældent).
Vi må snart tage ved lære. Ellers bliver det de samme skuffelser år efter år i sådanne opgør, hvor vi måske en sjælden gang i ny og næ får prikket hul på bylden. Men alle kan danse en sommer. Målet og ambitionen skulle genre være at blive bedre end det, selvom det er lettere sagt end gjort. Så igen; hvordan får vi snart vendt bøtten og få gevinst får de lærepenge vi efterhånden har været igennem over mange mange år? De sidste år er det efterhånden samme sang igen og igen. Vi skal være bedre end det!
Vi må snart tage ved lære. Ellers bliver det de samme skuffelser år efter år i sådanne opgør, hvor vi måske en sjælden gang i ny og næ får prikket hul på bylden. Men alle kan danse en sommer. Målet og ambitionen skulle genre være at blive bedre end det, selvom det er lettere sagt end gjort. Så igen; hvordan får vi snart vendt bøtten og få gevinst får de lærepenge vi efterhånden har været igennem over mange mange år? De sidste år er det efterhånden samme sang igen og igen. Vi skal være bedre end det!
/ ABT

Den er svær at rejse sig fra, føj! Er Mads Bech virkelig den kaptajn og forsvarsstyrmand der er brug for? I mine øjne tynger han spillet, ved altid at stå på bolden, og skaber enorm usikkerhed i bagerste geled med hans positionering kombineret med hans manglende fart. Diao bliver - er måske allerede - et monster, men han er ung og ville formentligt nyde godt af en stærk leder ved siden af, som kunne bringe ro og guidance.
Nu hvor vi er i Europa league, så skal vi samle nogle point.
Vi har 3 pt og får 2 point for sejr i og 1 for uafgjort (I CL var vi sikret 6 ellers det samme)
3 sejr og 1-2 uafgjort er ikke urealistisk, vi skal op og have 10+ points.
Vi har 3 pt og får 2 point for sejr i og 1 for uafgjort (I CL var vi sikret 6 ellers det samme)
3 sejr og 1-2 uafgjort er ikke urealistisk, vi skal op og have 10+ points.
Jeg synes desværre ikke, at det er så simpelt. I mine øjne er holdet ikke i stand til at tage temperaturen på en kamp og lukke den ned, når man har et resultat.Danand123 skrev: ↑28. aug 2024, 23:51Du har sikkert ret…holdet har også kun spillet 16 kampe i træk uden nederlag. Konklusionen bliver sat efter en kamp, som vi burde have vundet og hvor marginalerne ikke der. Fint nok vi mangler kvalitet og selvfølgelig også noget rutine. Efter et hjørnespark som brynhikdsen flot fremtvinger spiller vi bagud og Elias spiller den upresset bolden udover sidelinjen. Det var kampens vending…UlveLars skrev: ↑28. aug 2024, 23:46Måske det er hvad man kan forvente, når man spiller med så mange unge (internationale) spillere, men det her hold er bare ikke et hold af vindere. 2020-holdet med Erik, Scholle, Evander etc havde et helt andet vinderinstinkt. Det samme må man sige om mange af Ståles fck-hold.
På trods af 16 kampe uden nederlag, så vil jeg tillade mig at citere TT i “BS og ulvene til søs”. “Skulle vi spille det mesterskabsspil igen, ville vi aldrig vinde”. Den sidste kamp mod sif er et godt eksempel på hvad vi ser konstant. Et er vi kommer bagud, det er skidt og i sig selv et tilbagevendende problem, men selv efter kampen vender, vi har resultatet, så lukker vi dem alligevel tilbage i kampen og vinder kun mesterskabet fordi bif nedsmelter fuldstændig. Et klogt og kynisk hold, skal kunne holde sådan et resultat. Det kan vi bare ikke. Bratislava i går, Lyngby forleden etc, etc, etc
Synes det er ret simpelt i stedet for at pege fingre.
1. havde vi været lidt mere skarpe foran mål, så havde vi vundet samlet 7-4 ca.
2. havde vi haft Paulinho, Bak eller Sørensen klar, så havde vi forhindret 2 af deres mål og dermed gået videre.
Det er jo næsten på mindst mulige marginaler at vi ryger ud.
1. havde vi været lidt mere skarpe foran mål, så havde vi vundet samlet 7-4 ca.
2. havde vi haft Paulinho, Bak eller Sørensen klar, så havde vi forhindret 2 af deres mål og dermed gået videre.
Det er jo næsten på mindst mulige marginaler at vi ryger ud.
Det var fuldstændig lige så tilfældigt i går, som da vi en lykkelig dag vandt mesterskabet i sommers. Dengang gik det vores vej, i går gik det ikke.
Jeg er enig med UlveLars i at vi har problemer med at tage temperaturen på en kamp, vores niveau og koncentration svinger op og ned i kampene, der mangler lederskab og kynisme. Vi bliver ofte reddet af individuelle præstationer.
Jeg er enig med UlveLars i at vi har problemer med at tage temperaturen på en kamp, vores niveau og koncentration svinger op og ned i kampene, der mangler lederskab og kynisme. Vi bliver ofte reddet af individuelle præstationer.
Selvom det er svært at gennemskue om vi reelt kunne udskifte Slovan og FCM 1:1 i 4. Seedningslag, så har Slovan netop trukket følgende hold; Manchester City, Bayern München, Milan, Atletico Madrid, Dinamo Zagreb, Celtic, Stuttgart og Girona.
Puha den er stadig tung her dagen derpå. Med mindre vi kommer til at gøre god figur i EL, så tror jeg den her sæson kommer til at blive husket for gårsdagens mareridt. Det eneste der kan pynte på det, ville være hvis vi kunne sikre den første stjerne over logoet.
Puha den er stadig tung her dagen derpå. Med mindre vi kommer til at gøre god figur i EL, så tror jeg den her sæson kommer til at blive husket for gårsdagens mareridt. Det eneste der kan pynte på det, ville være hvis vi kunne sikre den første stjerne over logoet.
/ ABT

-
Copenhagenwolf
Mit bud på de mest attraktive hold, vi kan trække i EL, med to hold fra hver af de fire pots (med forbehold for at der resterer nogle kampe i aften):
Manchester U, Tottenham, Olympique Lyon, Real Sociedad, Galatasaray, Union Saint Gilloise, Atl. Bilbao, Anderlecht
Det kan dog også ende med klubber som fx Qarabac, Ludogorets eller Viktoira Plzen
Et step ned fra CL naturligvis, men væsentlig mere spændende end Conference.
Manchester U, Tottenham, Olympique Lyon, Real Sociedad, Galatasaray, Union Saint Gilloise, Atl. Bilbao, Anderlecht
Det kan dog også ende med klubber som fx Qarabac, Ludogorets eller Viktoira Plzen
Et step ned fra CL naturligvis, men væsentlig mere spændende end Conference.
VI kunne næppe forvente samme gruppe. UEFA har en ret speciel måde at generere grupperne på, hvis du lægger alle koefficienterne sammen, skulle det svjv være ret ens. Vi er 5 under Slovan, og dermed ville det ændre grupperne.ABT skrev: ↑29. aug 2024, 19:11Selvom det er svært at gennemskue om vi reelt kunne udskifte Slovan og FCM 1:1 i 4. Seedningslag, så har Slovan netop trukket følgende hold; Manchester City, Bayern München, Milan, Atletico Madrid, Dinamo Zagreb, Celtic, Stuttgart og Girona.
Så kender vi alle deltagerne i EL ligaspillet. Lodtrækning finder sted i morgen. Et hurtigt blik på holdene i de forskellige lag, er der både mulighed for himmel og helvede hvad end man anskuer det ud fra niveau eller oplevelser. Hvis jeg skal lave en “drømmetrækning”, hvor vi har mulighed for for så mange sejre/point som muligt og en dynamit gruppe, så vil det nok umiddelbart se sådan her ud:
Den “nemme”:
Lag 1:
Slavia Prag/Frankfurt - Har svært ved at prioritere disse to hold. Vil blive en svær kamp uanset hvad. Slavia har vi gode minder om.
Rangers - Røg ud til Kiev i CL kvalen. Skuffende i min verden. Har ikke været mestre siden vi sidst var i CL. Vi har dårlige erfaringer med dem, men tror på at vi vil have gode kort i en hjemmekamp især.
Lag 2:
Maccabi Tel Aviv - Kender ikke det store til dem, men de vil ikke komme til at spille deres hjemmekampe i Israel, hvis det skulle blive en away.
Ferencvaros - Vi har netop slået dem. De vil være hævngerrige, men vi var bestemt bedre end dem.
Lag 3:
Qarabag - Fik røvfuld i knockout kampene mod Zagreb. Skal helst være en hjemmekamp, ellers er det en led tur.
Ludogorets - Vi har slået dem før, ligesom FCN også har gjort det for nyligt. De var mildt sagt ikke imponerende hverken da FCM eller FCN mødte dem senest.
Lag 4:
RFS - Et lettisk hold skal vi kunne slå hvad end det er ude eller hjemme alle ugens dage.
FCSB - Silkeborg tørrede gulv med dem her for et par år siden med samlet 10-0 målscore. Ligger næstsidst i den hjemlige liga efter 6 kampe spillet.
“Dynamit”:
Lag 1:
Manchester United - Vel største trupværdi i hele EL.
Porto - Er normalt ret fast inventar i CL. Vi har oplevet tidligere hvor svært det er at bide skeer med portugisiske hold.
Lag 2:
Sociedad - Stærk liga og flere EM vindere i truppen.
Olympiakos - Stor rutine i europæisk sammenhæng og vindere af Mickey Mouse cup sidste år.
Lag 3:
Galatasaray - Kan være nat og dag med tyrkiske hold, men slem tur hvis det skulle blive en away.
Bodø/Glimt - Svær spillestil og koncept samt kunstgræs, hvis det skulle blive en away.
Lag 4:
Bilbao - Stærk liga og flere EM vindere i truppen.
Hoffenheim/Nice/Anderlecht/Besiktas - Har svært ved at inddele/prioritere disse hold. Alle ville være svære at danse med, omend vi ikke ville være helt uden chance.
Det bliver nok hverken det ene eller andet scenarie men nok en god blanding.
Den “nemme”:
Lag 1:
Slavia Prag/Frankfurt - Har svært ved at prioritere disse to hold. Vil blive en svær kamp uanset hvad. Slavia har vi gode minder om.
Rangers - Røg ud til Kiev i CL kvalen. Skuffende i min verden. Har ikke været mestre siden vi sidst var i CL. Vi har dårlige erfaringer med dem, men tror på at vi vil have gode kort i en hjemmekamp især.
Lag 2:
Maccabi Tel Aviv - Kender ikke det store til dem, men de vil ikke komme til at spille deres hjemmekampe i Israel, hvis det skulle blive en away.
Ferencvaros - Vi har netop slået dem. De vil være hævngerrige, men vi var bestemt bedre end dem.
Lag 3:
Qarabag - Fik røvfuld i knockout kampene mod Zagreb. Skal helst være en hjemmekamp, ellers er det en led tur.
Ludogorets - Vi har slået dem før, ligesom FCN også har gjort det for nyligt. De var mildt sagt ikke imponerende hverken da FCM eller FCN mødte dem senest.
Lag 4:
RFS - Et lettisk hold skal vi kunne slå hvad end det er ude eller hjemme alle ugens dage.
FCSB - Silkeborg tørrede gulv med dem her for et par år siden med samlet 10-0 målscore. Ligger næstsidst i den hjemlige liga efter 6 kampe spillet.
“Dynamit”:
Lag 1:
Manchester United - Vel største trupværdi i hele EL.
Porto - Er normalt ret fast inventar i CL. Vi har oplevet tidligere hvor svært det er at bide skeer med portugisiske hold.
Lag 2:
Sociedad - Stærk liga og flere EM vindere i truppen.
Olympiakos - Stor rutine i europæisk sammenhæng og vindere af Mickey Mouse cup sidste år.
Lag 3:
Galatasaray - Kan være nat og dag med tyrkiske hold, men slem tur hvis det skulle blive en away.
Bodø/Glimt - Svær spillestil og koncept samt kunstgræs, hvis det skulle blive en away.
Lag 4:
Bilbao - Stærk liga og flere EM vindere i truppen.
Hoffenheim/Nice/Anderlecht/Besiktas - Har svært ved at inddele/prioritere disse hold. Alle ville være svære at danse med, omend vi ikke ville være helt uden chance.
Det bliver nok hverken det ene eller andet scenarie men nok en god blanding.
/ ABT