Vi har været særdeles aktive på transfersiden, så der er potentielt mange nye ansigter, som vi får i aktion. Omvendt har flere næsten ikke trænet med, ligesom nogle stykker er meldt på vej videre. Et par hoveder har også haft Copa America at se til og forlænget ferie. Det er derfor meget svært at spå om, hvordan vi stiller op i Aarhus.
Jeg tror vi stiller op i den klassiske TT 442 med følgende:
Elias
Joel-MBS-Juninho-Paulinho
Sørensen-Rømer-Askildsen-Simsir
Franculino-Ola
Målmandsposten er givet på forhånd, efter Løssls forlængelse og offentlige degradering i weekenden.
Jeg er i princippet i tvivl om alle startende spillere i forsvarskæden, udover Mads Bech. Joel er ikke i specielt good standing, men jeg tror trods alt, at han er den mest driftsikre af de muligheder vi har, når Dalle står på den anden side af kridtstregerne. Gabriel, Lee og Gartenmann kunne i princippet også få pladsen, men jeg tror han går med Joel. MBS er sikker som ny capitan, og så tror jeg han igen går med det sikre kort i Juninho, hvor relationerne er mere på plads end det er tilfældet med Diao fx. Ingason er gone, og Gartenmann og Lee vurderer jeg ikke som værende ligeså stærke som Juninhos topniveau, pt. Paulinho bør starte over Bak, selvom det nok er en stakket frist med Pau på backen.
På midtbanen er vi ret tynde på fløjene, når Osorio ikke er tilgængelig rent flair mæssigt. Derfor tror jeg vi ser en konstellation med Simsir og Oli som de brede punkter på midtbanen, og så, igen, den “sikre” konstellation på midtbanen med Rømer og Askildsen, hvor relationerne nok også kommer mere naturligt end de yngre Bravo og Castillo. Emiliano er naturligvis ikke tilgængelig, og Charles er snart fortid. Byskov havde været en darkhorse til start XI, så det ikke blev alt for meget rugbrød, men han er vel med u-landsholdet sammen med Gogorza?
Helt oppe foran kan jeg ikke se andre starte end Francu og Ola. Cho skadet, og Buksa har ikke fået meget tid på træningsbanen. Chili, Kamara, Lind og Priske er måske endda mest sandsynlige fra bænken her i starten.
Mange spørgsmålstegn og muligheder! Hvordan stiller vi op?
Ses på gamle Ceres Park for måske én af de sidste gange nogensinde