Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Debussy

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Debussy »

Jeg kan ikke helt forstå, at der bliver fokuseret så meget på en ny angriber. Vi er absolut svagest i de bagerste rækker i øjeblikket, og jeg synes 2-3 nye forsvarsspillere kunne pynte. Allerhelst en ny højreback, og en centerback der også kan spille venstreback.

JBT

Indlæg af JBT »

Debussy skrev:
23. aug 2023, 10:03
Jeg kan ikke helt forstå, at der bliver fokuseret så meget på en ny angriber. Vi er absolut svagest i de bagerste rækker i øjeblikket, og jeg synes 2-3 nye forsvarsspillere kunne pynte. Allerhelst en ny højreback, og en centerback der også kan spille venstreback.
Der mangler sgu kreativitet oppe foran, både på kant og offensiv midt. Man er mega sårbar uden Simsir hvilket tilmed ikke er nok i sig selv kun at spille af kort.

Vi skaber nærmest 0 farlige eller åbne chancer mod bif og har ikke folk til at sætte en mand 1:1 som i gamle dage.

mmgala

Indlæg af mmgala »

JBT skrev:
23. aug 2023, 10:10
Debussy skrev:
Der mangler sgu kreativitet oppe foran, både på kant og offensiv midt. Man er mega sårbar uden Simsir hvilket tilmed ikke er nok i sig selv kun at spille af kort.

Vi skaber nærmest 0 farlige eller åbne chancer mod bif og har ikke folk til at sætte en mand 1:1 som i gamle dage.
Melder mig i koret omkring dette. det offensive output forsvandt med Evander. Jeg er sikker på, at vores angribere nok skal putte dem ind, hvis de bliver sat ordenligt op. Men Oliver, Martinez, Kristoffer eller Gigovice har ikke de nødvendige offensive kompeteancer

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Jeg synes det er utroligt, at man sælger uden at have erstatninger klar. Kapa blev solgt i fredag og hvor er erstatningen??
Det har også været et tema i lang tid, at truppen manglede en højre back, men endnu er ingen kommet ind.

Hvis det går helt skidt i de næste 2 uger, så kan FCM være ude af Europa og guldkampen i superligaen, når vi rammer starten af september.

Debussy

Indlæg af Debussy »

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... kkisk-back

Yes, så må vi håbe at Dalsgaard bliver smidt på bænken eller helt ud af truppen.

Debussy

Indlæg af Debussy »

mmgala skrev:
23. aug 2023, 10:28
JBT skrev:
23. aug 2023, 10:10
Debussy skrev:

Melder mig i koret omkring dette. det offensive output forsvandt med Evander. Jeg er sikker på, at vores angribere nok skal putte dem ind, hvis de bliver sat ordenligt op. Men Oliver, Martinez, Kristoffer eller Gigovice har ikke de nødvendige offensive kompeteancer
Vi har selvfølgelig ikke de mest offensiv minded midtbanespillere når Simsir er ude. Min hypotese er dog, at det offensive halter fordi vores defensiv halter. Der bliver simpelthen brugt for meget energi fra vores midtbanespillere på at deltage i det defensive, at det offensive kommer til at halte.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Håber vores nye back er en ledertype med noget power. Kender absolut intet til ham, men bliver spændende at se ham i kamp.

Mon ikke der er 1-2 spillere mere på vej ind, vi er stadig noget sårbare på nogle positioner.

JBT

Indlæg af JBT »

Velkommen til Adam! Højre dør har aldrig set bedre ud de sidste 2 år, end nu. Mon ikke han spiller fra start i morgen uanset om han kender holdet eller ikke.

Håber han er dygtig teknisk og har offensive kompetencer. Det har vi i den grad manglet siden Nissen smuttede og Joel kom til. Dem derimellem behøver ikke blive nævnt, det har været en skandale.

Jakla

Indlæg af Jakla »

Nu er Cho så skadet. Hvad har vi at sætte ind?

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Jakla skrev:
23. aug 2023, 19:02
Olsson som falsk 9’er

JBT

Indlæg af JBT »

Dondinho skrev:
23. aug 2023, 19:03
Jakla skrev:
23. aug 2023, 19:02
Olsson som falsk 9’er
Franculino og/eller Marrony på top. Men det bliver jo desværre Brumado fra start, det ved alle

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Så røg Cho på det værst tænkelige tidspunkt. Vi har nul angribere der kan score vore mål. Franculino er slet ikke klar endnu, og Brumado er vel også skadet lige om lidt, hvis ikke han får raget et rødt kort til sig. Hvad har vi så tilbage - skal vi ha de 2 unge gutter igang ?

Olsson er slet ikke falsk 9èr, den kan Fossum meget bedre spille tror jeg. Og vi mangler en midtbane med overblik der kan se dybdeløbene som Cho mange gange viser at han vil, men ingen spiller ham. Olsson vender lige et par gange - han burde ha overblikket.

Synes Gigovic har gjort det godt de sidste par kampe.

Og så har vi lige Chili som er ren fyld og blind passager - skip ham.

6256

Indlæg af 6256 »

Mon ikke man kunne forestille sig Thomasberg gå tilbage til en 4-4-2, med enten Brumado og Simsir (eller Franculinho) oppe foran. Så er der flere indskiftningsmuligheder.

Problemet med Brumado er jo bare at han ude af kampform, og holder ikke til 90 minutter. Det gør Franculinho nok heller ikke.

Jeg ved ikke om skaden til Cho kan åbne op for at Marrony muligvis kan få en chance igen. Hvis man da tør sige det højt.

Det er stadig håbløst, at der hverken er hentet en erstatning for Isaksen og nu også Kaba. Kommer vi ikke gruppespil bliver man næsten i tvivl, om der overhovedet kommer nogle.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nogen vil argumentere for at Cho er erstatning for Kaba og Franculino og Marrony kunne være det for Isaksen.

Jeg er med på at vi skulle hente tidligt ind og det gjorde vi, men udfordringen bliver, når vi henter og samtidig sælger. I stedet for at nogle af de spillere lukkede noget af det hul der er gravet, så er hullet der stadig og vi får ikke fyldt på.

Det vigtigste som jeg hele tiden har pointeret er at få en højre back og en midtstopper ind, som kan spille fodbold, både offensivt og defensivt, fordi det vil løfte hele offensiven, at de rigtige bolde spilles nede bagfra.

Hvis vi så skal hente en mere, så er det en kreativ offensiv midtbane, som kan afslutte fra distancen. Gudfader hvor har Olsson, Sørensen og Gigovic været fuldstændig fri til skud fra 18-25 meter uden at skyde på mål.

6256

Indlæg af 6256 »

Lupus1999 skrev:
24. aug 2023, 07:20
Nogen vil argumentere for at Cho er erstatning for Kaba og Franculino og Marrony kunne være det for Isaksen.

Jeg er med på at vi skulle hente tidligt ind og det gjorde vi, men udfordringen bliver, når vi henter og samtidig sælger. I stedet for at nogle af de spillere lukkede noget af det hul der er gravet, så er hullet der stadig og vi får ikke fyldt på.

Det vigtigste som jeg hele tiden har pointeret er at få en højre back og en midtstopper ind, som kan spille fodbold, både offensivt og defensivt, fordi det vil løfte hele offensiven, at de rigtige bolde spilles nede bagfra.

Hvis vi så skal hente en mere, så er det en kreativ offensiv midtbane, som kan afslutte fra distancen. Gudfader hvor har Olsson, Sørensen og Gigovic været fuldstændig fri til skud fra 18-25 meter uden at skyde på mål.
Det er jeg nok sådan set heller ikke uenig i. Jeg kunne også godt se Marrony som afløseren for Isaksen, men han må jo tilsyneladende være meget langt væk siden han ikke får flere chancer. Baseret på Thomasbergs udtalelser omkring Franculinho har jeg også svært ved at se, at det var tanken, at det er ham, der så hurtigt skulle løfte arven fra Isaksen.

Alle har jo vist at Isaksen vil blive solgt, men det virker til, at det er kommet bag på dem, at det pludseligt gik så hurtigt - og nu står man et tomt hul som de nuværende i truppen ikke formår at fylde ud. Her kunne man ligesåvel som med de andre indkøb, have været på forkant, men det virker udadtil som om man ikke har været det - og at det nu er mere held end forstand, at Franculinho gør det godt.

Ellers er jeg enig omkring højre back. Jeg håber det bliver godt med ham og at han kan overraske positivt. Vi har brug for en, der kan komme med noget fra højresiden. En spillende CB vil også være rigtigt godt. Specielt også nu, hvis det er rigtigt som Kent spekulerer i, i Sort Snak, at Ingasons skade er værre en først antaget.

Jeg synes nu også vi har brug for en offensiv spiller, der kan noget på egen hånd ala. Simsir. Det er ikke ligefrem i alle kampe Cho får særligt meget arbejde med og så kan det jo være ligemeget hvor god en targetman og afslutter han er. Boldene skal jo derind. Jeg så gerne, at man fik en kanttype af en art, som kan udfordre, slå nogle indlæg fra højresiden (eller sætte backen op til det) Jeg har dog også svært ved at fornemme om Thomasberg sådan mere eller mindre permanent er ved at skifte til 3-4-3 . og en offensiv type så vil skulle have nogle lidt andre kompetencer.

Besvar