Europa Conference League 23/24

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af SimonH »

UlveLars skrev:
18. aug 2023, 17:54
Jeg har siddet og set lidt highlights fra Legias kamp i Wien. Umiddelbart ser de ikke meget skræmmende ud.
Jeg kan ikke finde brugbar statistik på kampen (xg etc). Er der nogen der kan hjælpe med links til dette?
Jeg kan sagtens se, at vores defensiv kan blive voldsomt udfordret mod det her hold. Det er derfor det er vigtigt, at Ingasson bliver klar, samt at der købes en ny HB.

Til gengæld har de lukket 4 mål ind mod Ordabasy og 5 mål ind mod Austria Wien. De har i øvrigt solgt deres bedste forsvarsspiller fra sidste sæson til Celtic, så det kan være derfor, at de har lukket så mange mål ind.

Baseret på Mathias Hebo Rasmussens observationer (dansk spiller i Polen), så lyder det til at være et hold med stærke indviduelle profiler, som ikke altid spiller sammengængende. Det kunne til forveksling lyde lidt som vores eget hold - i hvertfald tidligere.

Jeg har set lidt af de to kampe, og det virker til, at Austria Wien havde store succes med at presse dem til fejl. Det lyder som noget, som passer til vores hold.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

SimonH skrev:
19. aug 2023, 00:03
Jeg kan sagtens se, at vores defensiv kan blive voldsomt udfordret mod det her hold. Det er derfor det er vigtigt, at Ingasson bliver klar, samt at der købes en ny HB.
Deadline for at registrere nye spillere til playoffrunden var i går. Vi spiller mod Legia med den trup, vi har nu.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

SimonH skrev:
UlveLars skrev:
18. aug 2023, 17:54
Jeg har siddet og set lidt highlights fra Legias kamp i Wien. Umiddelbart ser de ikke meget skræmmende ud.
Jeg kan ikke finde brugbar statistik på kampen (xg etc). Er der nogen der kan hjælpe med links til dette?

Til gengæld har de lukket 4 mål ind mod Ordabasy og 5 mål ind mod Austria Wien. De har i øvrigt solgt deres bedste forsvarsspiller fra sidste sæson til Celtic, så det kan være derfor, at de har lukket så mange mål ind.

Baseret på Mathias Hebo Rasmussens observationer (dansk spiller i Polen), så lyder det til at være et hold med stærke indviduelle profiler, som ikke altid spiller sammengængende. Det kunne til forveksling lyde lidt som vores eget hold - i hvertfald tidligere.

Jeg har set lidt af de to kampe, og det virker til, at Austria Wien havde store succes med at presse dem til fejl. Det lyder som noget, som passer til vores hold.
Jeg er meget enig i din vurdering - ud fra den smule jeg har set. Et forsvar der laver nogle store brølere og som bestemt virker til at være til at tale med, og profiler i offensiven, der kan score mål.
Det bliver ingen walk-over, men jeg har været "en smule skuffet" over at se deres kampe

SimonH

Indlæg af SimonH »

Acebone skrev:
19. aug 2023, 10:53
SimonH skrev:
Deadline for at registrere nye spillere til playoffrunden var i går. Vi spiller mod Legia med den trup, vi har nu.
Nej. Vi må registrere to nye spillere senest 24 timer før kampen. Det vil sige på onsdag kl. 20.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

SimonH skrev:
19. aug 2023, 11:40
Acebone skrev:
19. aug 2023, 10:53
SimonH skrev:
Nej. Vi må registrere to nye spillere senest 24 timer før kampen. Det vil sige på onsdag kl. 20.
Du har ret. Jeg nåede kun til paragraf 45.07. Undtagelsen stod så i 45.08, hvor jeg var stoppet med at læse. :D

Kan læses herunder:
45.07

List A has to be submitted online by the following fixed deadlines:

7 July 2023 (24.00CET) for all matches in the first qualifying round;

21 July 2023 (24.00CET) for all matches in the second qualifying round;

4 August 2023 (24.00CET) for all matches in the third qualifying round;

18 August 2023 (24.00CET) for all matches in the play-offs;

4 September 2023 (24.00CET) for all further matches from the first match in the group stage up to and including the final.

45.08

For the qualifying phase and the play-offs, a club may register a maximum of two new eligible players on List A after the above-mentioned deadlines, provided the quota of locally trained players is respected. Such registration must be completed by 24.00CET on the day before the relevant first-leg match and the club’s association must confirm in writing that the new player is eligible to play at domestic level at this time.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Bettingmarkedet giver os 55% chance for kvalifikation.

I øvrigt blev en af deres faste midterforsvarere, Pankov, skadet i den første kamp mod Austria Wien.
I følge Legias fans, så er det også en katastrofe, idet alternativerne skulle være omvandrende kegler.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis Cho og Simsir er skadet inden Legiakampen og ikke kan spille, så bliver jeg sgu hjemme på Torsdag og hygger mig, for min tid er sgu vigtigere end at spilde den på fodbold som alligevel resulterer i nederlag imod Legia på hjemmebane og misset slutspil, som jo var så vigtigt, men tydeligvis vejede pengene i Fcmkassen mere, end at forstærke truppen. Sidder de oven på hinandens hjerner ?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Tak for det.

Så kan vi andre støtte i medgang og modgang.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lupus1999 skrev:
20. aug 2023, 22:52
Tak for det.

Så kan vi andre støtte i medgang og modgang.
Det gjorde jeg også gerne, hvis ikke det var fordi at jeg føler mig røvrendt af klubben. De lover og lover og snakker og snakker og tiden går og der sker ikke en skid. Vi skal blive bedre og bedre efter hvert transfervindue. Vor herre bevars. Vi bliver taget i r....

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Okay, så hold med en anden klub, hvis du er så utilfreds.
Der er Ingen, der tvinger dig til at holde med klubben, hvis ikke der skal mere til, så kan du måske nok undværes?

Jeg respekterer vi er alle er forskellige og har hver vores måde at udtrykke os på, samt at følge klubben på. Fodbold er dynamisk og går op og ned, og lige nu mere ned end op. Jeg vil til enhver tid hellere være i vores sted nu, end tiden før Benham.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Rømer
Cho
Ingi
Fossum
Franculino
Hedvall
Fraisl

Og så er Olsson blevet permanent, Gigovich genlejet.

Jeps, der er IKKE sket en skid, eller noget.

Vi har da hentet tidligt i dette vindue, men jeg håber da heller ikke at de er færdige.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Ikke meget "True Wolf" over dig..
Høvdingen af Herning

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

:D :D
Saemala skrev:
21. aug 2023, 00:03
Ikke meget "True Wolf" over dig..
:D :D

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Administrator skrev:
20. aug 2023, 23:05
Rømer
Cho
Ingi
Fossum
Franculino
Hedvall
Fraisl

Og så er Olsson blevet permanent, Gigovich genlejet.

Jeps, der er IKKE sket en skid, eller noget.

Vi har da hentet tidligt i dette vindue, men jeg håber da heller ikke at de er færdige.
Udmeldingen er, at man forventer 1-2 spillere mere ind før vinduet lukker. Så må vi se om det lykkedes.
Min holdning er, at 7. pladsen i sidste sæson var et wake-up call til ledelsen og at de lyttede efter. De har handlet tidligere end de plejer omend man da altid gerne vil have mere.

Truppen er dog ikke stærk nok til at konkurrere med FCK endnu. Måske ikke engang top 2
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar