Transfer - Vinter 2022/2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af 6256 »

Men kunne en lang vinterpause ikke netop være det, der evt. kan give mulighed for, at vi kan lave en større udskiftning. Særligt, hvis vi får styr på noget allerede nu. Jeg går ud fra, at de fleste af dem vi kan tiltrække ikke umiddelbart er afsted til VM, men nok i højere grad befinder sig i periferien af diverse landshold. Sæsonerne går vel flere steder i stå indtil en gang efter nytår. Og derfor har de spillere muligvis tid til eventuelle forhandlinger. Plus at der er rimelig tid, inden forårssæsonen starter op igen.

Vi kan jo i hvert fald se, at der er nogle, der svært ved det boldbesiddende som Capellas vil spille, og som Peter Sørensen sagde det i weekend, så er der nok nogle, der heller aldrig når at lære det.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

FCM2000 skrev:
28. okt 2022, 14:42
antidefensiv skrev:
28. okt 2022, 11:48
Det er åbenlyst at der skal ændres i truppen efter stilskiftet til Capellas bold.

Løssl, Joel, Døhr, Erik, Henrik, Dyhr, Oliver, Charles, Kaba, Pione er bare ikke gode nok hvis vi skal rykke os som klub.

Der skal handles asap. Man kunne starte med at sign med Martinez.
Løssl har løftet sig, man kan nok ikke smide så mange ud på en gang.

Men man kan godt forsvar at styrke begge back pladser, en af pladserne i midtforsvaret, og en i angrebet
med det niveau løssl viser i denne halvsæson, vil jeg geren have nogle konkrete realistiske bud på hvem fanden vi kan købe som kan forbedre den position markant..??

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Jeg kunne godt se Bisseck i FCM. Fantastisk allround forsvarsspiller.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Den dyreste spiller Portland har købt hidtil, er køb nævnt til 75- 89 mill kr

så 75 mill kroner for evander + nogle tillæg er realistisk

Newcastle er nævnt for isaksen, her er beløb op til 150 mill kroner nævnt

Men den store joker er Artem dovbyk og lange Paul, hvor FCM efter sigende skal have 50 pct af salgsbeløb for Dovbyk

Her er beløb på op til 25 mill euro nævnt, vedrørende et tottenham skifte

https://ukdaily.news/westmidlands/outst ... 54535.html

OG

Lange Paul bomber løs i Belgien igen, skal Genk have noget for ham er det nu, og skal Paul opleve en større liga er det nu
FCM skal have noget med 15 pct af beløb over det Genk betalte for ham

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Starbucks skrev:
29. okt 2022, 09:22
FCM2000 skrev:
antidefensiv skrev:
28. okt 2022, 11:48
Det er åbenlyst at der skal ændres i truppen efter stilskiftet til Capellas bold.

Løssl, Joel, Døhr, Erik, Henrik, Dyhr, Oliver, Charles, Kaba, Pione er bare ikke gode nok hvis vi skal rykke os som klub.

Der skal handles asap. Man kunne starte med at sign med Martinez.

Men man kan godt forsvar at styrke begge back pladser, en af pladserne i midtforsvaret, og en i angrebet
med det niveau løssl viser i denne halvsæson, vil jeg geren have nogle konkrete realistiske bud på hvem fanden vi kan købe som kan forbedre den position markant..??
Det kunne være rart med et svar på det her spørgsmål?

6256

Indlæg af 6256 »

Starbucks skrev:
31. okt 2022, 10:34
Starbucks skrev:
FCM2000 skrev:

Off topic: Starbucks, er du i virkeligheden Løssl selv? Sorry - jeg finder selv ud :D

On topic: Jeg er ganske enig. Jeg synes Løssl har hævet sit spil markant efter han er blevet 1. keeper igen. Er det tre straffe han bl.a. har nappet og flere kampafgørende redninger. Jeg synes tilmed han gør det godt i spillet med fødderne, særligt i Lazio kampen bed jeg mærke i det. Mon ikke det er realistisk, at han er her karrieren ud og Elias eller en anden tager over derefter. Jeg har svært ved at se andre realitiske og rentabele erstatninger i forhold til det vi har nu med ham.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Lössl bliver selvfølgelig også bedre af spilletid og form. Det er vel ikke mange kampe han har haft de seneste år, men nu begynder han at ligne den målmand vi i sin tid solgte.

Jeg synes Capellas har truffet den rigtige beslutning ved at satse på ham, vejen til et mesterskab er en solid defensiv som ikke lukker for mange mål ind.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

6256 skrev:
31. okt 2022, 11:40
Starbucks skrev:
31. okt 2022, 10:34
Starbucks skrev:

Off topic: Starbucks, er du i virkeligheden Løssl selv? Sorry - jeg finder selv ud :D

On topic: Jeg er ganske enig. Jeg synes Løssl har hævet sit spil markant efter han er blevet 1. keeper igen. Er det tre straffe han bl.a. har nappet og flere kampafgørende redninger. Jeg synes tilmed han gør det godt i spillet med fødderne, særligt i Lazio kampen bed jeg mærke i det. Mon ikke det er realistisk, at han er her karrieren ud og Elias eller en anden tager over derefter. Jeg har svært ved at se andre realitiske og rentabele erstatninger i forhold til det vi har nu med ham.
Her et et bevis på at jeg nok ikke er lossl 😅

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Puha, hvor skal der ske meget til vinter, hvis vi skal redde top seks hjem.

Evander skal ud for de 75. Selvom det er for sent - fejl Sushi.
Vi skal NU! have skiftet på vores højre back, Joel er færdig, og her skulle være sket noget for længe siden - fejl Sushi
Vi SKAL have en angriber ind, som er væsentligt bedre end Kaba. At spille med én 9'er en hel efterårssæson er en GIGANTISK fejl af ... Sushi
Vi kan ikke have Chili som fjerdevalg på kanten, han er absurd dårlig - fejl Sushi
Vi skal have en midtstopper ind, som kan spille, og vil man ikke bruge Gartenmann så send ham videre, han er bedre end til bænken

Der er SÅ mange ting, som er galt i den her trup, at jeg ikke begriber, at Svend stadig har sit job.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Du glemmer at Pione Sisto på 27 år i sin bedste alder ligner en kegle i forhold til 16 årige Rooney Bardaghi?

Charles har intet at gøre i FCM, og det samme med Chili. Paulinho ligner en spiller der drømmer om CopaCabana. Han har været en kegle siden at han opnåede sin drøm om at spille CL.

Puha, hvor er der meget galt. Der har været alt for få salg og udskiftning løbende.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Ja, listen kunne have været længere, men Pione er ikke Svends fejl, som alt andet jeg remser op.

Og enig, der har været alt for lidt udskiftning over flere vinduer, og derfor er truppen mættet og uden ny energi. Og nye spillere som Martinez risikere rat falde i det hul.

Pt. er det svært at se Martinez forlænge permanent, hvorfor skulle han ville det? Han er meget bedre end det her..

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Generelt synes jeg truppen bærer præg af, at vi har for mange aldrende/over the hill stamspillere (som ikke burde være det) kombineret med mange metaltrætte spillere i FCM regi og som har aftjent deres værnepligt.

Der skal en voldsom udskiftning i truppen i gang over de næste 2-3 vinduer. Typen af spillere skal skiftes til at kunne spille Capellas bold, og ikke spillere der er skræddersyet til at kaste et langt indkast fra midten af banen.

Svends sæde må snart også være lidt varmt, IMO.
/ ABT

Billede

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Man kan sige, at FCM har et for svagt forsvar, og et forsvar der heller ikke magter opspillet, for få playmakere, og en offensiv som ikke lægger det pres der kan forventes og svigter i defensiven.

Det kræver en stærkere defensiv hvis man vil have en offensiv der ikke magter pres og forsvar, chili gav sig ikke 100 pct i forsvarsspillet i dag, sisto laver et dumt straffespark.

Det kræver også en stærkere trup, hvis man vil være med i 3 turneringer.

Den sportslige ledelse har et ansvar, men ledelsen inkl. Steinlein har også et ansvar.

Det virker også som en kæmpefejl, at man valgte at satse på en enkelt angriber, nemlig Kaba.

Trods forsvaret allerede i foråret vidste problemer, var det eneste træk en transferfri Gartenmann, som ikke virkede som en der kunne forstærke FCM.

Det virker fordrejet, at man henter en Drejer hjem til 1 mill kr. i månedsløn og giver afkald på et større million beløb, man har købt meget dyrt ind i offensiven, sisto, marrony, dreyer, kaba, chilli, phiffer og brumado gennem de sidste par år, SAMTIDIGT hvor man i forsvaret har hentet transferfri spillere i Gartenmann, Dahlsgaard og løssl, og man har hentet middelmådige brazilianske spillere til defensiven og en marginalspiller i Døhr, samtidig har man en Erik S. som var skadet en del af foråret og aldrig har fundet formen igen.

Er det netop ikke det der afspejler sig nu, offentsivt står man godt, mens defensiven ikke er et tophold værdig.

Peter Sørensen fra tv3 har i en tidligere kamp, kaldt FCMs forsvar for elendig.

Ja den sportslige ledelse har fejlet ingen tvivl om det.

6256

Indlæg af 6256 »

Rygter om Fredberg til Midtjylland

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... fck-og-fcm

Så har vi da hørt det med.

Sædet må være varmt under flere i den sportslige ledelse

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

6256 skrev:
1. nov 2022, 11:34
Rygter om Fredberg til Midtjylland

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... fck-og-fcm

Så har vi da hørt det med.

Sædet må være varmt under flere i den sportslige ledelse
Svend Graversen ligner en færdig mand, han må se indad og må erkende at han sidder aben.

En hjælpetræner med kapacitet burde man også hente.

Henrik Jensen og Svend kan man sende ned i ungdomsafdelingen

Låst