Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

Dondinho skrev:
21. aug 2022, 08:34
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... ldspausen/

Svend håber på ny træner før landskamp pausen, dvs inden for den kommende uge. Håber han får ret!

Mon det snart slipper et navn ud?
Var der ikke en, der skrev han havde spottet Thomasberg på stadion i går? Så vidt jeg lige kan se, skal Randers da hverken møde os eller GF lige foreløbigt.

Efter lidt samtaler med ham i forbindelse med kampen i går, så er vi længere i processen ... ;) :?

Det er min egen lille lommefilosofi. Jeg håber fortsat på en udlænding. Men en ting er sikkert. Der skal snart ske noget. Der er en del kampe inden landskampspausen.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Dondinho skrev:
21. aug 2022, 08:34
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... ldspausen/

Svend håber på ny træner før landskamp pausen, dvs inden for den kommende uge. Håber han får ret!

Mon det snart slipper et navn ud?
Det er noget du håber på for der er 4 runder inden der er landskamppause. Man kan håbe det bliver indenfor de næste 2 uger.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg har en fornemmelse af, at det godt kunne blive Zorniger, selvom der skal sluges et par kameler.

Det negative er selvfølgelig, at han lader til at tære ganske meget på en klub, og jeg er ikke sikker på, at han bryder sig om, hvor mange kokke der står om gryden ift. trupsammensætning i FCM. Men lige netop dét burde man måske også genoverveje.

Til gengæld er han en, der kan ændre en lidt slatten kultur. Han kan formentlig få vores presspil til at fungere igen. Han har erfaring og er en tydelig leder - omend på en hårdere måde, end vi før har set i FCM.

Det krakelerede for ham i Brøndby til sidst. Men undervejs fik han en på papiret dårligere trup end vores til at fungere som en enhed med en tydelig plan.

Det kan både blive galt eller genialt. Umiddelbart er jeg mest bekymret for alle de egoer, der efterhånden har samlet sig i FCM. Hvis vi vil nogen steder, er alle nødt at trække i samme retning.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Beklager, havde set der er en landskamp om cirka 10 dage, det var så kvinde landsholdet 🙉🐵.

Zorninger kunne godt være den “håndgranat” truppen og klubben har brug for, så må vi jo se hvor længe det evt. holder som løsning.

Ift. Kriterierne:
Klar og tydelig spillestil - her ligger han vist helt i top!
Moden træner - tjek!
Ift. At løfte Fcm til en top 50 klub så har jeg mere mine tvivl, han har vel aldrig spillet eller trænet en klub i top 50?

Thomasberg kan man nok stille samme spørgsmålstegn ved ift. top 50. Men er vi overhovedet der hvor vi kan tale om top 50? Jeg synes klubben sejler og måske de øvrige kriterier derfor bør være vigtigere på den korte bane?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Man kan i hvert fald sige, at vejen til top 50 starter med at sikre, at man overhovedet skal spille europæisk til næste sommer...

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Dondinho skrev:
21. aug 2022, 11:09
Beklager, havde set der er en landskamp om cirka 10 dage, det var så kvinde landsholdet 🙉🐵.

Zorninger kunne godt være den “håndgranat” truppen og klubben har brug for, så må vi jo se hvor længe det evt. holder som løsning.

Ift. Kriterierne:
Moden træner - tjek!
Ift. At løfte Fcm til en top 50 klub så har jeg mere mine tvivl, han har vel aldrig spillet eller trænet en klub i top 50?

Thomasberg kan man nok stille samme spørgsmålstegn ved ift. top 50. Men er vi overhovedet der hvor vi kan tale om top 50? Jeg synes klubben sejler og måske de øvrige kriterier derfor bør være vigtigere på den korte bane?
uanset om det bliver national eller international, så vil det være en kæmpefejl hvis ikke man enten fyrer eller omplacere jensen og silberbauer, Steinlein må jo stå ved hvad han siger, at fyringen af Bo H. ikke kun er rettet mod Bo alene, men at alle har et medansvar.

6256

Indlæg af 6256 »

FCM2000 skrev:
21. aug 2022, 12:33
Dondinho skrev:
21. aug 2022, 11:09

Ift. Kriterierne:
Moden træner - tjek!

uanset om det bliver national eller international, så vil det være en kæmpefejl hvis ikke man enten fyrer eller omplacere jensen og silberbauer, Steinlein må jo stå ved hvad han siger, at fyringen af Bo H. ikke kun er rettet mod Bo alene, men at alle har et medansvar.
Jeg vil blive slemt skuffet, hvis det bliver Zorniger. Det vil nemlig være en kæmpe håndgranat, men jeg synes også, at det vil være en for stor granat. Med ham smider vi noget af alt det klubben er bygget på og som har drevet den så langt ud. Det synes jeg vil være ærgerligt.

Måske er det nødvendigt, men også en balancegang. Jeg håber godt nok ikke det bliver ham. Men altså som det bliver påpeget med Brumados attitude i går, så skal der godt nok ske noget. Der skal være nogen til at ruske op i de 'ladere' og nonchalant typer, vi har i truppen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Jeg synes ikke rigtigt jeg kan få ham til at passe på kriterierne, og han har jo meget begrænset cheftræner erfaring.

Er der nogen der kender ham lidt bedre der kan beskrive ham? Og hvilken type fodbold han står for?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Altså da han stod i spidsen for Danmarks U21 landshold, der præsterede de som en enhed, spillede flot offensivt fodbold, samtidig med at resultaterne var gode.

Virker som en dygtig og behagelig træner, der sætter disciplinen og sammenholdet højt.

Han sætter stor ære i at udvikle de unge spillere, hvilket chef stillingen for La Masia i Barcelona vidner om. Dette stemmer også godt med vores egen satsning på akademiet.

Han har været assistent i Dortmund, Vitesse, Brøndby mm, og styret Barcelona B og førsteholdet midlertidigt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
22. aug 2022, 12:40
Altså da han stod i spidsen for Danmarks U21 landshold, der præsterede de som en enhed, spillede flot offensivt fodbold, samtidig med at resultaterne var gode.

Virker som en dygtig og behagelig træner, der sætter disciplinen og sammenholdet højt.

Han sætter stor ære i at udvikle de unge spillere, hvilket chef stillingen for La Masia i Barcelona vidner om. Dette stemmer også godt med vores egen satsning på akademiet.

Han har været assistent i Dortmund, Vitesse, Brøndby mm, og styret Barcelona B og førsteholdet midlertidigt.
Desuden har han jo kendskab til fodbolden i Danmark, både indenfor og udenfor kridtstregerne. Jeg ved ikke hvad jeg skal mene, men regner ikke med at Capello er interesseret, så ...
Umiddelbart er jeg positiv
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Virker da som et match. Både udenlandsk og dansk erfaring. Husker gode ting fra U21 landsholdet.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Tror såmænd han er en udmærket træner. Der er bare en udfordring - det er at styre truppen uden indblanding ovenfra - det er meget afgørende som jeg ser det at han får lov til at sætte sit eget aftryk.

JBT

Indlæg af JBT »

Problemet og det afgørende går og stå med om den cheftræner man vælger må vælge hans eget team

Sker det ikke er det stort set ligegyldigt hvem man tager så bliver det ikke bedre

MrTall

Indlæg af MrTall »

JBT skrev:
22. aug 2022, 14:33
Problemet og det afgørende går og stå med om den cheftræner man vælger må vælge hans eget team

Sker det ikke er det stort set ligegyldigt hvem man tager så bliver det ikke bedre
Håber inderligt at han kan få sit eget team.

Besvar