Så må vi gøre lige som i Barcelona hvor de har gravet banen længere ned.
Man kan vel også bygge ovenpå loungen?
når man kikker på billederne af stadion så kan man sagtens grave i hver til fald 3 rækker nedad, uden at de kommer for for tæt på banen. Det giver ca. 2500 ekstra pladser, 4 rækker nedad giver ca. 3333 ekstra pladser og nok det optimale. I øvrigt så synes jeg det er en tynd forklaring, at et sponsorafsnit giver mere end end hvis man udvidede stadionpladserne, rammerne altså flere pladser giver også noget inddirekte i forhold til hvordan fodbolddanmark og hvordan man internationalt ser på FCM og ikke mindst at lokke spillere til udefra.
Umiddelbart tror jeg også der er for lidt plads. I følge DBU skal der også være er sikkerhedsafstand på 2 m og 3 bag målet.FCM2000 skrev: ↑24. jun 2022, 15:07når man kikker på billederne af stadion så kan man sagtens grave i hver til fald 3 rækker nedad, uden at de kommer for for tæt på banen. Det giver ca. 2500 ekstra pladser, 4 rækker nedad giver ca. 3333 ekstra pladser og nok det optimale. I øvrigt så synes jeg det er en tynd forklaring, at et sponsorafsnit giver mere end end hvis man udvidede stadionpladserne, rammerne altså flere pladser giver også noget inddirekte i forhold til hvordan fodbolddanmark og hvordan man internationalt ser på FCM og ikke mindst at lokke spillere til udefra.
prøv at se det her billede, der kan sagtens blive plads til 3-4 rækker nedad og overholde den sikkerhedsafstandDue skrev: ↑24. jun 2022, 16:11Umiddelbart tror jeg også der er for lidt plads. I følge DBU skal der også være er sikkerhedsafstand på 2 m og 3 bag målet.FCM2000 skrev: ↑24. jun 2022, 15:07når man kikker på billederne af stadion så kan man sagtens grave i hver til fald 3 rækker nedad, uden at de kommer for for tæt på banen. Det giver ca. 2500 ekstra pladser, 4 rækker nedad giver ca. 3333 ekstra pladser og nok det optimale. I øvrigt så synes jeg det er en tynd forklaring, at et sponsorafsnit giver mere end end hvis man udvidede stadionpladserne, rammerne altså flere pladser giver også noget inddirekte i forhold til hvordan fodbolddanmark og hvordan man internationalt ser på FCM og ikke mindst at lokke spillere til udefra.
https://www.dbu.dk/media/10153/cirkulae ... dioner.pdf
Måske. Kan ikke se et billede på dit sidste link. Kun det med bag målet i dit første link.FCM2000 skrev: ↑24. jun 2022, 16:28prøv at se det her billede, der kan sagtens blive plads til 3-4 rækker nedad og overholde den sikkerhedsafstandDue skrev: ↑24. jun 2022, 16:11Umiddelbart tror jeg også der er for lidt plads. I følge DBU skal der også være er sikkerhedsafstand på 2 m og 3 bag målet.FCM2000 skrev: ↑24. jun 2022, 15:07
når man kikker på billederne af stadion så kan man sagtens grave i hver til fald 3 rækker nedad, uden at de kommer for for tæt på banen. Det giver ca. 2500 ekstra pladser, 4 rækker nedad giver ca. 3333 ekstra pladser og nok det optimale. I øvrigt så synes jeg det er en tynd forklaring, at et sponsorafsnit giver mere end end hvis man udvidede stadionpladserne, rammerne altså flere pladser giver også noget inddirekte i forhold til hvordan fodbolddanmark og hvordan man internationalt ser på FCM og ikke mindst at lokke spillere til udefra.
https://www.dbu.dk/media/10153/cirkulae ... dioner.pdf
https://www.fcm.dk/nyheder/wi-fi-og-lyd ... mch-arena/
https://m.facebook.com/fcmidtjylland/po ... 837508622/
Fcm skal vækste på sponsorkronerne. De penge er meget mere værd end 1000 flere tilskuerpladser.FCM2000 skrev: ↑24. jun 2022, 15:07når man kikker på billederne af stadion så kan man sagtens grave i hver til fald 3 rækker nedad, uden at de kommer for for tæt på banen. Det giver ca. 2500 ekstra pladser, 4 rækker nedad giver ca. 3333 ekstra pladser og nok det optimale. I øvrigt så synes jeg det er en tynd forklaring, at et sponsorafsnit giver mere end end hvis man udvidede stadionpladserne, rammerne altså flere pladser giver også noget inddirekte i forhold til hvordan fodbolddanmark og hvordan man internationalt ser på FCM og ikke mindst at lokke spillere til udefra.
Det er interessant.Ravnen skrev: ↑23. jun 2022, 01:16Interessant: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-aendring
Det drejer sig dog om nye sponsorfaciliteter, og det var i første omgang planen, at det skulle være bygget ovenpå de eksisterende på hovedtribunen. Sådan bliver det ikke, og i stedet sker det over den modsatte, hvor der hidtil ikke har været sponsorer. Det fortæller FCM's kommercielle direktør Jacob Jørgensen i et interview med Herning Folkeblad.
Her kommer han ind på, at det viste sig, at man ikke ville kunne se de første 10 meter ind på banen deroppe fra, og i stedet for at bede trænerne om at spille uden højre back i den ene halvleg og uden venstre back i den anden, så gik man til en anden løsning.
Nu kommer de til at være over de nuværende siddepladser, og FCM-direktøren peger på, at ændringerne for dem vil være begrænsede.

Hvis der var almindelige siddepladser hele vejen over endetribunerne, ville der som jeg ser det være ca. 130 sæder pr. række. Så hvis man laver et ekstra dæk i begge ender, med f.eks 12 rækker sæder op, vil du få ca. 1500 ekstra sæder på hver af de 2 tribuner. Det burde være muligt. Tror også højdemæssigt det vil matche højden på Faxe Kondi ret godt, så det ikke ser helt tåbeligt ud. Med 3000 nye sæder vil den samlede stadionkapacitet være ca. 15.000.ABT skrev: ↑26. jul 2024, 17:31Så har vi kun de to endetribuner tilbage - hvor meget kan vi vinde af pladser ved at bygge et ekstra dæk ovenpå eller forlænge tribunen i højden/op af? Og så uden at det kommer til at se underligt/grimt ud ift. vores to langsider?
En ideel stadionkapacitet er vel omkring 15.000.
Der er så den smarte måde, det er ved at sænke banen 1 - 1,5 meter, det gjorde man i barcelona dog med en lidt større dybe, nuvel på MCH arena kan det vel give 3 rækker mere hele vejen rundt, og de nederste tilskuere vil komme lidt tættere på sidelinjen og baglinjerne, men som jeg ser det er der plads at give af, og prisen er overkommelig.Mikael Lyk Madsen skrev: ↑4. aug 2024, 14:07Hvis der var almindelige siddepladser hele vejen over endetribunerne, ville der som jeg ser det være ca. 130 sæder pr. række. Så hvis man laver et ekstra dæk i begge ender, med f.eks 12 rækker sæder op, vil du få ca. 1500 ekstra sæder på hver af de 2 tribuner. Det burde være muligt. Tror også højdemæssigt det vil matche højden på Faxe Kondi ret godt, så det ikke ser helt tåbeligt ud. Med 3000 nye sæder vil den samlede stadionkapacitet være ca. 15.000.ABT skrev: ↑26. jul 2024, 17:31Så har vi kun de to endetribuner tilbage - hvor meget kan vi vinde af pladser ved at bygge et ekstra dæk ovenpå eller forlænge tribunen i højden/op af? Og så uden at det kommer til at se underligt/grimt ud ift. vores to langsider?
En ideel stadionkapacitet er vel omkring 15.000.