SL Midtjylland - Viborg 04.03.2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM

SL Midtjylland - Viborg 04.03.2022

Indlæg af MFKM »

Kamp mod de grønne!

Vel den kamp i år, der handler mindst om spillet på banen og mest om spillet uden for banen. Selvfølgelig er en sejr et must, men i min optakt til kampen, kan jeg ikke fokusere på selve spillet, men kun alt det rundt om!

Hvad er der af store planer rundt omkring? Mon Viborg drengene skal forbi og lave narrestreger? Mon ikke vores fans også har noget optakt klar i løbet af de næste par dage.

Jeg ved der forventes stor fest i Vestergade - er der andet på beddingen?

Tag en kollega under armen, få en fyraftens øl i byen inden kamp, lad hele Herning summe af fodbold.

Kim

Re: SL Midtjylland - Viborg 04.03.2022

Indlæg af Kim »

Fik netop hørt en gang SortSnak, og hold op hvor har vi haft mange fede opgør mod Vff - der er altid nerve og smæk på, som det skal være!

Tipsbladets optak:
Kampfakta
Kampstart: Fredag klokken 18.00
Spillested: MCH Arena
Dommer: Jens Maae
På TV: TV3 Sport
Hashtag: #fcmvff #sldk

Holdnyt
FC Midtjylland
FC Midtjyllands svingende start på foråret fortsatte i sidste weekend i Odense, hvor Bo Henriksens tropper måtte rejse hjem med blot et enkelt point i baggagen trods bedre takter.

Dermed udbyggede FC Midtjylland også deres sejrsløse stime i Superligaen til fem kampe, og vi skal helt tilbage til oktober for at finde “Ulvenes” seneste ligasejr. Den stime har også sendt dem ned på andenpladsen i ligaen, hvor de er á point med Brøndby IF og har tre point op til FC København på førstepladsen.

Den stime skal de forsøge at få bugt med, når rivalerne Viborg FF kommer på besøg i en tidlig fredagskamp.

Tidligere på sæsonen snuppede FC Midtjylland en sikker 2-0-sejr på udebane mod oprykkerne, og de vil forsøge at gentage succesen.

Til kampen har de ingen i karantæne, og der er heller ikke umiddelbart skader i FC Midtjyllands trup. Til gengæld har hverken Marrony og nyindkøbte Edward Chilufya været med i truppen til de seneste kampe, så de kan være ude igen.

Viborg FF
Det blev godt nok til et nederlag til FC København senest, men Viborg FF har startet foråret med nogle fine præstationer.

Især offensivt fortsætter de deres flotte præstationer fra efterårssæsonen i Superligaen, og der var også positive takter i nederlaget mod FC København, hvor skarpheden dog manglede. Den skal de finde frem for at få noget med fra MCH Arena.

Viborg FF er inden weekendens kampe på ottendepladsen i Superligaen, og med seks point op og tre runder af grundspillet tilbage virker deres chancer for top seks udspillet. De skal i stedet bare fokusere på at hente point nok til at sikre overlevelse eller syvendepladsen, der giver adgang til Europa-playoff.

Jacob Friis og kompagni må sandsynligvis igen se bort fra Ibrahim Said og Marokhy Ndione, mens Lars Kramer dog er tilbage fra karantæne.

Karantæne
FC Midtjylland: Ingen

Viborg FF: Ingen

Bud på startopstillinger:
FC Midtjylland (3-4-3): Olafsson - Dalsgaard, Sviatchenko, Høegh - Andersson, Evander, Onyedika, Dyhr - Isaksen, Sisto, Brumado

Viborg FF (4-3-3): Pedersen - Anyembe, Kramer, Lauritsen, Sørensen - Lonwijk, Grønning, Bonde - Bech, Grot, Bakiz

Profilen:
Junior Brumado kom i gang med målscoringen i 2022 i den forgangne weekend med sin scoring mod OB, hvor han også spillede en god kamp. Det bliver vigtigt for FC Midtjylland at få ordentligt gang i ham, hvis de skal have et godt forår.

Vidste du, at…:
Hvis man kun kigger på de seneste ti kampe, er FC Midtjylland og Viborg FF henholdsvis det fjerde- og femtebedste hold i Superligaen. FC Midtjylland har hentet 15 point og har en målscore på +2, mens Viborg FF har hentet 14 point og har en målscore på +2. Det bliver ikke meget mere ens.

Dom:
Kan Viborg FF drille ærkerivalerne og forværre FC Midtjyllands stime? Det får vi først svar på fredag aften, men det holder os ikke fra at komme med et bud.

FC Midtjylland har haft en svær start på foråret, men der var lidt flere lovende takter mod OB. Derudover bør kvalitetsforskellen være til at øjne, selvom rivalopgør ofte afgøres af tilfældigheder. Derfor tror vi på, at Bo Henriksen tager forårets første sejr i Superligaen og vinder 2-1

----
Jeg tror seroøst vi får hul på bylden i denne kamp og vi napper en storsejr på måske 3 eller 4-0
Kald mig bare jubelidiot, men denne kamp kan blive definerende for resten af forårsæsonen :)
/Kim

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Kæmpe stor kamp i dag. Vi er mange der har det som årets vigtigste kamp.

Er efterhånden ved at nå det punkt, hvor alt andet end sejr burde være en fyreseddel til Bo. Jeg ved godt det ikke kommer til at ske, fordi det har vi nærmest aldrig gjort før midt i en sæson, men har virkeligt ikke meget tiltro tilbage til ham.

Næsten fyldt stadion og vi bliver 200 uofficielle til prematch på Don. Der kommer skrald på tribunen og jeg håber folk vil synge med, for at give drengene den bedst mulige opbakning.

Ses på stadion!
Høvdingen af Herning

Kim

Indlæg af Kim »

Så er truppen udtaget:

TRUPPEN
16. Elias Olafsson
31. David Ousted

5. Daniel Høegh
6. Joel Andersson
14. Henrik Dalsgaard
17. Mads Døhr Thychosen
28. Erik Sviatchenko
44. Nikolas Dyhr
73. Juninho

7. Pione Sisto
8. Max Meyer
10. Evander
18. Edward Chilufya
24. Oliver Sørensen
35. Charles
37. Raphael Onyedika
45. Gustav Isaksen

19. Vagner Love
53. Victor Lind
74. Junior Brumado

Paulinho er ude, men til gengæld er Chili med - puha, jeg håber godt nok han har lagt på siden de træningskampe jeg så med ham - han så piv uskarp ud, mon ikke kan kan bruges som indskifter?

Mulig opstiling:

Elias
Dalsgaard - Høgh - Svia - Dyhr
Evander - Onyedika - Max
Isaksen - Vagner - Brumado

/Kim

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Det er nok tvivlsomt om det bliver 4-3-3 men hvis det gør så jeg gerne Brumado på 9'eren og Sisto i stedet for Love på kanten.

Jeg tror virkeligt at et systemskifte kan gavne Sisto. Der sker simpelthen for lidt centralt nå vi har fire spillere (Erik, Juninho, Dalsgaard og Rapha), som alle ikke har deres styrker på bolden og som ikke bringer offensiv dynamik. Og så er det han bevæger sig i de forkerte rum og ikke slipper bolden.

Max, Evander, og sisto med et par folk oppe foran (Isaksen og Brumado) = giftigt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Saemala skrev:
4. mar 2022, 00:41
Kæmpe stor kamp i dag. Vi er mange der har det som årets vigtigste kamp.
Nok af forskellige årsager. Tror der er lige så mange som er bedøvende ligeglade med en Viborgkamp (sammenlignet med andre), som der er folk der går op i det som et "Derby". Jeg tilhører selv gruppen som anser denne kamp på samme niveau som en kamp mod SønderjyskE.

Men jeg er fuldstændig enig i, at denne kamps vigtighed for FCM næppe kan overdrives, pga af vores spillemæssige og pointmæssige krise. Det er også vigtigt at få sat en sejr med et positivt spillemæssigt aftryk. Der skal skabes selvtillid til kampen mod FCK.

Jeg savner stadig at kunne se, hvad Bo Henriksen og trænerteamet har arbejdet på i vinterpausen. Kun SønderjyskE og Vejle har iflg Benjamin Leander skabt færre store chancer i sæsonen. Skræmmende.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

Mega kort rødt kort til Charles for den stempling med fuld smadder, oppe fra og ‘henover’ anklen, på bonde. Uhørt dommerfejl

Men heldigt nok

Danand123

Indlæg af Danand123 »

God stemning hele kampen igennem, selv om spillet stadig har sine mangler. Selvfølgelig er de tre point det vigtigste, når man ikke har vundet i fem kampe. Så måske naturligt at man ikke fortsætter efter 3-0.

Isaksen, Dyhr, Høgh, Elias og Evander de bedste set fra min plads på cc. Brumado langt fra det niveau, som vi håber, han viser. Ikke særlig heldig med at erobre bolden i dueller ved høje fremlægninger. Sisto helt ved siden af igen.

Svært at se, hvordan vi skal klare Fck på søndag.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Endelig en dag, hvor alt hvad vi rører ved går i mål (hvert fald de første 30).

Ikke en særligt inspirerende indsats. Stadig ingen idé med spillet, og det er ikke særligt interessant at være tilskuer til. Formationen skriger stadig på at blive ændret. Vi overlader alt for hurtigt initiativet.

Fra min plads på CC har jeg svært ved at sige at nogle decideret gjorde det ekstraordinært godt eller helt elendigt. Det var umiddelbart rimelig jævnt.

Chiluya er en kæmpe chef at komme ind og trække en badebillet i hans første aktion/berøring. One love.

Fck i næste weekend kan meget vel ende med at afkoble os fra mesterskabskampen. Har svært ved at se, at vi skulle blive bedre, sådan som landet ligger pt.
/ ABT

Billede

Due

Indlæg af Due »

God stemning.
Vi score på vores chancer. Forstår virkeligt ikke vores spilsystem.
Med det samme Viborg har bolden, står vi 5 på linje. 3 centrale der skal løbe banen sort. Vi har ingen pres. Ingen boldbesiddelse, da alle står lavt i banen og det er nemt for modstanderne at presse os. Vi fylder intet fremad banen. Jeg kan virkelig ikke se hvad Bo vil med det her hold.

JBT

Indlæg af JBT »

Spillet er ideløst. Indentitet uigenkendelig. Det ligner en badebillet til fck i Herning, for en gang skyld.

Elias tog det han skulle, Isaksen den eneste der drev det og tog initiativ på kuglen - lidt skræmmende at Døhr qua fcn afhoppet faktisk er bedste mand med fødderne, og ser nogle rum, fordeling og retning af spillet, som ingen af de andre gør.

Sisto og junior bringer umotiverende lidt. Rapha og Charles aner ikke en kæft om, hvad de skal og ikke skal på den midte.

Effektiviteten skal have ros, men når Viborg kan få lov at sidde på spillet selv 11 mod 10, så mangler der alligevel en hel del.

6256

Indlæg af 6256 »

Sejren i går, er nok det vigtigste, vi kan tage med. Det kan vise sig at være vigtigt fremadrettet.

Men der er godt nok lang vej endnu. Både Bo og Bach Bak står jo og råber spillerne frem, men der sker vitterligt ikke noget. Jeg kan stadig undres, hvor problemet egentlig ligger i vores spillemæssige krise. Jeg er med på, at når man fører 3-0, så går man lidt ned i kadence, det er ikke noget at sige til, men at man så ender med at spille så jammerligt den sidste time fatter jeg ikke. Endda også 11 mod 10. Vi er skræmmende ringe på bolden og ufatteligt lette at lukke ned, når vi forsøger at bygge op nedefra. Elias tør stort set ikke spille den kort på noget tidspunkt. Onyedika forsøger at spille, men virker nem at lukke ned og bliver, i flere omgange, fanget af Viborgs pres, fordi han enten bruger for lang tid eller der ingen er at spille og så forsøger at drible.

Og sådan kunne man blive ved. Isaksen synes jeg også spiller med skyklapper på, og når han får bolden, ofte alt for langt tilbage på banen, virker det som om, han skal én ting og det er bare direkte mod målet, koste hvad det koste vil. Jeg medgiver dog også, at han sommetider er eneste mand fremme og så er det jo heller ikke nemt. Og når der endelig bliver forsøgt lidt kombinationer, så er der typisk en spiller, der lige skal varme den lidt for meget, jeg husker Sisto tydeligst i en kombination med Evander. Love varmede den også lidt på et tidspunkt.

Det virker til, at der er så mange, der gerne vil afgøre det selv, og det kan jo være både godt og skidt, men lige nu slår det mest ud til skidt, for vi både spiller og presser godt nok skræmmende usammenhængende. Der træffes så mange dårlige beslutninger. Der er ingen løb for hinanden og jeg tager gerne de to helt fremme i forsvar, for de får godt nok ikke meget at arbejde med. Og når Brumado endelig vinder en duel, tror medspillerne ikke på det og tager derfor ikke løbet. Der mangler i den grad tro på tingene, måske mere kærlighed kan gøre det. Måske en mere stringent taktisk oplæg og plan. Jeg ved ikke, hvor problemet ligger. Vi bliver forhåbentlig klogere efter næste weekend. Jeg har stadig min tvivl på trænerteamets evner til at løfte vores spil og trup til det næste niveau, som et tophold kræver.

Var jeg iøvrigt den eneste, der lagde mærke til at Dyhr gav Sisto en skideballe til sidst i kampen og Høegh måtte skille dem af? Skal vi ligge noget i det?

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Bagkæden gjorde det egentlig fint. Døhr smider dog alt for mange lange bolde direkte op i fødderne på en Viborg-spiller.
Joel er igen en af vores klart bedste her i foråret, og vi skaber primært chancer, når backs kommer helt med frem.
Brumado har endnu en forfærdelig kamp, og Rapha virker rådvild. De to har måske bedst af en tur på bænken.

Som flere andre siger, er det svært at forstå, hvorfor Bo vil stå SÅ dybt og bare parere i stedet for at spille sig ud.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Dejligt med en meget tiltrængt sejr. Roser til Evander, Høgh og Dalsgaard. Brumado ved jo ikke hvad Bo vil have ham til at gøre på banen - åbenbart. Der er ikke meget plan over hans spil. Isachsen vil så gerne, men der er intet slutprodukt i ham. Ser dog meget potentiale i Chilofya, i det korte indhop viste han fart og indstilling. Håber sgu Meyer og Erik er klar til FCK, ellers får vi store problemer. Her i starten af sæsonen kan man da se, hvad Thorup har brugt opstarten til - 3 kampe, 3 sejre og ingen mål imod. Det er ikke til at se hvad Bo har brugt opstarten til..

Vijen

Indlæg af Vijen »

Lækkert med en sejr, men spillet sejler fortsat. 43% boldbesidelse ifølge bold med 20 minutter i overtal, det er bare ikke godt nok.

Brumado trænger til en tur på bænken, han virker fuldstændig uden selvtillid. Hellere ind med Vagner, han virker stadig som om han bare skal have en halv mulighed for at lave noget farligt.

Jeg tror vores spil vil blive meget bedre af at have Meyer og Evander sammen på midtbanen, som også var meningen til kampen. Så har vi 2 der kan der kan se løbene fra angriberne og sørge for at holde bolden i gang. Jeg kunne godt tænke mig at se Chili og Isaksen sammen forrest. Så har vi to spillere forrest som ikke må få en meters plads ellers ser Evander og Meyer løbet.

Besvar