Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 864
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Saemala »

UlveLars skrev:
19. feb 2022, 13:13
Skal vi fortsat spille med 3 i front kommer (den del) af truppen pludselig til at se tynd ud. Lind og Love som oplagte indskiftningsmuligheder og ellers skal vi ned til spillere som Simsir - som dog også kunne være spændende at se. Heiselberg vel ikke en mulighed denne sæson og Brumado ligner en der er langt fra topformen - og som garanteret ikke holder hele foråret.
Mon ikke vi kommer til at se mere til 3-5-2?
Du glemmer Chilufya. Vi er fint dækket ind på de offensive pladser. Meyer har også spillet på siderne før, hvis det skulle gå helt galt.
Høvdingen af Herning

mousebreaker
Indlæg: 3673
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af mousebreaker »

Sahl skrev:
19. feb 2022, 12:24
Det er trist hvis det ender sådan, men man er også nødt til at kigge på de menneskelige aspekter. I bagklogskabens lys kan det godt være, at han aldrig skulle have skrevet med os pga. kone og kommende barn
Kun hvis man vidste, at kone/kæreste og barn ikke ville komme med. Så vil det jo aldrig komme til at gå, det burde være åbenlyst for enhver.
Enten har klubben her lært en vigtig lektie, eller også er det Marronys kæreste der er vendt på tallerken.
Og ja, som du skriver, så burde Marrony selv have haft den del på plads før han skrev under
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars
Indlæg: 888
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af UlveLars »

Saemala skrev:
19. feb 2022, 13:23
UlveLars skrev:
19. feb 2022, 13:13
Skal vi fortsat spille med 3 i front kommer (den del) af truppen pludselig til at se tynd ud. Lind og Love som oplagte indskiftningsmuligheder og ellers skal vi ned til spillere som Simsir - som dog også kunne være spændende at se. Heiselberg vel ikke en mulighed denne sæson og Brumado ligner en der er langt fra topformen - og som garanteret ikke holder hele foråret.
Mon ikke vi kommer til at se mere til 3-5-2?
Du glemmer Chilufya. Vi er fint dækket ind på de offensive pladser. Meyer har også spillet på siderne før, hvis det skulle gå helt galt.
Ja, jeg gør sgu da. Undskyld!
Men er det ikke rigtigt nok, at det europæisk var ham der blev sorteper?

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af CasperA »

UlveLars skrev:
19. feb 2022, 15:25
Saemala skrev:
19. feb 2022, 13:23
UlveLars skrev:
19. feb 2022, 13:13
Skal vi fortsat spille med 3 i front kommer (den del) af truppen pludselig til at se tynd ud. Lind og Love som oplagte indskiftningsmuligheder og ellers skal vi ned til spillere som Simsir - som dog også kunne være spændende at se. Heiselberg vel ikke en mulighed denne sæson og Brumado ligner en der er langt fra topformen - og som garanteret ikke holder hele foråret.
Mon ikke vi kommer til at se mere til 3-5-2?
Du glemmer Chilufya. Vi er fint dækket ind på de offensive pladser. Meyer har også spillet på siderne før, hvis det skulle gå helt galt.
Ja, jeg gør sgu da. Undskyld!
Men er det ikke rigtigt nok, at det europæisk var ham der blev sorteper?
Jow han var ikke én af de tre, som blev registreret, da vi var godt besat på kanterne, kombineret med at han ikke var helt i topform endnu.

Hvordan fungerer det, nu hvor vi har solgt en registreret spiller? Så kan vi vel bare efterregistrere Chilufya?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 864
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Saemala »

CasperA skrev:
19. feb 2022, 18:29
UlveLars skrev:
19. feb 2022, 15:25
Saemala skrev:
19. feb 2022, 13:23


Du glemmer Chilufya. Vi er fint dækket ind på de offensive pladser. Meyer har også spillet på siderne før, hvis det skulle gå helt galt.
Ja, jeg gør sgu da. Undskyld!
Men er det ikke rigtigt nok, at det europæisk var ham der blev sorteper?
Jow han var ikke én af de tre, som blev registreret, da vi var godt besat på kanterne, kombineret med at han ikke var helt i topform endnu.

Hvordan fungerer det, nu hvor vi har solgt en registreret spiller? Så kan vi vel bare efterregistrere Chilufya?
Kan vi ikke, nej. Det ville være en alt for nem måde, at kunne registrere mere end de 3 nye spillere.
Høvdingen af Herning

Vijen
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Vijen »

Marrony ikke med til kampen imod AaB. Så rygterne om en retur til Brasilien er nok desværre sande.

Læste igår at der var en pris på 3.2 millioner euro for 60% af ham og, hvis han nåede nogle mål skulle de betale 800.000 for yderligere 10% af ham. Så hvis han bliver en stor succes og sælges videre har vi fået 4 millioner euro + 30% af fremtidig transfer.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Steffen am »

CasperA skrev:
19. feb 2022, 18:29
UlveLars skrev:
19. feb 2022, 15:25
Saemala skrev:
19. feb 2022, 13:23


Du glemmer Chilufya. Vi er fint dækket ind på de offensive pladser. Meyer har også spillet på siderne før, hvis det skulle gå helt galt.
Ja, jeg gør sgu da. Undskyld!
Men er det ikke rigtigt nok, at det europæisk var ham der blev sorteper?
Jow han var ikke én af de tre, som blev registreret, da vi var godt besat på kanterne, kombineret med at han ikke var helt i topform endnu.

Hvordan fungerer det, nu hvor vi har solgt en registreret spiller? Så kan vi vel bare efterregistrere Chilufya?
Ousted, Chil og Diomande, blev rigtig nok ikke regristeret til UEFA kampe.
Så i forhold til Europa er det ikke helt ukompliceret at skifte (mere end 3) i vintervinduet.

Tænker også at i ligaen er det ikke noget problem. Chil i form osv.
Men lige her og nu, med Isaksen tvivlsom, Marrony ude og Chil ikke registeret (og måske også skadet?) kan det godt blive lidt tyndt.
Lige nu kan det også godt se dumt ud at vi har lejet Mabil ud, men sådan er der nok så meget.
Ellers må Isaksen bare spares til UEFA kampene, og Chil spille i ligaen. Håber da i hvert fald at vi får flere af de der UEFA kampe.

Og ja, midtbanen ser da heldigvis stærk ud. Så er det bare om 3-5-2 virkelig er bedre end 3-4-3

MFKM
Indlæg: 628
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af MFKM »

Marrony handlen skulle jf. flere brugere på Twitter være død. Spændene hvilken motivation han kommer retur med - og om han har været rejst til Brasilien eller er klar allerede søndag mod OB.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3226
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

MFKM skrev:
23. feb 2022, 22:36
Marrony handlen skulle jf. flere brugere på Twitter være død. Spændene hvilken motivation han kommer retur med - og om han har været rejst til Brasilien eller er klar allerede søndag mod OB.
Det var næsten det værste, der kunne ske. Hvis han nu mentalt var på vej tilbage, kan det blive endnu et tilbageslag.

Matjavsen
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Matjavsen »

Acebone skrev:
23. feb 2022, 22:42
MFKM skrev:
23. feb 2022, 22:36
Marrony handlen skulle jf. flere brugere på Twitter være død. Spændene hvilken motivation han kommer retur med - og om han har været rejst til Brasilien eller er klar allerede søndag mod OB.
Det var næsten det værste, der kunne ske. Hvis han nu mentalt var på vej tilbage, kan det blive endnu et tilbageslag.
Klubberne er jo enig han sagde nej.

Ved ikke hvordan det skal kunne påvirke ham

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3226
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »


CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af CasperA »

Acebone skrev:
26. feb 2022, 09:56
Sagaen, der aldrig ender:

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... genoptages
Lad os håbe at handlen snart bliver gennemført, da det vil være bedst for alle parter.

Spændende om at han er med i truppen til kampen i morgen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Steffen am »

Ja, uden UEFA er behovet i hvert fald væsentlig mindre.
Også med Chil i truppen, færre kampe osv.

Men selvfølgelig kun hvis buddet er der, ingen grund til at sælge under prisen. Men hvis buddet er der, virker det da oplagt.

MFKM
Indlæg: 628
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af MFKM »

Ruslands krig imod Ukraine, har også betydning for transfermarkedet. Som jeg ser det for Midtjylland, kan det særligt være gældende for følgende:

Anders Dreyer transferen - er hele betalingen her modtaget up front, eller skal den komme i rater? Der må være en risiko for at flere af de russiske klubber kan gå konkurs, særligt hvis deres spillere har aftalt deres lønninger i euro, imens hovedparten af indtægterne formenligt kommer i rubler. Er prisen i stedet fastsat i rubler og kommer i rater, må vi nok også forvente at vores kommende indtægter er styrtdykket. Jeg tror dog på prisen er sat i euro, jeg vil desværre dog ikke være overrasket, hvis betalingen kommer i rater og de næste rater ikke bliver betalt til tiden.

Måske endda muligheden for at Dreyer kan komme hjem igen? https://campo.dk/2022/03/01/fifpro-med- ... ontrakter/ Nok usandsynligt, men hvis det sker, skal vi naturligvis spørge ind til det.

Artem Dovbyk - han spiller jo desværre for Dnipro. Midtjylland har en videreslagsklausul, eftersigende på 50 %. I vintertransfervinduet var der tale om mulige salg for et større tocifret millionbeløb. Transfemarkt har værdisat ham til 5 millioner euro. Det er nok sandsynligt at Dovbyk deltager i kamphandlingerne dernede, ligesom et stort salg nok ikke lige er på trapperne. Lad os håbe han er lige så skarp i krig, som han var på banen for Dnipro. Vi må håbe alt det bedste for Dovbyk, men drømmen om en videresalgsklausul er naturligvis af minimal betydning i den aktuelle situation. Jeg kan sagtens leve med klubben ikke tjener penge på et Dovbyk salg, bare ham og hans familie kommer igennem krigen. Dnipro er beliggende sydøst for ukraine, men tilpas langt inde i landet til, at det vidst nok ikke er overtaget af russerne endnu. Som jeg hurtigt kan se ved en googlesøgning, gjorde de sig for 2 dage siden klar til kamp. https://www.bbc.com/news/world-europe-60542523 .

JBT
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af JBT »

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/sp ... ver-rammer

Ja - tænker, at det er en no brainer at få købt Dreyers mål hjem til heden hurtigst muligt

Låst