Spillerstatistik

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MN

Spillerstatistik

Indlæg af MN »

Hej.

Da der i øjeblikket kører en hæftig debat om hvilke spillere der i forårssæsonen bør besætte midtbane -og backpladserne, har jeg udarbejdet en lille statistik, som måske kommer svaret en anelse nærmere.

Midtbane :

Målscorer for de enkelte spillere i den tid de har været på banen, og har fungeret som midtbanespiller :

Thomas Frandsen : 23 - 16
Michael Hansen : 18 - 13
Thomas Rathe : 17 - 17
Claus Madsen : 8 - 3
Mikkel Thygesen : 14 - 11
Razak Pimpong : 10 - 8
Dennis Sørensen : 11 - 14
Femi : 5 - 8

Central midtbane :

Målscorer samt spilletid (minutter) for de enkelte konstellationer :

Frandsen - Hansen : 15 - 7, 675 min.

Frandsen - Rathe : 11 - 10, 589 min.

Hansen - Rathe : 3 - 6, 317 min.

Forsvar :

Målscorer for de enkelte spillere i den tid de har været på banen, og har fungeret som forsvarsspiller :

Nicolai Jørgensen : 20 - 13
Henrik Smedegaard : 12 - 6
Jesper Mikkelsen : 14 - 9
Kristian Bak : 27 - 23
Søren Skriver : 15 - 13
Ulrik Lindkvist : 22 - 22

Statistik fortæller selvfølgelig ikke alt, men giver alligevel et ganske godt billede af situationen.
Senest rettet af MN 20. feb 2005, 14:13, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Spillerstatistik

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Du må lige lave en noget grundigere præsentation af tallene, hvordan de skal læses, hvad de dækker over, og hvordan du er kommet frem til dem?
Jeg kan ikke ummidelbart se hvad det er du prøver at sige.

MN

Indlæg af MN »

Hej Hekler.

Statistikken viser hvordan holdet har klaret sig i de perioder hvor de nævnte spillere eller spillerkonstellationer har været på banen.

Statistikken er udarbejdet ved hjælp af DR.dk´s Dong-bold.

bw152/michael

Indlæg af bw152/michael »

Okay tak. Nu kan jeg også lidt bedre forstå det..
Men hvad er det du prøver at sige!

DamZe

Indlæg af DamZe »

Jeg synes det er fint nok at du prøver at kaste lys over tingene med statistikker, hvis det er det du finder bedst.

Generelt er jeg ikke den store tilhænger af statistikker, og det er ikke for at være en lyseslukker, men jeg tror desværre ikke man kan bruge dine statistikker til ret meget.

I disse fremviste statistikker er der jo mange ting der spiller ind på "resultatet".

1: Der er f.eks. 11 spillere på banen de pågældende spilledage, og ikke kun 1!

2: Nogle spillere kan måske drage "fordel", af at have spillet lidt flere hjemmekampe en de andre (hvilket er en stor fordel, da holdet som helhed spiller bedre hjemme)!

3: Der er forskel på modstanderne!

Der er sikkert mange flere...

Jeg vil hellere sætte min lid til at ER finder den bedste konstallation, udfra træningsresultater.

//Mads D.

YahooSeeker [Bot]

Eller at han finder den bedste konstellation med statistikker. ;-) Jeg er sådan set ligeglad med hvordan han når frem til den bedste konstellation for den enkelte kamp, bare han finder den. ;-)

Jeg tror ikke at statistik er helt ligegyldigt, men spørgsmålet er hvor langt man kan gå ned i det, før det forvirrer og fjerner fokus fra vigtige aspekter. Du nævner nogle gode eksempler, som statistikken ikke tager højde for.

Man kan godt se på statistikken og se at en konstellation fungerer godt, men statistikken forklarer ikke hvorfor den fungerer godt, og det kan være det ikke er i alle situationer den fungerer godt, men kun netop i de situationer hvor denne konstellation har været anvendt. I så fald viser statistikken bare at ER har fået det optimale ud af den pågældende konstellation.

DamZe

Indlæg af DamZe »

Kunne ikke være sagt bedre ;)

YahooSeeker [Bot]

Det jeg mener er at jeg ikke kan se hvad de forskellige tal står for, og derfor ikke kan se hvad det er du prøver at sige.
Du må komme med nogle benævnelser ved tallene.

Thomas Frandsen : 23 - 16 betyder det han har lavet 23 mål i 16 kampe.....eller hvad????

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Det betyder at FCM har scoret 23 mål imens TF har været på banen, mens der er lukket 16 ind...

Peter Ross

MN

Indlæg af MN »

Hej Hekler.

23 - 16, betyder at i de perioder hvor Thomas Frandsen har været på banen som midtbanespiller, har FCM scoret 23 mål og indkasseret 16 mål.

YahooSeeker [Bot]

MN skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Hekler.
>
> 23 - 16, betyder at i de perioder hvor Thomas
> Frandsen har været på banen som midtbanespiller,
> har FCM scoret 23 mål og indkasseret 16 mål.

Ok, hvordan ser det så ud i den periode du bruger for den tid hvor Frandsen ikke har været på banen? Hvis du sætter de to ting op overfor hinanden så begynder din statestik jo at blive brugbar.

MN

Indlæg af MN »

Hej Hekler.

De perioder hvor Thomas Frandsen ikke har været på banen som midtbanespiller, har FCM tabt med 6 - 8.

Besvar