Hvad skal der ske ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Martin

Hvad skal der ske ?

Indlæg af Martin »

Nu må frustrationerne ud herfra...

Nu er vi ude af pokalen også, det var ellers den letteste vej til europa, og vi ligger pt. skidt i Suppen ( 6 plads ). Vi er ude af uefaen - det kan man måske ikke sige det store til, men jeg mener der skal ske ting og sager i klubben ligenu, vi kan ikke blive ved med at acceptere den ene dårlige præstration efter den anden, uden det skal have konsekvenser!
Kan så ikke udtale mig om aftenens kamp, men ligeså meget generelt set, det virker som om, at der slet ikke er nogen gnist i truppen mere, se på f. eks på Frank K som virker helt ved siden af sig selv, og sådan virker mange af spillerne jo pt.

Hvad skal der ske ? Har i hele perioden under Erik Rasmussen støttet ham; men er begyndt at komme i tvivl, det kan jo ikke passe at vi gang på gang skal spille direkte naivt - skubber en masser spiller frem... indkøbspolitiken var måske også noget underligt noget, vi henter Simon Poulsen - en elegant fløj ingen tvivl om det, men han scorer bare ikke kasser, og vi har jo egentlig fløje nok til det denne sæson, så ville måske være bedre at have holdt på en Thomas Fransen som havde haft erfaringen, og både kunne aflaste midtbanen, men så sandelig og forsvaret... Der er jo så pt. heller ikke den store hjælp til forsvaret fra midtbanen skal siges, så det er jo egentlig alle kæder der bærer skylden...

Og folk siger, vi har så vanvittig en bred trup, hvorfor stiller man så gang på gang med David & Frank som de eneste angriber ? Der er vel ingen alternativer, eller er det bare mig der har overset noget, ingen af dem virker skarpe - det betyder vel, at der heller ikke her er den store konkurrence, og derfor mister de måske gejsten til at yde de sidste 10 % som afgør kampe... Og Klaus K skulle så være alternativet, forstår så sandelig godt de fik sig et billigt grin i Viborg da vi hentede ham, han har vel kun spillet imod Thorshavn ind til videre ? Poku er den kommende stjerne ( måske ) men pt. scorer han heller ikke... Så der er ingen alternativer...

Onside roser jo tit FCM for deres fremarettede spil, men man kan jo sige, at det koster os gang på gang - desværre.

Pt. ser jeg ikke andre løsningen end en fyring til Erik Rasmussen og Hr. Thomasberg. Og så må vi hente Ove hjem fra Esbjerg, det er vidst den bedste løsning pt.
Senest rettet af Martin 21. okt 2005, 13:49, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Lorte halv sæson komplet

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Damn hvor vi stinker PT. Alt er stolpe ud og spillet på banen er piv ringe. Når selv et MEGET tynt Aab hold tæver os ser det skidt ud. Vi må bare se i øjnene at det forsvar er tyndt og vores målmand må da efterhånden lide af tinitus med den sussen for ørene han har PT.
Well Det var den sæson.....

Tak for det gutter

Eistorp - BW#1830

Re: Hvad skal der ske ?

Indlæg af Eistorp - BW#1830 »

Jeg ser det ikke som et problem at vi spiller offensivt og fremadrettet. For på trods af at vi spiller yderst offensivt til tider, lukker vi jo ikke overdrevet mange mål ind. Til gengæld er der kæmpe store problemer oppe foran. Vi mangler flere angribere med superliga klasse og dermed også konkurrence mellem angriberne. Det skal koste pladsen hvis man ikke scorer i 4-5 kampe.

Martin

Indlæg af Martin »

Eistorp - BW#1830 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg ser det ikke som et problem at vi spiller
> offensivt og fremadrettet. For på trods af at vi
> spiller yderst offensivt til tider, lukker vi jo
> ikke overdrevet mange mål ind. Til gengæld er der
> kæmpe store problemer oppe foran. Vi mangler flere
> angribere med superliga klasse og dermed også
> konkurrence mellem angriberne. Det skal koste
> pladsen hvis man ikke scorer i 4-5 kampe.

Er faktisk enig i din betragtning, vil da også hellere se underholdende bold end kedelig Horsens bold, men problemet er jo netop, at de ikke sætter point på kontoen og pt. spiller holdet heller ikke underholdende eller noget som helst...

Er det for meget at forlange Erik Rasmussens serveret som arbejdsløs ?

bruno

Indlæg af bruno »

Det jeg ser som problemet er de mange skader vi har. Vi spiller den en dag drømme bold og den anden dag spiller vi som FC Zulo,ligeså svingerne resultater som hold opstiligerne er det. Det drejer sig om at stille med de samme hver gang som over hovet mullig når mand spiller koncept fodbold hvor spillerne kenner hinanaden bla. med de forskelige løbemønster. Vi har et hold der kender hinaden godt og spiller forrygne sammen bla. Mod Brøndby,FCK og AAb i foråret og sisdst hjemme mod CSKA Moskva og det er følgne spiller er.
O.Tidmand
R.Daugåård K.B.Nilsen J.Mikelsen U.Ligkvist

D.Sørnsen M.Hansen M.Tygesen R.Pimpong

F.Kristisen D.Nilsen

ulv865

Indlæg af ulv865 »

Jeg er enig i, at det ikke lige er det bedste drengene har præsteret i denne sæson ( % Moskva-kampene ), men det er altså den samme midterakse vi køre med nu, som i foråret, hvor vi ikke kunne få armene ned med det gode spil og en 3. plads. FF og DN i front Thyge og MH på midten ( forstærket af Traoré ) JM og KBH i forsvaret er det samme. så det er jeg ganske enkelt ikke enig i. De andre tilgange er forstærkninger, om ikke andet, så når vi snart mister Pim, Madsen er heller ikke stabil (skadet). Det er altid godt at ha kamp om pladserne. Det kan være det er det der er gået galt. At spillerne bliver usikre på deres position på holdet, men det skal de snart til at ligge fra sig, hvis de selv vil være på holdet. Måske det er det der er gået galt oppe i Traorés hoved, at han regnede med, at han var sikker mand på holdet og så bliver. Men jeg mener det er en god ting.

At fyre ER er den største svampe-tåge jeg nogensinde har hørt. Jeg tror det er på samme måde, som med landsholdet og MO. det er den baedste løsning - mener jeg, men der skal til t ske noget. Landsholdet er blevet læst og derfor får de ikke det ud af det de skal ha. det er det samme her. de andre hold har læst vores spil og er indstillet på det. Vi evner ikke ligesom landsholdet, at variere (nok)! det kan godt være det bare er mig, men det er sådan jeg ser det.

Og at angriberne ikke score er ganske enkelt heller ikke rigtigt. Frank scorer i aften og David har da scoret både mod Aab tidligere og andre kampe. De har ikke scoret nok og forsvaret har så været hullet som en si. 22 mål imod i 13 kampe (SAS) det er bare for mange. og sammenholdt med at spillet heller ikke køre på de mest jævne skinner, køre det som det gør.

------- MEN kære Martin og andre ulvevenner!

Vi skal nok komme igen, men det kræver mere af såvel spillere som trænere.

FORZA FCM
ulv865

YahooSeeker [Bot]

Martin skrev:
> > Nu må frustrationerne ud herfra...
>
> Nu er vi ude af pokalen også, det var ellers den
> letteste vej til europa, og vi ligger pt. skidt i
> Suppen ( 6 plads ). Vi er ude af uefaen - det kan
> man måske ikke sige det store til, men jeg mener
> der skal ske ting og sager i klubben ligenu, vi
> kan ikke blive ved med at acceptere den ene
> dårlige præstration efter den anden, uden det skal
> have konsekvenser!
> Kan så ikke udtale mig om aftenens kamp, men
> ligeså meget generelt set, det virker som om, at
> der slet ikke er nogen gnist i truppen mere, se på
> f. eks på Frank K som virker helt ved siden af sig
> selv, og sådan virker mange af spillerne jo pt.
>
> Hvad skal der ske ? Har i hele perioden under Erik
> Rasmussen støttet ham; men er begyndt at komme i
> tvivl, det kan jo ikke passe at vi gang på gang
> skal spille direkte naivt - skubber en masser
> spiller frem... indkøbspolitiken var måske også
> noget underligt noget, vi henter Simon Poulsen -
> en elegant fløj ingen tvivl om det, men han scorer
> bare ikke kasser, og vi har jo egentlig fløje nok
> til det denne sæson, så ville måske være bedre at
> have holdt på en Thomas Fransen som havde haft
> erfaringen, og både kunne aflaste midtbanen, men
> så sandelig og forsvaret... Der er jo så pt.
> heller ikke den store hjælp til forsvaret fra
> midtbanen skal siges, så det er jo egentlig alle
> kæder der bærer skylden...
>
> Og folk siger, vi har så vanvittig en bred trup,
> hvorfor stiller man så gang på gang med David
> & Frank som de eneste angriber ? Der er vel
> ingen alternativer, eller er det bare mig der har
> overset noget, ingen af dem virker skarpe - det
> betyder vel, at der heller ikke her er den store
> konkurrence, og derfor mister de måske gejsten til
> at yde de sidste 10 % som afgør kampe... Og Klaus
> K skulle så være alternativet, forstår så sandelig
> godt de fik sig et billigt grin i Viborg da vi
> hentede ham, han har vel kun spillet imod
> Thorshavn ind til videre ? Poku er den kommende
> stjerne ( måske ) men pt. scorer han heller
> ikke... Så der er ingen alternativer...
>
> Onside roser jo tit FCM for deres fremarettede
> spil, men man kan jo sige, at det koster os gang
> på gang - desværre.
>
> Pt. ser jeg ikke andre løsningen end en fyring til
> Erik Rasmussen og Hr. Thomasberg. Og så må vi
> hente Ove hjem fra Esbjerg, det er vidst den
> bedste løsning pt.
>

Det er lige hvad jeg ofte har luftet her på graven, men gang på gang er blevet jordet for min holdning, godt talt Martin

YahooSeeker [Bot]

Også enig herfra Martin.. Det er utroligt svært at blive ved med og være positiv, og de er nød til lave noget om prompte!!

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg synes vi skal lave en ordning hvor vi fyrer træneren hver gang vi ikke har vundet i 3 kampe i træk... Come on man!!!
Jeg må sq ærlig indrømme at jeg ikke kan tage folk der ingen tålmodighed har seriøst. Man fyrer ikke folk bare pga en krise... Det er jo i sådan en man skal stå sammen og støtte i stedet for at tude... Hvad så hvis krisen fortsatte under den nye træner... Skulle han så også bare ud?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jesper BW1100 skrev:
> Hvad så hvis krisen fortsatte under den nye
> træner... Skulle han så også bare ud?

Ja det ville blive ligesom i AGF ;-)

(AGFere, I plejer at kunne tage det*G*)

YahooSeeker [Bot]

Jeg er naturligvis enig i at man ikke bare skal fyre træneren, fordi vi har tabt 3 kampe.. Men når det er sagt må i 2 optimister (Jesper-Ravnen) dog trods alt give os ret i at, der overhovedt ikke er nogen form for vildskab på banen!!! Ihvertfald ikke uden David, og at vorers spillere for det meste ligner nogen der hellere ville ligge under dynen og se kampen i onside!! Altså vi har et problem om vi vil det eller ej, og det skal lykkes, jeg tror bare ikke at ER kan sætte folk ordentligt op.. Men det er også kun min vudering!!

Martin

Så kæmp da i det mindste

Indlæg af Martin »

Ravnen skrev:
> Jesper BW1100 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hvad så hvis krisen fortsatte under den nye
> > træner... Skulle han så også bare ud?
>
> Ja det ville blive ligesom i AGF ;-)
>
> (AGFere, I plejer at kunne tage det*G*)
>
>
> Ravnen
>
> -- Intet er så svært som man frygter; intet så
> let som man tror. --

Mig bekendt har Åkeby stået i spidsen i mere end tre kampe...

Det jeg mangler i FCM pt. er ikke sejrene men viljen til at få dem... Hvis vi ligesom imod Moskva bare kæmpede en vis del ud af - jamen så havde det heller ikke gjort så ondt at vi bliver ved med at tabe... !

Jeg mangler bare en løsning på dette - og vidst det er at fyre træneren hver gang vi har tabt tre kampe, jamen så må det jo være løsningen...!!! Fighten - det er den jeg vil se, hvis den bare var der, jamen så ville det være tildels oki...

YahooSeeker [Bot]

Fcm fan Kolding skrev:
> Jeg er naturligvis enig i at man ikke bare skal
> fyre træneren, fordi vi har tabt 3 kampe.. Men når
> det er sagt må i 2 optimister (Jesper-Ravnen) dog
> trods alt give os ret i at, der overhovedt ikke er
> nogen form for vildskab på banen!!! Ihvertfald
> ikke uden David, og at vorers spillere for det
> meste ligner nogen der hellere ville ligge under
> dynen og se kampen i onside!! Altså vi har et
> problem om vi vil det eller ej, og det skal
> lykkes, jeg tror bare ikke at ER kan sætte folk
> ordentligt op.. Men det er også kun min vudering!!

nu har i fået vores bud " VI ER I krise " skal vi bare vente og lade stå til?????
hvad mener Jesper BW1100 og Ravnen helt konkret vi skal gøre før vi er under stregen?????????????????????

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Nu går det nok aldrig så galt, så vi ender under stregen, dertil er vores hold for godt.
Som jeg ser det, så skal vi tør bruge nogle unge spillere, der er villige til at fighte sig frem, når spillet ikke lige flyder.

I går var Thygesen, Femi og Jungbloot 3 gode eksempler. I starten flød spillet ikke ligefrem for dem, men de blev ved med at kæmpe. Femi lavede et sandt arbejdsraseri på midten, Thygesen var god til at fange AaBs opspil, mens Jungbloot fik løbet en del efter AaBs forsvar, der derved tit blev presset til at smide bolden væk.
Poku viste også noget vilje i lørdags, hvor han fik chancen.

Michael Hansen kan blive på bænken, indtil han indser, at der skal kæmpes og tackles, før man vinder en fodboldkamp. Har han nogensinde lavet en tackling på den centrale midtbane ?
Men det er tydeligt for en hver, at spillet ikke flyder for tiden. Spillerne er gode nok, de har bare ikke troen på det for tiden, hvilket er det helt store problem.

Jeg tror at vi nok skal komme tilbage på ret kurs igen, hvis Erik tør stille med samme hold som i går, ellers med Claus Madsen/Marc Møller på venstre-back, hvis ikke Nikola bliver klar efter hans skade.

Peter Ross
- Vi vil slås
Vi vil slås
Elementerne er os
Vi er hooligans
Ikke rigtig' fans
Det sir' Claus B. om os !

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fcm fan Kolding skrev:
> Jeg er naturligvis enig i at man ikke bare skal
> fyre træneren, fordi vi har tabt 3 kampe.. Men når
> det er sagt må i 2 optimister (Jesper-Ravnen) dog
> trods alt give os ret i at, der overhovedt ikke er
> nogen form for vildskab på banen!!!

Hehe, hvis du har læst mine indlæg her på graven, så vil du vide at jeg bestemt også kritiserer. Men derfra og så til at kræve trænerens afgang er der trods alt et stykke. Vi er ikke det første hold der har ramt en krise, og krisen er trods alt ikke værre end at vi ikke ligefrem er i nedrykningsfare. Havde vi lagt sidst, og virkelig været på røven pointmæssigt op til stregen, så ville jeg også have tænkt tanken lidt længere. Men pt. er der ingen grund til at tale trænerfyring. Men selvfølgelig skal vi tale om hvad der er galt, og hvad der eventuelt skal ske for at løsne krisen. Min holdning er at Ørgaard har handlet lidt for naivt ind, balancen i truppen er ikke god, vi mangler erfarne og stabile spillere på vitale pladser (forsvar - angreb), og byttet med Traore og Frandsen på midtbanen ser unægteligt ud til at have svækket os.

Rå fight er hvad vi kan gøre nu, det er ofte den eneste vej ud af en krise.

Besvar