Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

CasperA skrev:
19. jul 2021, 11:09
Mht. Nicolaisen undrer jeg mig også over, hvorfor han stadigvæk er i klubben.

Før han blev udlejet til Pourtsmouth sagde han, at han ikke ville blive i FCM, hvis han kun var indskifter, hvorfor han blev udlejet.

Efter det mislykkede lejeophold er han så vendt hjem, men er stadigvæk kun indskifter. Måske har han bare accepteret situationen og indset, at FCM er det bedste sportslige for ham, selvom han kun er reserve.
Eller også er der bare ingen der gider at købe ham. Han har jo intet vist i FCM (og dernæst evt. grundet den pris FCM måtte forlange)

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

Madsen er kun 21, det er noget tidlligt at afskrive ham.

Han ville nok have godt af en udlejning til en klub hvor han er relativ sikker starter. Lidt a la Torp, Anderson og Mabil.

Hvad angår yderligere køb, så mener jeg kun at der er to pladser der virkelig mangler noget på.

Hvis Pione ryger ind på midten for at spille en 10'er regelmæssigt, så mangler vi en kant. Hvis Pione er permanent på kanten, så mangler vi i stedet en 8'er eller en 10'er.

Dertil manger vi en stærk angriber. Dette skrevet med antagelsen om at Mabil, Kaba, Cajuste og Frank alle er fortid. Det vil give os en kvalificeret gardering på alle pladser på nær to i en 4-3-3 opstilling. Herunder med Pione som 10'er. Han kunne selvklart lige så godt spille kant.

Jonas ( Elias)

Dalsgaard (Joel, Cools)
Erik (Hoegh)
Juninho (Nicolaisen)
Paulinho (Dyhr)

Charles ( Onyedika, Madsen)
Evander (Torp, Madsen, Anderson)
Pione (??)

Dreyer (Simsir)
Brumado (??)
Isaksen (??)

Faktisk et meget stærkt hold. Men Brumado er fortsat et wild card med 3 mål i hele sin FCM tid. Med mindre han ekspoderer i morgen, så er det et svagt punkt som Steinlein og Svend forhåbentlig arbejder på 24/7.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Diebesten skrev:
19. jul 2021, 10:46
Madsen har haft masser af chancer : det samme med Nicolaisen. Der er desværre ikke sket nogen positiv udvikling på disse to spillere.
Det er vel ikke helt korrekt. Han har fået under 900 minutter for os i ligaen, og langt de fleste har været som indskifter.
1/4-del af de minutter er fra de sidste kampe i mesterskabsspillet efter vi var blevet mestre, og spillerne var halvt på sommerferie.

Han har endnu ikke fået en kontinuerlig chance, og ikke i nærheden af nok spilletid, til at jeg vil dømme ham ude.
Høvdingen af Herning

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Saemala skrev:
19. jul 2021, 13:02
Diebesten skrev:
Madsen har haft masser af chancer : det samme med Nicolaisen. Der er desværre ikke sket nogen positiv udvikling på disse to spillere.
Det er vel ikke helt korrekt. Han har fået under 900 minutter for os i ligaen, og langt de fleste har været som indskifter.
1/4-del af de minutter er fra de sidste kampe i mesterskabsspillet efter vi var blevet mestre, og spillerne var halvt på sommerferie.

Han har endnu ikke fået en kontinuerlig chance, og ikke i nærheden af nok spilletid, til at jeg vil dømme ham ude.
Man kan vel også argumentere for, at hvis vores talenter ikke kan slå dem af der spiller fast, så er de ikke gode nok.

Igboun

Indlæg af Igboun »

Man kan vel også argumentere for, at hvis vores talenter ikke kan slå dem af der spiller fast, så er de ikke gode nok.

Hvis man tager denne approach så vil det kun være Sisto lignende talenter der kommer på førsteholdet fremover. Frank Onyeka f.eks ville ikke have levet op til dine krav. Han havde en lang indkøringsperiode. Det samme havde Lange Paul.

Talenter har brug for tid og tillid. Det viser al data og erfaring.
Jeg siger ikke at Madsen skal spille i år, han skal måske udlejes og gøres helt klar, så kan han shine næste år. Eller næste år igen. Her er kun 21, husk det.

Brugeravatar
Saemala
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Gubbi77 skrev:
19. jul 2021, 13:12
Saemala skrev:
Diebesten skrev:

Så han er ikke god nok, fordi han ikke kunne slå enten Evander, Cajuste eller Onyeka af på midten? Altså tre af vores bedste spillere.
Høvdingen af Herning

JBT

Indlæg af JBT »

Saemala skrev:
19. jul 2021, 13:38
Gubbi77 skrev:
Saemala skrev:

Så han er ikke god nok, fordi han ikke kunne slå enten Evander, Cajuste eller Onyeka af på midten? Altså tre af vores bedste spillere.
Problemet er vel, at spændet mellem en spiller som Frank og N. Madsen er alt, alt for stort. Frank har Prl niveau og Madsen har midterklub-i-Polen niveau. Alene af den grund, skal der noget bedre til, for intet i Madsen viser at pilen tidligt ("allerede" 21 år) peger i en bedre retning.

Havde det nu været Frendrup i Brøndby var det en anden snak, og man behøver ikke være fodboldsagkyndig kommentator for at kunne konstatere selve det eksempel.

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Saemala skrev:
Gubbi77 skrev:
Saemala skrev:

Lige nøjagtigt. I en klub der vil spille med om guldet hver år, så skal talenterne da slå etablerede spillere af, hvis de vil have kontinuerligt spilletid. Et eksempel på dette er Frandrup og Lindstrøm i Brøndby. Hvis de er gode nok, så spiller de vel også, uanset hvem de skal slå af.

Brugeravatar
Saemala
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

JBT skrev:
19. jul 2021, 13:56
Saemala skrev:
Gubbi77 skrev:

Problemet er vel, at spændet mellem en spiller som Frank og N. Madsen er alt, alt for stort. Frank har Prl niveau og Madsen har midterklub-i-Polen niveau. Alene af den grund, skal der noget bedre til, for intet i Madsen viser at pilen tidligt ("allerede" 21 år) peger i en bedre retning.

Havde det nu været Frendrup i Brøndby var det en anden snak, og man behøver ikke være fodboldsagkyndig kommentator for at kunne konstatere selve det eksempel.
Nu er det heller ikke fordi jeg er synderligt imponeret af Madsen, men man bliver bare også nødt til at kigge på hvad han reelt har fået af chancer. Han har startet 2 kampe i streg for os, og det er det. Så kan man selvfølgelig snakke om, at han ikke har presset nok på til start-11eren, men der har vi jo så også været ret stærkt besat på hans position.
Det er for tidligt at dømme ham ude, så giv ham kontinuerligt spilletid, eller lej ham ud så han kan få fast spilletid og udvikle sig.
Høvdingen af Herning

Igboun

Indlæg af Igboun »

Gubbi og JBT. I glemmer at Frank og lange Paul i lang tid ikke så ud til at ville slå igennem. Lange Paul faldt decideret igennem i Vejle, mens Franks arbejde med bolden i hans første 20-35 kampe ikke var imponerende. Men vi havde tålmodighed med dem og lod dem vokse, og endte med at tjene hvad jeg tror bliver 160 mill ++ på de to.

Madsen er to år yngre end Frank og har spillet 34 kampe. Hvis Frank har spillet 40 kampe i hvert af de sidste to år, havde han for 2 år siden spillet 41 kampe. Ikke stor forskel. Det er med andre alt for tidligt at drage for store konklusioner omkring Madsen. Det siger jeg vel vidende at jeg heller ikke er for imponeret af Madsen pt.

Hvis man gør som i to foreslår, så spiller vi jo fuldstændig bolden over på FCK's banehalvdel ved kun at købe dyre spiller der kan gå direkte ind på holdet. Samtidig opgiver vi akademiet, fordi vi ikke giver tid til at spillerne blliver gode nok.

Vi er dømte til at tabe med den strategi, da den sker på FCK's præmisser : PENGE. Vi er lykkedes ret god med vores outsmarting strategi, lad endelig det fortsætte.

CasperA

Indlæg af CasperA »

https://rmcsport.bfmtv.com/football/tra ... 90206.html

RMC Sport skriver nu, at handlen med Rennes er på standby, da de ikke kan matche vores krav, så de er nødt til at sælge, før de kan købe ham til den pris, som vi forlanger. Newcastle og Brentford skulle så efter sigende være interesserede i Cajuste.

Jeg tvivler nu på, at Ankersen hiver både Frank og Cajuste over til Brentford, så det kan være, at linket blot er opstået pga. samme ejerkreds.

JBT

Indlæg af JBT »

Igboun skrev:
19. jul 2021, 14:43
Gubbi og JBT. I glemmer at Frank og lange Paul i lang tid ikke så ud til at ville slå igennem. Lange Paul faldt decideret igennem i Vejle, mens Franks arbejde med bolden i hans første 20-35 kampe ikke var imponerende. Men vi havde tålmodighed med dem og lod dem vokse, og endte med at tjene hvad jeg tror bliver 160 mill ++ på de to.

Madsen er to år yngre end Frank og har spillet 34 kampe. Hvis Frank har spillet 40 kampe i hvert af de sidste to år, havde han for 2 år siden spillet 41 kampe. Ikke stor forskel. Det er med andre alt for tidligt at drage for store konklusioner omkring Madsen. Det siger jeg vel vidende at jeg heller ikke er for imponeret af Madsen pt.

Hvis man gør som i to foreslår, så spiller vi jo fuldstændig bolden over på FCK's banehalvdel ved kun at købe dyre spiller der kan gå direkte ind på holdet. Samtidig opgiver vi akademiet, fordi vi ikke giver tid til at spillerne blliver gode nok.

Vi er dømte til at tabe med den strategi, da den sker på FCK's præmisser : PENGE. Vi er lykkedes ret god med vores outsmarting strategi, lad endelig det fortsætte.
OK pointer, trods det at vi fortsat nu selv kan vælge hvor stor en mastodont vi vil være med Holch Povlsen i ryggen (ved godt det ikke er helt sandt, men det kan jo godt ende sådan med enten ham eller nytilkomne).

Det eneste du glemmer (eller bare skal huske) i din ligning her, er at tiderne i klubben FCM er en helt anden end som det var engang, med Nigeria forbindelsen. Det gælder både scoutning af nye, også til akademiet, men også den underliggende data på spillernes performance - hvad man er oppe i mod osv. mht hamsterhjulet, der bare går hurtigere for at finde ud af hvem der er de rigtige spillere at bruge til etablering af et international hold og setup, der samtidig har klassen og kontinuiteten til at præstere 6 eller 8 ud af 10 gange i streg europæisk, fx.
For ellers havde James, Mikael Anderson, Torp, Nicolaisen og til dels og Mabil mv. været faste startere nu.
Så måske er en udlejning det klogeste, som også bliver nævnt, og oftest er det ikke engang nok. Det har vi set flere gange, se bare Skytte, George, Dovbyk, Kraev, Reese, Pheiffer etc. - og alle dem, før dem.

JBT

Indlæg af JBT »

.
Senest rettet af JBT 19. jul 2021, 15:14, rettet i alt 1 gang.

JBT

Indlæg af JBT »

Slet*

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Mon ikke Madsen kunne have godt af en udlejning - p.t. bruger vi vel ham kun af nød. Vi må bare også indse at der er nogle der når til et punkt hvor de ikke kan udvikles mere. Jeg synes der er himmelvid forskel på den arbejdsindsats som f.eks Frendrup ligger for dagen kontra Madsen, og de spiller samme position.

Låst