Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Danand123

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Danand123 »

Er slet ikke tilhænger af at sælge MA for dette beløb og så til AGF. Synes helt generelt han er undervurderet. Så for nylig højdepunkter fra sæsonen 19/20. Her var han indblandet i ret mange mål... tjek selv.

Og hvis vi samtidig mister Onyeka og Evander, så skal vi da i hvert fald have ret meget ind. Kan vi gøre det med økonomisk overskud, samtidig med at vi holder niveauet. Jeg tvivler.

Men jeg ser dog gerne PM i FCM, så kan man da igen tro på, at indlæg kan give hovedstødsmål. Der har Kaba godt nok vist sine store mangler. Hvor har han mange gange ramt ved siden af, ramt skulderen eller headet ned på sin egen krop.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

SimonH skrev:
30. maj 2021, 13:37
Hvis nogen har abonnement til HF så svarer Ankersen her ift. Onyeka og Brentford
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... d81aaddbe/
Han siger bare, at han ikke vil udtale sig om navngivne spillere, men at der lige nu ikke er nogen konkrete navne på bordet ift hvem Brentford vil forstærke sig med.

6256

Indlæg af 6256 »

Stoffer skrev:
29. maj 2021, 17:50
Stoffer skrev:
29. maj 2021, 16:39
Ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke om, vi vil over i en manager model også med Bo Henriksen ved roret. Hmm. Bliver meget meget spændende at se hvad ellers sker med staben.
Bliver mere og mere rasende desto mere jeg tænker over det. Aner ikke hvordan det her kan blive godt
Hvad gør dig ulden ved tanken om en managermodel og Bo som chef i den?

Har nogle i øvrigt hørt rygter om andre navne til staben?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlveLars skrev:
29. maj 2021, 14:21
Det er en skam at bruddet mellem klubben og Riddersholm blev saa betaendt. Ham havde jeg gerne set retur - baade som motivator og taktikker. Alternativt havde jeg forestillet mig Thomasberg hvis det skulle have vaeret en mand af huset.
Bo er jeg godt nok i tvivl om, hvad jeg skal synes om
Tænkte lidt det samme, Riddersholm kunne have været lidt sjov.

Og ala Erik Rasmussen/Thomasberg - Motivator/taktiker team, kunne også være en sjov tanke med Henriksen/Thomasberg, kommer dog næppe til at ske.
Men mon ikke at man vil forsøge samme ide, med en ny taktiker der så kan blive "head of training and tactic",
mens Henriksen kan tage ledelsesansvaret, medier osv.

JBT skrev:
29. maj 2021, 17:20
Tja, hvis man ændrer det setup er priske (heldigvis) ikke den eneste der er fortid hos nuværende trænerstab.

Hvis man sigter efter stjernerne er Henriksen et tyndt valg, med få spidskompetencer - dog nogle man pt har brug for at prøve af i klubben. Men omvendt skal der også stor oprydning til, og vil passe glimrende til kommende sæson med Brentford pengene.

Henriksen og Cos største akilleshæl er vel hvordan man ønsker spillestilen og få spillerne til at lære udføre denne på kort tid - hvis guld er krævet - og det må selvfølgelig forventes
Tror godt du kan forberede dig på at blive skuffet, hvis det er dine forventninger.
Der kommer ikke nogen stor oprydning for enhver pris, og der kommer ikke pengeregn fra Brentford.
Der er spillere der bliver solgt, hvis de er gode nok. Nogen af de der måtte ryge, erstattes udefra, og nogen erstattes fra akademiet. Vi skal huske hvem vi er, og hvor vi er i fødekæden.

Og Midtjylland og Brentford er stadig 2 separate klubber.

JBT

Indlæg af JBT »

Vi får se. Forventer- og tror på det stik modsatte.

Vijen

Indlæg af Vijen »

JBT skrev:
30. maj 2021, 15:06
Forstår jeg dig rigtigt, du forventer FCM får fx. 50 millioner kr til spillerkøb pga Brentford er rykket op?

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Danand123 skrev:
30. maj 2021, 13:57
Er slet ikke tilhænger af at sælge MA for dette beløb og så til AGF. Synes helt generelt han er undervurderet. Så for nylig højdepunkter fra sæsonen 19/20. Her var han indblandet i ret mange mål... tjek selv.

Og hvis vi samtidig mister Onyeka og Evander, så skal vi da i hvert fald have ret meget ind. Kan vi gøre det med økonomisk overskud, samtidig med at vi holder niveauet. Jeg tvivler.

Men jeg ser dog gerne PM i FCM, så kan man da igen tro på, at indlæg kan give hovedstødsmål. Der har Kaba godt nok vist sine store mangler. Hvor har han mange gange ramt ved siden af, ramt skulderen eller headet ned på sin egen krop.
Hvis vi kan få 6 mill. for en breddespiller skal vi da absolut sælge ham. Han går jo bare fra den ene klub til den anden som breddespiller. Han var i øvrigt på Århus Stadion fredag, så noget er der jo igang.

JBT

Indlæg af JBT »

Vijen skrev:
30. maj 2021, 16:17
JBT skrev:
Forstår jeg dig rigtigt, du forventer FCM får fx. 50 millioner kr til spillerkøb pga Brentford er rykket op?
Nu har vi jo lidt mønter selv fra sidste år, samtidig med at der går spillere ud. Men med 100 mio for Frank så er pengene hjemme til det første sjove

100 procent at der falder noget af - så ja

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

tatoo skrev:
30. maj 2021, 16:56
Danand123 skrev:

Hvis vi kan få 6 mill. for en breddespiller skal vi da absolut sælge ham. Han går jo bare fra den ene klub til den anden som breddespiller. Han var i øvrigt på Århus Stadion fredag, så noget er der jo igang.
Efter sigende var Bundu og Stage også inviteret. Så ikke sikkert at man skal lægge helt vild meget i det.
Men selvfølgelig kombineret med de andre historier, kunne det selvfølgelig godt ligne noget.

Tja. Hvis han laver flere af kampene som mod Atalante, og udvikler sig lidt, er han så ikke mere værd end 6 mio? Også hvis i samme vindue Frank og Evander ryger?

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Steffen am skrev:
30. maj 2021, 17:21
tatoo skrev:
30. maj 2021, 16:56
Danand123 skrev:

Efter sigende var Bundu og Stage også inviteret. Så ikke sikkert at man skal lægge helt vild meget i det.
Men selvfølgelig kombineret med de andre historier, kunne det selvfølgelig godt ligne noget.

Tja. Hvis han laver flere af kampene som mod Atalante, og udvikler sig lidt, er han så ikke mere værd end 6 mio? Også hvis i samme vindue Frank og Evander ryger?
Nej det synes jeg ikke. MA kan vel godt sammenlignes lidt med Nicolaj Poulsen. Hvis han skal udvikle sig er det måske bedst i en anden klub.

Bundu og Stage har jo lidt andre relationer da de for nyligt har spillet der.

Vijen

Indlæg af Vijen »

JBT skrev:
30. maj 2021, 16:59
Vijen skrev:
30. maj 2021, 16:17
JBT skrev:
Nu har vi jo lidt mønter selv fra sidste år, samtidig med at der går spillere ud. Men med 100 mio for Frank så er pengene hjemme til det første sjove

100 procent at der falder noget af - så ja
Hvis det er igennem et spillersalg til dem fx Onyeka eller Sviatchenko, så er jeg enig.

SimonH

Indlæg af SimonH »

SimonH skrev:
30. maj 2021, 02:19
Rigtig hyggelig podcast med Bo Henriksen og Claus Steinlein fra december 2019

https://podtail.com/da/podcast/4-pa-fod ... aus-stein/
https://podtail.com/da/podcast/4-pa-fod ... aus-ste-2/
Podcast med vores nye chef. Meget godt
https://www.radio4.dk/program/fremkaldt ... p_27_07_20

Jeg er lidt mere tryg når jeg hører dette. Bo er bevidst som sine styrker og svagheder og vil gerne uddelegere.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

6256 skrev:
30. maj 2021, 13:58
Stoffer skrev:
Stoffer skrev:
29. maj 2021, 16:39
Ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke om, vi vil over i en manager model også med Bo Henriksen ved roret. Hmm. Bliver meget meget spændende at se hvad ellers sker med staben.
Bliver mere og mere rasende desto mere jeg tænker over det. Aner ikke hvordan det her kan blive godt

Managermodellen lægger (potentielt) mange æg i samme kurv. Men den del kan jeg nu godt leve med, vi har vel de facto kørt den i større eller mindre grad under flere trænere nu. Det vigtige er, der ikke sker et skred ala Ståle i FCK så manageren skal ind over beslutninger, han ikke er kompetent til. Det frygter jeg nu heller ikke.

Nej, min vrede er rettet mod ansættelsen af Henriksen. Det er himmelråbende uambitiøst sportsligt og virker - på nuværende tidspunkt - som en tomme tynder buldrer mest. Og lugter langt væk af, at man håber man kan få mere for mindre. Og sådan hænger verden helt banalt ikke sammen. Man får fornemmelsen, ledelsen er begyndt at tro på egen marketing. Men faktum er jo, at vi er blevet bedre i takt med at økonomien er blevet større. Skridt for skridt. Naturligvis har ledelsen under vejs truffet gode valg, men vi har på intet tidspunktet ophævet tyngdekraften.

Tænk hvis man havde ansat en Capellas. Jeg køber ikke et sekund, han ikke er i stand til at motivere spillere på samme niveau som Henriksen. Han har navigeret i dbu, så den bekymring tipsbladet rejser om, det er svært at navigere i fcm, den ville han også kunne håndtere. Han har rent faktisk en filosofi for det offensive positionsspil. Og det var et random eksempel på en træner.

Nu står vi med en træner, som vi ikke aner om er i stand til at udvikle offensivt positionsspil. Han har lykkes med at skabe solide defensive organisationer, bevares. Men det er vel for pokker ikke der vi er. Priskes mål var at bygge på for at komme nærmere det at blive et tophold. Det var tydeligt hvor ekstremt svært det er. Nu skal Henriksen så stå i spidsen for det? Og det kan godt være, vi finder nogle dygtige assistenter, men helt ærligt. Naturligvis betyder lederens filosofi - eller mangel på samme - alverden.

Det er måske klogt at gøre på nuværende tidspunkt. Det vil tiden jo vise. Men jeg føler vi med denne ansættelse indrømmer, de senere år er over vores niveau. Vi skal kæmpe med, men vi skal ikke række ud efter at være favoritter på line med fck. I stedet skal vi være en del af et forfølgerfelt, der kan snuppe noget ind imellem, og så eller komme i den ECL turnering. Jeg frygter, vi her står med en Jonas Dal i efb type ansættelse. En træner der er på for dybt vand. Og at vi modsat fx Christian Andersen i fck bliver stædige i vores valg.

6256

Indlæg af 6256 »

Stoffer skrev:
31. maj 2021, 08:30
6256 skrev:
30. maj 2021, 13:58
Stoffer skrev:

Managermodellen lægger (potentielt) mange æg i samme kurv. Men den del kan jeg nu godt leve med, vi har vel de facto kørt den i større eller mindre grad under flere trænere nu. Det vigtige er, der ikke sker et skred ala Ståle i FCK så manageren skal ind over beslutninger, han ikke er kompetent til. Det frygter jeg nu heller ikke.

Nej, min vrede er rettet mod ansættelsen af Henriksen. Det er himmelråbende uambitiøst sportsligt og virker - på nuværende tidspunkt - som en tomme tynder buldrer mest. Og lugter langt væk af, at man håber man kan få mere for mindre. Og sådan hænger verden helt banalt ikke sammen. Man får fornemmelsen, ledelsen er begyndt at tro på egen marketing. Men faktum er jo, at vi er blevet bedre i takt med at økonomien er blevet større. Skridt for skridt. Naturligvis har ledelsen under vejs truffet gode valg, men vi har på intet tidspunktet ophævet tyngdekraften.

Tænk hvis man havde ansat en Capellas. Jeg køber ikke et sekund, han ikke er i stand til at motivere spillere på samme niveau som Henriksen. Han har navigeret i dbu, så den bekymring tipsbladet rejser om, det er svært at navigere i fcm, den ville han også kunne håndtere. Han har rent faktisk en filosofi for det offensive positionsspil. Og det var et random eksempel på en træner.

Nu står vi med en træner, som vi ikke aner om er i stand til at udvikle offensivt positionsspil. Han har lykkes med at skabe solide defensive organisationer, bevares. Men det er vel for pokker ikke der vi er. Priskes mål var at bygge på for at komme nærmere det at blive et tophold. Det var tydeligt hvor ekstremt svært det er. Nu skal Henriksen så stå i spidsen for det? Og det kan godt være, vi finder nogle dygtige assistenter, men helt ærligt. Naturligvis betyder lederens filosofi - eller mangel på samme - alverden.

Det er måske klogt at gøre på nuværende tidspunkt. Det vil tiden jo vise. Men jeg føler vi med denne ansættelse indrømmer, de senere år er over vores niveau. Vi skal kæmpe med, men vi skal ikke række ud efter at være favoritter på line med fck. I stedet skal vi være en del af et forfølgerfelt, der kan snuppe noget ind imellem, og så eller komme i den ECL turnering. Jeg frygter, vi her står med en Jonas Dal i efb type ansættelse. En træner der er på for dybt vand. Og at vi modsat fx Christian Andersen i fck bliver stædige i vores valg.
Jeg kan egentligt godt følge dine betragtninger. Men det er vel også et spørgsmål om, hvor vi er som klub, og hvad vi vil kunne tiltrække. Det bliver meget interessant at se, hvem der bliver nye i staben udover Bo. Det virker som om, det er nødvendigt med en større rokering og om man evt. vil kunne tiltrække noget gode folk udefra til det taktiske mv.

Jeg er nok lidt spændt på det der med at han mest skal være motivator. Hvordan foregår sammenspillet i en sådan model, for skal han ikke kunne det hele, ellers er det da svært at have respekt for som spiller, men det foregår måske i højere grad i et team i dag.

Jeg tænker Bo person og værdier passer godt ind i klubbens værdier, men altså det hjælper os jo nok ikke videre taktisk, hvis ikke evnerne rækker til det (selvom jeg også synes han (som oftest) har gode betragtninger som kommentator. Jeg håber og tror på, at det kan blive godt. Selvom jeg også er enig i, at Bo jo kun har opnået noget med mindre klubber, men der har han tilgengæld også fået det maksimale ud af dem. Tilmed overpræsteret. Derfor kan det også synes, at valget kan være en smule uambitiøst.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi kan jo håbe på, at der også kommer en kanin op af hatten, ud over Bo, der har nogle andre spidskompetancer, med hensyn til vores europa-kvalifikationen.

Låst