CL GS R1: FC Midtjylland - Atalanta
Re: CL GS R1: FC Midtjylland - Atalanta
I superligaen har de læst Mabils stepover-finte, og i Serie-A imponerer den heller ikke
- DenStolteJyde
Glæder mig allerede til at læse når folk begynder at brokke sig over at vi ikke kan slå liverpool når vi skal spille mod dem. Det virker til at nogen ikke var helt med på inden kampen hvor stor niveauforskel der er på seria a - toppen og superliga-toppen.
Velkommen til CL.
Der fik vi os en fodboldlektion.
Det tog dem lige 15 minutter at lande, og resten af kampen skruer de bare op efter behag. Man kan godt mærke, at de mentalt er videre i deres program i 2. halvleg.
Nederlaget og størrelsen er fortjent nok. Jeg vil gerne håbe på, at drengene kan lære af det og vokse, men jeg må sige, jeg gruer for, om der simpelthen er for langt.
Der fik vi os en fodboldlektion.
Det tog dem lige 15 minutter at lande, og resten af kampen skruer de bare op efter behag. Man kan godt mærke, at de mentalt er videre i deres program i 2. halvleg.
Nederlaget og størrelsen er fortjent nok. Jeg vil gerne håbe på, at drengene kan lære af det og vokse, men jeg må sige, jeg gruer for, om der simpelthen er for langt.
Senest rettet af Stoffer 21. okt 2020, 22:52, rettet i alt 1 gang.
Fin oplevelse for holdet, i en turnering man normalt ikke skal være med i.
Mange niveauers forskel selvsagt
Man kunne ha tabt med det dobbelte i dag
Fuld skrue i suppen mod bif, så skal selvtilliden nok komme igen hurtigt
Mange niveauers forskel selvsagt
Man kunne ha tabt med det dobbelte i dag
Fuld skrue i suppen mod bif, så skal selvtilliden nok komme igen hurtigt
Præcis!DenStolteJyde skrev: ↑21. okt 2020, 22:46Glæder mig allerede til at læse når folk begynder at brokke sig over at vi ikke kan slå liverpool når vi skal spille mod dem. Det virker til at nogen ikke var helt med på inden kampen hvor stor niveauforskel der er på seria a - toppen og superliga-toppen.
Det er aldrig en skam at tabe til et bedre hold. Det var bare dét, der skete.
4-0 er grimt, men det var ikke langt fra at det kunne være blevet langt værre.
Jeg synes ikke vi var dårlige, men for mange personlige fejl, og så var Atalanta bare rigtig gode til at finde plads og rum.
Jeg ville virkelig ønske vi havde scoret en enkelt. Så tror jeg min fornemmelse lige nu ville være meget bedre.
Nu er jeg mere nervøs for et pinligt resultat mod Liverpool, end at jeg glæder mig til kampen.
Ros til Evander for er flot indhop og ros til Priske for at give flest muligt lidt CL-erfaring.
Jeg synes ikke vi var dårlige, men for mange personlige fejl, og så var Atalanta bare rigtig gode til at finde plads og rum.
Jeg ville virkelig ønske vi havde scoret en enkelt. Så tror jeg min fornemmelse lige nu ville være meget bedre.
Nu er jeg mere nervøs for et pinligt resultat mod Liverpool, end at jeg glæder mig til kampen.
Ros til Evander for er flot indhop og ros til Priske for at give flest muligt lidt CL-erfaring.
-
Fodboldfan
Den profil vi har i Pione Sisto har Atalanta på samtlige pladser. Og mere til. Så rent kvalitetsmæssigt er de jo langt foran. Det er ok at vi taber - det er ikke så meget det.
Men lidt ærgerligt, synes jeg, at der er SÅ mange personlige fejl. Cajuste var helt forfærdelig i store dele af kampen.
Jeg er ikke enig - overhovedet - i, hvad den ene kommentator sagde til sidst i kampen: At vi var benovede... Bullshit. Vi spillede sgu fint i de første 15 minutter og i dele af anden halvleg, hvor de andre havde skruet tempoet ned, spillede vi også okay.
Men der er altså vitterligt næsten ingen på holdet der har prøvet at spille Champions League før - og det er også et meget ungt hold som kan mangle modenhed. Så det jeg håber er, at de alle tager oplevelsen til sig og tænker... "Okay, det gik sgu stærkt. Liverpool er mindst lige så gode. Så skal jeg bare gøre det endnu bedre, løbe endnu mere osv osv".
Derudover håber jeg at trænerteamet tager lektionen omkring midtbanen til sig også. Det var et fornuftigt sats, synes jeg faktisk, at satse på at Atalanta havde en dårlig dag oppe foran og kun ville score 1 eller 2, og så have kontraspillere til at prikke 2 ind i den anden ende.
Vi har 3 KÆMPE chancer og 3-4 små chancer. Men vi scorer bare ikke. De har kvaliteten til at score - fra stående - to gange. Det er forskellen kogt ned: Individuel kvalitet og international erfaring. Jeg er slet ikke gal over resultatetet, for det var ikke engang tæt på. Videre til næste kamp i SL, som skal være vores absolutte hovedprioritet. Dernæst Liverpool, som vi gerne skulle tabe med mindre end 3 og måske også score en enkelt for at tanke selvtillid til kampne mod Ajax, hvor jeg tænker vi må have en fornuftig chance. Jeg hepper stadig på 3. pladsen i gruppen
Men lidt ærgerligt, synes jeg, at der er SÅ mange personlige fejl. Cajuste var helt forfærdelig i store dele af kampen.
Jeg er ikke enig - overhovedet - i, hvad den ene kommentator sagde til sidst i kampen: At vi var benovede... Bullshit. Vi spillede sgu fint i de første 15 minutter og i dele af anden halvleg, hvor de andre havde skruet tempoet ned, spillede vi også okay.
Men der er altså vitterligt næsten ingen på holdet der har prøvet at spille Champions League før - og det er også et meget ungt hold som kan mangle modenhed. Så det jeg håber er, at de alle tager oplevelsen til sig og tænker... "Okay, det gik sgu stærkt. Liverpool er mindst lige så gode. Så skal jeg bare gøre det endnu bedre, løbe endnu mere osv osv".
Derudover håber jeg at trænerteamet tager lektionen omkring midtbanen til sig også. Det var et fornuftigt sats, synes jeg faktisk, at satse på at Atalanta havde en dårlig dag oppe foran og kun ville score 1 eller 2, og så have kontraspillere til at prikke 2 ind i den anden ende.
Vi har 3 KÆMPE chancer og 3-4 små chancer. Men vi scorer bare ikke. De har kvaliteten til at score - fra stående - to gange. Det er forskellen kogt ned: Individuel kvalitet og international erfaring. Jeg er slet ikke gal over resultatetet, for det var ikke engang tæt på. Videre til næste kamp i SL, som skal være vores absolutte hovedprioritet. Dernæst Liverpool, som vi gerne skulle tabe med mindre end 3 og måske også score en enkelt for at tanke selvtillid til kampne mod Ajax, hvor jeg tænker vi må have en fornuftig chance. Jeg hepper stadig på 3. pladsen i gruppen
-
Fodboldfan
Der er nogen som kalder det her for "ydre" lærepenge. Men de er da omvendt præcist enormt billige. FCM slår hverken Atalanta eller Liverpool 9/10 gange. Så lad os tage disse billige lærepenge med og bruge dem mod Ajax istedet. Det eneste hold vi kan have en chance mod.
Jeg har været en tur på twitter for at finde xG fra FCK's kampe mod Atalanta og sammenligne dem med vores præstation i aften
ATA - FCK 1,97-0,08 (https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 1337558023)
FCK - ATA 0,64-1.68 (https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 4393497600)
FCM - ATA 0.31* - 2.48 (https://www.fcm.dk/kampe/fc-midtjylland ... 1-10-2020/)
* Frank Onyekas hovedstød til 0.55 var offside så den har jeg trukket fra.
Jeg er med på at mens man ser kampen og her bagefter nemt kan komme til at sige at vi kunne have tabt med mere eller dobbelt, men hvis vi kigger på xG ville 0-2 eller 0-3 være mere retvisende. At Atalanta laver 2 mål på 0,05 xG chancer kan jo være svært at gøre meget ved.
Er mest irriteret over 0-1 og 0-3 hvor jeg synes vi laver klare fejl, på det første ved at Paulinho ser bolden passere og med det samme løber frem ad og efterlader Zapata helt fri. Og så er den retur Jesper giver ved 0-3 heller ikke god.
Vi er oppe mod et klart bedre hold og så er det bare vigtig at man ikke selv gør dem bedre og det gør vi ved at lavealt for mange fejl der leder til farlige boldtab, specielt ved Cajuste. Og så må man jo bare forvente at få nogle kommentarer med på vejen når man inde står og snakker sig op så ikke får et ben til jorden i kampen. Kan godt være det ikke er Steinlein DNA men ville engang i mellem ønske der kom lidt mere ydmyge udmeldinger.
ATA - FCK 1,97-0,08 (https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 1337558023)
FCK - ATA 0,64-1.68 (https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 4393497600)
FCM - ATA 0.31* - 2.48 (https://www.fcm.dk/kampe/fc-midtjylland ... 1-10-2020/)
* Frank Onyekas hovedstød til 0.55 var offside så den har jeg trukket fra.
Jeg er med på at mens man ser kampen og her bagefter nemt kan komme til at sige at vi kunne have tabt med mere eller dobbelt, men hvis vi kigger på xG ville 0-2 eller 0-3 være mere retvisende. At Atalanta laver 2 mål på 0,05 xG chancer kan jo være svært at gøre meget ved.
Er mest irriteret over 0-1 og 0-3 hvor jeg synes vi laver klare fejl, på det første ved at Paulinho ser bolden passere og med det samme løber frem ad og efterlader Zapata helt fri. Og så er den retur Jesper giver ved 0-3 heller ikke god.
Vi er oppe mod et klart bedre hold og så er det bare vigtig at man ikke selv gør dem bedre og det gør vi ved at lavealt for mange fejl der leder til farlige boldtab, specielt ved Cajuste. Og så må man jo bare forvente at få nogle kommentarer med på vejen når man inde står og snakker sig op så ikke får et ben til jorden i kampen. Kan godt være det ikke er Steinlein DNA men ville engang i mellem ønske der kom lidt mere ydmyge udmeldinger.
For mig at se, har vi kun to gange før (fire i alt) mødt et hold på samme niveau. Napoli gav os en gang tæv, og Manchester United vandt vi godt nok hjemme over og det var først til sidst i returen vi røg på hælen. Atalanta var på niveau med de to hold. Det vil Liverpool og Ajax også være. Det er hold langt over vores eget niveau. Men forhåbentlig tilpasser vi os, vi har fem kampe tilbage, vi lærer forhåbentlig af den første kamp.
Det er træls at se sit hold tabe 4-0 på hjemmebane. Men jeg synes vi kom bedre med i anden halvleg, ihvertfald indtil vi begyndte at skifte ud og det var for mange udskiftninger..
Det er træls at se sit hold tabe 4-0 på hjemmebane. Men jeg synes vi kom bedre med i anden halvleg, ihvertfald indtil vi begyndte at skifte ud og det var for mange udskiftninger..
I min optik spillede vi en smule fallit i går. Selvfølgelig havde jeg ikke regnet med at vi skulle få point, men taktikken der var blevet lagt til kampen vidnede et eller andet sted om at Priske og co. markant havde undervurderet Atalanta eller overvurderet vores egne evner.
Men under alle omstændigheder var det fantastisk at se ChL blive spillet på MCH Arena.
Men under alle omstændigheder var det fantastisk at se ChL blive spillet på MCH Arena.
Det var for mig ret tydeligt, at de var mentalt videre i anden halvleg. Når de lige gad så skabte de også chancer i der.Ravnen skrev: ↑22. okt 2020, 01:51For mig at se, har vi kun to gange før (fire i alt) mødt et hold på samme niveau. Napoli gav os en gang tæv, og Manchester United vandt vi godt nok hjemme over og det var først til sidst i returen vi røg på hælen. Atalanta var på niveau med de to hold. Det vil Liverpool og Ajax også være. Det er hold langt over vores eget niveau. Men forhåbentlig tilpasser vi os, vi har fem kampe tilbage, vi lærer forhåbentlig af den første kamp.
-
mousebreaker
United dengang var slet ikke i klasse med Napoli og Atalanta. Italienerne fungerede som hold, det gjorde United på ingen måde.Ravnen skrev: ↑22. okt 2020, 01:51For mig at se, har vi kun to gange før (fire i alt) mødt et hold på samme niveau. Napoli gav os en gang tæv, og Manchester United vandt vi godt nok hjemme over og det var først til sidst i returen vi røg på hælen. Atalanta var på niveau med de to hold. Det vil Liverpool og Ajax også være. Det er hold langt over vores eget niveau. Men forhåbentlig tilpasser vi os, vi har fem kampe tilbage, vi lærer forhåbentlig af den første kamp.
I går var specielt Cajuste totalt fra koncepterne og spiller en rædselskamp på linje med Andre Rømer på Old Trafford. Håber han tager lære af det fremadrettet.
Jeg kan godt lide Priskes udtalelse efter kampen, hvor han ærgrer sig over at vi slet ikke fandt vores niveau på noget tidspunkt i første halvleg, for det gjorde vi ikke. Vi blamerede os selv. Godt nok var modstanderne gode, men vi gjorde dem heller ikke dårligere. Vi sidder slet ikke tæt nok på. Når vi får bolden er den væk efter få sekunder. Kæderne kommer til at stå for langt tilbage. Vi spiller 10-15 fornuftige minutter i åbningsfasen, men hvad kan vi bruge det til? Er det noget at hænge sin hat på, når det viste sig at modstanderne bare kunne tromle over os, da de skruede lidt op for tempoet?
Jeg synes vi skuffede kolossalt og blamerede os selv på den største scene. Det kan gå i en enkelt kamp, men det kan også ende med at blive det vi ser gang på gang i de 5 sidste gruppekampe.
Jesper Hansen har flere gode redninger, enkelte fantastiske, men han så ikke godt ud ved scoringen til 2-0, hvor han tracker bolden dårligt og derfor reagerer alt for sent, for slet ikke at tale om fejlen ved 3-0. Så selv om han har flere gode redninger, er han også kraftigt impliceret i at kampen blev lukket i første halvleg.
Det eneste positive jeg kan tage med fra den her kamp er, at Evander kom ind og gjorde det rigtig godt. Jeg ved godt baggrunden var en anden, da Gomez blev taget ud få minutter efter Evander kom ind, for Gomez var en ordentlig mundfuld at håndtere. Vi har brug for at se Evander tilbage i form.
Nu håber jeg ikke at lussingen i går, som kunne være blevet meget større, får negativ betydning i superligaen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Enig i det hele. God opsummering.mousebreaker skrev: ↑22. okt 2020, 08:26United dengang var slet ikke i klasse med Napoli og Atalanta. Italienerne fungerede som hold, det gjorde United på ingen måde.Ravnen skrev: ↑22. okt 2020, 01:51For mig at se, har vi kun to gange før (fire i alt) mødt et hold på samme niveau. Napoli gav os en gang tæv, og Manchester United vandt vi godt nok hjemme over og det var først til sidst i returen vi røg på hælen. Atalanta var på niveau med de to hold. Det vil Liverpool og Ajax også være. Det er hold langt over vores eget niveau. Men forhåbentlig tilpasser vi os, vi har fem kampe tilbage, vi lærer forhåbentlig af den første kamp.
I går var specielt Cajuste totalt fra koncepterne og spiller en rædselskamp på linje med Andre Rømer på Old Trafford. Håber han tager lære af det fremadrettet.
Jeg kan godt lide Priskes udtalelse efter kampen, hvor han ærgrer sig over at vi slet ikke fandt vores niveau på noget tidspunkt i første halvleg, for det gjorde vi ikke. Vi blamerede os selv. Godt nok var modstanderne gode, men vi gjorde dem heller ikke dårligere. Vi sidder slet ikke tæt nok på. Når vi får bolden er den væk efter få sekunder. Kæderne kommer til at stå for langt tilbage. Vi spiller 10-15 fornuftige minutter i åbningsfasen, men hvad kan vi bruge det til? Er det noget at hænge sin hat på, når det viste sig at modstanderne bare kunne tromle over os, da de skruede lidt op for tempoet?
Jeg synes vi skuffede kolossalt og blamerede os selv på den største scene. Det kan gå i en enkelt kamp, men det kan også ende med at blive det vi ser gang på gang i de 5 sidste gruppekampe.
Jesper Hansen har flere gode redninger, enkelte fantastiske, men han så ikke godt ud ved scoringen til 2-0, hvor han tracker bolden dårligt og derfor reagerer alt for sent, for slet ikke at tale om fejlen ved 3-0. Så selv om han har flere gode redninger, er han også kraftigt impliceret i at kampen blev lukket i første halvleg.
Det eneste positive jeg kan tage med fra den her kamp er, at Evander kom ind og gjorde det rigtig godt. Jeg ved godt baggrunden var en anden, da Gomez blev taget ud få minutter efter Evander kom ind, for Gomez var en ordentlig mundfuld at håndtere. Vi har brug for at se Evander tilbage i form.
Nu håber jeg ikke at lussingen i går, som kunne være blevet meget større, får negativ betydning i superligaen.