Transfer sommer 2020
-
Steffen am
Re: Transfer sommer 2020
Hvorfor skulle Mabil da rejse?
Det seneste jeg har hørt er at han godt kan se sig selv i klubben i mange år.
Og fra klubbens perspektiv, hvorfor sælge en fast starter inden nogle vigtige Europa kampe, samtidig med at spillerens pris næppe er på det højeste.
Er faktisk ret fortrøstningsfuld og tror vi får et "relativt" stille vindue.
Dal Hende, George, Sparv måske Dal Hende er nogle der kunne give mening. Der sker nok et eller andet omkring forsvarspositionen efter Nicolaisens kommentar.
Frank og Evander er selvfølgelig interessante spillere, og antalsmæssigt ser det ud til vi kommer til at stå med mange angribere.
Der er selvfølgelig øjne i markedet, og der kommer til at ske lidt, men tror ikke det bliver så vildt.
Og som Steinlein har nævnt, der er ikke langt fra 5. oktober hvor vinduet lukker til vinter vinduet, til gengæld er der potentielt mulighed for nogle interessante Europa kampe.
Det seneste jeg har hørt er at han godt kan se sig selv i klubben i mange år.
Og fra klubbens perspektiv, hvorfor sælge en fast starter inden nogle vigtige Europa kampe, samtidig med at spillerens pris næppe er på det højeste.
Er faktisk ret fortrøstningsfuld og tror vi får et "relativt" stille vindue.
Dal Hende, George, Sparv måske Dal Hende er nogle der kunne give mening. Der sker nok et eller andet omkring forsvarspositionen efter Nicolaisens kommentar.
Frank og Evander er selvfølgelig interessante spillere, og antalsmæssigt ser det ud til vi kommer til at stå med mange angribere.
Der er selvfølgelig øjne i markedet, og der kommer til at ske lidt, men tror ikke det bliver så vildt.
Og som Steinlein har nævnt, der er ikke langt fra 5. oktober hvor vinduet lukker til vinter vinduet, til gengæld er der potentielt mulighed for nogle interessante Europa kampe.
Burde man ikke se om man kunne få en spiller fra st gallen?
De har godt nok været gode i år med masser af mål
De har godt nok været gode i år med masser af mål
-
Steffen am
Kunne da være stærkt at svække dem, inden der er en eller anden sandsynlighed for at vi kommer til at møde dem.
Men mon dog, tænker vi skal finde spillere der er undervurderet af markedet, men alle har set St. Galten har gjort det rigtig stærkt,
og hvis St. Galten skulle vinde mesterskabet, er det i bedste fald et skridt til siden, så ved ikke om det ville give mening for spillerne.
Bare lige mine umiddelbare tanker, men har ikke noget kendskab til klubben eller spillerne. Ved ikke om du har, eller om det var sådan lidt "macro fokus"?
Jeg tror ikke, det østrigske eller schweiziske marked er relevante for fcm pt., der er i forvejen klubber, som er dygtige til hive værdi ud af markedet ikke mindst, RB klubberne og Young Boys.
-
Uldkraemmeren
Jeg tænker der bør kigges på en-to nye kanter, alt efter hvor langt Gustav Isaksen er fra comeback.
Det er her vi er klart svagest som jeg ser det, da Mabil er ustabil og Anderssons topniveau er for lavt. Måske han ville være god som sub som han var det i starten af sæsonen eller kan få en del starter i Superligaen.
Benham må til lommen og smide 25 mio. efter Pione Sisto så kan han sælges igen for 50-60 mio. om to år. Dreyer på den ene kant, Sisto på den anden og Evander bagved, så har holdet den X factor der skal til for at bryde en modstander ned, og defensiven bør kunne holde også til europa.
Hvis Onyeka ryger skal der også kigges efter en central midtbanespiller, da Cajuste og Madsen er for tyndt.
Så er der spørgsmålet omkring 9er positionen, hvor der er overflod af potentielle spillere: Kaba, Schwartz, Vibe, Dovbyk, Brumado, George, Anene.
Vi skal vel reelt bruge fire spillere her hvis der skal spilles europæiske kampe hvilket man bør satse på trupmæssigt.
Jeg kunne forestille mig at der bliver plads til Brumado som vel er den som har vist bedst form i udlejningen og har den bedste alder og udviklings potentiale.
Jeg har på fornemmelsen den manglende rytme og motivation er det som mangler for Kaba, for han er der når de store kampe bliver spillet.
Det må kunne læres på kort tid at han placerer sig bedre, så tænker jeg at han begynder at score mere inde i feltet og derfra tror jeg han tager fart som Onuachu gjorde det før ham. Jeg er overbevist om at hans anden sæson bliver bedre end denne. Nu er der endda en måned med gratis kampe hvor man enten kan hvilke ham eller bruge dem på at øve relationer.
Det er her vi er klart svagest som jeg ser det, da Mabil er ustabil og Anderssons topniveau er for lavt. Måske han ville være god som sub som han var det i starten af sæsonen eller kan få en del starter i Superligaen.
Benham må til lommen og smide 25 mio. efter Pione Sisto så kan han sælges igen for 50-60 mio. om to år. Dreyer på den ene kant, Sisto på den anden og Evander bagved, så har holdet den X factor der skal til for at bryde en modstander ned, og defensiven bør kunne holde også til europa.
Hvis Onyeka ryger skal der også kigges efter en central midtbanespiller, da Cajuste og Madsen er for tyndt.
Så er der spørgsmålet omkring 9er positionen, hvor der er overflod af potentielle spillere: Kaba, Schwartz, Vibe, Dovbyk, Brumado, George, Anene.
Vi skal vel reelt bruge fire spillere her hvis der skal spilles europæiske kampe hvilket man bør satse på trupmæssigt.
Jeg kunne forestille mig at der bliver plads til Brumado som vel er den som har vist bedst form i udlejningen og har den bedste alder og udviklings potentiale.
Jeg har på fornemmelsen den manglende rytme og motivation er det som mangler for Kaba, for han er der når de store kampe bliver spillet.
Det må kunne læres på kort tid at han placerer sig bedre, så tænker jeg at han begynder at score mere inde i feltet og derfra tror jeg han tager fart som Onuachu gjorde det før ham. Jeg er overbevist om at hans anden sæson bliver bedre end denne. Nu er der endda en måned med gratis kampe hvor man enten kan hvilke ham eller bruge dem på at øve relationer.
-
lucasdocter11
Kunne en Mikael Ishak ikke være en mulighed til angrebet?
Ifølge Sørgen Sorgenfri vil vi kigge mod Brasilien i det kommende transfervindue: https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... perligaen/
-
Steffen am
Inden vi går købsamok, vil jeg bare lige minde om hvad FCM er for en klub.
Vi skal ikke blokerer for muligheden for Cajuste, Madsen, Torp, Simsir, Isaksen m.fl. der er spændende spillere på vej.
Ankersen har også sagt at han forventer 1 til 2 spillere.
Vi skal ikke blokerer for muligheden for Cajuste, Madsen, Torp, Simsir, Isaksen m.fl. der er spændende spillere på vej.
Hvorfor?FCM2000 skrev: ↑10. jul 2020, 17:20ham her er en oplagt investering
https://www.transfermarkt.com/andrey/pr ... ler/351895
Tænker ikke vi er efter flere udviklings spillere på den centrale mid.MFKM skrev: ↑10. jul 2020, 18:08Hvorfor?FCM2000 skrev: ↑10. jul 2020, 17:20ham her er en oplagt investering
https://www.transfermarkt.com/andrey/pr ... ler/351895
Men: Husk på hvad ambitionerne er. Man ønsker at spille med i tre turneringer hvert år. Det kræver altså tilførsel af spillere, der kan supplere dem du nævner. Deltager man i tre turneringer, bør der også snildt kunne blive minutter til de fleste. Vores kanter fx hedder Mabil, MA, Isaksen, Simsir - Det er jo fuldstændig utilstrækkelig for en klub af vores kaliber. Til fremtiden er der masser at potentiale, men i nuet skal der i min optik mere kvalitet til. (Har ikke medregnet Dreyer i de nævnte navne, da han har gjort sig en del på 10’eren).Steffen am skrev: ↑10. jul 2020, 15:47Inden vi går købsamok, vil jeg bare lige minde om hvad FCM er for en klub.
Af dem du nævner, har man allerede meldt ud, at Torp skal udlejes endnu engang. Forventeligt en anden klub fra Suppen.
Tænker vi henter en voldsom 8’er samt 1-2 nye kanter (Bah den ene af dem, som et udviklingsprojekt til en “multi-tool-spiller”). Med fordel måtte disse gerne både kunne begå sig på en kant og helt fremme, hvis muligt.
/ ABT

-
Steffen am
Min pointe er dog at det er at skyde sig selv i foden at hente spillere til bredden.ABT skrev: ↑10. jul 2020, 18:21Men: Husk på hvad ambitionerne er. Man ønsker at spille med i tre turneringer hvert år. Det kræver altså tilførsel af spillere, der kan supplere dem du nævner. Deltager man i tre turneringer, bør der også snildt kunne blive minutter til de fleste. Vores kanter fx hedder Mabil, MA, Isaksen, Simsir - Det er jo fuldstændig utilstrækkelig for en klub af vores kaliber. Til fremtiden er der masser at potentiale, men i nuet skal der i min optik mere kvalitet til. (Har ikke medregnet Dreyer i de nævnte navne, da han har gjort sig en del på 10’eren).Steffen am skrev: ↑10. jul 2020, 15:47Inden vi går købsamok, vil jeg bare lige minde om hvad FCM er for en klub.
Af dem du nævner, har man allerede meldt ud, at Torp skal udlejes endnu engang. Forventeligt en anden klub fra Suppen.
Tænker vi henter en voldsom 8’er samt 1-2 nye kanter (Bah den ene af dem, som et udviklingsprojekt til en “multi-tool-spiller”). Med fordel måtte disse gerne både kunne begå sig på en kant og helt fremme, hvis muligt.
Hvis du henter til "toppen" - en kant der er købt til at være starter, synes jeg vi er godt stillet. Bredde har vi masser af.
Altså jeg kunne da godt tage mig selv i at savle lidt over tanken om flere brasilianere på holdet, de er altid fantastiske fodboldspillere og nærmest en sikker handel indtjenings mæssigt.
Vi har allerede haft god succes med at hente nogle relativt billige brassere. Det er åbenbart nemt at komme i klemme og blive glemt i Brasilien så jeg ser det som en god fordel vi har samarbejdet med Evanders far og hans agentfirma. Jeg tror ledelsen har set Paulinho og Brumado lidt efter i sømmene i denne sæson, usikker på om de vil vænne sig til livet og spillet i dk. Det synes jeg godt man kan påstå de har vænnet sig til nu. Paulinho har været fuldstændig fantastisk de sidste måneder og Brumado har gjort det okay i Silkeborg. Der ligger nogle store salgssummer for både Evander og nu også Paulinho og venter og får Brumado først fundet melodien gør der også for ham med hans teknik og styrke. Jeg ser gerne dette marked videre udviklet, jo flere succes historier vi kan sende med tilbud til Brasilien jo bedre, og jo bedre spillere får vi mulighed for at hente...
jeg synes ihvertfald det er et spændende marked at komme ind på... kunne de lige tage Argentina med i søgningen og finde en ny Aguero eller Batistuta ville det være helt perfekt... men altså en Romário kan også gøre det.. vi mangler bare en topscorer der scorer på alt der rør sig, det synes jeg aldrig vi har haft...
Vi har allerede haft god succes med at hente nogle relativt billige brassere. Det er åbenbart nemt at komme i klemme og blive glemt i Brasilien så jeg ser det som en god fordel vi har samarbejdet med Evanders far og hans agentfirma. Jeg tror ledelsen har set Paulinho og Brumado lidt efter i sømmene i denne sæson, usikker på om de vil vænne sig til livet og spillet i dk. Det synes jeg godt man kan påstå de har vænnet sig til nu. Paulinho har været fuldstændig fantastisk de sidste måneder og Brumado har gjort det okay i Silkeborg. Der ligger nogle store salgssummer for både Evander og nu også Paulinho og venter og får Brumado først fundet melodien gør der også for ham med hans teknik og styrke. Jeg ser gerne dette marked videre udviklet, jo flere succes historier vi kan sende med tilbud til Brasilien jo bedre, og jo bedre spillere får vi mulighed for at hente...
SørlothSniper skrev: ↑10. jul 2020, 19:52Altså jeg kunne da godt tage mig selv i at savle lidt over tanken om flere brasilianere på holdet, de er altid fantastiske fodboldspillere og nærmest en sikker handel indtjenings mæssigt.
Vi har allerede haft god succes med at hente nogle relativt billige brassere. Det er åbenbart nemt at komme i klemme og blive glemt i Brasilien så jeg ser det som en god fordel vi har samarbejdet med Evanders far og hans agentfirma. Jeg tror ledelsen har set Paulinho og Brumado lidt efter i sømmene i denne sæson, usikker på om de vil vænne sig til livet og spillet i dk. Det synes jeg godt man kan påstå de har vænnet sig til nu. Paulinho har været fuldstændig fantastisk de sidste måneder og Brumado har gjort det okay i Silkeborg. Der ligger nogle store salgssummer for både Evander og nu også Paulinho og venter og får Brumado først fundet melodien gør der også for ham med hans teknik og styrke. Jeg ser gerne dette marked videre udviklet, jo flere succes historier vi kan sende med tilbud til Brasilien jo bedre, og jo bedre spillere får vi mulighed for at hente...jeg synes ihvertfald det er et spændende marked at komme ind på... kunne de lige tage Argentina med i søgningen og finde en ny Aguero eller Batistuta ville det være helt perfekt... men altså en Romário kan også gøre det.. vi mangler bare en topscorer der scorer på alt der rør sig, det synes jeg aldrig vi har haft...
Zidan