SL R32: Midtjylland - FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
tubbe93

Re: SL R32: Midtjylland - FCK

Indlæg af tubbe93 »

JBT skrev:
9. jul 2020, 23:49
Guld til fcm ændrer jo intet ift i kvaliteten i dansk top fodbold, som er langt fra prangende. Mesterskaber stiller kun yderligere krav og det ved man godt i fcm - også fansene efterhånden
Det er rigtig flot og skal naturligvis nydes, men fra i morgen skal man slutte ordentlig af (og holde den gode udebane statistik) og så starter rejsen nok engang mod det forjættede land
Du må virkelig have et hårdt liv, når du altid kan være så utilfreds. Eller se frem til næste lavpunkt i stedet for bare at være glad.
FCM!
FCM!
FCM!

Sniper

Indlæg af Sniper »

Tillykke til alle ! 🏆 suveræne mestre...
Flot flot 2.halvleg og hvilken perle af Dreyer, han bliver bedre og bedre.. Cajuste bliver vild næste sæson.

Fcm2020

Indlæg af Fcm2020 »

JBT skrev:
9. jul 2020, 23:49
Guld til fcm ændrer jo intet ift i kvaliteten i dansk top fodbold, som er langt fra prangende. Mesterskaber stiller kun yderligere krav og det ved man godt i fcm - også fansene efterhånden
Det er rigtig flot og skal naturligvis nydes, men fra i morgen skal man slutte ordentlig af (og holde den gode udebane statistik) og så starter rejsen nok engang mod det forjættede land
Tage nu de sorte briller af lige imens vi fejrer mesterskabet . Du kan nok hurtigt få dem på igen . I morgen.
Tillykke med mesterskabet alle mænd 🏆👏🏽💪🏾

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sniper skrev:
10. jul 2020, 00:07
Tillykke til alle ! 🏆 suveræne mestre...
Flot flot 2.halvleg og hvilken perle af Dreyer, han bliver bedre og bedre.. Cajuste bliver vild næste sæson.
Jeg tror der er mange der vil løfte sig til nyt niveau i næste sæson.
Vi har fået to 20 årige hjem fra Brentford, Nicolaisen, Cajuste, Nicolas Madsen. Isaksen måske i anden halvdel af sæsonen - tror dog han sammen med Brumado skal have en sæson mere før det rigtigt bliver godt.
Så har vi Dreyer, Onyeka og Evander som også er youngsters. Vi kommer til at sige farvel til to af de nævnte spillere vil jeg tro, men der er stadig masser af talent.

Nu håber jeg bare at vi snart ser forbedringer i offensiven. En angriber der har mål i støvlerne vil gøre underværker.

Tillykke til drengene. Fandme flot sæson de har præsteret - resultatmæssigt og defensivt i hvert fald. Defense win championships ....det har sjældent været mere sandt end i år.

Tak, Priske, for at rette skuden op. Nu kommer svendeprøven. Den europæiske kvalifikation.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

Er meget tilfreds, med det mest sikre mesterskab man har lavet. ingen skal dog tro man kan gå på vandet i fcm og det er ligesåvel kun meget naturligt at være skeptisk frem mod europa kampene, på baggrund sæsonens manglende offensiv og historien om de manglende eventyr, hvor vejen lå åben.

Håber man har sat en ny standard i klubben fra i dag, det vil i så fald være et statement, og rent faktisk kunne spille med i min. 2 turneringer og igen vinde guld.

Christian

Indlæg af Christian »

Suverænt flot mesterskab, og jeg har troen på at dette hold endnu ikke har toppet.
Jeg tror trænertrioen fortsætter næste sæson, og så er det lidt for spændende hvilke spillere vi ikke kan holde på inden Europa og næste sæson begynder.
Vi har allerede flere spillere der er klar, eller næsten klar, til at tage over ved skader eller salg, og min drøm er to mesterskaber i træk, hellere end succes i Europa.
Næste sæson bliver endnu bedre for Cajuste, Madsen, Dreyer og Evander, og jeg tror også Nicolajsen, Brumado, Isaksen og Simsir kommer til at spille vigtige roller.

Jeg er vildt glad lige nu. Stort tillykke til hele klubben.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

hov, ja. Hvordan kunne jeg glemme Simsir. Jeg har meget store forhåbninger til den knægt. Ligesom med Sisto dengang
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

FC Midtjylland er nået et sted hen, jeg ikke troede muligt for 15 år siden. Fantastisk at være vidne til.

Nu skal de nyde det, og så skal der tænkes i, hvordan man får holdet i et europæisk gruppespil.

Flemse

Indlæg af Flemse »

Le Compte skrev:
10. jul 2020, 00:04
Danand123 skrev:
9. jul 2020, 23:40
Lige kommet hjem... fedt med endnu et mesterskab.

Ja, lad os alle nyde det i fulde drag.

Men ved nogen, hvorfor der kun blev annonceret 4100 besøgende , når der nu var plads til 4800?
Måske pga at billetten var personlig og man skulle have id der matchede billetten. Jeg havde udforinger med dette da jeg har 2 sæson kort og det ene skiftes min familie til at bruge. FCM svarede ikke på telefon og mail (på grund af mange henvendelser) så vi måtte luske os ind. Ved ikke om det er derfor men tænker at folk vel møder op hvis de har fået billetter.
Jeg skulle hjælpe en bekendt med at skifte navn på hendes billet. Jeg skrev til FCM sendt onsdag aften, og da jeg tjekkede min mail torsdag morgen, havde jeg modtaget den nye billet.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Jeg skrev onsdag klokken 15 cirka for at få ændret en billet og hørte aldrig noget
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Vigtigt perspektiv: https://www.bt.dk/superligaen/bts-fodbo ... -opsigelse

Tak til Kenneth Andersen for en moden og værdig beslutning, som gav Priske optimale muligheder for at tage over.

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Tillykke med det suveræne mesterskab - jeg havde ikke set, at vi skulle vinde så tidligt med så stor margin. Tænker at det i høj grad skyldes at det internationale tophold FC Copenhagen? er faldet mere i niveau end vi er. For jeg synes ikke vi har spillet godt i sæsonen. FCK har bare spillet endnu ringere. Jeg var lige ved at blive bekymret for vores hjemmebanestatistik. Taber 1-0 til Horsens. Spiller 0-0 mod bif. Taber 3-4 til GF. Og efter 1. halvleg så det heller ikke prangende ud. Nu må en fyring af mine egne udskiftningskrav i pausen vist være på sin plads. Jeg ville have flået Mabil Kaba og MA ud i pausen. Jeg tog da bare fejl - heldigvis.
Jeg var på Slagelse stadion i 2015 - første gang er altid specielt.
Jeg kan huske da helikopteren holdt uden for MCH med pokalen i 2018. (Tak til Horsens)
Og så i går aftes. Underlig - men fed stemning på et halvfyldt (ikke halvtomt) MCH. Afsluttende med den ultimative triumf. Godt gået Priske!
Glæder mig til normale tilstande på CC.
Mission accomplished i suppen - Forza FCM i europa. :fcm:

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Det har været en fantastisk sæson, primært båret af en fremragende defensiv, incl. Onyeka, og et tiltrængt trænerskifte, der gav holdet ny energi. Man må dog ikke lukke øjnene for, at offensiven har været ringe, og at vi ikke har fundet den angriber der kan score 14+ mål pr. sæson. Schwartz blev jo sikkert købt ind for at score de “nemme” mål, mod de svagere modstandere, tænker jeg, mens Kaba aldrig har fundet fodfæste på holdet. Det er et problem der skal løses hurtigt.
Jeg troede længe på, at Kabas potentiale nok skulle blive forløst, men sådan har jeg det ikke længere - at se ham i aftes være totalt uden timing i sit spil er jo deprimerende. Jeg tror ikke længere på, at han kommer til at spille en afgørende rolle på holdet.
Ellers må man give stor ros til Paulhino - han er da langt bedre end sine konkurrenter på pladsen (det må være forfærdeligt at være Dyhr og Dal Hende), og Cajuste der viser fremgang nærmest fra kamp til kamp. Endelig skal Steinlein have ros for at hente Dreyer - han skal bare have den rigtige makker oppe foran, så kommer han til at shine i næste sæson..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fcmrose skrev:
10. jul 2020, 11:05
Tillykke med det suveræne mesterskab - jeg havde ikke set, at vi skulle vinde så tidligt med så stor margin. Tænker at det i høj grad skyldes at det internationale tophold FC Copenhagen? er faldet mere i niveau end vi er. For jeg synes ikke vi har spillet godt i sæsonen. FCK har bare spillet endnu ringere.
FCK havde for 3 kampe siden et ret pænt mesterskabsnit. Det er os der er smadret ligaen resultatmæssigt med ca 2,44 i snit!. Om man har spillet godt eller ej vurderes jo altid på offensiven og der har vi bestemt haltet. Man kan faktisk sige decideret ringe med tanke på de spillere vi har til rådighed og det antal offensive spillere vi trods alt har på banen hver eneste gang. Hvis man er til godt forsvar og finder æstetik i god defensiv organisation og nærkampe, så har vi spillet møghamrende godt.

Jeg ser på det hele med europæiske øjne og der er det fedt at den defensive struktur tilsyneladende er på plads, men jeg er bekymret for hvad der sker når modstanderne lige bliver det bedre og kan spille udenom vores pres. Så tror jeg vi falder sammen igen igen og vi kommer ikke til at score mange mål i Europa når vi har så svært ved det i Superligaen. Sælger man Onyeka før kvallen er overstået så ser det skidt ud. Jeg er dog glad for at RA i går udtalte at man ser på 2-3 nye spillere til offensiven. Det viser også at man ikke er blinde for hvad der er foregået, for vi mangler ikke offensive spillere målt på antal

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Bare en generel pointe:
Den her pointe om at offensiven er lidt sjov al den stund, at fcm ligger på xG 53,5 hvilket er førende sammen med FCN. Det næstkommende hold er AGF med 49,8.

Defensiven er xG-imod på 25,8 og AGF er næstbedst med 32,1 imod.

Så jo, defensiven er bedre end konkurrenterne, men offensiven er OGSÅ ligabedst sammen med FCN. Forskellen er bare mindre markant. Om man kan lide æstetikken i offensiven - chancer mod et ikke-etableret forsvar ofte i omstillinger og i forbindelse med standarder - er en anden snak.

Ikke dermed sagt at jeg ikke er enig med Mouse, for det er jeg, det er afgørende fx at holde på Frank, der en nøgle i systemet. jeg synes bare det er en mærkelig dagsorden de danske medier kører på denne, som om offensiven har været helt bovlam.

Det vigtige for mig er, at vi ikke ser defensiven og offensiven som adskilte størrelser frem imod kampe mod topklubber fra andre lande. Hvis det her hold skal tage et skridt op, så kræver det, at hele holdet løfter sin kvalitet i systemet. Holdet lever og dør med presset. Så offensive tilføjelser med bedre afslutningskompetencer, evner til at sætte en mand osv. skal, skal, skal købe ind på konceptet i øvrigt. Defensiven i holdet starter med offensiven og omvendt.

Besvar