SL R25: Midtjylland - Horsens

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R25: Midtjylland - Horsens

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev:
1. jun 2020, 22:50
Jeg var inde på stadion og så kampen, mens jeg fotograferede. Det var en trist oplevelse. Ingen stemning, ingen tænding, ingenting. Det virkede som en halvdød træningskamp. Nu ved jeg ikke hvordan det blev oplevet på TV (?), men jeg frygter for produktet Superligaen. Som det blev i dag, havde det været bedre om sæsonen var blevet afblæst, for det her gør ikke noget godt for fodbolden. Det var som at spille et teaterstykke i en tom sal.

Kampen, jamen den bar jo præg af det. Det var første gang jeg har stået og halvkedet mig på stadion, det må spillerne også have gjort for tiden gik og gik og der kom bare ingen reaktion på at vi var bagud, det her megapres vi plejer at sætte ind var der ingen fornemmelse af. Nuvel et skud på stolpen og vi kunne have haft et point.

Jeg synes det er synd for fodbolden, hvis dette er hvad vi har at se frem til i slutspillet..
Kan ikke lade være. Vi har et mesterskab at vinde, og i Randers kampen og idag, er vi total ideforladte og Horsens kommer med det pres vi plejer og vi er bare statister på egen bane. Nu venter Fcn. Hvis vi taber der, så er mesterskabet i den grad på spil. Alle vores spillere siger at et tabt mesterskab vil være en fiasko. Synes de skal begynde at tage sig sammen og vise indstilling og spille sammen.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 22:22
tubbe93 skrev:
1. jun 2020, 21:33
FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 19:50

jamen det er din mening, andre har måske en anden holdning.

Det er set igen igen, når hold pakker sig, så har FCM intet at byde ind med, de spiller for langsom, ja selv Erik og Priske siger det om kampen i dag.

Det var en sommerkamp i dag. Derfor ind med hovedstødsstærke folk
Men at smide en midterforsvarer ind i front løser jo ikke problemet med at Horsens pakker sig.
Vores kantspillere, Evander og Dreyer skal være gode nok til at lirke Horsens forsvar op. Men de møder ikke op i dag, og spillet går alt for langsomt.
Det havde en stationær NIcolaisen ikke ændret på.

Hvis man vil gøre os stærkere på dødbolde, ville det være mere oplagt med Dal Hende i stedet for Paulinho, og så måske et tremands-forsvar, så vi kunne få Nicolaisen ind der.
Det ville så koste andre steder på banen, og er derfor ikke en fordel.
se der kommer du ind på noget, havde jeg været træner havde jeg valgt 3 mandsforsvar, og smidt RN op i front,
1) fordi holdet før har vist at have problemer med hold der pakker sig
2) kampen vil primitiv /destruktiv, det er det ACH kommer med
3) enig evander, Drejer og Frank har ikke den styrende xfactor i den slags kampe
Så vi skulle have tre midterforsvarer og Nicolaisen på top? Så fire af ti markspillere skal være defensive spillere?
Hvor skal det kreative komme fra? Kan du ikke prøve at sætte en opstilling, som du tror ville have gjort det bedre i dag?

Jeg bliver nødt til at sige det igen, du har ikke forstand på fodbold, og er kun at finde, når det går dårligt. Der er ingen grund til at høre på, hvad du siger.
FCM!
FCM!
FCM!

SimonH

Indlæg af SimonH »

fejl

SimonH

Indlæg af SimonH »

TrueWolfMidt skrev:
1. jun 2020, 23:16
Synes de skal begynde at tage sig sammen og vise indstilling og spille sammen.
Jeg synes, at det er for let at skyde skylden på indstillingen. Problemet er i mine øjne, at der er ikke en kollektiv plan med bolden. Der er ingen automatismer. Vores plan er at have bedre spillere end modstanderne.

6256

Indlæg af 6256 »

SimonH skrev:
1. jun 2020, 23:23
TrueWolfMidt skrev:
Jeg synes, at det er for let at skyde skylden på indstillingen. Problemet er i mine øjne, at der er ikke en kollektiv plan med bolden. Der er ingen automatismer. Vores plan er at have bedre spillere end modstanderne.
Fuldstændig enig i den betragtning. Det er dybt problematisk. Når jeg ser kampene, har jeg altid Europa i baghovedet og når vi så spiller så elendigt som vi gør i dag, også på flere andre tidspunkter, men hvor vi lige har en individuel klasse til at afgøre det eller en dødbold, ja så er det ikke svært at se, hvorfor vi ikke når langt i Europa..

Jeg er også ved at være træt af at høre trænernes evindelig snak om, at vi skal ud at smadre igennem. Selvfølgelig er der jo nok også nogle spilmønstre. Jeg har bare svært ved at finde dem. Men er der simpelthen ikke mere end at smadre igennem? Og når det ikke virker, kommer vi til at ligne et middelmådigt hold, hvilket jeg synes vi har gjort flere gange i foråret mod både Hobro og Randers, og for min egen regning også Sønderjyske kampen. Det synes jeg er dybt problematisk. Måske en god 8'er kan løse det - jeg ved det ikke. Måske de underliggende parametre siger noget andet end vi ser.

JBT

Indlæg af JBT »

Ja det er røvkedeligt at se og høre på - men fcm var ligeså røv kedelige i den kamp og det er der ingen undskyldninger for.
Mesterskabet tæller lige meget uanset hvordan.
Det er kraftedme en horribel indsats at ligge for dagen med tanke på hvad der på spil og får mange penge de får i hovede og røv.
Det er et bittert nederlag og det kommer til at sidde i spillerne og spillet i lang tid hvis ikke der kommer en reaktion omgående imod FCN

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
1. jun 2020, 23:23
TrueWolfMidt skrev:
Begge dele manglende mod Horsens. Men enig i delen om manglen på kollektiv plan, det jo en kendt udfordring, og noget som klubben selv mener, er det rigtige - senest når de åbent indrømmer pre-game, at det bare skal være fysisk og masser af indlæg, så lugter det mere af '05 end '20

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

tatoo skrev:
1. jun 2020, 17:00
Stoffer skrev:
1. jun 2020, 16:39
Var det Paulinho, som begik den personlige fejl ved deres mål? Edit. Det kan jeg se på replay, at det var. Det er da godt at vide, at nogle ting ikke har ændret sig under corona..
Det var ikke Paulinhos fejl. Det er sort uheld Prip header i ryggen på ham og kan så nemt opsamle den løse bold
Du kan se situationen fra 0.59 http://www.superliga.dk/kamp/2019-2020/ ... ac-horsens

Paulinho misbedømmer indlægget og sit opspring - det er ikke uheld, det er fejl.

JBT

Indlæg af JBT »

Synes på ingen måde at det er hans fejl, så er det da ligeså meget sholles fejl. Så kan man også begynde at tale om hvem der ikke får lukket indlægget ned i første omgang (Joel?)
Det er sgu bare uheldigt den falder ned til Luka i anden omgang og det ændrer ikke på noget som helst udover at se indad

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

JBT skrev:
2. jun 2020, 08:30
Synes på ingen måde at det er hans fejl, så er det da ligeså meget sholles fejl. Så kan man også begynde at tale om hvem der ikke får lukket indlægget ned i første omgang (Joel?)
Det er sgu bare uheldigt den falder ned til Luka i anden omgang og det ændrer ikke på noget som helst udover at se indad
Scholz passer sit job og markerer sin mand - skal han tage en ekstra? Paulinho har ikke styr på sin markering, så da mistimer sit opspring, så bliver han løbet i ryggen af Prip. Det er altså ikke avanceret forsvarsarbejde - det er grundlæggende evner for en back.

Hvorfor har I behov for at afskrive det som uheld? - Hvis jeg skal medgive noget til Paulinhos forsvar, så er det, at der ikke bliver lagt pres nok på i siden, så der er god tid til at slå indlægget. Det gør opgaven markant større for Paulinho.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

FCM2000 skrev:
1. jun 2020, 18:01
skandaløs at man ikke kan tilspille sig en eneste chance i org. spilletid.

Kampens største skuffelse

Brian Priske (formåede ikke den rigtige opstilling, han må først og fremmest se på sig selv, det er ikke nok at forlange noget af spillerne, men han må også forlange noget af sig selv, han formåede ikke en reorganisation af holdet undervejs, manglende handlingskraft)

Kampen var ikke overraskende, og man burde have spillet med Rasmus N. fra start i front, for at gøre holdet farlig på dødbolde

spillere som MA, JA, kaba, mabil og Drejer er ikke form, manglende kvalitet på indlæg igen igen igen igen
Du kan forhåbentlig ikke mene seriøst at du synes priske skulle have startet med en forsvarsspiller som angriber?

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

DenStolteJyde skrev:
2. jun 2020, 09:03
FCM2000 skrev:

Brian Priske (formåede ikke den rigtige opstilling, han må først og fremmest se på sig selv, det er ikke nok at forlange noget af spillerne, men han må også forlange noget af sig selv, han formåede ikke en reorganisation af holdet undervejs, manglende handlingskraft)

Kampen var ikke overraskende, og man burde have spillet med Rasmus N. fra start i front, for at gøre holdet farlig på dødbolde

spillere som MA, JA, kaba, mabil og Drejer er ikke form, manglende kvalitet på indlæg igen igen igen igen
Du kan forhåbentlig ikke mene seriøst at du synes priske skulle have startet med en forsvarsspiller som angriber?

Det der med vi ingen chancer havde er jo løgn, vi burde at have lavet 2 før Horsens scorede.

Erik hvor den bliver reddet på stregen, og evander hvor han overplacere

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Matjavsen skrev:
2. jun 2020, 11:04
DenStolteJyde skrev:
2. jun 2020, 09:03
FCM2000 skrev:

Det der med vi ingen chancer havde er jo løgn, vi burde at have lavet 2 før Horsens scorede.

Erik hvor den bliver reddet på stregen, og evander hvor han overplacere
Jeg vil ikke kalde de chancer for så sikre, at der burde have været to allerede før. Men jeg er helt enig i din pointe - både før og efter horsens' mål var der chancer. Minimum et mål burde de have scoret.

JBT

Indlæg af JBT »

Hold da helt kæft… der bliver godt nok gravet dybt for at finde de ‘små’ chancer. Seriøst, man skaber jo intet i åben spil, indrøm det dog.

Stoffer: synes egentlig mit svar var klart, pau regner nok ikke med at den falder ned til ham, da sholle er oppe og hænge - måske kan han ikke se for ham. Derfor skal han self gøre det bedre i spil øjeblikket efterfølgende, men det bliver aldrig en klar fejl i min bog. Det er der for mange andre huller i osten fra kampen til at fremhæve

Kim

Indlæg af Kim »

Jeg vil blot samle op på Ravnens indlæg (side 3) - Palle, der rent faktisk var på stadion i går!

Efter et par reflektioner ser jeg det som en stor udfordring for vores hold, at spille uden tilskuere - det sagt efter Randers og Horsens kampen - jeg ved at vi "vandt" en træningskamp mod Aab med 0-3, men her stillede vi i stærkeste og AaB smed to gange 11 blandede bolsjer på banen, så vi her havde vi det nok desværre for nemt, og fik en falsk følelse af kontrol. I går var første gang på et død MCH Arena, vores normale stærke hjemmebane, hvor Horsens ikke bør være et problem - rigtig mange kendelse (frispark) gik os imod, her vil fans typisk pifte og buhe og få spillerne til at geare op og vise aggresivitet, flere af sitationerne i går blev til at enkelte spillere rystede på skulderne eller gav et smil fra sig - den ligegyldighed kom til at skinne igennem desværre.

Nu skal vi så en tur til Farum - her plejer der "heldigvis" at være få tilskuere, så jeg tænker vi kan (SKAL) rejse os og enten hive en sejr eller spille en uafgjort. Alt andet lige er alt åbent i mesterskabsspillet, da jeg desværre ikke tror vi på 14 dage kan spille/sprudle som et mesterskabshold.
København tager en 1-4 mod Lfb i går, og ser ud til at være godt kørende... æv!

/Kim

Besvar