Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Noe »

ABT skrev:
27. jan 2020, 12:25
Hvor sikker er man overhovedet på, at det er Hiljemark der er tale om, og ikke en spiller som Markus Henriksen fx? Man må gå ud fra at spilleren har været i Danmark for at gennemgå lægetjekket - Et par dage før nyheden blev breaket, spillede Hiljemark en træningskamp (i Rusland går jeg ud fra) og lavede bl.a. en assist til Sly, og nu skal han forestille at være i Tyrkiet og har været det i x antal dage(?). Rent logistisk er det da et kæmpe cirkus taget i betragtning af, hvor mange ubekendte der er i spil i en evt Hiljemark-gate.

Er der reelt nogen der har bekræftet, at det med overvejende sandsynlighed er Hiljemark der er i spil, eller har diverse insider-kilder formået at lægge så meget røgslør, at vores tidligere Hiljemark-flirt har fået tillagt for meget betydning blandt rygtesmede og journalister?

Jeg ved ikke hvad der er op og ned i den her sag, men synes godt nok, at der er usædvanlig meget mystik forbundet med den.
Moskva er på træningslejr i tyrkiet, og spiller træningskampene dernede. Han spillede mandag, og har efter sigende været til en form for lægetjek/scanning i Vejle onsdag aften. Derefter er han vendt tilbage til Tyrkiet. Det burde sagtens kune lade sig gøre.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Lupus1999 skrev:
27. jan 2020, 12:30
Den ser desværre død ud!

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -marcondes
Trist... Stort blow til vores mesterskabsdrømme, hvis den ikke går hjem. Marcondes levede ikke op til forventningerne, hvorfor jeg ikke ser ham som en voldsom opgradering, og derudover tvivler jeg på at han forlader Brentford efter han har snuset til spilleminutter flere gange (selvom de fleste minutter har været i cup-kampe).

Nogen der ved hvor almindeligt det er, at have spillere til lægetjek for så at handlen strander? Mit bud er, at det hører sig til sjældenhederne.
/ ABT

Billede

madsbs

Indlæg af madsbs »

Jeg tror det er relativt almindeligt, at man ikke helt kan nå til enighed efterfølgende.

Det personlige kunne umiddelbart ikke rammes.

Kæmpe skuffelse at gå fra så tæt på, til umiddelbart at være gået i vasken.

madsbs

Indlæg af madsbs »

Der er også en chance for, at man har vurderet hans helbred/økonomi/risiko som samlet pakke og ikke turde tage chancen alligevel.

Sikkert er det, at man var rigtig rigtig langt.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Lad os håbe på det er Markus Henriksen så, og at alle medier bare har gættet

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Matjavsen skrev:
27. jan 2020, 12:50
Lad os håbe på det er Markus Henriksen så, og at alle medier bare har gættet
Og hvis ikke det er, så kunne klubben jo passende gå i gang med ham. :)

Det er andet transfervindue med denne saga. Der må da være andre folk på listen end Hiljemark og Marcondes!

madsbs

Indlæg af madsbs »

Jeg forstår ikke man har haft så massive kræfter på Hiljemark igen, når man så ikke har landet den. Der må være noget helt specielt ved ham.

Men ja, lad os se hvad de finder på eller om de blot er tilfreds med den nuværende trup, når Hiljemark ikke kunne blive aktuel.

Eponaj

Indlæg af Eponaj »

Man kan så småt begynde at frygte, at vores manglende resultater i Europa kommer i vejen for, at vi lander de helt store handler. Jeg tror personligt at vi er afhængige af at få tilført 1-2 peak-spillere for at opnå kvalifikation til Europa og så bliver det hele lidt en ond spiral.

Man kunne frygte at vi er ofre for, at FCM og Herning ikke har samme tiltrækningskraft for udenlandske profiler som københavnerklubberne.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Eponaj skrev:
27. jan 2020, 13:10
Man kan så småt begynde at frygte, at vores manglende resultater i Europa kommer i vejen for, at vi lander de helt store handler. Jeg tror personligt at vi er afhængige af at få tilført 1-2 peak-spillere for at opnå kvalifikation til Europa og så bliver det hele lidt en ond spiral.

Man kunne frygte at vi er ofre for, at FCM og Herning ikke har samme tiltrækningskraft for udenlandske profiler som københavnerklubberne.
Tror ikke den her sag skyldes, at man ikke kan nå til enighed med Hiljemark. Meget mystisk at begge parter indvilliger i lægetjek i tilfælde af, at man er meget langt fra hinanden med de personlige betingelser. Tænker mere det er klubberne imellem, at der er uenighed i dette tilfælde.

Men enig.. Virkelig et stort slag ikke at få tilført denne peak-spiller, som vi har hungret efter.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Udefra set skulle man bare tro:

1) Hiljemark vil gerne til EM, så han skal have spilletid. Det får han ikke i Moskva, som det ser ud nu.

2) Genoa/Dinamo vil af med ham. Han er alligevel fortid til sommer.

3) FCM vil have den etablerede "peak age"-spiller, man har snakket om længe.

Hvorfor fanden kan de ikke blive enige? Hvis Hiljemarks lønkrav f.eks. var helt ublu, så burde sagaen jo være død langt tidligere, for så har det vel også været tilfældet for et halvt år siden.

Handler det om, at Genoa/Dinamo prøver at sikre sig et beløb, som FCM ikke mener er rimeligt i forhold til kontraktudløbet til sommer? I så fald kunne vi jo skrive forhåndskontrakt fra sommer og spille hardball med en offentliggørelse, som Jesper BW1100 også nævner.

Det kan også være, Hiljemark insisterer på en frikøbsklausul eller lignende.

Under alle omstændigheder frustrerende at være vidne til. Jeg er som sådan ikke modstander af at hive Marcondes ind på et nyt lejemål, men det virker efterhånden tydeligt, at det hverken er hans eller FCM's førsteprioritet. Det kan hurtigt blive som Brøndby og Johan Larsson, der går og håber på noget bedre hvert vindue og så alligevel må nøjes. Ikke en god case for nogen af parterne.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Husk nu vi allerede har signet Vibe og Dreyer, specielt Vibe er jeg meget begejstret for.

Hiljemark har hele tiden været en Petter Andersson/Van der Vaart/Drexler signing. Ikke nogen sammenligning i øvrigt, men en lidt uopnåelig signing, der nogengange kan lykkedes hvis man går efter det, men også nogen gange bare falder i vasken, som det gjorde i sommers.

Men både Sørloth, Vikheim og Jakob Poulsen var også efter gentagende forsøg i flere vinduer. Hiljemark lykkedes ikke sidste vindue, måske/måske ikke i denne, men hvis ikke, er der en chance igen til sommer.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Steffen am skrev:
27. jan 2020, 14:55
Husk nu vi allerede har signet Vibe og Dreyer, specielt Vibe er jeg meget begejstret for.

Hiljemark har hele tiden været en Petter Andersson/Van der Vaart/Drexler signing. Ikke nogen sammenligning i øvrigt, men en lidt uopnåelig signing, der nogengange kan lykkedes hvis man går efter det, men også nogen gange bare falder i vasken, som det gjorde i sommers.

Men både Sørloth, Vikheim og Jakob Poulsen var også efter gentagende forsøg i flere vinduer. Hiljemark lykkedes ikke sidste vindue, måske/måske ikke i denne, men hvis ikke, er der en chance igen til sommer.
Den her saga med Hiljemark har jo overhovedet ikke noget med Vibe eller Dreyer at gøre. Vi SKAL have en midtbane styrmand, og det synes jeg ikke vi kan vente flere vinduer med. Så op med læderet og hent Markus Henriksen som er manden der kan løse vores problem.

Hull vil gerne af med ham nu.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

tatoo skrev:
27. jan 2020, 15:03
Steffen am skrev:
27. jan 2020, 14:55

Den her saga med Hiljemark har jo overhovedet ikke noget med Vibe eller Dreyer at gøre. Vi SKAL have en midtbane styrmand, og det synes jeg ikke vi kan vente flere vinduer med. Så op med læderet og hent Markus Henriksen som er manden der kan løse vores problem.

Hull vil gerne af med ham nu.
Kan slet ikke forestille mig, at vi er bare i nærheden af at kunne få Markus Henriksen.
Sidste sæson var han fast mand og anfører for en stærk Championsship klub. At han har været frosset ude i 6 måneder i Hull, er slet ikke nok, til at han falder så mange hylder ned, at vi kan gafle ham.
Rosenborg, Alkmaar og Hull. Det er de klubber han har været i, og haft succes alle steder. Alle større end Midtjylland. Har været vigtig for det Norske Landshold også. Han er stadig kun 27, så han burde have hans bedste år forude.
Giver ingen mening hvis vi er i spil til at få Henriksens underskrift.
Høvdingen af Herning

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

oscar hiljemark og Henriksen er overvurderede i mine øjne, hiljemark har ikke spillet længe og samme med Henriksen, hvilket niveau ligger de på netop nu ? kan de gå ind og forstærke FCM ? næppe

4096

Indlæg af 4096 »

FCM2000 skrev:
27. jan 2020, 15:58
oscar hiljemark og Henriksen er overvurderede i mine øjne, hiljemark har ikke spillet længe og samme med Henriksen, hvilket niveau ligger de på netop nu ? kan de gå ind og forstærke FCM ? næppe
Så er jeg MEGET interesseret i at høre, hvem du mener klubben bør hente, og som du mener er realistisk?
I mine øjne er begge nævnte spillere umiddelbart fra den højst mulige hylde at hente til FCM - og måske endda også urealistisk..

Låst