Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Vijen »

Umiddelbart tænker jeg at 75-80 millioner for Evander er for lidt, men det kan være at det er uden diverse klausuler. Tænker at han kan slå Sørloth prisen.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Vijen skrev:
5. jan 2020, 16:13
Umiddelbart tænker jeg at 75-80 millioner for Evander er for lidt, men det kan være at det er uden diverse klausuler. Tænker at han kan slå Sørloth prisen.
Jeg er enig, 120 mill +, marcondes og ikke mindst Evander er store tab på 10 pladsen, størst selvfølgelig Evander som har et meget stort potentiale, man ligger nr. 1 mesterskab og en evt. CL plads for næsen, det koster.
Southampton er dem der er bedst gående økonomisk, mindst gæld, største indkøb af de 3 klubber.

Cortez

Indlæg af Cortez »

FCM2000 skrev:
5. jan 2020, 16:20
Vijen skrev:
Jeg er enig, 120 mill +, marcondes og ikke mindst Evander er store tab på 10 pladsen, størst selvfølgelig Evander som har et meget stort potentiale, man ligger nr. 1 mesterskab og en evt. CL plads for næsen, det koster.
Southampton er dem der er bedst gående økonomisk, mindst gæld, største indkøb af de 3 klubber.
120mil kr. for Evander? Har I tabt sutten? :o

75 mil kr. er eddermame også et godt salg, hvis der er hold i rygterne.

/Cortez

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Cortez skrev:
5. jan 2020, 16:28
FCM2000 skrev:
Vijen skrev:

/Cortez
husk der er 3 PL klubber der jagter ham, "hvis det passer", det er hverken Anderlecht eller Genk niveau.

Og som jeg kan forstå det kræver det et stort beløb (xxx millionerkr) at tage en spiller til PL, som ikke har A landsholdskampe. Samme problematik som man havde med Paul og England.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Et transferrygte er ikke meget værd når det stammer fra the Sun ! Jeg vil umiddelbart vurdere at de har 2 transfer lykkehjul - et med fodboldspiller navne og et med fodboldklubber ! Jeg er ikke så bange...
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Vijen

Indlæg af Vijen »

For at opnå arbejdstilladelse skal spilleren have 4 point eller mere i enten Part A eller Part B. Hvis spilleren ikke har de nødvendige landskampe.

Mht. Evander, så har han 2 point i part B for hans spilletid og FCM har været i playoff indenfor de sidste 12 måneder. Dvs at den købene klub selv kan sikre de sidste 2 point ved at betale FCM en høj pris og betale Evander en høj løn.

Part A Objective Criteria

The value of the Transfer Fee being paid for the player is above the 75th percentile of Qualifying Transfers1. - 3 points
The value of the Transfer Fee being paid for the player is between the 50th and 75th percentile (inclusive) of Qualifying Transfers1. - 2 points
The Wages being paid to the player by the applicant club are above the 75th percentile of Qualifying Wages. - 3 points
The Wages being paid to the player by the applicant club are between the 50th and 75th percentile (inclusive) of Qualifying -
2 points
The player’s current club is in a Top League and the player has played in 30% or more of the Available Minutes. - 1 point
The player’s current club has played in the group stages or onwards of a Continental Competition within the last 12 months and the player has played in 30% or more of the Available Minutes. - 1 point

Part B Objective Criteria
The value of the Transfer Fee being paid for the player is within 20% of the 50th percentile of Qualifying Transfers1.- 1 point
Players for whom no transfer fee is payable who have been ascribed a virtual transfer value (on such basis and in such amount as the Exceptions Panel deems to be appropriate in its absolute discretion) which exceeds the value which is 20% below the 50th percentile of Qualifying Transfers - 1 point
The Wages being paid to the player by the applicant club are within 20% of the 50th percentile of Qualifying Wages. - 1 point
The player’s current club is in a Secondary League and the player has played in at least 30% of the Available Minutes. -1 point
The player’s current club has played in the final qualification rounds of a Continental Competition within the last 12 months and the player has played in at least 30% of the Available - 1 point
The applicant club is able to show that the player has participated in the Secondary Percentage of senior Competitive International Matches played by that player’s National Association during the Reference Period.
OR
The player’s National Association was a semi-finalist in the Asian Cup or African Cup of Nations in the immediately preceding 12 months of the date of the application for a GBE.
If the National Association is ranked outside the top 60 in the FIFA Aggregated World Rankings at the time of the application, the club must be able to show that the player participated in 75% or more of the Competitive International Matches played by the National Association during the Reference - 1 point

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Cortez skrev:
5. jan 2020, 16:28
FCM2000 skrev:
Vijen skrev:

/Cortez
120 mio - så får de sgu alle vores brasilianere samt Kaba. Helt uden klausuler
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

CasperA

Indlæg af CasperA »

Så vidt jeg husker, har Vasco også en videresalgsklausul på 14% på Evander, så nogle af pengene skal også sendes videre til dem.

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Indlæg af Straarup »

Transfertanker so far.

Dreyer ind for 1 mio euro.
Jeg ser det som en no-brainer. Knægten har vist sit værd i en oprykning fra 1 div, og ser man underliggende data igennem, står det ikke værre til end det fx gjorde med Sørloth. Nu sammenligner jeg ikke med Sørloth fordi den case endte godt økonomisk, men fordi der var et helt andet outcome på hans performance, end data havde tilsagt. Jeg kan sagtens se Dreyer som vores næste gode salg. Derudover er han dansk, han har erfaring fra en engelsk træningskultur, og hollandsk fodbold, som vel sagtens kan sidestilles med superligaen.
Der skrives flere steder at Dreyer er bedst på venstre kant, det passer i mit hoved godt sammen med Mabil som ser bedst ud på højre. Det er en formidabel handel - underskrift, tak!

Evander til England 9-10 mio euro.
Her er jeg faktisk lidt i tvivl. Hvis vi kan lukke en handle her tidligt i vinduet, til Ca 10 mio, så er jeg med på den. Problemet opstår bare, hvis Evander ikke er nogle af klubbernes topprioritet. Vi så med Sørloth, hvordan CP først slog til sidst i vinduet, da alle andre muligheder var afsøgt. Det er vores lod som klub lavt i fødekæden. Sælg Evander for 10 inden for en uge, for 15 sidst i vinduet, eller behold ham.
// Straarup :fcmwolf:

CasperA

Indlæg af CasperA »

Jeg har lige lavet et sjovt eksperiment, hvor jeg har fundet alle indgående transfers i 18/19 sæsonen i Premier League via Transfermarkt, da udgangspunktet altid er den seneste sæson.

Der har været 105 indgående transfer fees i alt i den sæson, hvor alle free transfers, lån osv. er sorteret fra.

Hvis Evander skal opnå 3 point via Kriterie A, som er over 75% af alle transfer fees, skal han sælges for mindst 20.500.000 Euro.

Hvis Evander skal opnå 2 point via Kriterie A, som er mellem 50% og 75% af alle transfer fees, skal han sælges for mellem 11.300.000 Euro og 20.200.000 Euro.

Forklaringen omkring 1 point ved Kriteria B er lidt kringlet, så den har jeg lige sprunget over.

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Indlæg af Straarup »

CasperA skrev:
5. jan 2020, 22:05
Jeg har lige lavet et sjovt eksperiment, hvor jeg har fundet alle indgående transfers i 18/19 sæsonen i Premier League via Transfermarkt, da udgangspunktet altid er den seneste sæson.

Der har været 105 indgående transfer fees i alt i den sæson, hvor alle free transfers, lån osv. er sorteret fra.

Hvis Evander skal opnå 3 point via Kriterie A, som er over 75% af alle transfer fees, skal han sælges for mindst 20.500.000 Euro.

Hvis Evander skal opnå 2 point via Kriterie A, som er mellem 50% og 75% af alle transfer fees, skal han sælges for mellem 11.300.000 Euro og 20.200.000 Euro.

Forklaringen omkring 1 point ved Kriteria B er lidt kringlet, så den har jeg lige sprunget over.
Ouch.. Det ligner at de virkelig skal ville Evander. Men sikke en historie det her kunne blive.
// Straarup :fcmwolf:

SimonH

Indlæg af SimonH »

Som jeg ser det bør han sagtens kunne sælges til PL.

På Twitter nævner de 9M £.

Hvis de tal du nævner er rigtige, så skal buddet bare være på ca. 9,7M £.

Det er ikke helt urealistisk. Det er trods alt bare peanuts for dem.

EDIT: kan se at hvis man blander A og B sammen så skal der være mindst 5 point i alt. Der kan det femte point hentes ved at han er blandt de 75% bedst betalte. Det burde være muligt.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Vijen skrev:
5. jan 2020, 17:26
For at opnå arbejdstilladelse skal spilleren have 4 point eller mere i enten Part A eller Part B. Hvis spilleren ikke har de nødvendige landskampe.

Mht. Evander, så har han 2 point i part B for hans spilletid og FCM har været i playoff indenfor de sidste 12 måneder. Dvs at den købene klub selv kan sikre de sidste 2 point ved at betale FCM en høj pris og betale Evander en høj løn.
Vi har da ikke været i playoff inden for de sidste 12 måneder? I denne sæson røg vi ud til Rangers i 3. kvalrunde, hvilket er steppet lige før playoff. Derfor er der vel kun et enkelt point i part B. Det betyder så, at de ikke kan hente ham via B, da de skal bruge tre ekstra point, om dem kan de ikke finde udelukkende på transfer og løn.
Dermed skal de over i B og betale både høj transfer og løn.

Ifht tallene for de forskellige procentiler så er det vel også med klausuler indregnet på en eller anden måde? Dermed behøver de muligvis ikke betale alle pengene her og nu, men i stedet bliver de regnet ind med en hvis værdi alt efter, hvilke klausuler der er tale om?
FCM!
FCM!
FCM!

SimonH

Indlæg af SimonH »

tubbe93 skrev:
6. jan 2020, 00:22
Vijen skrev:
5. jan 2020, 17:26

Vi har da ikke været i playoff inden for de sidste 12 måneder? I denne sæson røg vi ud til Rangers i 3. kvalrunde, hvilket er steppet lige før playoff. Derfor er der vel kun et enkelt point i part B. Det betyder så, at de ikke kan hente ham via B, da de skal bruge tre ekstra point, om dem kan de ikke finde udelukkende på transfer og løn.
Dermed skal de over i B og betale både høj transfer og løn.

Ifht tallene for de forskellige procentiler så er det vel også med klausuler indregnet på en eller anden måde? Dermed behøver de muligvis ikke betale alle pengene her og nu, men i stedet bliver de regnet ind med en hvis værdi alt efter, hvilke klausuler der er tale om?

Blandt de 50% dyreste transfers = over 9,7M £
Blandt de 50% dyreste i løn = 2,4M £ pr. år (som jeg har fundet frem til)

Part A
Transferen er over 9,7M £ - 2 point
Lønnen ca. 2,4M £ pr. år - 2 point

Det giver 4 point, som er nødvendigt hvis man alene ser på part A.

- Evander skal derfor ca. koste 85 mio.
- Evander skal ca. have en løn på 21 mio. kr årligt.

Det er realistisk, hvis de vil have ham.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Slet
Senest rettet af CasperA 6. jan 2020, 00:54, rettet i alt 1 gang.

Låst