En fordel ligefrem? Hvem har vi da spillet mod her i midtugen?
AaB - FCM
Re: AaB - FCM
Det har jo intet med os at gøre når han skriver at AaB har givet dem selv en fordel i forhold til ikke at skulle spille en ekstra kamp. Selvfølgelig er det til deres egne fordel med en kamp mindre i benene. Så ja, det er på lige vilkår, men hvorom alting er, skal vi slå AaB 9 ud ad 10 gange uanset om vi så spillede med i 4 turneringer. Det kræver dog international snit og set up, hvilket fortsat ikke eksisterer i FCM. Hvis vi da skal være grove, men ærlige overfor os selv.
Kan du ikke lige give bare et enkelt eksempel på en klub, som har det her internationale snit og set up, der ikke eksisterer hos os, og derfor slår AaB 9 ud af 10 gange?JBT skrev: ↑31. okt 2019, 12:06Så ja, det er på lige vilkår, men hvorom alting er, skal vi slå AaB 9 ud ad 10 gange uanset om vi så spillede med i 4 turneringer. Det kræver dog international snit og set up, hvilket fortsat ikke eksisterer i FCM. Hvis vi da skal være grove, men ærlige overfor os selv.
Hej Flemse
Vi kan godt fortsætte flueknepperiet hvis du har lyst. Alternativt kan vi forholde os til substansen - mon ikke de fleste har fanget pointen, på trods af at jeg, indrømmet, var lidt for hurtig ved tasterne med formuleringen
For at der ikke skal være tvivl, så ville jeg blot påpege med indlægget, at AaBs selvvalgte aflysning af pokalkampen naturligvis falder på et belejligt tidspunkt for dem. Vores overhånd og mulighed for at dominere dem (især på fysikken) falder i min optik, desværre, et nøk som et resultat heraf.
/ ABT

FCK, Røde stjerne, Dinamo Zagreb, Slavia Prag, Shaktar. Kiev. Eller andre storklubber. 8/10 om man vil. Pointen efter min mening er bare, at både FCM selv, fans osv. skal forvente, at kunne slå alle danske klubber udover FCK (og måske Brøndby i deres gode tider), som favorit, stort set hver gang. Der er jo også massere af mio. til forskel i AaB og vores setup
FCK har vundet 4 ud af deres sidste 10 opgør mod AaB.JBT skrev: ↑31. okt 2019, 15:32FCK, Røde stjerne, Dinamo Zagreb, Slavia Prag, Shaktar. Kiev. Eller andre storklubber. 8/10 om man vil. Pointen efter min mening er bare, at både FCM selv, fans osv. skal forvente, at kunne slå alle danske klubber udover FCK (og måske Brøndby i deres gode tider), som favorit, stort set hver gang. Der er jo også massere af mio. til forskel i AaB og vores setup
Jeg tror du undervurderer kricketklubben, specielt på deres egen hjemmebane.
Det er omsonst at forvente. Der er vi slet, slet, slet ikke endnu.JBT skrev: ↑31. okt 2019, 15:32FCK, Røde stjerne, Dinamo Zagreb, Slavia Prag, Shaktar. Kiev. Eller andre storklubber. 8/10 om man vil. Pointen efter min mening er bare, at både FCM selv, fans osv. skal forvente, at kunne slå alle danske klubber udover FCK (og måske Brøndby i deres gode tider), som favorit, stort set hver gang. Der er jo også massere af mio. til forskel i AaB og vores setup
Jeg forstår simpelthen ikke, hvor disse forventninger opstår? - Vi har vundet 2 mesterskaber og en enkelt pokal. Vi har kvalificeret os en enkelt gang til EL. Det er altså meget, meget små meritter i ethvert rimeligt historisk perspektiv alene for danske klubber. ÅB, Vejle, AGF osv. osv. har udrettet langt mere end os historisk. Så det kan ikke være i vores historie.
Vi er røget ud af EL med et pinligt stort brag. Vi tabte til Fremad Amager. Vi har holdt et flot snit i SL. Det berettiger altså heller ikke på nogen måde til at sammenligne os med de klubber du nævner, som dominerer deres ligaer og er stort set fast inventar i EL eller CL.
Hvor opstår din forventing, JBT? For mig ligner det arrogance uden belæg.
Beklager jeg sådan er efter dig, men vi har altså virkelig ofte brug for et realitycheck herinde - træerne vokser ikke ind i himlen med det fcm har udrettet.
Jeg tror netop at dette er sådan realitets tjekket skal være. Vi vil frem i bussen og ligesom CS , RA osv har store ambitioner, ja ligesåvel smitter det af hos fans. Når vi ikke kan uden for DK, skal vi kunne hjemme, med de forventinger og udmeldinger der kommer. Og medgiver, helt fair, at det tager tid, men hvor mange suppe klubber, har en angriber rendende til over 20 mio. Eller sågår flere spillere.
Mht FCK - AaB skal man huske at de delvist har spillet med tanke på andre turneringer de har været med i hvert år og at alt er en afvejning, men naturligvis, er det svært for alle i Aalborg. Ligesom det er for Barca og Real mod Sevilla i Andalusien. Selvom vi ikke er på dette niveau er det jo lidt det FCM rigtig gerne vil. Det lægger man ihvertfald ikke skjul på i undertonerne, tag bare ballon’d’or. Og dermed bliver man automatisk favorit ligesom de to storklubber i eksemplet. Selvom det er svært at vinde ude eller mod topmodstandere, er det et must at vinde alle kampe hvis man vil være mestre. Det skal altid være udgangspunktet, man tror på, fordi man er på hylden der berettiger det - men ikke med troen på det som alle andre klubber der jo vil sige det samme om at man altid går efter at vinde fodboldkampe. Overvej hvor solide FCK er, når de kun lukker maks 1 mål ind pr kamp, 25 kampe i streg - i Europa!! Det vidner jo om et internationalt setup, et træningsmiljø af høj, høj kvalitet og med en flok spillere med et massivt bundniveau. Tankegangen og kravene i de klubber jeg nævner er langt mere virkelighedstro, ikke mindst overfor dem selv, og det skyldes at man har knoklet for det, og så er der som regel også kontant afregning når tingene går bare lidt i stå. Jeg tror der går mange år før vi ser dette i FCM, men derfor må man gerne forvente det nu, da alle, her inkl medier osv ved at rejsen er begyndt. Hvis man vil sætte Vestjylland på landkortet udenfor selvsamme må man vise at det kan lade sig gøre. Intet er som sådan umuligt hvis man har de rette redskaber tilrådighed. Gå ud og bevis det FCM, eller skru for snakkene med for meget luft i.
Mht FCK - AaB skal man huske at de delvist har spillet med tanke på andre turneringer de har været med i hvert år og at alt er en afvejning, men naturligvis, er det svært for alle i Aalborg. Ligesom det er for Barca og Real mod Sevilla i Andalusien. Selvom vi ikke er på dette niveau er det jo lidt det FCM rigtig gerne vil. Det lægger man ihvertfald ikke skjul på i undertonerne, tag bare ballon’d’or. Og dermed bliver man automatisk favorit ligesom de to storklubber i eksemplet. Selvom det er svært at vinde ude eller mod topmodstandere, er det et must at vinde alle kampe hvis man vil være mestre. Det skal altid være udgangspunktet, man tror på, fordi man er på hylden der berettiger det - men ikke med troen på det som alle andre klubber der jo vil sige det samme om at man altid går efter at vinde fodboldkampe. Overvej hvor solide FCK er, når de kun lukker maks 1 mål ind pr kamp, 25 kampe i streg - i Europa!! Det vidner jo om et internationalt setup, et træningsmiljø af høj, høj kvalitet og med en flok spillere med et massivt bundniveau. Tankegangen og kravene i de klubber jeg nævner er langt mere virkelighedstro, ikke mindst overfor dem selv, og det skyldes at man har knoklet for det, og så er der som regel også kontant afregning når tingene går bare lidt i stå. Jeg tror der går mange år før vi ser dette i FCM, men derfor må man gerne forvente det nu, da alle, her inkl medier osv ved at rejsen er begyndt. Hvis man vil sætte Vestjylland på landkortet udenfor selvsamme må man vise at det kan lade sig gøre. Intet er som sådan umuligt hvis man har de rette redskaber tilrådighed. Gå ud og bevis det FCM, eller skru for snakkene med for meget luft i.
Godt svar, tak.JBT skrev: ↑31. okt 2019, 17:00Jeg tror netop at dette er sådan realitets tjekket skal være. Vi vil frem i bussen og ligesom CS , RA osv har store ambitioner, ja ligesåvel smitter det af hos fans. Når vi ikke kan uden for DK, skal vi kunne hjemme, med de forventinger og udmeldinger der kommer. Og medgiver, helt fair, at det tager tid, men hvor mange suppe klubber, har en angriber rendende til over 20 mio. Eller sågår flere spillere.
Særligt din pointe markeret i fed følger jeg. Det er naturligvis fair at mene - givet udmeldinger fra klubben - at de kæmpe skuffelser, der ligger i at ryge ud europæisk og tidligt i pokalen ikke skal gøre forventinger nationalt mindre, de skal tværtimod gøre forventinger det større. Vi har mere tid til forberedelse og restituion.
Klubben kan ikke både blæse og have mel i munden i den fortand, at man vil være ambitiøs og storskrydende, men man vil ikke påtage sig favoritværdigheden (selv i en svær udekamp).
Jeg skal blankt erkende, at min holdning til vores ambitioner flagrer. Hvilken standard skal vi holde holdet op imod? Hvor kritiske kan vi tillade os at være? Jeg tenderer nok til at være på line med dig. Omvendt hænger det med mig ud af halsen, at klubben gang på gang falder kort af udmeldte ambitioner, hvor særligt europa martrer mig.
Du har overbevist mig. - I kan herefter finde mig rasende i kamptråden, når vi har spillet 1-1.
Pokalkamp elller ej, skal vi slå AaB. De er dårligere på samtlige positioner minus Lucas Andersen som åbenlyst ville pynte på alle hold. At man kan finde plads til halvdårlig leverpostej som Børsting, Pallesen og Okore siger alt.
Problemet er bare, vi er så ekstremt dårlige for tiden. Jeg tror bare, det stadig er nok, og at vi også hæver niveauet.
Hvis nogen trænger til et grin, og en påmindelse om at alle klubber har pinlige elementer, kan jeg anbefale optaktsvideo på Debatsiden...
Problemet er bare, vi er så ekstremt dårlige for tiden. Jeg tror bare, det stadig er nok, og at vi også hæver niveauet.
Hvis nogen trænger til et grin, og en påmindelse om at alle klubber har pinlige elementer, kan jeg anbefale optaktsvideo på Debatsiden...
Jeg vil bare gerne se noget, der minder om fremgang spillemæssigt. Så lover jeg, at jeg klynger mig til det allertyndeste halmstrå.Stoffer skrev: ↑31. okt 2019, 17:44Godt svar, tak.JBT skrev: ↑31. okt 2019, 17:00Jeg tror netop at dette er sådan realitets tjekket skal være. Vi vil frem i bussen og ligesom CS , RA osv har store ambitioner, ja ligesåvel smitter det af hos fans. Når vi ikke kan uden for DK, skal vi kunne hjemme, med de forventinger og udmeldinger der kommer. Og medgiver, helt fair, at det tager tid, men hvor mange suppe klubber, har en angriber rendende til over 20 mio. Eller sågår flere spillere.
Særligt din pointe markeret i fed følger jeg. Det er naturligvis fair at mene - givet udmeldinger fra klubben - at de kæmpe skuffelser, der ligger i at ryge ud europæisk og tidligt i pokalen ikke skal gøre forventinger nationalt mindre, de skal tværtimod gøre forventinger det større. Vi har mere tid til forberedelse og restituion.
Klubben kan ikke både blæse og have mel i munden i den fortand, at man vil være ambitiøs og storskrydende, men man vil ikke påtage sig favoritværdigheden (selv i en svær udekamp).
Jeg skal blankt erkende, at min holdning til vores ambitioner flagrer. Hvilken standard skal vi holde holdet op imod? Hvor kritiske kan vi tillade os at være? Jeg tenderer nok til at være på line med dig. Omvendt hænger det med mig ud af halsen, at klubben gang på gang falder kort af udmeldte ambitioner, hvor særligt europa martrer mig.
Du har overbevist mig. - I kan herefter finde mig rasende i kamptråden, når vi har spillet 1-1.![]()
/Cortez
Så når FCK ikke er i nærheden af at vinde 9 ud af 10 i Aalborg, så er de undskyldt af, at de nok også har tænkt på andre turneringer.JBT skrev: ↑31. okt 2019, 17:00Jeg tror netop at dette er sådan realitets tjekket skal være. Vi vil frem i bussen og ligesom CS , RA osv har store ambitioner, ja ligesåvel smitter det af hos fans. Når vi ikke kan uden for DK, skal vi kunne hjemme, med de forventinger og udmeldinger der kommer. Og medgiver, helt fair, at det tager tid, men hvor mange suppe klubber, har en angriber rendende til over 20 mio. Eller sågår flere spillere.
Mht FCK - AaB skal man huske at de delvist har spillet med tanke på andre turneringer de har været med i hvert år og at alt er en afvejning, men naturligvis, er det svært for alle i Aalborg.
Men når det kommer til os:
Hvis det er dine forventniger, så bliver de aldrig indfriet. Så enkelt er det. Og det er ikke fordi, at FCM ikke har internationalt snit eller setup. Det er fordi, dine forventninger er skudt milevidt over målet og ikke er i nærheden af at være realistiske.
Kent: Ja, er enig i at det er til den gode side, men ligesom Claus S. og de andre kopier, er det tilladt at drømme stort. Sådan tænker man altså også i alverdens storklubber, herunder f.eks Balkan, Benelux og i Skandinaven. Hvis du hørte Bendtner på tv i går, sagde han også soleklart at man vil spille med i 3 turneringer. Og hvad sker der? Ja, man spiller vanvittigt godt med i 2,5 ud af de 3. Næsten altid prangende, pånær kampen i Hillerød. FCK kan selvfølgelig igen i år næsten stille to lige habile hold, der kan slå de fleste i suppen og pokalen.
Lige en ting at holde ved - er det ikke realistisk at slå AaB 8/10 når man mod Randers har tævet dem, i 18 ud af 20 opgør? Vi taler om et hold der har spillet EL play off de sidste to år, og endt over AaB. Bevares, det er unikt for os mod Randers, og at man altid har det svært i Aalborg, men selvfølgelig er det en realistisk forventning, på baggrund af de ting jeg argumenterer for man vil og kan i FCM.
FCM sætter overliggeren højt = fans sætter den endnu højere, på baggrund af hvad vi hører og ser. Sådan skal det må det være. Der er jo sket meget i klubbens få leveår, hvilket man måske ikke havde troet dengang, som de høje herrer altid fortæller. Det gir naturligvis mega anderkendelse, men det skal ikke blive ved med at være en slags vise sten for hvad fansene skal synes at forstå ved FCM, den dag i dag.
Lige en ting at holde ved - er det ikke realistisk at slå AaB 8/10 når man mod Randers har tævet dem, i 18 ud af 20 opgør? Vi taler om et hold der har spillet EL play off de sidste to år, og endt over AaB. Bevares, det er unikt for os mod Randers, og at man altid har det svært i Aalborg, men selvfølgelig er det en realistisk forventning, på baggrund af de ting jeg argumenterer for man vil og kan i FCM.
FCM sætter overliggeren højt = fans sætter den endnu højere, på baggrund af hvad vi hører og ser. Sådan skal det må det være. Der er jo sket meget i klubbens få leveår, hvilket man måske ikke havde troet dengang, som de høje herrer altid fortæller. Det gir naturligvis mega anderkendelse, men det skal ikke blive ved med at være en slags vise sten for hvad fansene skal synes at forstå ved FCM, den dag i dag.
Tror det er en kamp vi får det svært i, AaB kan på de bedste dage splitte alle hold af i Ålborg. Vi skal præstere bedre ind de sidste kampe, vi skal have sat Kapa i scene i feltet, spillet skal være hurtigere og mere direkte. AaB har Lucas Andersen som er super ligaens bedste som kan gøre ondt på os, ellers må vi være bedre som hold. Sejr på 2-1.